Marktplaats, afhalen en versturen

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

xDramaQueen

Marktplaats, afhalen en versturen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-08-08 13:47

Ik heb even een vraagje voor de mensen die via marktplaats handelen.
Mijn moeder heeft vroeger iets verkocht via marktplaats aan een meneer die het op kwam halen zo gezegd zo gedaan, deze meneer stond een week later savonds laat in onze tuin te sluipen op weg naar binnen, je snapt wel dat ik liever niet laat afhalen maar verstuur uit angst dat het ooit weer gebeurd dat er een idioot in je tuin staat.
bij bokkers laat ik wel altijd afhalen dat is toch anders, zo is er bij mij wel vaker wat opgehaald.

Nu vroeg ik me af, laten jullie al snel iets afhalen?
dan heb ik het over de kleine dingen, geen super size bedden en tafels dus Haha!

Joto

Re: Marktplaats, afhalen en versturen

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-08 13:49

Hmm ligt er aan mijn broer heeft 1 x zijn laptop verkocht aan een stel ehm gekleurde mensjes, en die begonnen ineens te drijgen ons huis even te verbouwen, ramen in te gooien, hebben 2 nachten agente voor het huis gehad haha ik ben er niet zo weg van, Van bokt trouwens wel, wil ik ook best grotere bedragen e.d. overmaken, is maar net hoe die gene reageert.

Vanessa

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-08 13:50

Sjee, nooit over nagedacht eigenlijk dat zoiets ook risico's met zich mee brengt. Ik verkoop weinig via MP, maar zou geen bezwaar hebben als men iets wil komen halen.

Zelf haal ik meestal wel de spullen op. Ten eerste omdat men dan meteeen "boter bij de vis" krijgt en ten tweede omdat ik het artikel dan zelf kan beoordelen!

Emytje

Ik heb ooit mijn schoolboeken verkocht via marktplaats en ik had er ook net zo één tussen zitten als die man bij je moeder. We hadden om 3 uur afgesproken en om half 10 stond ze al voor de deur. Ik lag nog in bed! Dus afhalen ben ik ook niet zo fan van, maar van wanbetalers ook niet. Tong uitsteken

Erna_

Als de mensen die wat willen kopen in de buurt wonen, laat ik het wel afhalen.

Ik kan me voorstellen dat ze zich dan de kosten van het versturen willen besparen.

xDramaQueen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-08-08 13:51

Joto schreef:
Hmm ligt er aan mijn broer heeft 1 x zijn laptop verkocht aan een stel ehm gekleurde mensjes, en die begonnen ineens te drijgen ons huis even te verbouwen, ramen in te gooien, hebben 2 nachten agente voor het huis gehad haha ik ben er niet zo weg van, Van bokt trouwens wel, wil ik ook best grotere bedragen e.d. overmaken, is maar net hoe die gene reageert.

zelfde hier, via bokt geen probleem, maar via marktplaats zijn het echt vreemde vreemde, ik bedoel je weet nooit wat er voor je deur terecht komt..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-08 13:52

Nee, als iemand iets wil afhalen spreek ik altijd af bij de supermarkt een paar straten verderop. Ik ben ook geen fan van vreemden bij mijn huis en dat word door deze berichten wel weer bevestigd.

xDramaQueen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-08-08 13:54

Innepin schreef:
Als de mensen die wat willen kopen in de buurt wonen, laat ik het wel afhalen.

Ik kan me voorstellen dat ze zich dan de kosten van het versturen willen besparen.

als dat mensen vaak dwars zit maak ik vaak een deal met ze Ja
verder verzend ik bijna nooit in een envelop, ik wil altijd een track and trace nr hebben na 1x slechte ervaring (pakje bleek bij de buren te liggen en kwaad dat ze was op mij... )

ik heb me nu ook aangemeld als gecontroleerd verkoper op Mplaats Ja

Alja

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-08 13:54

vind afhalen ook geen probleem alhoewel ik dan ook wel vaak op mijn werk afspreek Lachen

polly2

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-08 13:55

Op een neutrale drukke plaats afspreken als het om artikelen gaat die makkelijk te verplaatsen zijn.....
Dat is mijn tip!

tamaramt

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-08 13:56

ik heb al heel veel verkocht via mp en het meeste verstuurd
soms kwamen mensen ook langs maar dan sprak ik niet bij mijn huis af maar in de straat en de kopers wisten dan dus niet waar ik woonde

xDramaQueen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-08-08 13:58

hmm dat is ook een idee, verderop afspreken winkelcentra oid. Ja
het betreft hier een MP3 speler gloednieuw in doos.

_Marianne

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-08 13:59

Ik heb 1 keer zelf iets via MP bij iemand opgehaald, we hadden toen op een parkeerplaats afgesproken. Ik vond het eerst maar raar, maar achteraf snap ik het eigenlijk wel goed...

Ilzas

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-08 14:05

Laptop heb ik eens op laten halen op het station. Ook "coloured people" en was achteraf ook blij ze niet bij mijn huis te hebben.

Voor de rest, paardenspullen vaak wel. Heb er ook heel vaak leuke contacten bij, dat kan natuurlijk ook.
Maar op zich ben ik er geen fan van.

Inderdaad: geld overmaken, dan verstuur ik het, met track and trace code. En ik ben gecontroleerd verkoper op Marktplaats. Via Bokt vind ik niet werken. Je kunt ook slecht zoeken enzo. Iemands oog moet er maar net op vallen.

lindatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-08 14:10

Hmm op dit moment ben ik ook met iemand aan het onderhandelen over een studieboek, maar de mailtjes zijn een beetje raar. Ze wil mn volledige adres hebben, maar weet nog niet of ze het boek wil komen ophalen Verward. Ik heb natuurlijk niet mn adres gegeven en eigenlijk wil ik het ook niet meer doen omdat ik het niet helemaal vertrouw Nagelbijten / Gniffelen. De tip om op een openbare plek af te spreken vind ik erg goed! Waarschijnlijk dat ik dat maar doe... Van opsturen ben ik niet zo'n fan, je hoort zoveel verhalen over dat het mis gaat, mensen die zeggen dat ze niks hebben ontvangen .

xDramaQueen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-08-08 14:15

lindatje als je het al niet vertrouwd niet doen! en versturen doe je met track and trace, hebben zij het niet maar staat op op het nr dat het afgeleverd is? dan mag tnt en zij het verder uitzoeken Ja

Joto

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-08 14:16

Ik vind het ook wel erg verschillen, mensen die netjes een bericht kunnen achter laten heb ik al heel wat meer vertrouwen in dan berichtjes zonder hoi doei enz.. Daar reageer ik ook gewoon niet op.

_Micha_

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-08 14:17

Mijn ouders willen het juist niet verzenden omdat ze dat een beetje eng vinden met geld overmaken, en zeggen dat ze betaald hebben enz. Dus eigenlijk altijd komen mensen het ophalen. Maar meestal verkopen we ook speelgoed/paarden spul. Nog nooit vervelende ervaringen mee gehad.

lindatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-08 14:19

Nee idd Lachen. Moet eerst nog maar eens afwachten of ik nog een reactie krijg, want sinds ik haar heb verteld dat ze mijn adres niet krijgt hoor ik niks meer van d'r Nagelbijten / Gniffelen.

CM_

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-08 14:20

Ik had laatst gratis een beeldscherm, toetsenbord, muis en printer op MP staan.
In de advertentie gezegd, alles of niks halen, alles meenemen, niet kijken en kiezen, nee alles mee nemen.

Krijg ik een mail

"ik alleen belang bai toetzenbord"

Dus ik mail netjes terug dat ik alleen of alles in een keer meegeef, of niks. Ik heb geen zin in mensen die komen kijken en dan gaan mauwen etc .
Gewoon meenemen, wat je niet nodig hebt, zelf naar de kringloop brengen.

Krijg ik terug
"Wiel ook muis wel"

Als iemand zo mailt.. nee dankje die hoef ik niet aan de deur.

Ilzas

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-08 14:25

Nee! Echt niet!

Hahaatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-08 14:28

Ik heb regelmatig spullen verkocht via Marktplaats en deze bij mij thuis op laten halen. Heb al verschillende mensen over de vloer gehad (nouja, eigenlijk komen ze nooit verder dan het halletje bij de voordeur), ook wat minder frisse types maar nog nooit problemen achteraf gehad. Ik zorg wel altijd dat mijn vriend thuis is en de deur open doet, hij is namelijk best wel groot Haha!. Ook woon ik in een wijk waar de sociale controle heel groot is. Aan de overkant van mijn woning staat een seniorenflat en zodra er iemand door de straat loopt die daar niet hoort, hangt gelijk de halve buurt uit het raam Clown

sarah_m

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-08 14:29

Vaak dingen verkocht via mp, meestal kwamen ze het ophalen, ik heb nog nooit slechte ervaringen ermee gehad Haha!

CM_

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-08 14:30

Ohw ja zo heb ik ook ooit eens iets verkocht aan een man uit rotterdam, die alleen zondags heel vroeg kon.

Ik woon maar alleen, maar ik zei m aan de deur dat ie zachtjes moest doen want mijn man lag boven te slapen Huilen van het lachen

Hij heeft netjes de spullen gekocht zonder af te pingelen ... hihi schijtluis ben ik dan Haha!

xDramaQueen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-08-08 14:31

crossmonster schreef:
Ik had laatst gratis een beeldscherm, toetsenbord, muis en printer op MP staan.
In de advertentie gezegd, alles of niks halen, alles meenemen, niet kijken en kiezen, nee alles mee nemen.

Krijg ik een mail

"ik alleen belang bai toetzenbord"

Dus ik mail netjes terug dat ik alleen of alles in een keer meegeef, of niks. Ik heb geen zin in mensen die komen kijken en dan gaan mauwen etc .
Gewoon meenemen, wat je niet nodig hebt, zelf naar de kringloop brengen.

Krijg ik terug
"Wiel ook muis wel"

Als iemand zo mailt.. nee dankje die hoef ik niet aan de deur.

hahaha sorry moest hier verschrikkelijk hard om lachen maar idd begrijp het wel Ja