Ervaringen met zgn. Loverboy?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

SpiedSkeet

Ervaringen met zgn. Loverboy?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-08-08 11:15

Ik woon samen met 2 andere dames in een huis. We hebben onze eigen kamers, maar delen de keuken, douche en het toilet.

Nu was mijn ene huisgenootje de afgelopen 3 tot 4 weken niet thuis. Vervolgens krijg ik van mijn huisbaas te horen dat ze een huurachterstand heeft. Na diverse afspraken niet te zijn nagekomen, zou ze er uit gezet worden + inbeslagname van haar spullen.

Staat ze gisteravond opeens weer binnen..

Wat blijkt? Dat enge vriendje van der, blijkt (waarschijnlijk) een zgn. 'Loverboy' te zijn.
Hij maakte haar haar geld afhandig, ze moest voor hem werken en hij wilde haar achter de ramen hebben. Waarschijnlijk is ze ook mishandeld en misbruikt.

De politie is hier gisteravond geweest en vanochtend heb ik de zedenpolitie aan de telefoon gehad. (zij heeft nl. geen mobiele telefoon meer) Als het goed is wordt er ook voor slachtoffer hulp gezorgd.

Die vent blijkt ook niet echt een lieverdje te zijn, hij heeft al een aantal mensen 'lek geprikt' Clown

Hebben jullie tips over wat zij/wij het beste kunnen doen?
Ik wil haar graag helpen, maar ik wil er ook niet te veel bij betrokken raken. Die vent spoort niet, en ik heb liever geen mes tussen m'n ribben als het even kan.

Mizoan

Re: Ervaringen met zgn. Loverboy?

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-08 11:18

Geen ervaring mee (gelukkig)

Kan de politie jullie niet adviseren?

Marije112

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-08 11:37

Ervaring heb ik gelukkig ook niet, maar ik zou er zo ver mogelijk van vandaan blijven.
Er wel zijn voor haar, en voor d'r zorgen enzo, maar je niet inlaten als er
problemen zijn met zo'n kerel.
En ik zou samen met die meid naar de huisbaas gaan, om het allemaal uit te leggen etc.
Sterkte Ach gut

mltex

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-08 11:43

Ook geen ervaring, maar haar veiligheid en die van jullie staat voorop.
Is het veilig dat ze bij jullie blijft of weet hij haar te vinden? anders mss blijf van mijn lijf huis als tijdelijke optie.
iig ergens waar hij haar niet kan vinden en ook niet via jullie kan traceren.

Relien

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-08 11:47

Ik heb er ervaring mee.
ben een slachtoffer geweest.
ik ga niet heel dat verhaal hier neer zetten daar ben ik nog niet aan toe maar stuur mij maar een pm dan kan ik je via pm wel veder helpen

LiNdA1986

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-08 11:49

Oei, dat is niet best.
Heb er geen ervaring mee maar ik denk dat je je er wel afstand van moet houden.
Je kan haar wel steunen, maar ik zal er toch allemaal maar mee oppassen.

Als je vriendin ineens naar een adres gaat waar ze niet te vinden is heb je grote kans dat ie bij jullie verhaal komt halen.
Erg lastige situatie, zal in ieder geval de politie op de hoogte houden van alles.

friesiszwart

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-08 11:51

ik den dat je al veel doet door haar te helpen indien zij dat vraagt en verder niemand binnen laten.

pubelia

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-08 11:52

Ik denk dat je je het beste afzijdig kan houden, het enige wat je voor haar kan betekenen is een luisterend oor...

Tracy_

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-08 15:42

Das niet best, vriendin van me heeft ook een loverboy als vriend gehad.
de politie's gaf als tip een ander telefoon nummer nemen, ze is ook naar een andere school gegaan..
nieuw hotmail adres,

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-08 15:46

Kan ze niet naar een blijf-van-mijn-lijf huis en ergens anders opnieuw beginnen? Ik raad je aan om er zelf niet te veel bij betrokken te raken maar dat advies zal je ook wel krijgen van een instantie. Die gasten zijn namelijk zo onvoorspelbaar.

SpiedSkeet

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-08-08 17:52

Jeetje wat een reacties!

Op afstand blijven is een beetje lastig, omdat ze in hetzelfde huis woont als ik. Dan ben je er automatisch bij betrokken, omdat de kans aanwezig is dat je die vent tegen komt.

De huisbaas is er al bij betrokken, die is degene die de bewuste avond actie ondernomen heeft door bijv. de politie in te schakelen.

De politie hebben we niet veel aan. Ze zijn wel geweest en nu schijnt de afdeling 'zeden' er mee bezig te zijn, maar die hadden allerlei spoedgevallen tussendoor, dus dat duurt ook een paar dagen.
De optie van een 'blijf van mijn lijf huis' hebben wij ook geopperd bij de politie, maar dit kan alleen als iemand zwaar lichamelijk mishandeld is. (met andere woorden, ze moet eerst helemaal in elkaar gemept worden, voor ze daar heen kan)

Ben er nu in ieder geval wel achter dat al die instanties in Nederland je wel erg snel aan je lot over laten. Je moet alles zelf regelen, overal achteraan bellen en als het even kan dan sturen ze je weer door naar iemand anders Slapen

Pytje

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-08 19:04

ik vind dat als je ongewild achter een raam belandt, dat dat ook valt onder lichamelijke mishandeling. Of is het (gelukkig) nog niet zover gekomen?
Kun je niet samen met je huisgenoot naar de politie oid en aangifte doen? Als je al aangifte tegen ze kunt doen.

SpiedSkeet

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-08-08 19:57

Ze heeft nog een gesprek met de zedenpolitie over wel of geen aangifte doen. Natuurlijk denk je in eerste instantie, dat moet ze zeker doen. Maar aan de andere kant brengt dat ook weer de nodige risico's met zich mee. Die vent zal er waarschijnlijk alleen maar gekker door worden.

Ik hoop gewoon dat er snel een instantie komt met een plaats waar zij naar toe kan. Hier blijven is geen optie, doordat ze A) een huurachterstand heeft en de huisbaas heeft belazerd, en B) het er voor ons (ik en mijn andere huisgenootje) ook niet veiliger op wordt op deze manier omdat wij er bij betrokken raken.

Maar goed, je kunt iemand ook niet zomaar op straat trappen met de mededeling zoek het allemaal maar zelf uit.

UpToDance

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-08 20:32

Jeetje wat zit jij in een moeilijke situatie, vooral voor het meisje zelf natuurlijk. Ik heb toevallig net het boek "Echte mannen eten geen kaas" gelezen. Dat is een boek dat een meisje heeft geschreven die zelf 4 jaar in handen van een loverboy is geweest en veel dingen heeft meegemaakt. Zij heeft uiteindelijk ook geen aangifte gedaan, in iedergeval niet tegen dé persoon die haar zo heeft mishandeld en misbruikt. Ze heeft wel aangifte gedaan tegen vrienden van die persoon. Ze zit nu in India omdat het daar "veiliger" voor haar is, en om daar tot rust te komen.

Sterkte ermee.

SpiedSkeet

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-08-08 10:39

Gisteren bericht van de politie gekregen, ze is weer bij hem terug.. Beetje jammer..

Maar goed, het is een volwassen vrouw en als zij naar hem terug wil, valt er voor ons verder weinig aan te doen.

dingetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-08 10:43

Daar word ik wel even stil van....

Pytje

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-08 11:58

ja ik ook, maar die jongens/mannen hebben erg veel macht in negatieve zin. Ik heb van dichtbij meegemaakt tot wat voor acties het je kan aanzetten.

SpiedSkeet

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-08-08 16:25

Het is echt banketstaaf dat je dus ook niks meer kan doen. Zelfs de politie etc. niet.
Ze blijft daar uit eigen wil, zegt ze tenminste, dus is het verhaal eerst afgelopen.

ushi

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-08 18:33

Heeft ze geen vriendinnen die je kan waarschuwen of kan vragen op haar te letten?

Icecrystal

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-08 18:44

ik heb er ook zo dicht bijgestaan als jij.
M'n buurmeisje, en beste vriendin, is 2 jaar in handen van een loverboy geweest.
Na anderhalf jaar begon ze pas te zien wat hij deed..
elke keer zei ze weer: "ik wil van hem af"
maar zodra die belde, stond ze voor hem klaar.
Het is heel erg om dat te zien gebeuren en er niks aan te kunnen doen.
Maar je kan er ook niks aan doen tot je huisgenoot zelf inziet wat hij d'r aan doet.
Tot ze zelf inziet dat ze er beter niet meer heen kan gaan.
Licht zoiezo zoveel mogelijk mensen in. Die om haar geven en die ze kent. Hoe meer mensen zeggen dat het een verkeerde jongen is, hoe beter!
mijn buurmeisje d'r ouder hebben ook de politie ingelicht.
maar die hebben vrij weinig gedaan. dat kwam vooral ook omdat ze hem zelf beschermde.. ze is nu inmiddels gelukkig van hem af. mede door haar nieuwe vriend die heeft gezorgd dat ze dr ogen opende!

SpiedSkeet

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-08-08 19:07

Ik weet niet wie haar vrienden zijn. Toen ze de bewuste donderdagavond thuis kwam, kon ze nergens heen zei ze. Vaak zie je ook bij loverboy situaties, dat ze zorgen dat je helemaal geisoleerd wordt van je familie en vrienden.

Ik moet zeggen dat het ook niet een erg betrouwbaar persoon is met heel veel dingen, dus ik denk dat ze het hele weekend al bij hem zat. Maar goed, ik ben er wel klaar mee.

Ik snap best dat het moeilijk is om uit zo'n situatie te komen, maar als er zoveel mensen zijn die je een handvat aanreiken om je te helpen, dan kan ik er met mijn verstand niet bij dat je zomaar terug gaat. Echt niet..

Mexxuna

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-08 19:31

SpiedSkeet schreef:
Het is echt banketstaaf dat je dus ook niks meer kan doen. Zelfs de politie etc. niet.
Ze blijft daar uit eigen wil, zegt ze tenminste, dus is het verhaal eerst afgelopen.

Lees inderdaad, zoals hierboven al gezegd; "echte mannen eten geen kaas" .. als je dit boek gelezen heb, weet je dat je zo dusdanig gehersenspoeld wordt/bent, dat je zelf niet eens kan denken bij wie je wil zijn.
ik denk dan dus ook niet dat zij vrijwillig terug is gegaan naar de "loverboy".. maar eerder omdat ze gewoon de realiteit niet meer onder ogen kan zien...
Iemand moet dat meisje toch helpen, en ik vind het raar dat de politie dan zijn handen in zijn zakken steekt... !!

SpiedSkeet

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-08-08 19:45

Mexxuna, ik snap je frustratie want die heb ik zelf ook wel een beetje. Maar aan de andere kant, je kunt een volwassen vrouw toch niet dwingen om bij die vent weg te gaan?

Het enige wat je kunt doen is die vent oppakken als hij misdrijven pleegt, maar daar moet dan weer bewijs voor zijn. Zo lang zij zelf geen actie onderneemt, gebeurd er niks. Dat is heel triest, maar aan de andere kant zul je als je iets wilt er zelf voor moeten vechten en zelf keuzes moeten maken.
Ik heb zelf ook zo diep gezeten als zij. Gelukkig nooit in aanraking geweest met een loverboy, maar het had niet veel gescheeld of ik had in een doos onder een brug gelegen.

Ik heb keuzes moeten maken die ook niet makkelijk waren, maar die me wel vooruit hielpen. Iedereen komt vroeg of laat voor keuzes te staan die niet makkelijk zijn. Dan is het aan jezelf welke kant je kiest.

Mexxuna

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-08 19:47

SpiedSkeet schreef:
Mexxuna, ik snap je frustratie want die heb ik zelf ook wel een beetje. Maar aan de andere kant, je kunt een volwassen vrouw toch niet dwingen om bij die vent weg te gaan?Het enige wat je kunt doen is die vent oppakken als hij misdrijven pleegt, maar daar moet dan weer bewijs voor zijn. Zo lang zij zelf geen actie onderneemt, gebeurd er niks. Dat is heel triest, maar aan de andere kant zul je als je iets wilt er zelf voor moeten vechten en zelf keuzes moeten maken.
Ik heb zelf ook zo diep gezeten als zij. Gelukkig nooit in aanraking geweest met een loverboy, maar het had niet veel gescheeld of ik had in een doos onder een brug gelegen.

Ik heb keuzes moeten maken die ook niet makkelijk waren, maar die me wel vooruit hielpen. Iedereen komt vroeg of laat voor keuzes te staan die niet makkelijk zijn. Dan is het aan jezelf welke kant je kiest.

Ik denk dat deze volwassen vrouw niet zoals eerder gezegd voor zichzelf in staat en zelf kan denken...
Het loverboycircuit schijnt vreselijk te zijn, je wordt weggehouden van familie en vrienden, en kan contacten leggen zover zij dat willen..
Ik raak hier inderdaad gefrustreerd van.. Bloos

Tamara

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-08 19:58

Ik vind dit soort dingen zó erg om te lezen... Je staat volledig machteloos als buitenstaander, want de enige die er wat aan kan veranderen is dat meisje zelf en zolang zij zelf niet inziet hoe erg het is wat hij met haar doet.... Ik hoop echt dat ze binnenkort het licht ziet en de moed heeft om er uit te stappen!