Kaas zweet

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Kaas zweet

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-08 11:05

Ik kan het even niet anders verwoorden Clown

Ik heb vaak dat ik eten uit de koelkast naar me computer meeneem en na loop van tijd dat helemaal vergeet en later terug kom , bij kaas zie ik dan dat mijn kaas zweet en dan gooi ik de kaas weg .
Nu is mijn vraag , hoe kan dat eigelijk ? En is het dan meteen slecht of gooi ik het voor niks weg ?

detour

Re: Kaas zweet

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-08 11:06

Is het niet normaal dat etenswaren ahw condenseren uit de koelkast?.. Volgens mij kan je het dan nog wel eten, hoor! Knipoog

(Dacht dat je het over je eigen zweet zou hebben wat naar kaas rook, vond het al een mega openbaring) Bloos Haha! ...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-08 11:11

Hahaha ja wist niet hoe ik het anders moest noemen .

Maar ik vond het zo raar want kaas is droog dus hoe kan het dan [ en dat duurt niet eens lang ] zo zijn dat de kaas echt gaat zweten , dus echt druppels krijgen .

Kan je het nog eten ? Pakt kaas uit prullebak Clown Nee hoor , grapje .

detour

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-08 11:11

Als het in de prullenbak heef gelegen zou ik me meer zorgen maken. Haha!

Jokonootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-08 11:12

ja hoor als kaas zweet kun je het nog prima eten...
pas als de schimmel erop zit is het wat anders... je kan het na het "zweten" ook gewoon weer terug in de koelkast leggen alleen het droogt er wat sneller van uit als het te vaak zweet Haha!

Sheran

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-08 11:13

Kaas is helemaal niet droog - er zit erg veel vocht en vet in Lachen. Als dat vet warm wordt, dan wordt het olie, en dat zie je Lachen.

Je kunt het dan nog gewoon eten.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-08 11:17

Oke bedankt allemaal , toch wel goed dat ik het vraag dus anders zouden er nog meer bezwete kaasjes in de prullebak belanden .
Weer wat geleert Nagelbijten / Gniffelen

magda_90

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-08 12:08

Heb je er een kaaspapiertje omheen zitten? Dat kan het tegengaan. Je kan het verder nog wel normaal eten Lachen

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-08 12:10

je kan het idd gewoon eten hoor, is een soort kaas-vocht, de nieuwe halve kazen, die vacuum verpakt zijn, doen het ook wel eens, is helemaal niet erg. zonde dat je het hebt weggegooit dus Haha!

dingetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-08 14:37

Ik neem aan dat dit bij voedertijd hoort.
Heb getemd.

jiehaaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-08 14:38

Kaas hoort helemaal niet in de koelkast, wist je dat? Eigenlijk moet je het buiten de koelkast bewaren onder een stolp.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-08 14:43

jiehaaa schreef:
Kaas hoort helemaal niet in de koelkast, wist je dat? Eigenlijk moet je het buiten de koelkast bewaren onder een stolp.

nee hoor, hangt er vanaf wat voor kaas je hebt, oude kaas wel, maar jonge kaas e.d kan je prima in de koelkast bewaren hoor Ja

suuzepuus

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-08 14:43

het heet ook zweten, en is normaal. als je kaas beschimmeld is kun je de schimmel er gewoon afsnijden en de rest gewoon opeten. kaas ligt bij de kaasboer ook in een koeling dus dat is lijkt me toch echt het beste. volgens mij stamt kaas onder de stolp bewaren nog uit de tijd voor dat er koelkaste bestonden. het eten is wel het beste op kamer temperatuur. dan is de smaak het beste.

plotie

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-08 14:44

Iejw ja kaas zweet zwijg mij ervan. Had altijd kaas op mn boterhammen naar school, tegen de middag was da zo gecondenseert, vond het echt vies Clown Maar het is wel eetbaar hoor:D
(Nu neem ik nooit meer boterhammen met kaas naar school Clown)

jiehaaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-08 14:50

dees_daan schreef:
jiehaaa schreef:

nee hoor, hangt er vanaf wat voor kaas je hebt, oude kaas wel, maar jonge kaas e.d kan je prima in de koelkast bewaren hoor Ja

Ik heb meestal oude kaas, maar bij jong belegen merk ik dat als ik het in de koelkast bewaar, het erg snel hard wordt. Kaas droogt uit in de koelkast. "Mijn" kaasboer adviseert ook om kaas buiten de koelkast te bwaren.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-08 14:51

heb je er wel wat omheen dan? een kaaspapiertje of folie?

Hvelreki

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-08 16:35

detour schreef:
(Dacht dat je het over je eigen zweet zou hebben wat naar kaas rook, vond het al een mega openbaring) Bloos Haha! ...
Ik ook, ik dacht "Wat krijgen we nu? Dat moet ik lezen. Wie is er zo dapper om zoiets te plaatsen". Huilen van het lachen

Maar goed even on-topic weer. Volgens mij kan je het idd gewoon opeten al ziet het er wel vies uit (vind ik dan). Clown

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-08 17:25

je kan het er met een doekje zo afvegen hoor!

magda_90

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-08 18:59

Bij aangebroken kaas hoort idd een kaaspapiertje of folie om heen te zitten.
Jong, jong belegen, belegen, jong belegen komyn hoort in de koeling en oud, extra blegen en nagelkaas juist niet. Lachen

(werk op vleeswaren en kaasafdeling van de supermarkt op die manier doen wij dat dus)

smurffie

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-08 19:01

Kaas mag zweten hoor Lachen en als je een groter stukje heb met schimmel (hier pratend over oude kaas) en het is wit (dus niet helemaal groen.) dan kan je dat stukje wegsnijden maar de rest ook nog eten Knipoog

magda_90

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-08 19:02

Dat kun je idd prima wegsnijden. Schimmel net zo. Even goed kijken of het niet te ver er doorheen is, dan kan je het daarna goed afsnijden en weer eten Lachen

Ranja

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-08 08:41

[MW] --> [VT]

Melia

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-08 10:59

Iee ik vind dat zo vies hè Haha!. Heb dat ook wel eens, heb ik kaas op m'n brood en dan eet ik dat tussen de middag op en dan stond het niet in de koeling en vooral met warm weer dan is het heel plakkerig/nat Misselijk. Dan hoeft het van mij al niet meer, vind dat zo vies hè Nagelbijten / Gniffelen. Ik houd sowieso al niet zo heel erg van kaas, alleen als het echt jong is en zonder vieze randjes/korstjes Bloos.

mas_

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-08 15:29

Een tip om het zweet een beetje te 'absorberen'. Je kan een kontje suiker in de kaasbak doen, het zweet wordt dan grotendeels opgenomen door de suiker, je moet alleen wel regelmatig het klontje vervangen Clown
Het is echt zo'n oma-trucje maar het schijnt te werken Tong uitsteken

Sheran

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-08 15:32

mas_ schreef:
Een tip om het zweet een beetje te 'absorberen'. Je kan een kontje suiker in de kaasbak doen, het zweet wordt dan grotendeels opgenomen door de suiker, je moet alleen wel regelmatig het klontje vervangen Clown
Het is echt zo'n oma-trucje maar het schijnt te werken Tong uitsteken

*LOL*