Bijna een jaar geleden alweer...

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

MoniekJ

Bijna een jaar geleden alweer...

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-08-08 19:05

Het is nu alweer bijna een jaar gelden dat mijn vader overleed. En het lijkt wel alsof ik hem steeds meer ga missen. Maarja weet niet waarom maar heb even zin om het van me af te schrijven.

Het was 11 september toen vader en mijn ‘’stiefmoeder’’ ruzie hadden. We zaten aan tafel te eten terwijl hij zei;’’ dat hij niet meer verder wilde met haar’’. Ja misschien dan wel niet de beste manier om het zo te vertellen maar ach. Ik werd gek van die twee en ging naar boven waar mijn vader nog even naar mij toe kwam, op de een of andere manier werd ik boos op hem en vroeg waarom hij nou weer ging scheiden van iemand? Het liep uit op een ruzie.
En als mijn vader in een dip zat ging die naar de paarden toe, wat ook nu het geval was.
Met het paard ging die een eindje wandelen, moest toch omdat, paard kreupel was.
Om 23:00 uur was hij nog niet thuis, ik dacht nou ja ik ga maar gewoon slapen. Misschien dat hij gewoon iets later komt of zo.

De volgende dag rende ik vrolijk naar beneden en kijken of mijn vader al thuis was, maar zijn schoenen stonden niet zoals gebruikelijk onder de trap. Toen ben ik naar de woonkamer gelopen en ook daar was hij niet. Snel in de agenda gekeken of hij toevallig moest werken?
Ja, hij moest werken; dus ik even bellen of hij er was maar, ze zeiden dat die er nog niet was.
Vreemd want mijn vader kwam nooit te laat op zijn werk want, dat was zijn lust en zijn leven.
Ik heb me toen snel aangekleed om de paarden te gaan voeren, daar zag ik dus dat het paard ook niet op stal stond, die hij die avond mee had genomen.

Helemaal overstuur rende ik weer naar binnen en vroeg aan mijn ‘’stiefmoeder’’ of zij hem misschien had gezien. Maar ze vertelde mij dat hij die avond gewoon thuis was geweest en nu weer met het paard aan het wandelen was. Wat ik nogal vreemd vond aangezien die moest werken.

’s Avonds was hij nog steeds niet thuis en op zijn mobiel nam hij ook niet op. Hij was ook niet op zijn werk geweest waardoor optreden niet door kon gaan. Naja allemaal heel vreemd en heb de hele nacht beneden gezeten, wachtend totdat die thuis zou komen. Ik was in slaap gevallen en werd wakker met een vreemd gevoel. Ben toen naar school gegaan.
Weer thuis ging de telefoon af.. het was de Politie ze hadden een man gevonden en in zijn portemonnee zat de ID van mijn vader en het telefoonnummer. Ik wist niet wat ik meemaakte en ben samen met J. daarheen gegaan. Daar moesten we naar een hokje komen waar ze het slechte nieuws vertelde. Hij was om het leven gebracht dachten ze.
We mochten kijken of hij het echt was. Eigenlijk durfde ik niet te kijken maar maakte mezelf wijs dat hij het toch niet zou zijn. Helaas was die het wel met een verkrampt gezicht waar je veel pijn vanaf kon lezen, verschrikkelijk gezicht was dat. Als een malloot ben ik weg gerent, de bossen in. Daar heb ik de hele middag op een bankje gezeten, voor me uit gekeken en tegen mezelf gezegd dat dit niet waar kon zijn. Ze hadden mij overal gezocht en G. vond mij en heeft de hele tijd naast me gezeten en alleen maar arm om me heen geslagen.

De dagen erna vroeg ik me steeds af; wie heeft dit gedaan? Waarom? Ook vertrouwde ik helemaal niemand meer. Vond iedereen stom en wilde niks van hun weten. Zo heb ik G. die eigenlijk al die tijd bij was geweest helemaal verrot gescholden ook al kon hij er helemaal niks aan doen. Tijdens de begrafenis waren er een heleboel mensen. Heel veel bekende en ook een paar leraren waren aanwezig. Ik had een speech gehouden. Op het eind ging iedereen nog koffie drinken. Pff daar had ik helemaal geen zin in en ging bij het graf staan. Ook daar had ik de hele tijd gestaan.

In tussentijd ben ik bij mijn tante gaan wonen, even weg van de omgeving. Twee dagen na de begrafenis belde de politie op. Mijn ‘’stiefmoeder’’ had zichzelf aangegeven, zij had het gedaan samen met een ‘‘vriend’’. Ze wilde dat hij zich net zo zou voelen als zij.
Het paard stond bij die ‘’vriend’’ op stal. Daarna volgde nog rechtszaken, die nog vervolgd worden binnenkort. Toen ze daar zat en ijskoud vertelde waarom en hoe ze het gedaan had, had ik echt zin om er aan te vliegen, maar ze hielden mij tegen, gelukkig.
Hoe het nu verder allemaal gaat aflopen weet ik ook niet precies, maar een plekje heb ik dit allemaal nog niet kunnen geven.

Sorry, voor het lange verhaal maar moest het even kwijt.
Bedankt voor het lezen Bloos

Blue_Eyes
Winnaar Bokt Veulenverkiezing 2025

Re: Bijna een jaar geleden alweer...

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-08 19:07

Jeetje, meid, wat een verhaal... dat gaat je niet in de koude kleren zitten. Ik wens je heel veel sterkte!

_Barbara_

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-08 19:08

Wow meid dat is echt verschrikkelijk om mee te maken ..

sterkte Ach gut

Kiwi_

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-08 19:09

Jeetje.. Wat verschrikkelijk om mee te moeten maken zeg..
Ontzettend veel sterkte!

Anoniem

Jeetje wat een verhaal zeg! Echt verschrikkelijk om dat mee te moeten maken.
Ik wens je heel erg veel sterkte voor jou en de nabestaanden Ach gut

tamaramt

ik ken je niet maar de tranen stromen over mijn wangen
ik weet niet zo goed wat ik kan zeggen om je wat op te peppen
in hoeverre dat mogelijk zou zijn
maar bedenk goed; zij zal voor haar daden ook nog wel gestraft worden
helaas je vader krijg je er niet mee terug maar ik hoop wel dat jij en je vader gerechtigheid krijgen en dat zij nooit maar dan ook nooit meer vrij komt

marijkje1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-08 19:10

Jeetje wat een verhaal.
Ook al is het dan al een jaar geleden, Gecondoleerd en nog veel sterkte!

Pistasche

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-08 19:12

Inderdaad, wat een erg verhaal.
Ik kan me voorstellen dat je nog steeds van slag bent.

Heel veel sterkte Lachen

Sunrise

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-08 19:13

Monieek Lovers
t is echt poedersuiker wat je allemaal meemaakt Ach gut
t is goed dat je g.(weet niet of ik de hele naam mag zegge Knipoog ) als steun hebtenhad !
en vooral , die mensen die dat hebben gedaan, ze zijn echt gek ! Boos!
en t is goed om het van je af te schrijven Lachen
maar onthou dat je het er met mij en g en wie je zou willen altijd over kan hebben !
want , ik vind het gewoon te erg, en snap dat je je verhaal vaak kwijt wilt, Ookal snapt niemand wat je meemaakt.
Meid, heeelheeelheeel veel sterkte ! Ach gut
en ik zou er voor je zijn Vriendjes zijn?
Helehele dikke kus.
Kim Kusje

moyra

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-08 19:13

jeetje wat een verhaal. Ik wil je heel veel sterkte wensen!!!

Winged

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-08 19:14

Jeetje wat een verhaal. Ze zeggen altijd dat verdriet met de jaren slijt maar dat het gemis altijd zou blijven. Wat zij jou en je vader heeft aangedaan is natuurlijk niet goed te praten. Maar vergeet niet dat iemand pas echt dood is, als jij diegene bent vergeten.

Heel veel sterkte.

Marchador

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-08 19:16

Wat een verhaal, ik heb met open mond zitten lezen en krijg er een brok van in mijn keel.

Ik wil je heel veel sterkte wensen!!

Goh ik weet gewoon niet wat ik verder moet zeggen.... Scheve mond
Laatst bijgewerkt door Marchador op 03-08-08 19:17, in het totaal 1 keer bewerkt

MoniekJ

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-08-08 19:16

dankje allemaal Bloos
ik hoop ook dat ''stiefmoeder&vriend'' lang vastzitten maar zoals het er naar uitziet is het 6 jaar.. dus als ze beetje lief zijn wordt dat maar 4 jaar Scheve mond

Sascho

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-08 19:16

jee wat een verhaal he!
ik wens je echt heel veel sterkte

Nickytje

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-08 19:17

Wat een verhaal seg... Dat ze zoiets kunnen doen met je vader... Onbegrijpelijk. Ook van hieruit gecondoleerd en nog heel veel sterkte
de komende tijd. Hopen maar dat gerechtigheid geschied!

delerium

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-08 19:19

Jeetje zeg, ik zit niet vaak zonder woorden maar ben nu helemaal sprakeloos... Wat een vreselijk verhaal en wat gruwelijk oneerlijk... Heel veel sterkte, sommige dingen slijten met de jaren, maar dit? verschrikkelijk...

Mango_

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-08 19:20

Wat een verhaal.. Scheve mond Ik vind het écht verschrikkelijk voor je. En weet ook eigenlijk niet echt goed wat ik moet zeggen.

Maar ik wou je, ookal is het vast een paar 100 keer tegen je gezegd, heel erg veel sterkte wensen!

Lis_Ol

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-08 19:20

jeetje wat een verhaal.
echt verschikkelijk Ach gut
heel veel sterkte!

Rebel_Jits

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-08 19:23

Ik vind het verschrikkelijk rot voor je Ach gut Hoop voor je dat je het op een dag een plekje kan geven allemaal en weer door kan gaan met je leven. Het is helemaal niet erg als dat voorlopig nog niet lukt, want het is heel erg wat er is gebeurd.
Echt heel veel sterkte Ach gut

2misty2

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-08 19:24

Met open mond en verbazing heb ik je verhaal gelezen.
Ik kan hier zo kwaad om worden,en waar ik voornamelijk zo kwaad om wordt is dat ze dan nog zo weinig straf krijgen ook!!!
Ik kan dat gewoon niet beseffen en ben het daar dan ook niet mee eens!!!
Ik wil je heel veel sterkte wensen en knap dat je je verhaal hebt gedaan.
Dit is gewoon te erg voor woorden dat mensen tot zoiets in staat zijn!
Ach gut

dennisje

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-08 19:28

jeetje wat een verhaal zeg. en wat een heks zeg die stiefmoeder sorry dat ik het zag maar ze had geen reden om dit te doen. heel erg veel sterkte met het verlies ookal is het een jaar geleden het zal altijd wel moeilijk blijven voor jou.

avaluna

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-08 19:28

Wat vreselijk...

Ik hoop dat je heel veel kracht, liefde en steun hebt van mensen om je heen Ach gut .

Fake

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-08 19:39

Jeetje, wat verschrikkelijk!
Dat wens je absoluut niemand toe.

Heel veel sterkte meid! Ach gut

Ilsex

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-08 19:42

Wooo, wat erg.. Ach gut
Ik snap dat je dit geen nog geen plekje kunt geven dat duurt denk ik ook nog wel even.
Ach, hier kan ik mezelf ook zó kwaad om maken, dat er zulke mensen hier op aarde bestaan die zoiets doen kan er echt gewoon niet in..
meisje, veel kracht een steun toegewenst en op een gegeven moment krijgt het een plekje! Lachen

Twinklebel

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-08 19:45

Hier zijn geen woorden voor....... Ach gut .
Goed dat je het hier van je af durft te schrijven!