Maar na lang twijfelen plaats ik toch maar..Al heel lang leek het mijn moeder leuk om een pension te beginnen, het liefst in het buitenland.
Het was lang niet meer dan een idee met een beetje rondkijken. Tot dat ze een geschikt pand tegenkwam.
Twee jaar lang heeft ze er goed over nagedacht. Vorig jaar zijn we gaan kijken in het gebouw. Het zag er toch wel heel geschikt uit. Sinds een paar maanden is ze in het bezit van dit pand
Mijn broertje, vader en ik waren heel blij voor haar. Ook al gaat dit wel betekenen dat ze in Duitsland gaat wonen. Mijn vader wil niet in het buitenland wonen en blijft met mijn broertje thuis in Nederland. (ik woon op kamers)
Het pand staat in het kleine plaatsje Duppach in de Eifel.
Het is vrij groot, 8 kamers is ze van plan te gaan verhuren. Er zit ook een eetzaal, kegelbaan en een café in. En een groot deel privégedeelte.
Al vrij snel zijn mijn ouders allerlei spullen gaan inkopen zoals stoelen en tafels.
En afgelopen 3 weken is dan het klussen begonnen! Heel veel kamers zijn al klaar en de eetzaal ook.
Er moet nog wel een hoop gebeuren en het inrichten moet ook nog, maar het ziet er al een stuk beter uit.
In januari gaat mijn moeder er definitief heen om alvast het café open te houden en in april ook het pension.
Alles is vreselijk snel gegaan en het komt nu toch wel heel dichtbij dat mijn moeder gaat verhuizen naar het buitenland..
Ik ben ook wel benieuwd naar verhalen van mensen zijn die net als mijn moeder ook het roer omgooien of gegooid hebben

Voor mensen die geinteresseerd zijn: http://www.pensiondirks.tk

Succes voor haar!