Heb jij je droom opleiding/ baan gevonden?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Linda_E

Heb jij je droom opleiding/ baan gevonden?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-07-08 16:27

Ik namelijk niet.

Ik heb allemaal mensen om mij heen die al van kind af aan wisten wat voor opleiding ze later wilde gaan doen, die inmiddels hun diploma hebben behaald en nu helemaal blij zijn met hun baan.....daar herken ik mij dus totaal niet in.
Ik word nu al Gestoord bij de gedachte dat ik tot mijn 65ste moet gaan werken..... Niet omdat ik niet wil werken maar omdat ik dus geen idee heb wat ik nou echt een leuke opleiding/ baan vind waar ik ook nog een goed salaris bij verdien (ik moet natuurlijk wel mijn huis/ auto's/ paarden/ bak/ stallen etc. onderhouden Knipoog ...)

Ik vraag mij dus af of er ook medebokkers zijn die zich herkennen in mijn verhaal.

feliciaa

Re: Heb jij je droom opleiding/ baan gevonden?

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-08 16:31

Ja ik heb daar ook heel erg last van.. Ik ben 2 jaar terug met de havo gestopt en ben maar mbo-paardenhouderij gaan doen omdat dat het enige was wat me nog wel een beetje leuk leek.. Ik zit dit jaar in m'n laatste jaar maar ben er inmiddels wel achter gekomen dat het toch niet iets voor mij is.. Ik weet alleen absoluut niet wat ik dan wel wil doen.. Ik heb alle opleidingen al door gekeken maar echt helemaal niks lijkt mij leuk en daar baal ik echt gigantisch van..

Blesje_Love

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-08 16:34

Nou..gevonden nog niet, maar ik moet kiezen (eigenlijk hád ik allang moeten kiezen) en weet écht niet wat ik wil doen Huilen van het lachen

OlympicOrry

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-08 16:34

Wel ik denk dat ik mijn droomjob wel gevonden heb. Ik ben dit jaar afgestudeerd. Iemand die ik hielp met haar paard had het idee een ruitershop op te starten. Ik zei haar dat als ze nog iemand zochten voor in de winkel te staan ze mij wel mochten vragen. De plannen staan op papier alles is uitgewerkt alleen de goedkeuring van de baas moet nog komen. Dus als het doorgaat heb ik de ideale job gevonden. Het is wel zo dat ik nooit van deze job gedroomd heb toen ik nog op school zat. Ik wou liever een kantoorjob.

Fiebie

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-08 16:39

ik weet er ook alles van...! ik dacht ook met de paardenhouderij mijn droombaan gevonden te hebben, maar echt totaal niet...
toen heb ik maar een overbruggingsjaar gehad, bij de plaatselijke AH... en nu zit ik bij GP people... geweldig... detacheringsbureau voor Administratief werk, heel divers... opleiding voor management assistent erbij, en gaan met die banaan...! Toch je geld binnen voor je financiele lasten, maar wel een binding met je hobby. wat ik precies wil weet ik niet... maar mijn vader zegt altijd... ik ben 47 en ik weet nog steeds niet wat ik wil worden...sterker nog, ik wil het niet eens weten.

dorientjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-08 17:36

Nou mijn droombaan/opleiding dat weet ik nog niet, maar ik heb het wel heel erg naar mijn zin op mijn opleiding (ik doe hippische bedrijfskunde). Ik kan niet wachten tot de vakantie voorbij is! Lachen Het lijkt mij mooi werk om te doen, maar ik weet niet of ik dit tot mijn 65ste wil doen. Waarschijnlijk, als dat financieel mogelijk is, ga ik wat meer de praktijk in met paarden.

marlo

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-08 20:47

pff vreselijk! ik weet het ook echt niet, ben nu 26, en ook een paarden opleiding gedaan, maar dat laat ik lekker als hobby!
nu aan het werk in een winkel, maar zie mezelf daar ook echt niet tot mijn 65e!
maar wat dan...?!

Linda_E

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-07-08 07:44

dorientjuh schreef:
Nou mijn droombaan/opleiding dat weet ik nog niet, maar ik heb het wel heel erg naar mijn zin op mijn opleiding (ik doe hippische bedrijfskunde). Ik kan niet wachten tot de vakantie voorbij is! Lachen Het lijkt mij mooi werk om te doen, maar ik weet niet of ik dit tot mijn 65ste wil doen. Waarschijnlijk, als dat financieel mogelijk is, ga ik wat meer de praktijk in met paarden.

Dat zeg je goed, als het financieel mogelijk is. Ik heb ook wel in de paarden gewerkt maar het is financieel dus niet altijd mogelijk en dat maakt het juist zo lastig. De paarden is iets wat ik nog steeds graag zou willen maar dat past bijna niet in het financiele plaatje....

dorientjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-08 18:48

Gezien ik hippische bedrijfskunde studeer, ben ik me daar inderdaad goed van bewust. Wil je tegenwoordig kunnen rondkomen in de paarden (praktijk) dan moet je met iets bijzonders komen dat nog door weinig mensen wordt gedaan. Maar misschien dat ik dat op een latere leeftijd kan bieden. Lachen

Fiebie

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-08 20:22

Ik ben er na 2 jaar echt achter gekomen dat je als je goed wilt verdienen in de paarden, je of echt Méga goed moet rijden... en dan ècht goed... dat je ook wordt ontdekt door een relevant persoon, of je moet al een behoorlijk startkapitaal hebben... Iedereen droomt er denk ik wel van om lekker dag en nacht met de paardjes in de weer te zijn. Maar dromen zijn bedrog, volgens mij kan dat alleen in films Tong uitsteken

M59

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-08 19:40

Zoo, hier nog een die totaal niet weet wat ze wil worden. Heb zo'n beetje op internet alle opleidingen in Nederland gezien, maar niks lijkt me eigenlijk leuk. Best irritant!!

Sieltjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-08 19:56

Ik ben heel blij met mijn opleiding. Ga nu mijn 3e jaar van Biologie en Medisch Lab.onderzoek in. Heerlijke opleiding, kan er niet over ophouden te praten Haha! Zie nu al uit naar mijn stages Haha!

Paarden heb ik heel bewust niet voor gekozen. Die zijn voor de ontspanning, mijn hobby Lachen

rissa

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-08 20:09

Vanaf mijn 13e levensjaar kwam het gezeur....wat wil je later worden? wat voor opleiding ga je doen? Ik wist er gewoon geen antwoord op te geven. Behalve dat ik met beesten wilde werken en dat vonden mijn ouders nou net geen goed plan.
Heb toen na de mavo vhbo gedaan en wist het nog steeds niet. Ben vervolgens doorgegaan naar SPH, omdat mijn zus dat ook deed Sigaar . Dit beviel me niet en ben overgestapt naar MWD (maatschappelijk werk). Heb het wel afgemaakt, maar zag er niet mijn toekomst mee.
Ik wist het dus nog steeds niet....
Bij stom toeval leerde ik, tijdens mijn opleiding, iemand kennen die iemand nodig had om af en toe een handje te helpen in de bouw. Eerste paar klussen doodzenuwachtig, loop je als 17 jarige in een mannenwereld...
Ondertussen heb ik mijn eigen timmerbedrijf en heb het super naar mijn zin. Maar dit is zeker niet het werk waar ik van gedroomd heb en mijn ouders al helemaal niet Clown Oh ja die iemand is nu mijn man Haha!
Zie dit ook niet als baan die ik tot mijn 65 ste kan blijven uitvoeren, maar wat ik dan wel ga doen ???

Sieppus

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-08 20:15

Ik ben bij mijn huidige baas gekomen door mijn broertje! Clown
Mijn broertje die heeft een kameraad, en diens vader heeft een fok- en handelstal in Frieze Paarden.
Voor de gein zei ik tegen hem: Kan je vader niet iemand erbij gebruiken? Vork De volgende dag belde mijn baas op om te vragen of ik niet een keertje langs wilde komen!!! Dat is nu 3 jaar geleden en ik loop er nog steeds. Vork

Marchador

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-08 09:49

Ja ik herken mezelf ook in je verhaal.
Het mooie is dat in een sollicitatie gesprek ze het bedrijf helemaal omhoog halen, het is er super, gezellig, veel doorgroeimogelijkheden. En nu zit ik er Rolleyes en er is gewoon niets, echt helemaal niets. Ik kan één kant op doorgroeien en juist om deze functie ben ik gestopt bij mijn vorige baan.
Nu ben ik op zoek naar iets ander, vanochtend een heel leuk sollicitatiegesprek gehad, deze personen waren heel positief, deze baan is voor mij een unieke kans. Maar ik heb geen ervaring.... weinig hoop dus.
Ik zou niet weten wat ik wil doen de rest van mijn leven Haha! Haha!

Opzich wil ik ook heel graag een opleiding doen, maar waar haal ik in hemelsnaam dat geld vandaan Wow!
Dat gaat me dus ook niet lukken.

Equimotion

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-08 10:08

Ik heb ook heel lang getwijfeld of niet geweten wat ik wilde. Ben een tijdlang heel intensief met de sport bezig geweest maar heb me ook heel goed gerealiseerd dat het bar moeilijk zou zijn om daar een fatsoenlijke boterham in te verdienen. Ik heb dat ook nooit echt voor ogen gehad, ik had wel zo mijn sportieve doelen waar ik naartoe werkte.

Ik heb rechten gestudeerd omdat je dan zo lekker weinig college had (en dus alle tijd om te rijden) en omdat je er zoveel kanten mee uit kunt maar ik vond het verschrikkelijk.

In mijn baan had ik vervolgens het gevoel dat ik alleen maar werkte om mijn paarden te kunnen onderhouden, en naast werken (dat ik niet leuk vond) en 's avonds paardrijden was er geen ruimte of energie meer voor wat ook. Ik heb toen al vrij snel bedacht dat ik op die manier niet 40 jaar verder wilde.

Doordat ik een aantal paarden heb begeleid in het traject terug naar de sport nadat ze van een blessure waren genezen ben ik me meer gaan verdiepen in hoe een paard precies in elkaar zit en hoe je training kunt aanpassen op dit soort problemen. Uiteindelijk besloten om het echt grondig aan te pakken en fysiotherapie gaan studeren. Komt dus straks nog een post-HBO bij.

Ik merk dat het mensen erg aanspreekt dat ik de link met de sport heel direct kan maken. Veel dierenartsen of therapeuten hebben zelf wel gereden of paarden gehad maar dan vaak alleen voor de hobby. Of zoals een fysiotherapeut met wie ik samen werkte zei: ik kan iemand wel vertellen op wat voor manier hij z'n paard moet werken om hem te verbeteren, maar ik kan op het moment dat dat paard weer onder de man in het werk komt die persoon niet begeleiden in hoe ze dat precies moeten doen.

Ik richt me nu dus vooral op paarden die van hun blessure genezen zijn, in principe gezond zijn maar met beleid naar een rentree in de sport geholpen moeten worden. Daarnaast help ik veel mensen wiens paarden door verkeerde training en daardoor overbelasting allerlei problemen hebben gekregen waarvan de oplossing echt in de training zelf ligt. Naast mijn "reguliere" sportgerichte lesklanten. Op termijn wil ik me verder gaan verdiepen in revalidatietrajecten.

Voor mij komen al mijn interesses hierin samen. Het is dus in die zin wel mijn "droombaan". Het is voor mij de manier om op een fijne manier ook met mijn eigen sport bezig te kunnen zijn, en de rest van de dag ook nog iets te kunnen doen wat ik echt heel erg leuk vind en waar ik goed in ben.

Miss_MC

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-08 20:28

ik ben goed op weg tot mijn droombaan Haha!
doe nu beveiliging..daarna arrestantenbewaarder bij politie ( interne opleiding als het kan teminste ).
Daarna doorleren tot speurhondgeleider TR bij politie of hondenbewakingsdienst ( beveiliging ).
Dit is wat ik al jaren wil..hiervoor heb ik dierverzorging gedaan.

Time2Tri

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-08 09:57

tja , ik dacht als 16 jarige ook te weten wat mijn droom baan zou zijn .
dus deed ik de opleiding in deurne , en heb toen ook 12 jaar in de paarden branche
gewerkt .......en toen had ik er genoeg van .

daarna heb ik 1,5 jaat in een vleesverpakkings bedrijf gewerkt [ tja je moet toch iets ]
wat natuurlijk niet echt een droombaan is.

vorig jaar september ben ik per toeval via een uitzend bureau in de logistiek terecht
gekomen , en daar heb ik echt mijn draai gevonden . Haha!

ik zit niet op een vrachtwagen hoor .. maar bij logistics services....echt heel leuk.
Cool

nu heb ik al sinds twee maanden een vast contract bij de firma zelf en ik ben helemaal
happy .

CandyQueen

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-08 10:06

.. Goed topic Clown
Zelf heb ik gekozen voor fotografie & film, en dit vind ik echt leuk. Maar ik zou veel liever iets met paarden doen, maar dat zie ik me dan ook weer niet tot m'n 65ste doen. Clown Ik ben er nog niet uit misschien word ik wel gewoon professionele niet-werker Vork

nowornever

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-08 10:13

Ik had een droombaan toen ik nog geen vaste vent had. Ik was groom en dat was echt mijn ding maar als je een vaste vent krijgt kan je niet iedere week naar het buitenland. Maar ik kan nu me ei ook wel kwijt.

Westernfreak

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-08 09:07

Ik wilde vroeger altijd dierenarts worden. Zelfs op de havo heb ik nog een profiel bij elkaar gesteld om een eventuele doorstroom naar vwo mogelijk te maken.
In de laatste klas van de havo kwam ik er echter achter dat ik toch geen moment langer op de middelbare school wilde doorbrengen en ben ik HBO dier- en veehouderij (paardenhouderij) gaan studeren. Wat mij aansprak was de mogelijkheid om bedrijfsadviseur te worden.

Na 2 jaar ben ik overgestapt naar de hippische bedrijfskunde, wat meer bedrijfseconomische inhoud had dan D&V, waar ik imo in het beroepsveld meer aan zou hebben. Daar bleek ik ook het 'werken met cijfertjes' erg leuk te vinden.

Inmiddels ben ik assistent accountant en is er een plan opgesteld om mij binnen het bedrijf door te laten stromen tot bedrijfsadviseur veehouderij / paardenhouderij. Voor mij is het, met dit perspectief, zeker de baan die ik wilde hebben !

En de paarden ? Het is een heerlijke hobby om aan het eind van de werkdag lekker te kunnen ontspannen !

Catori

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-08 09:22

Als kleine uk wilde ik van alles worden, had een feeling met dieren en natuur, maar mocht na de basisschool niet naar de Lagere Agrarische School van mijn ouders. Ik had Havo/Vwo advies en dieren waren maar vies en lastig.
Dus naar de HAVO wat ik vreselijk vond.
Geen idee wat ik wilde worden....maar mensen om me heen zeiden dat ik leuk en goed was met kinderen, dus de Pabo gaan doen. (Geen flauw idee dat er ook zoiets was als Spw en Sph).

Nu ben ik 30 geworden en ga ik in september een nieuwe opleiding doen: Eco Mediated Pedagogy.
Je gaat leren de natuur in te zetten als pedagogisch hulpmiddel. Na 2 jaar kan je denken aan beroepen in de sectoren: Animal Assisted Therapy, werken op een zorgboerderij, natuur en welzijnsorganisatie en noem maar op.

Heb er zo'n zin in, eindelijk iets dat aansluit.

Plus dat ik nu een jaar in de Buitenschoolse Opvang werk (na 8 jaar basisonderwijs) en per 1 oktober ergens anders op een BSO ga werken.

Allemaal erg leuk, maar spannend!

tamaramt

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-08 09:28

tja mijn droombaan zou toch wel iets met dieren(voorkeur paarden) zijn ; helaas is dat voor de meesten niet weggelegd en ik heb daarom een hele tijd in de detailhandel gewerkt ; diploma's gehaald voor een eigen winkel maar na 9 jaar had ik er genoeg van en ben toen een hele andere carierre ingeslagen; ik werk nu bij een bank; was niks voor mij eigenlijk maar leuke collega's en afwisselend werk en ik kan er normaal van rondkomen
maarre ik verdien echt niet zoveel dat ik het alleen zou kunnen doen
ik woon nu samen maar zonder mijn vriend zou ik geen behoorlijk hypotheek op kunnen hoesten naast het onderhoud van o.a. mijn honden, valkparkieten en paard

dus af en toe blijf ik wel dromen van een baan waarin ik met dieren werk
maar tja.........

_Nancy

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-08 17:41

Ik dácht een geweldige opleiding gevonden te hebben.
SPW Jeugdzorg namelijk, maar nu vind ik het allemaal 10x niks!

Nu wil ik detailhandel gaan doen..
Tja, zo ben ik ook nog wel 100 keer van gedachten verandert en wordt ik ook helem gestoord van het feit dat we op 16 (of zelfs jonger) jarige leeftijd moeten weten wat voor toekomst we hebben..

anneM_Ajax

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-08 20:18

Ik heb paardenhouderij & management niveau 4 gedaan. Erg leuk zou graag verder willen in de paarden. Maar mischien ook niet, nu voer ik dus niks uit, ja de Aldi. Maar ik zou dus echt niet weten wat ik wil qua HBO. Ik wil verder leren maar wat......dit dilemma heb ik al 2 jaar Lachen