Welke laptop? Hoeveel geheugen?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Ash_

Welke laptop? Hoeveel geheugen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-07-08 12:17

Hai Bokkers
Ik ben van plan om voor mijn studie een laptop te kopen.
Nu vroeg ik me dus af welke is aan te raken?
Ik wil niet meer dan 700 euro uitgeven.
Hoeveel geheugen is aan te raden? Ik maak verder veel foto's die dus ook op de laptop komen te staan en moet veel documenten opslaan voor school.

Stoeptegel

Re: Welke laptop? Hoeveel geheugen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-08 16:28

1gb of 2gb moet genoeg zijn. Vista eet toch al de helft op zover ik begrepen heb Clown

joke20

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-08 18:26

8nnemiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-08 21:20

1 GB is echt te weinig, Vista vreet inderdaad geheugen, bij ons gebruikt ie bijna 1 GB, dus dan heb je niks meer over voor andere programma's.
Ik zou dus gaan voor de 2 GB, of beter nog, voor 3 GB. En ja, die zijn wel te vinden voor 700 euro.
Qua schijfruimte zou ik me niet te druk maken. Komen er videoprojecten op te staan? Zo niet, dan is zelfs 80 GB meestal al genoeg. Zou je later echt te weinig komen dan kun je altijd nog een externe harde schijf kopen, die heb je al van 160 GB, zo groot als een mobieltje.

Laptops van Acer zijn trouwens het fijnst vind ik Lachen

8nnemiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-08 21:26

Ash_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-07-08 11:21

joke20

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-08 18:25

Hoe bevalt ie? Kan je er veel mee?

joke20

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-08 18:52

MysticTinker schreef:
http://www.kieskeurig.nl/nl/product.nsf ... ook&sort=5
Kijk hier maar eens tussen Lachen
Helemaal onderaan heb je zelfs een paar Aspires met 4 GB voor 700 euro Haha!
Zit alles in, 250 GB harde schijf, cardreader, dvd brander, tv-out.. en t merk is gewoon heel goed Lachen

Gaat eens kijken Lachen
Mijn pa zegt dat de accu sneller stuk gaat, klopt dat?

8nnemiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-08 21:23

Nooit gehoord. Ik heb zelf al jarenlang Aspires en Acers, computers en nu ook twee laptops (een van mij en een van mn tante) Ze staan er juist om bekend dat er zo weinig kapot gaat Lachen
Zeker als je een model van 2008 neemt heb je minder risico op slechte onderdelen, die worden elk jaar weer verbeterd.

joke20

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-08 21:34

Ok dankje wel Lachen Ga eens even rondkijken.

Stoeptegel

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-08 21:41

Bij mijn weten gaan acers juist het snelste stuk..

deedee19

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-08 22:49

Ik heb sinds vrijdag de Acer Asprire 7520G. Deze heeft 3 gig geheugen en 320 gig harde schijf en kostte net iets onder de 700 euro. Ik vind het een fijn apparaatje tot nu toe moet ik zeggen.

Rianne_

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-08 22:51

Wij hebben de Toshiba Satellite, die heeft 2 gig & 160 harde schijf. Deze was 500 euro, en bevalt ons hartstikke goed. Knipoog

Acers is geloof ik ook slechter qua toetsenbord, maar ik heb nog nooit een acer gehad dus don't shoot me if i'm wrong Knipoog

deedee19

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-08 09:29

Wat zou er slecht aan moeten zijn dan? Ik merk iig nog niks, maar ja heb hem ook pas net.

linda_arnold

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-08 09:42

Ik werk bij SCC/ETC (www.scc.com)in Bodegraven.

Dit bedrijf levert onder andere laptops aan de TU en Universiteiten in Nederland, daarnaast ook aan alle Mediamarkten, Officecenters en Atos en overwegend gaan er Acers en HP Notebooks naar deze bedrijven/winkelketens.

Thosiba/Medion/etc wordt bij ons in veel minder grote getalen verkocht. Ik denk dat je aan de verkoop aantallen wel kunt meten dat het product 'kwalitatief' ook waardig is. Daarnaast heb je 1 jaar standaard garantie en kun je met een Acer Warranty pakket nog 2 jaar bij kopen. Mijn ervaring is toch dat een notebook zo'n max. 4 jaar mee gaat.

Wij hebben onlangs LX.ALPOX.410 gekocht en zijn nu aan het kijken voor de LX.AN30X.043. Voor schoolwerk/tekstverwerking/documenten zijn beide notebooks geschikt.

Rianne_

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-08 11:39

Deedee19: Ik geloof dat die zachter zijn. Knipoog
Linda_Arnold: Hoezo 4 jaar? Wij hadden een laptop van weet ik veel hoe oud Huilen van het lachen Goed, dat is dan niet meer de beste vandaar dat we uiteindelijk wel een nieuwe hebben gehaald.. Maar toch.

8nnemiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-08 11:48

Computers gaan sowieso gemiddeld niet langer dan 4 jaar mee. Niet omdat de hardware dan kapot gaat, maar omdat de computer te 'ouderwets' is geworden en de nieuwe programma's niet meer aankan.
Ik koop me echt ongeveer om de 4 jaar een nieuwe computer, de oude computers schuif ik door naar mn pa. Die werken nog wel voor spelletjes, maar als ik daar de nieuwste photoshop, of windows vista op zou zetten dan rakkt je geduld uiteindelijk wel op Knipoog

linda_arnold

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-08 16:31

Net om wat mysticTinker zegt. Mijn lappie is nu 4 jaar oud, ik kan zowieso niet zonder 'stroom' werken dus hij fungeert gewoon als vaste computer! Nieuwe accu kopen is bijna net zo duur als de restwaarde en nieuwe software is vaak een drama

Rianne_

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-08 16:34

Daar zit wel wat in ja.. Ja

imd

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-08 16:42

De meneer die al onze computerzaken regelt raadt een Acer af. Dit hoor ik vaker. Mensen kopen denk ik een acer omdat hij vrij goedkoop is, dus op de verkoopcijfers alleen moet je niet af gaan. Toshiba en Asus zijn zeer goede merken Lachen

Sigrid

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-08 16:44

Ik wilde net zo'n soort topic gaan openen met dezelfde vragen.

Ik heb voor mijn werk veel met HP gewerkt en vind die erg fijn. Vooral dat scroll-gedeelte in het muisvlakje (noem je dat zo?) is erg handig.

Ik heb ook niet veel verstand van computers, maar wil me niet van alles laten aansmeren. Snelheid is voor mij wel belangrijk, want ik heb geen zin om halve minuut te wachten voordat een internetpagina of programma opent. Ik heb al veel gekeken en vergeleken, maar zie door de bomen het bos gewoon niet meer. Er is zoveel op de markt! Tips zijn dus meer dan welkom.

Prijs zegt overigens ook niet zo heel veel. Mijn broer zijn laptop is nu 2 maanden oud, SONY vaio van 1400 euro, totaal gecrasht, moet een nieuwe harde schijf in.

Zelfde bij mijn zus die een BenQ had gekocht voor 1000 euro. Binnen 1 jaar drie keer terug voor reparatie.

imd

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-08 16:44

joke20 schreef:
MysticTinker schreef:
http://www.kieskeurig.nl/nl/product.nsf ... ook&sort=5
Kijk hier maar eens tussen Lachen
Helemaal onderaan heb je zelfs een paar Aspires met 4 GB voor 700 euro Haha!
Zit alles in, 250 GB harde schijf, cardreader, dvd brander, tv-out.. en t merk is gewoon heel goed Lachen

Gaat eens kijken Lachen
Mijn pa zegt dat de accu sneller stuk gaat, klopt dat?

En de harde schijf, heb ik gehoord. Mijn neef zit in die branche en zei dat toen ik om advoes vroeg over het kopen van een notebook. Ik heb nu een half jaar een Toshiba, heerlijk ding! Een klasgenootje van mij had een Medion die na 2 mnd alweer problemen had, maar dat is natuurlijk maar één geval.

_Sigrid_ schreef:
Ik wilde net zo'n soort topic gaan openen met dezelfde vragen.

Ik heb voor mijn werk veel met HP gewerkt en vind die erg fijn. Vooral dat scroll-gedeelte in het muisvlakje (noem je dat zo?) is erg handig.

Bij mijn weten hebben alle notebooks dit tegenwoordig zo ongeveer hoor Lachen

joke20

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-08 16:47

Blijf deze topic even volgens. Die bij Dixons die zwarte lijkt me een goede, heb er alleen geen verstand van. Weet wel hoe hij werkt.

Sigrid

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-08 21:55

Ik heb bij een meisje in de klas gezeten die bij Dell werkte, dat schijnt echt drama te zijn. In een aantal (goedkopere) modellen van Dell zitten namelijk gebruikte onderdelen van laptops die zijn teruggestuurd. Je kan er dan natuurlijk op wachten dat er weer iets mis gaat. Het hoeft niet, maar de kans is wel groter.

Dit gebeurt trouwens niet alleen bij Dell, maar bij meerdere merken. Misschien handig om dit van tevoren even te achterhalen.

igor001

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-08 21:58

ik heb er ook een voor mn studie aangeschaft! van HP, met 3gb geheugen. zal morgen even kijken welk type het is, ben er iig wel echt heel erg tevreden mee!