Autorijlessen

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

magda_90

Autorijlessen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-07-08 09:23

Vanmiddag ga ik bellen voor een afspraak te maken met autorijlessen, maar nu ben ik echt benieuwd hoe de eerste lessen eruit gaan zien? Ben best wel zenuwachtig moet ik bekennen, hoe ging de eerste les bij jullie?

jarrah

Re: Autorijlessen

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-08 09:38

Ooow spannend joh!

Bij mij ging ik mijn eerste rijles gewoon de weg op en ging ik leren gas geven, remmen en sturen... het koppelen en schakelen deed mijn instructeur in eerste instantie nog...
Later in die les het koppelen geleerd en de volgende les het schakelen...

Pas toen ik daar grotendeels mee bekend was, gingen we aandacht besteden aan de bijzondere verrichtingen en het kijken enzo...

Je krijgt dus echt stap voor stap alles voorgeschoteld! Veel suc6 ermee!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-08 09:39

Ik ging het industrieterrein op en hij zei nou.. ga je gang Haha! maar ik kon het al wel n beetje. en toen gelijk de weg op, heb gewoon zelf gereden en alles gedaan Lachen

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-08 09:41

Je moet je er niet te druk over maken. Bij de eerste les helpt de instructeur je nog met alles. Mijn eerste les ging eigenlijk heel goed, ik had alles zo onder de knie. We gingen eerst even ergens rustig oefenen en toen deden we een rondje door de woonwijken. Pas na 15 lessen ofzo sloeg de auto voor het eerst eens af bij mij ROFL

Hermelijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-08 09:43

Ik mocht de eerste les alleen maar sturen, sturen en nog eens sturen. We zijn naar een industrieterrein gereden en daar heel veel bochtjes geoefend, zodat ik de auto een beetje zou gaan snappen. De tweede les kwam er het gas geven en remmen bij, en toen ik dat samen onder de knie had, de koppeling. Maar bij mij heeft het wel zo'n 15-20 lessen geduurd voor ik het allemaal een beetje kon en ik echt met leren kijken kon beginnen Knipoog

magda_90

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-07-08 09:44

Hoe zag het prijskaartje er bij jullie ongeveer uit aan het einde? Het wordt betaald voor mij ( Bloos ) maar ben nog wel voor een extra potje aan het sparen in het geval van zakken voor de examens.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-08 10:37

wow scarlet!! ik kon het dan al wel beetje, maar ben gelijk gaan rijden.. dit was nu mn 9e les en ik heb alles al gedaan! nu nog t 1 en ander herhalen maar k zou evt kunnen afrijden....
maar wil zelf t inparkeren enzo nog herhalen.. tot ik t met mn ogen dicht kan! kan t nu maar dan met mn ogen open Tong uitsteken

Nell_

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-08 10:48

Mijn eerste les gingen we naar een rustige weg, en ik mocht gelijk rijden, en alles doen!
Had het binnen een kwartiertje wel door!

2e les ging ik de snelweg op. Vanaf de 4e les moest ik leren kijken. Bij 20 lessen ben ik voor de eerste keer afgereden, en ben donderdag geslaags na 30 lessen en 3 keer afrijden Clown

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-08 10:50

Nell_ schreef:
Mijn eerste les gingen we naar een rustige weg, en ik mocht gelijk rijden, en alles doen!
Had het binnen een kwartiertje wel door!

2e les ging ik de snelweg op. Vanaf de 4e les moest ik leren kijken. Bij 20 lessen ben ik voor de eerste keer afgereden, en ben donderdag geslaags na 30 lessen en 3 keer afrijden :+

wow Scheve mond waar was je op gezakt dan!

Druif_01

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-08 10:51

Mijn eerste les was ook op het industrieterrein, alleen sturen en gas geven enzo, ik heb eerst een aantal lessen op die manier gehad (wel steeds meer erbij natuurlijk haha) zodat ik eerst de auto goed zou kennen en pas daarna uitbreiden met de rest. Ben uiteindelijk geslaagd na teveel lessen Haha!

Rosie

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-08 10:52

Ik ga vandaag ook bellen om een afspraak te maken *LOL* spannend.

Saskiaatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-08 10:54

Oeh, meelezen, ik heb net gebeld en heb vrijdag m'n eerste rijles! Go jij! Go jij! Mijn broer heeft 7 jaar geleden ook bij deze man gelest en hij voelde zich vereerd dat ik nu ook bij hem wil lessen. Haha!

Mijn broer is inmiddels vrachtwagenchauffeur en heeft weetikveel hoeveel verschillende rijbewijzen, dus het is vast een goede instructeur. Vork

Ik vind het wel heel spannend!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-08 10:55

t is helemaal niet eng hoor!! je mag alles fout doen, dat doet iedreen namelijk in het begin Lachen

gipsyboy

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-08 10:58

ik hou dit topic ook ff in de gaten over 2 weken ben ik ook 18 en wil ik ook gaan lessen.
ben nu al een beetje aan het oefenen in de auto van me stiefvader Haha!

Somebitch

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-08 10:59

Ben gelijk achter het stuur gaan zitten en moest meteen gas geven remmen sturen schakelen. Lachen

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-08 11:00

gipsyboy schreef:
ik hou dit topic ook ff in de gaten over 2 weken ben ik ook 18 en wil ik ook gaan lessen.
ben nu al een beetje aan het oefenen in de auto van me stiefvader Haha!

als je word gesnapt mag je 2 jaar je rijbewijs niet halen Knipoog
voor mij is het nu ook heeel verleidelijk... maar doe het echrt niet!!!

marleen_88

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-08 11:02

Bij mij was de eerste les, autoverkenning. De instructeur liet me alle knopjes etc. zien.

Toen ben ik gaan rijden, stukje door de polder, zodat ik de auto leerde kennen. En steeds een stapje verder. Lachen

Veel plezier, het is écht harstikke leuk!

Rosie

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-08 11:05

Ik denk dat ik het echt eng ga vinden, vooral het achteruit rijden en (achteruit) inparkeren enzo.. brr Bloos

Marion__

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-08 11:06

Mij mij was het gewoon doen. Ik heb alles gedaan. Inclusief stukje snelweg! Haha! Was heel leuk! Wat ik nog niet zo goed kon nam de instructrice gewoon over. Ik heb er wel veel van geleerd hoor, ik vond het heel leuk Haha!
Jammer dat ik nu voor de derde keer op moet voor mijn rijbewijs Tong uitsteken

Saskiaatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-08 11:16

Wat denken jullie dat beter is, een mannelijke of vrouwelijke instructeur? Of zeggen jullie, dat maakt geen verschil?

magda_90

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-07-08 11:18

Maakt mij niet veel uit, maar denk liever een vrouw Lachen (al is het wel een man waarbij ik ga lessen)

Kit_for_ever

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-08 11:21

Ik heb álles vanaf de eerste minuut zelf moeten doen. In de eerste les ook een bijzondere verichting gedaan en een stukje snelweg. Ik ben geslaagd na 25 lessen en één examen Lachen

Ik heb een man gehad, jong knulletje nog. Ik denk dat het niet zoveel uitmaakt. Mijn examinator was wel een vrouw.

marleen_88

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-08 11:24

xMendy schreef:
Ik denk dat ik het echt eng ga vinden, vooral het achteruit rijden en (achteruit) inparkeren enzo.. brr Bloos

Dit hoef je écht niet meteen de eerste les te doen hoor.

Omdat ik vrij vaardig was met die auto, deed ik wel eerste les file parkeren en bocht achteruit.
Je instructeur ziet vanzelf of je daar aan toe bent, ja of nee. Lachen

Kit_for_ever

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-08 11:26

Nou moet ik eerlijk zeggen dat ik echt áltijd met klotsende oksels die auto uit ben gekomen. Zowel mn eerste als mn laatste les. Of je het nou 'kan' of niet, het blijft spannend in het begin.

MiiGurl

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-08 11:44

ik mocht niet gelijk achter het stuur, eerst zijn we naar het industrieterrein gereden en daar heeft hij laten zien hoe de stoel werkt.
en hoe je moest overpakken en daarbij bochten maken, en toen mocht ik eindelijk achter het stuur Lachen en daarna ben ik de weg op gegaan. ik mocht toen nog niet remmen, koppelen, schakelen.

Kit_for_ever: daar heb ik ook nog steeds last van, van die klotsende oksels Nagelbijten / Gniffelen en dat terwijl ik heel ontspannen ben tijdens me lessen.