Ik hoop dat jullie mij kunnen helpen, googlen lukt niet echt w.b.t. het vinden van info.
Het verhaal:
Een vriendin van mij heeft samen met haar vriend een huis gekocht, echter heeft haar vriend nog een huis waar hij blijft wonen en blijft ingeschreven tot het huis verkocht word.
Nu heeft die vriendin van mij een uitkering(pgb), en die wil de soos laten vervallen omdat ze een huis heeft gekocht en gaat samenwonen met iemand die een normaal inkomen heeft.
Echter zolang als haar vriend nog in het andere huis woont, draait zij op voor de kosten van het nieuwe huis. Omdat haar vriend uiteraard de kosten van het andere huis betaald.
Zij moet dus zolang als zij nog alleen woont met haar dochter alle kosten betalen zoals gas/licht/water eten, verzekering enz enz... of zij de hypotheek betaald weet ik niet, dat denk ik wel.
Nou moet zij dus iets van een (bestand) huurcontract o.i.d. hebben waarmee ze de soos kan overtuigen dat zij nog recht heeft op een uitkering zolang als haar vriend er nog niet bij in woont. Omdat zij nu nog steeds gewone vaste lasten heeft!
Ik hoop dat het zo een beetje duidelijk is
Wie o wie kan ons helpen???????
heel fijn.

) voor je 18e of tijdens je studie.