Energie Direct?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Mayo

Energie Direct?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-08-08 09:10

Iemand ervaring met Energie Direct? Zijn ze daadwerkelijk zo goedkoop? Ze zeggen mij dat ze het complete pakket van Eneco over kunnen nemen tegen een lager tarief. Nu heb ik fijn de kWh prijzen hier voor diverse onderdelen, maar daar snap ik natuurlijk geen drol van Clown

Iemand ervaring met het bedrijf zelf en de prijzen? Is het positief?

PinkyBubble

Re: Energie Direct?

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-08 09:12

Mayo schreef:
Iemand ervaring met Energie Direct? Zijn ze daadwerkelijk zo goedkoop? Ze zeggen mij dat ze het complete pakket van Eneco over kunnen nemen tegen een lager tarief. Nu heb ik fijn de kWh prijzen hier voor diverse onderdelen, maar daar snap ik natuurlijk geen drol van Clown

Iemand ervaring met het bedrijf zelf en de prijzen? Is het positief?

Niet op in gaan!!
Ik ben er op in gegaan, want ik woon pas op mijzelf en had er geen ideee van!
Opeens kreeg ik brieven dat hun de overstap van eneco zouden regelen, terwijl hun mij vertelde dat ik wel gewoon bij eneco bleef, was dus niet zo, Daarna kwam ik op een bedrag van 100 euro, terwijl ik iedere maand 1 vast bedrag van 73 euro aan eneco betaald.
Wees slim en als je het aangenomen heb, schrijf een annulerings brief nu het nog kan!!!! gelukkig was ik hiermee op tijd.

Romyv

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-08 09:48

Ze hebben al meerdere malen in de krant gestaan als oplichters en een bedrijf die veel klachten krjigt..

Beter 10 euro per jaar meer betalen en zeker weten dat het goed is dan jezelf in allerlij ellende te steken hoor!

Kims

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-08 10:12

Inderdaad. Het is al een paar keer op de televisie gekomen dat het zo'n slecht bedrijf is. Niet in trappen dus!

Mayo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-08-08 10:22

Ah, kreeg dat vermoeden al. Ze stuurde mij informatie en zodra de brief ontvangen was had ik nog 7 dagen om door te geven of ik het wel of niet wilde. Fijn als je de brief laat krijgt en ze het ineens op dagtekening gooien Boos! Heb ze maar even heel duidelijk gezegd dat ze gauw dat bandje terug mogen luisteren waarin duidelijk verteld is dat het na ontvangst van de brief is en niet na dagtekening. Ineens zou ik al besloten hebben, heb de brief nog nieteens kunnen lezen Verward Ik wilde het rustig kunnen lezen en niet ergens ingeluisd worden. Ben al jaren bij de Eneco en dik tevreden Scheve mond Hoop dat ze dit nog gaan fixen, weet anders niet wat ik moet doen...

PinkyBubble

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-08 10:31

Mayo schreef:
Ah, kreeg dat vermoeden al. Ze stuurde mij informatie en zodra de brief ontvangen was had ik nog 7 dagen om door te geven of ik het wel of niet wilde. Fijn als je de brief laat krijgt en ze het ineens op dagtekening gooien Boos! Heb ze maar even heel duidelijk gezegd dat ze gauw dat bandje terug mogen luisteren waarin duidelijk verteld is dat het na ontvangst van de brief is en niet na dagtekening. Ineens zou ik al besloten hebben, heb de brief nog nieteens kunnen lezen Verward Ik wilde het rustig kunnen lezen en niet ergens ingeluisd worden. Ben al jaren bij de Eneco en dik tevreden Scheve mond Hoop dat ze dit nog gaan fixen, weet anders niet wat ik moet doen...

Gewoon een annulerings brief sturen!! dat heb ik ook gedaan, en om een ontvangst bevestiging gevraagt, die kreeg ik ook netjes.

Romyv

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-08 10:34

inderdaad altijd ontvangst bevestiging vragen of aangetekend sturen.. anders zit je nog straks..

vind het wel vrij aggresief (als ik dat als verkoper al zeg!! haha)

Mayo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-08-08 10:40

Nou idd, het is een enorm agressieve verkoopvorm. Ik had gevraagd om een informatiemap, niet dit gezeik Clown

Dus PinkyBubble, jou wilde ze ook al vastleggen? Volgens hun ben ik namelijk door mijn 7 dagen termijn al heen en ik vertik dat te accepteren, gezien ik de brief pas eind vorige week ontvangen heb.

PinkyBubble

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-08 10:45

Mayo schreef:
Nou idd, het is een enorm agressieve verkoopvorm. Ik had gevraagd om een informatiemap, niet dit gezeik Clown

Dus PinkyBubble, jou wilde ze ook al vastleggen? Volgens hun ben ik namelijk door mijn 7 dagen termijn al heen en ik vertik dat te accepteren, gezien ik de brief pas eind vorige week ontvangen heb.

Mij hadden ze al vasgelegt. Maar ik kon ook maar 7 dagen reageren en heb dat gewoon gedaan.

Gewoon reageren, ook met het argument dat je de brief te laat heb binnen gekregen, met een kopie van die brief erbij.
Zet erbij dat je EIST dat het geannuleerd word omdat je het NIET eens ben met de gemaakte afspraken, meer ben je ze neit verschuldigt, en vraag of ze een ontvangst bevestiging kunnen sturen.

Mayo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-08-08 10:55

Oh dan ben ik al op de goede weg met mijn brief Duivel Ik peins er nu nieteens meer over om het eventueel aan te gaan. Gewoon weg met dat bedrijf.

PinkyBubble

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-08 10:56

Mayo schreef:
Oh dan ben ik al op de goede weg met mijn brief Duivel Ik peins er nu nieteens meer over om het eventueel aan te gaan. Gewoon weg met dat bedrijf.

Je moet je brief niet te lang maken.
Kort en krachtig.
Aan dreigen heb je niets, schiet je niets mee op namelijk, gaan ze alleen maar moeilijk doen
Laatst bijgewerkt door PinkyBubble op 05-08-08 11:02, in het totaal 1 keer bewerkt

Miss_MC

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-08 10:57

wij hebben/hadden energie direct!!!!
wij betalen 170 euro per maand en tis echt waardeloos!!!
idd niet op ingaan hebben wij ook gedaan en hebben er gruwelijke spijt van...
wij moeten nog altijd 1200 euro terug krijgen van hun..

Mayo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-08-08 11:07

Deze brief heb ik zojuist opgesteld:

Citaat:
Betreft: ongewenste benadering en daarbij ongewenste overstap naar energie:direct

Geachte heer/mevrouw,

Onlangs ben ik door een callcenter uit naam van Energie:direct benaderd voor de overstap van Eneco naar Energie:direct. Ik heb aangegeven niets telefonisch te willen beslissen en dat ik eerst informatie wenste te ontvangen. Er is mij toen aangegeven, tevens opgenomen op band, dat ik na ontvangst van het informatiepakket nog 7 dagen de tijd had om aan te geven dat ik de overeenkomst niet wenste aan te gaan.

Op donderdag 31 juli 2008 valt het informatiepakket bij mij op de deurmat. De dagtekening van de brief van het pakket staat op 23 juli 2008. Zonder mogelijkheid te hebben gehad van doorlezen ontvang ik op maandag 4 augustus 2008 prompt een email met de melding ‘Voortgang registratie klantnummer 462502’. Ik zou al over mijn 7 dagen heen zitten, want het gelde vanaf dagtekening brief die bij het pakket zat. Mij is duidelijk verteld ná ontvangst van het pakket. Dit is terug te horen op de band.

Ik ben het totáál niet eens met de gang van zaken, dit is niet volgens de afspraken die gemaakt zijn tijdens het telefoongesprek met de callcenter medewerker. Ik eis dan ook dat dit per direct stopgezet wordt. Ik blijf klant bij Eneco en zal géén klant van jullie worden. Deze manier is geen manier van zaken doen en ik wens ook zeker geen zaken meer te doen met Energie:direct.

Dinsdag 5 augustus 2008 heb ik tevens gebeld met uw telefoonnummer 0900-2020688 ter kennisgeving van deze kwalijke zaak. Er is mij verteld dat de band opgevraagd zal worden en een en ander uitgezocht zal worden. Mijn inziens is dit niet langer nodig, gezien ik niet van jullie diensten gebruik wens te maken.

Ik neem aan dat dit door Energie:Direct geregeld zal worden en ik ontvang graag een ontvangstbevestiging met de mededeling dat de annulering daadwerkelijk heeft plaatsgevonden.

Ik verneem graag met spoed uw reactie.

PinkyBubble

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-08 11:11

Mayo schreef:
Deze brief heb ik zojuist opgesteld:

Citaat:
Betreft: ongewenste benadering en daarbij ongewenste overstap naar energie:direct

Geachte heer/mevrouw,

Onlangs ben ik door een callcenter uit naam van Energie:direct benaderd voor de overstap van Eneco naar Energie:direct. Ik heb aangegeven niets telefonisch te willen beslissen en dat ik eerst informatie wenste te ontvangen. Er is mij toen aangegeven, tevens opgenomen op band, dat ik na ontvangst van het informatiepakket nog 7 dagen de tijd had om aan te geven dat ik de overeenkomst niet wenste aan te gaan.

Op donderdag 31 juli 2008 valt het informatiepakket bij mij op de deurmat. De dagtekening van de brief van het pakket staat op 23 juli 2008. Zonder mogelijkheid te hebben gehad van doorlezen ontvang ik op maandag 4 augustus 2008 prompt een email met de melding ‘Voortgang registratie klantnummer 462502’. Ik zou al over mijn 7 dagen heen zitten, want het gelde vanaf dagtekening brief die bij het pakket zat. Mij is duidelijk verteld ná ontvangst van het pakket. Dit is terug te horen op de band.

Ik ben het totáál niet eens met de gang van zaken, dit is niet volgens de afspraken die gemaakt zijn tijdens het telefoongesprek met de callcenter medewerker. Ik eis dan ook dat dit per direct stopgezet wordt. Ik blijf klant bij Eneco en zal géén klant van jullie worden. Deze manier is geen manier van zaken doen en ik wens ook zeker geen zaken meer te doen met Energie:direct.

Dinsdag 5 augustus 2008 heb ik tevens gebeld met uw telefoonnummer 0900-2020688 ter kennisgeving van deze kwalijke zaak. Er is mij verteld dat de band opgevraagd zal worden en een en ander uitgezocht zal worden. Mijn inziens is dit niet langer nodig, gezien ik niet van jullie diensten gebruik wens te maken.

Ik neem aan dat dit door Energie:Direct geregeld zal worden en ik ontvang graag een ontvangstbevestiging met de mededeling dat de annulering daadwerkelijk heeft plaatsgevonden.

Dit si al veel te lang, hier gaan ze echt de moeit eniet voor doen om te lezne( weet het zelf ben zelf secretaresse) Ik zal ff de brief in korten voor je Knipoog

Mayo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-08-08 11:12

Ik ben ook secretaresse Knipoog

Maar als je niet duidelijk neerzet wat er is gebeurd, dan lijkt me dat ik ook nog een boel gezeik met ze ga krijgen.

PinkyBubble

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-08 11:13

Mayo schreef:
Ik ben ook secretaresse Knipoog

Maar als je niet duidelijk neerzet wat er is gebeurd, dan lijkt me dat ik ook nog een boel gezeik met ze ga krijgen.

Ja dat is waar. Nou je kan het proberen, neem ook even contact op met je Eneco bedrijf, zeggen dat ze onder geen beding jou stroom mogen opzeggen.

Mayo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-08-08 11:17

Hoe zou jij de brief doen?

Eneco zal ik inderdaad even bellen, goede tip Lachen

PinkyBubble

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-08 11:19

Mayo schreef:
Hoe zou jij de brief doen?

Eneco zal ik inderdaad even bellen, goede tip Lachen

Nouja in jou geval kom je inderdaad niet onder uit een langere brief te schrijven wa tje wel zou kunnen doen plaats van een heel verhaal is schrijven dat je alsnog met onmiddelijke ingang de afspraken opzegt, je contact op heb genomen met Eneco dat de opzegging daar niet plaats gaat vinden, en dat je eist ze de gemaakte afspraken ongedaan maakt, immers heb je nergen sje handtekening voor gezet. Dus is het ook niet rechtsgeldig.
Uiteraard ook weer een ontvangstbevestiging vragen.

ik zal ff kijken of ik wat moois voor je kan typen

PinkyBubble

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-08 11:24

Citaat:
Betreft: Annulering overstap.

Geachte heer/mevrouw,

Graag zeg ik met onmiddellijke ingang de gemaakte afspraken op.

Ik wens dus niet over te stappen naar Energie direct dit omdat ik het niet eens ben met de gemaakte afspraken, en ook niet eens ben met de manier waarop ik benaderd ben door jullie.

Ook heb ik contact opgenomen met mijn huidige energie bedrijf, zodat de overstap niet plaats kan vinden.

Verstuur hem in dit geval absoluut aangetekend! Bel nu ook DIRECT eneco op, dit omdat ze anders morgen al een overstap kunnen regelen bij energie direct, Leg je hele verhaal uit en zeg dat dit onder geen beding plaats mag vinden.

Romyv

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-08 11:42

Heb even geinformeerd bij onze juridische afdeling hier op kantoor: zonder handtekening is niets rechtsgeldig! Zij kunnen nooit aantonen dat jij getekend heb voor iets..

Raadzaam is om in de brief te vermelden dat je een CC stuurt naar allerlei adnere instanties als consumentenbond ed. dan lopen ze wat harder voor je..

imaudy

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-08 11:46

Dat klopt toch niet "gemaakte afspraken". het is juist anders gegaan dan de gemaakte afspraken. Als ze het volgens de gemaakte afspraken hadden gedaan was er nu geen probleem geweest.

paardje2005

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-08 11:50

flik.kers zijn het daar bij energie direct! niet op in gaan. consumentenbond zegt dat zij de slechtste zijn. En dat heb ik als onwetende net opmijzelf wonende ook ervaren!
Mijn moeder zat bij oxxio, zelfde drama verhaal. Ze zit nu bij electran en dat bevalt haar wel aardig!

Hou er wel rekening mee dat je nooit volledig van essent of de nuon af komt. je betaald altijd een rekening voor transportkosten.

Wie de energie aanlevert mag je zelf bepalen, wie het echter transporteerd niet.

PinkyBubble

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-08 11:54

Romyv schreef:
Heb even geinformeerd bij onze juridische afdeling hier op kantoor: zonder handtekening is niets rechtsgeldig! Zij kunnen nooit aantonen dat jij getekend heb voor iets..

Raadzaam is om in de brief te vermelden dat je een CC stuurt naar allerlei adnere instanties als consumentenbond ed. dan lopen ze wat harder voor je..

Dat zei ik, gamma Tong uitsteken:P:D

Mizoan

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-08 11:56

Ik kan zo Boos! worden om dat soort sch0ften....
Mijn ex was ook akkoord gegaan met Oxio, daarna belde ze weer, nam ik op, heb ze afketst dat ik er niet op zit te wachten etc dus hun bleven volhouden maar mevrouw u heeft aangegeven dat u het wel wilt, poot stijf gehouden en nooit meer iets vernomen Haha! eraan komen is een makkie, maar er weer vanaf, een drama Boos!

Mayo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-08-08 12:29

Ik twijfel wat beter is, de gang van zaken uitgelegd hebben zoals ik heb gedaan of die verkorte brief.