Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird
Ik krijg max, dus da's nergens voor nodig. Ik kan alles makkelijk betalen, want ik werk daarnaast ook nog 
Ze kunnen je toch bij staan..
)

xxxmarexxx schreef:ik ben echt van mening dat je beter op deze leeftijd kunt leren om zelf om te gaan met je geld dan wanneer je al het huis uit bent...
xxxmarexxx schreef:ik ben echt van mening dat je beter op deze leeftijd kunt leren om zelf om te gaan met je geld dan wanneer je al het huis uit bent...
imd schreef:Als het goed is springen je ouders bij als je min Stufi krijgt
imd schreef:Als het goed is springen je ouders bij als je min Stufi krijgt

Sjaap schreef:Ik betaal eigenlijk alles zelf. Collegegeld a 1600 euro, schoolboeken, kleding, uitgaan,verzekering, telefoonrekening en ook sta ik 1/3 van wat ik verdien af aan mijn ouders als kostgeld.
Ik krijg stufi, leen hier ook bij, en ik werk nu in mn vakantie 6/7 dagen per week om wat bij elkaar te sparen. Tijdens school werk ik gemiddeld 12 tot 20 uur per week.
Het is flink aanpoten en ik sta vaak in t rood, maar zo leer ik wel om voor mijzelf te zorgen.

Jolanda_ schreef:xxxmarexxx schreef:ik ben echt van mening dat je beter op deze leeftijd kunt leren om zelf om te gaan met je geld dan wanneer je al het huis uit bent...
die mening deel ik niet helemaal met je... ik was in de ontzettend luxe positie dat ik mijn stufi in eigen zak mocht steken en het kleine salaris wat ik verdiende ook en mijn ouders mijn zorgverzekering betaalden, daarnaast ook mijn collegegeld en mijn rijbewijzen (A,B en E) mijn ouders betaalden daarnaast ook de verzekering en wegenbelasting van mijn auto. Ik moest alleen mijn benzine zelf betalen...
Maar daarnaast kan ik prima met geld omgaan nu ik opmezelf woon.En ik heb tijdens mijn studie ook echt wel moeten bewijzen dat ik met geld om kon gaan door te sparen en te werken en het geld wat ik had wijs te besteden...