Crocs verboden in ziekenhuizen

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

lovely82

Crocs verboden in ziekenhuizen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-08-08 16:50

Het dragen van Crocs-sandalen is sinds deze week verboden in alle ziekenhuizen in Wenen. De sandalen brengen risico's voor de veiligheid van de patiënt met zich mee, aldus de gezondheidsautoriteiten.
De Crocs zijn zeer populair bij verpleegkundigen. Maar uit technisch onderzoek is nu gebleken dat de sandalen niet antistatisch zijn. Hierdoor kunnen ze de goede werking van elektronische apparatuur verstoren en zelfs aanleiding geven tot explosies.

Het verbod geldt met name voor operatiekamers, intensive care en dialyse- en radiologieafdelingen, waar het dragen van antistatische kleding verplicht is.

Antistatische Crocs
Een woordvoerder van Crocs zegt de gang van zaken te betreuren. Hij vindt de maatregelen 'overtrokken', maar geeft wel aan dat er antistatische Crocs in ontwikkeling zijn.

Bron: Nu.nl

Kaygee

Re: Crocs verboden in ziekenhuizen

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-08 16:58

Die discussie is er nu al sinds de crocs bestaan. Hoe dan ook, mijn collega's dragen ze nog steeds. Onze patiënten liggen aan de hartbewaking maar er zijn nog geen afwijkingen door crocs gesignaleerd. Ze zijn inderdaad wel vaker statisch geladen maar of dat nou gevolgen heeft voor apparatuur?

Op OK's en dat soort afdelingen begrijp ik het ook nog wel. Maar meer uit hygiënisch oogpunt aangezien er vaak bloed en andere stukjes op de grond, of je voeten, terecht komen.

Misschien iets voor de fabrikant van de crocs om er een of andere geleider in te verwerken? Hoe dan ook, ik vind ze afschuwelijk en zal ze nooit kopen. Zal mij dus niets uitmaken als ze verboden worden.

Karl66

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-08 23:32

[NM] > [LZP]

Ir111

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-08 23:34

Wat mij betreft worden Crocs overal verboden... Nagelbijten / Gniffelen Ik vind ze foeilelijk. Haha!

Maar ik kan me voorstellen dat wanneer je een beroep hebt waarbij je de hele dag op je benen staat die dingen toch wel fijn zijn. Lachen

Izzy19

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-08 23:38

Nou als je heel de dag moet rechtstaan helpen ze toch wel heel veel, ik moest voor mijn vakantiejob ook 8u per dag rechtstaan, het verschil was enorm!

janne

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-08 23:40

ik heb ze ook Bloos
vind ze ook foei lelijk maar ze zitten heerlijk en ach ik heb ze aleen bij het wek aan.
werk in een verpleeghuis.
ik had weer gehoort dat ze ergens in het ziekenhuis werden verboden omdat het gevaarlijk zal zijn omdat er door de gaatjes een naald in kan vallen.
nou moet je heel goed mikken wil je precies door een gaatje een naald krijgen.
en met sandalen heb je het zelfde probleem.
ik heb wel regelmatig en schok door de crocs omdat het wel rubber is natuurlijk

Kiwipitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-08 23:42

Over op Birkenstocks.

_Stephanie

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-08 23:43

ze zijn idd heel lelijk! maar ik werk bij de sauna in de keuken en restaurant en dan moet je ook bijna de hele dag staan, en dan zijn die dingen tog wel fijn, maar wel beetje raar dat je ze niet in het ziekenhuis aan mag?

Ir111

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-08 23:44

Manon88 schreef:
Over op Birkenstocks.

Net zo lelijk! ROFL

Vind ik dan. Haha!

Voor de goede orde, ik begrijp heel goed dat je voor comfort kiest als je de hele dag staat!! Vooral blijven dragen die crocs etc. Ja

Daphna

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-08 23:45

Crocks zijn inderdaad foei lelijk. Toch zitten ze fijn. Er is ieder geval werk aan de winkel voor het Crokcs reseach team. Dan gaan ze denk ik kijken wat de volgende lelijke creatie voor anti statische bewerking nodig heeft. Ik denk dat ze nog lelijker worden.

Iets van vloekende felle tinten. Geel met paarse anti statisch bewerking. Hier en daar nog een lila sterretje.

Stippie1

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-08 23:48

Foeilelijk, al vind ik die nieuwe damesschoentjes (met sleehak hihi) best geinig. Weet niet of ze net zo lekker lopen?
Heb ze overigens zelf niet, maar moeders wel en als ik even snel wat moet doen, schiet ik ze weleens aan.

Maar dan moet ik niet over straat moeten hoor Knipoog!!!

Maar als ze inderdaad risico hebben in het ziekenhuis (al is het maar heel weinig), dan terecht dat het verboden is.
Stel je voor dat je er zelf ligt en toevallig gaat het bij jou mis :S

Spritz

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-08 23:53

Ik vind crocs zoiezo al niets. Clown

Farouche

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-08 23:56

Crocs zijn zo lelijk, alleen daarom zouden ze al verboden moeten worden haha, maargoed nu serieus. Zijn er wel eens dingen gebeurd waarbij een Croc de boosdoender is?

Jellie

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-08 00:03

Manon88 schreef:
Over op Birkenstocks.

Nagelbijten / Gniffelen

Faelivrin

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-08 00:07

Crocs zijn toch onwijs slecht voor je hele houding of ben ik nou in de war met andere sandaal achtige schoenen? Bloos

jessie34

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-08 00:11

Ik draag ook crocs op mijn werk(werk ook in de zorg) en vind ze heerlijk lopen, mooi is een ander verhaal Nagelbijten / Gniffelen maar ik zie in ziekenhuizen ook nog wel mensen op klompjes lopen, kan dat dan geen kwaad? "vroeger" droegen we gezondheidssandalen, die waren pas foeilelijk, doe mij dan maar crocs Haha!

janne

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-08 00:19

ik heb de schoentjes variant die hebben nog een bandje over de wreef.
nog lelijk maar al minder lomp dan die klompen
ik heb ook geen gekke kleur zwart en heb ze gepimpt met die plaatjes erop haha bijtjes en ior en teigetje en een eend enz

phaser

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-08 00:33

Het probleem met crocs is dat er inderdaad vloeistoffen in kunnen.

Als je bijvoorbeeld een of andere aandoening krijgt door bloed van een besmette patiënt op je voeten te krijgen door het dragen van crocs, krijg je een probleem ivm wie aansprakelijk is.
Je bent zelf verantwoordelijk maar er zijn al gevallen geweest waar het ziekenhuis moest opdraaien voor de kosten voor de werknemer die crocs droeg.

In een operatiezaal is het sowieso al niet verstandig om crocs te dragen, ken mensen die een boor op hun crocs hebben laten vallen en dan zijn simpele operatiezaal-klompen toch net iets steviger Haha! Ja

Of gewoon een scalpel laten vallen is genoeg om een aardige wond over te houden.

Ik draag soms mijn crocs, ik krijg er namelijk enorme zweetvoeten van. Dit zowel mét als zonder kousen.

Crocs zonder gaten en iets meer stevigheid, dat zou het ideale zijn. Dat statische maken ze er dan ook maar bij Knipoog

HarolduKyra

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-08 09:51

Crocs endeavor en pro hebben geen gaten, die zijn juist speciaal uitgebracht toen bekend werd dat ze niet in ziekenhuizen gedragen mochten worden ivm wondgevaar.

monica08

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-08 09:56

Ik gebruik ze ook af en toe, sta de hele dag in de keuken en dan is het écht wel fijn om ze aan te hebben.
Vind het ook logisch dat ze in de OK's verboden zijn.

Karin

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-08 10:29

In de OK kan ik het me voorstellen, maar in de 'wandelgangen' zijn Crocs IMO echt niet onveiliger dan de gemiddelde sandaal. Sterker nog, Crocs bedekken meer voet dan de gemiddelde sandaal.

Ik vind ze wel grappig, maar om ze mooi te noemen gaat me idd te ver. Heb hier een paar felroze nepperds met bloemetjes staan en daarmee ga ik niet verder dan de parkeerplaats achter mijn huis of een wandelingetje naar de vuilcontainer. Voor in huis vind ik het heerlijke dingen. Haha!

Solvej

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-08 10:33

Ir111 schreef:
Wat mij betreft worden Crocs overal verboden... Nagelbijten / Gniffelen Ik vind ze foeilelijk. Haha!

Maar ik kan me voorstellen dat wanneer je een beroep hebt waarbij je de hele dag op je benen staat die dingen toch wel fijn zijn. Lachen

Inderdaad, kan het niet beter verwoorden Haha!

MISTRAL94

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-08 10:40

Is het dan niet van belang om te zorgen dat het apparatuur niet overal overgevoelig voor is?

phaser

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-08 10:47

Ik denk dat het goedkoper is om de crocs opnieuw te maken dan de apparatuur die goed werkt en waar al jaren mee gewerkt wordt Knipoog

Er mag in het OK inderdaad geen statische elektriciteit zijn, dit zou een probleem geven met voornamelijk de bistouri ( dit is het apparaat waar weefsels door middel van elektrische energie opengebrand, of gesloten worden.)

MISTRAL94

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-08 10:50

Nou het apparatuur reageert toch op erg veel dingen dan dnek ik laat ze maar zorgen dat de werking stabieler is