Relatie problemen, weet niet meer wat ik ermee aan moet..

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Moelie

Relatie problemen, weet niet meer wat ik ermee aan moet..

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-08-08 20:55

Hallo iedereen,

Om er niet zo'n heel lang verhaal van te maken vat ik het even zo kort mogelijk samen. Ik heb in september 2 jaar met me vriend, allebei hebben we nog nooit zolang een relatie gehad.
Na een halfjaar ongeveer al woonde ik zowat daar (hij woont nog bij zijn ouders). Dat ging na een ongeveer een jaar mis dus toen hebben we besloten het rustiger aan te doen, ik ging dus vaker naar huis en we zagen elkaar niet meer elke dag. Voorbeelden van het misgaan; veel ruzies.
Dit is ongeveer 4 maanden geleden dus sinds 4 maanden zijn we niet elke dag meer bij elkaar.
Toen is het een tijdje weer goedgegaan tussen ons, ik was zo blij! Ik dacht dat we de oplossing hadden gevonden.. uiteraard hadden we er ook veel over gepraat.
Nu gaat het sinds een paar weken weer er slecht! Hij woont zo'n 15 kilometer van me vandaan dus ik ga niet of bijna nooit met de fiets naar hem toe, meestal komt ie me ophalen of word ik door me moeder, of wie dan ook gebracht. Maar de laatste tijd verrekt hij het om me op te komen halen en moet ik maar zien hoe ik naar hem kom. In het begin trapte ik erin, regelde steeds vanalles om bij hem te komen.. maar sinds gister zie ik in dat dit niet langer kan. Mijn moeder, of wie dan is is ook niet gek om me elke keer te brengen of op te halen. Maar hij komt aan met de smoesjes dat de benzine zo duur is (klopt natuurlijk ook wel) of dat die het niet zoekt, en ga zo maar door.. Ikzelf heb, zoals jullie denk ik al begrepen hadden geen rijbewijs en ook geen brommer ofzo.
Maar dit is niet alles, we hebben totaal geen respect meer voor elkaar de laatste tijd.
Gister bijv, was ik 's middags al naar 'm toegegaan, niet naar me paard gegaan omdat we eigenlijk iets leuks wouden gaan doen.. uiteindelijk zijn we naar een vriend van hem toegegaan. Toen we daar waren sprak die af met een paar vrienden om naar de kermis te gaan ergens verder weg, zonder overleg. Ik wou eigenlijk meegaan maar aangezien ik momenteel nogal blut ben ging dat dus niet. Ik had nog aan hem gevraagt of ik iets mocht lenen maar dat wou die niet doen.
Dus we zaten bij de kroeg, en uiteindelijk gingen ze en toen moest ik dus maar kijken hoe ik naar huis ging!
Nog een voorbeeld, hij zou me komen ophalen maar komt wat telaat, opzich geen probleem. Komt ie hier, wil die meteen gaan, heeft het geduld niet om te wachten. Was ik wat vergeten dus ga dat nog even snel pakken, loopt die weg en is boos dat ik zolang duur!
Ook nu dit weer, ik heb sinds eergister een nieuwe baan en heb al ontslag genomen bij me oude baan. Is die het daar weer niet mee eens, ik doe de laatste tijd alles fout! Hij heeft overal kritiek op en het is totaal niet meer gezellig tussen ons.
We lachen niet meer met elkaar zoals eerst, slaan nooit een arm over elkaar heen. En dat mis ik echt ontzettend.
Nou zullen vele van jullie wel zeggen: Wat doe je nog bij hem, dumpen die handel! Dat heb ik al van meerdere gehoort.. zelfs mijn ouders zeiden gister dat ze vinden dat hij me als oud vuil behandeld en me alleen maar als vriendin wilt als het hem uitkomt. Ze begrepen niet dat ik het zover liet komen en dat ik dit allemaal pikte. Ik schrok wel even van hun reactie, want ik had het zelf niet eens door (dat het zo was).
Ook als ik hem hoor telefoneren met vrienden bijv, dan doet ie kei vrolijk.. maar als wij elkaar aan de lijn hebben doen we kei chaggerijnig tegen elkaar en hangen we vaak op zonder iets te zeggen.
Nou wil ik hem niet belachelijk gaan maken want het ligt natuurlijk niet alleen aan hem, zal ook vast wel deeltelijks aan mij liggen. Maar ik denk gewoon niet dat wij nog gek op elkaar zijn, iig niet gek genoeg meer..
Ik zei vandaag tegen hem dat we eens nodig moesten gaan praten en had al gezegt dat het zo niet langer kon gaan tussen ons, maar dan ineens wil die morgen iets leuks gaan doen en doet die weer zo lief. Ik snap het echt niet meer! Vele snappen niet waarom ik nog bij hem ben, maar uitmaken is ook niet zo makkelijk zoals de meeste denken, want ik hou natuurlijk nog wel van hem en wil hem ook liever niet kwijt. Ik weet me hier echt geen raad meer mee, ik moest even mijn verhaal kwijt.

Groetjes Milou

Urko

Re: Relatie problemen, weet niet meer wat ik ermee aan moet..

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-08 20:58

weetje, ik kan niks anders zeggen dan dumpen die handel, ik vind echt dat je aan het lijntje gehouden word...
Ik herken alles uit je verhaal, en geloof mij, uitmaken maakt een wereld van verschil, eerste 3 weken zijn gewoon niet fijn, maar daarna zit je een stuk beter in je vel.. !

dennisje

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-08 21:03

precies wat urko zegt dumpen je kan wel beter krijgen als iemand die je als oud vuil behandeld. doe het anders ook is bij hem kijken of hij het leuk vind. en ga gewoon lekker elke dag naar je paardje die geeftje wel liefde en is altijd je beste vriend tenminste dag zeg ik altijd.

Tamara

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-08 21:04

Ergens zeg ik ook, wat houdt jullie nog bij elkaar? Maar ik zou eerst een gesprek aangaan, écht een goed gesprek. Want het lijkt me zo zonde om alles wat jullie hadden weg te gooien omdat het op dit moment even niet meer lekker loopt. Probeer weer even in de relatie te investeren, echt te plannen leuke dingen te doen, tijd voor elkaar te maken, lief voor elkaar te zijn. Dwing jezelf daartoe, vecht ervoor. En als dat niet werkt, dan kun je altijd nog besluiten om er een punt achter te zetten, dan heb je het in ieder geval geprobeerd Lachen Bedenk voor jezelf ook weer eens de punten waarom je zo gek op hem werd, gewoon even wat leven in jullie relatie blazen waarom jullie ook alweer samen zijn!

Wel moet je vriend het hier ook mee eens zijn want als jij in je eentje gaat vechten schiet het natuurlijk niet op Lachen

poes

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-08 21:10

Elkaar minder gaan zien was geen oplossing maar weglopen van jullie problemen... Ooit moeten jullie toch ook gaan samenwonen (ga ik even van uit, weinig mensen kiezen voor lannge termijn LATrelatie)?

Praat met hem, zeg wat je voelt, hoe het bij jou aankomt allemaal.

Qua vervoer: waarom heb jij je rijbewijs nog niet? Kun je niet delen in de benzinekosten? Ik snap wel dat dit na een tijd lastig is hoor, maar omgekeerd ook!! Zoek hiervoor dus een oplossing.

De andere dingen klinken erg respectloos inderdaad... Dat je niet naar je paard gaat en hij dan iets anders gaat doen, hadden jullie afgesproken wat jullie gingen doen die dag?
Ik denk dat jullie eens goed moeten spreken en dingen afspreken ook. Succes!

Moelie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-08-08 21:22

He, bedankt voor jullie reacties!
Poes; We hadden afgesproken om gister wel iets leuks te gaan doen, wat precies wisten we nog niet. Maar dat het zo zou lopen was niet de bedoeling. Hij doet vanalles waar die zelf zin inheeft zonder aan mij te denken. Maar als ik dan eens iets heb met vriendinnen, of wat dan ook waar hij niet bij is.. dat vind ie dan weer niet goed!
Ik heb mijn rijbewijs nog niet omdat ik daar pas geld voor krijg op mijn 20ste, dat duurd dus nog tot april. Zo hebben mijn ouders dat ook gedaan bij mijn zussen. Zelf kan ik het op dit moment echt niet betalen, en eerlijk gezegt heb ik er ook niet zoveel zin in, ik wil liever een scooter rijbewijs.
We hebben idd al wel eens besproken om samen te gaan wonen, tijdje terug toen het nog niet zo slecht ging. Dat zit er voorlopig gwn niet in, ik ben pas 19 en hij is 25. En hij wil het soms ook niet snappen dat ik soms blut ben. Ik baal daar ook ontzettend van, ik wil ook leuke dingen doen en kopen maar dat kan vaak niet omdat ik geen, of bijna geen geld heb. Ik heb nu ook niet voor niks een andere baan waar ik beter ga verdienen en waar ik full-time ga werken.
Tamara; Wat ons bij elkaar houd op dit moment? Ik zou het niet weten, toevallig vroeg ik vanmiddag dezelfde vraag aan hem. Ondanks dat het nu zo slecht gaat houden we wel van elkaar, anders waren we wel al uit elkaar geweest. Nou ik erover begonnen ben, aan de tel en via sms (weet dat dat niet moet maar heb hem vandaag niet gezien en ik blijf er ook niet mee zitten) wil die morgen ineens wel iets leuks gaan doen. Dat wil die dan wel betalen voor me, of lenen. Dus ik heb een beetje het idee dat die gister gewoon zonder mij naar de kermis wou..
We moeten idd heel goed met elkaar gaan praten, dat sowieso. Maar telkens als ik dat zeg of erover begin praat hij eroverheen, heb ik het idee dat die niet luisterd of zegt ie dat er niks aan de hand is. En dan heb ik ook zoiets van ja, laat maar zitten ook.
Urko; ik heb ook momenten gehad waarop ik dacht dat het beter zou zijn om het uit te maken. Maar het is echt niet zo makkelijk, ik kan die stap maar niet nemen. Want ik wil hem eig helemaal niet kwijt. Ik denk er nog eens goed overna en ik ga sowieso morgen heel goed met hem praten. Dan zien we wel verder Lachen
Bedankt voor jullie berichtjes en ik laat het wel horen als we hebben gepraat.

poes

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-08 21:28

Zolang jullie beide elkaar ECHT graag zien is het de moeite om eraan te werken. Maar mijn ervaring is dat mensen niet erg veranderen, dus het kan beter al van in het begin passen.

Sja dat van die kermis lijkt me een misverstand... ik kan snappen dat hij jou moest vragen wat je wou doen... van de andere kant spreken jullie af om iets leuks te gaan doen, en dan heb jij geen geld blijkbaar, de meeste dingen kosten nou eenmaal wat, bovendien verdoe ik op de kermis haast niks... dus eigenlijk kon je mss wel mee geweest zijn maar wou je zelf niet (ik denk maar na hoor, niks aanvallend!)?

Sja, wij kunnen het niet oplossen e...

Marei

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-08 21:33

Vraag aan jezelf en aan elkaar wat jullie van het leven en jullie toekomst verwachten.Kinderen,studie,carriere e.d.
Zitten jullie op eenzelfde lijn of zijn jullie verwachtingen en plannen heel verschillend?Probeer daar eens goed over na te denken en te praten met elkaar,dan weet je misschien (weer) wat je aan elkaar hebt en of jullie samen verder kunnen..

Het is zonde om het zo dood te laten bloeden als het met een beetje moeite van allebei opgelost kan worden aan de ene kant,maar het moet ook niet weer opnieuw gebeuren want dan is het einde zoek en blijf je samen in hetzelfde kringetje ronddraaien.

Moelie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-08-08 22:13

Katchina: Bedankt voor je bericht.
Dat wij in hetzelfde kringetje ronddraaien gaat volgensmij al een tijdje zo. Het gaat steeds up en down, dat heeft iedereen wel maar wij hebben het wel extreem.
Dat is wel een goede tip van je, om het over zulke dingen te hebben ja. Het is idd zonde, zoals wij nu met elkaar omgaan..

Poes; We hadden plannen om gister samen iets leuks te gaan doen ja, maar dat wil niet zeggen dat dat altijd geld moet kosten. We kunnen bijv ook een dagje naar het strand, of een leuke dvd kijken, en noem maar op. Dat waren meer onze plannen..
Dat van die kermis klopt wel, ik hoef zelf niet perse in de atracties.. Daarvoor gaan we eig ook niet naar de kermis, vaak is het zo dat we daar ff rondlopen en daarna ergens gaan zitten drinken. Maar waarschijnlijk gingen we met de taxi terug, of trein en daar had ik juist geen geld voor. Taxi kost ook nog eens een hele hoop. In het begin ging het ook keigoed tussen ons, het is eigenlijk na een jaar minder geworden, na een jaar kregen we steeds die ups en downs in onze relatie. We hebben beide nog nooit zolang een lange relatie gehad dus dit is voor ons allebei de eerste keer zolang. Praten met elkaar is sowieso een ding dat we zeker moeten doen, en dan moeten we maar een besluit nemen. Jullie horen het nog van me, ik ga nou slapen.
Bedankt voor jullie tips Lachen

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-08 22:23

En jij heb plannen om met hem samen te gaan wonen?
IK zie aan dit verhaal niet veel punten dat dit een succes zal worden...
integendeel....Als ik zo vrij mag zijn vind ik je vriend een behoorlijke krent
(zeuren op je 25e om beznine prijzen) kom zeg liefde overwint alles
dus ook een paar liter bezine, en dat hij je geen geld wil lenen voor
de kermis...gétver wat een kniert.

Ik zou dr maar heel snel mee stoppen, ik denk dat hij de knoop gewoon niet door durft te hakken
dan zou ik het als ik jou was gewoon zelf doen...

Sterkte!

Tivoli

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-08 22:28

Ik zou hem midden in zijn gezicht vragen wat de reden is van zijn gedrag.
Of hij het niet meer ziet zitten?
Het klinkt een beetje alsof zijn gevoelens weg zijn.... Nagelbijten / Gniffelen
Ik zou er direct naar vragen,en niet gaan zitten piekeren over het hoe en waarom.
Met het antwoord dat hij je geeft kun je dan verder....

Marei

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-08 22:39

Wat je ook beslist,wees verstandig en zorg dat je voor jezelf kiest.Met óf zonder hem!Succes iig.

Stal_Fiore

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-08 22:43

Ik zou in ieder geval eens goed praten met elkaar over wat jullie allebei nu willen. Want zo te horen is er weinig meer wat jullie nog bij elkaar houdt... Succes en sterkte!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-08 22:55

Weet je wat, je moet helemaal niet praten of iets, je zou eens moeten beginnen met hem precies te behandelen zoals hij tegen jou doet. Je moet er zelf natuurlijk wel tegen kunnen, want het resultaat is dus dat de relatie afloopt, want die is eigenlijk al kansloos geworden. Ga dus doen wat hij doet: geen moeite meer doen om bij hem te komen als hij dat niet doet; niet overleggen wanneer je waar heen gaat en met wie; gewoon lekker met vriendinnen de stad in; niet meer je paard laten staan om hem, juist lekker gaan rijden. Meid, trek je eigen leven weer naar je toe en ga niet als een hondje zitten wachten tot hij een keer tijd voor je heeft Knipoog.
Heel erg veel sterkte!!!

poes

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-08 11:02

Lovely: dat je je eigen leven ok moet houden, daar ben ik het mee eens.
Maar ik vind het niet duidelijk genoeg naar voor komen uit dit verhaal dat hij helemaal géén moeite meer doet of waarom hij minder moeite doet. Als zij nu hem gaat negeren gaat het uiteraard fout.

Moelie: ook een dvd kijken kost geld als je hem huurt, dagje strand is ook niet gratis (vervoer, drankje, hapje, ...). Met de taxi naar de kermis vind ik wel te gek voor woorden als hij zelf een wagen heeft???

Moeilijk allemaal hoor. Ik hoop dat jullie een goed gesprek kunnen hebben en de dingen ophelderen Ja

Bienotje

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-08 14:58

Volgens mij zijn er wel vaker topics van je verschenen hier, of herinner ik me dat verkeerd.. Knipoog

Kan het niet zijn dat jullie beide in die twee jaar gegroeid zijn? En dan de één wat meer de andere kant op dan de ander..

Weet je, veranderingen zijn altijd moeilijk. Een relatie beïndigen is sowieso een aardige stap. Maar waak ervoor dat je die stap niet durft te nemen, uit angst voor verandering. Weet je wel zeker dat hij echt de partner is, waarmee je toekomst ziet? Overweeg voor jezelf eens goed of je deze relatie nog hebt, omdat hij de ware voor je is. Of dat je bang bent om straks zonder relatie te zijn.

Succes in ieder geval met bedenken. Het is in ieder geval niet de eerste keer dat je zulke grote twijfels hebt in deze relatie. Die twijfels zijn er volgens mij al veel vaker geweest. Misschien niet voor niets? Succes..

Tracy_

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-08 15:48

Mischien tijdelijk uit elkaar gaan? dat jullie elkaar bijv. 2/3 weken niet zien..
en kijken of je hem mist.. en of er wat aan jullie relatie verandert

poes

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-08 15:51

Dat is geen oplossing... Een relatie waar men al beslist heeft om elkaar minder te zien omdat het niet werkt maak je niet beter door elkaar een paar weken niet te zien. Je ontdekt ook meestal niet daardoor of je elkaar echt mist.
Das mijn ervaring.

Miss_Blimm

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-08 16:20

Jullie hebben niet voor niets al eens beslist om elkaar minder te zien Knipoog veel suc6 om de juiste keuze te maken.

_Kimmm

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-08 16:23

Dumpen dit ben je echt niet waard..
Wat een ei.

Kristie

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-08 16:47

Ik vind dumpen -zonder de reden wetende van zijn gedrag- ook meteen wel errug bruut, aan de andere kant hoef jij je ook niet af te laten snauwen.
Ik zou hem vragen waarom ie zo doet, en of hij uberhaut nog wel toekomst in jullie relatie zit, en wat de reden is voor zijn gedrag.
Succes Lachen

Moelie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-08-08 19:29

Hey, bedankt voor jullie berichtjes. Sorry voor mijn late reacties, kan nu pas weer op de computer. Vandaag nog heel goed met me moeder gepraat over ons, ik jankte me kapot.. Echt niet normaal, het kwam zo hard aan.. Maar het is wel allemaal waar wat ze zei.
Me moeder zegt; Als ik Linsy en Dirk-jan samen zie, zie ik dat die een band hebben en ook echt een relatie met elkaar hebben, das ook zo met bo en ruud (zijn me zussen met hun vriend). Maar bij tom en jou? Jullie lijken eerder broer en zus, lopen altijd wel als ik jullie samen zie te snauwen tegen elkaar. Ze vind het echt niet normaal meer hoe het gaat tussen ons. Ik wist zelf ook niet dat het zo erg was, ik wist niet anders, was niet anders gewent.. Maar nou zie ik het toch wel heel goed in allemaal. Ik weet bijna zeker dat er geen toekomst in onze relatie zit. Samenwonen, hoe zou dat gaat als het nu al niet goed gaat terwijl we nog niet eens samenwonen? En helemaal niet gaan samenwonen is ook geen optie. Ik heb het er nou met heel veel mensen over, mensen die ons kennen. En ze zeggen allemaal dat het echt niks meer is, en ze snappen allemaal niet waarom we nog bij elkaar zijn. Ze zeggen, je bent nog zo jong, geniet van je leven en ga lol maken. Maar op deze manier, in deze relatie kan dat haast niet. Als ik bijv een keer een avondje met vriendinnen weg ga of wat dan ook, krijg ik daarna een heel verhoor over hoelaat ik precies thuis was, of ik veel heb gedronken.. vaak vraagt ie dan ook nog of ik iets verkeerds heb gedaan! Ik wist niet anders, het gaat al zolang zo. Maar ik zie nu in dat het zo niet langer door kan gaan.
Ik ben nu bij hem, geen ruzie ofzo maar we doen meer onze eigen dingen; hij is voetbal aan het kijken, ik ben aan het computeren. Gaan bijv nooit eens gezellig samen op de bank zitten. Dus, ik ga eens goed nadenken en ga een beslissing nemen. Ik ga er sowieso over beginnen tegen hem dat we moeten gaan praten, maar dat stel ik elke keer maar uit, dan denk ik telkens; ach hoeft nu ook niet, kan morgen ofzo ook wel. En dat gaat steeds zo door, dus een maand erna hebben we nog steeds niet gepraat en ik blijf het maar opproppen. Ik vraag me ook af of hij het nog wel ziet zitten, of hij zo wel wil leven. Want of we echt supergelukkig zijn samen, dat denk ik niet. Ik heb eerlijk gezegt gister ook een leuke jongen ontmoet, maar die kan ik niet leren kennen vanwege mijn relatie, die eigenlijk niet veel meer is..
Jullie horen het zodra we hebben gepraat of iets dergelijks. Groetjes Milou

Moelie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-08-08 19:34

Klopt idd dat ik hier al vaker een topic over heb geopend.. Omdat het al ik weet niet hoelang zo gaat. Maar het is zo moeilijk, ik ben bang dat ik er spijt van ga krijgen als ik het heb uitgemaakt. Maar misschien is dat juist wel een hele goede beslissing. Een paar weken uit elkaar gaan heeft geen zin, dat wil die sowieso niet, en ik eig ook niet. Dat gaat dan toch fout..
Maar elke keer als ik erover begin tegen hem, over ons draaid die er weer omheen zodat ik er niet meer over begin en het er maar bij laat. Alsof die het er niet over wil hebben, alsof die er bang voor is dat ik het ga uitmaken. Dat vind ik ook zo vreemd. Ik mag bijna niet mijn eigen dingen doen, en als dat zo is loopt dat vaak uit op ruzie.. Maar zodra hij iets wil gaan doen doet ie het ook, vaak ook zonder overleg. Dat krijg ik dan maar te horen en dat heb ik dan maar goed te vinden.
Vorige week was die met een vriend aan het darten in de kroeg, toen deed er ook een meisje mee die ze ook kennen. Hij had zo'n lol met der! Toen zag ik echt de tom zoals die bij mij was. Toen merkte ik al dat er iets niet klopte, zo gezellig is het nooit meer tussen ons. Achja, we zien allemaal wel.

Moelie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-08-08 19:37

Kristie schreef:
Ik vind dumpen -zonder de reden wetende van zijn gedrag- ook meteen wel errug bruut, aan de andere kant hoef jij je ook niet af te laten snauwen.
Ik zou hem vragen waarom ie zo doet, en of hij uberhaut nog wel toekomst in jullie relatie zit, en wat de reden is voor zijn gedrag.
Succes Lachen

Bedankt voor je berichtje. Als ik hem vraag waarom die zo doet doet die alsof dat niet zo is. Hoezo, hoe doe ik dan? Das helemaal niet waar. Jij doet zelf ook zo. Zo'n antwoorden krijg ik dan, daar schiet ik helemaal niks mee op. Heb het al een paar keer geprobeert maar ik bereik er nooit iets mee, praten is met hem nooit makkelijk geweest.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-08 19:38

Heel veel sterkte! Het kwartje is wel gevallen volgens mij. Probeer anders goed met je moeder te praten steeds, dan kan ze je ook een beetje helpen als je er straks een punt achter zet. Zodra je dat doet, ook gelijk een hoop afspreken met vriendinnen, dan ben je lekker van de straat.
OK dan!