Iedere dag alcohol drinken..

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Somebitch

Iedere dag alcohol drinken..

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-07-08 10:14

Tja,

Mijn vriend drinkt bijna iedere dag wel alcohol.. Ik zeg niet dat hij zich helemaal lam zuipt misschien 4 biertjes op een avond.. Soms meer.. Soms veel meer..
Maar ik vind het niet gezond.. Niet normaal en ik vind het niet kunnen.
Hij drinkt al veel minder als vroeger maar in mijn ogen is hij dus echt verslaafd.
Ik wil niet dat hij iedere dag drinkt.. Maarja, als ik niet bij hem ben weet ik niet wat hij doet.. Scheve mond

Pantykous

Re: Iedere dag alcohol drinken..

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-08 10:15

Dan ben je idd verslaafd. Maar wat wil je precies van ons horen?

Somebitch

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-07-08 10:18

Nouja ik wil hem er vanaf hebben..

Hij mag van mij gerust in het weekend drinken maar de hele week door?

maar hoe kan ik hem helpen?!

Ir111

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-08 10:19

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-08 10:19

Hoe oud is hij?

Anders toch eens een serieus gesprek met hem aanknopen. Heb je hem al verteld dat het je dwars zit?
Hoe reageerde hij erop?

xxelviraxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-08 10:22

Je kan hem pas helpen als hij ook inziet dat hij veel drinkt en ook zelf wil minderen. Geloof me anders lukt het niet. Ik probeer al jaren bij iemand aan het verstand te brengen dat het niet goed is en dat ie moet stoppen maar als ze het zelf niet inzien en zelf niet willen dan lukt het ook niet.

Somebitch

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-07-08 10:22

Hij is oud genoeg Knipoog

Ik heb hem wel verteld dat ik het niet leuk vind..
Hij wilde wel stoppen voor mij.. Maar het lijkt alsof hij mij niet serieus neemt ofzo..
Ik had vertelt dat we dan eerst maar om de dag zouden gaan drinken om het zo langzaam aftebouwen.. Maar hier heeft hij zich niet aan gehouden..

Gisteren kwam ik bij hem.. Hij deed anders als anders.. Ik vroeg hem waarom hij anders deed, bij mij was het kwartje al gevallen.. Hij had gewoon weer té veel gedronken.. En hij weet dat hij mij hierdoor kwijt kan raken, want om nu te zeggen dat hij leuk is als hij gedronken heeft?

Hij werd ook een beetje boos toen ik dat vroeg en zei dat hij niet anders was.. Maar hij was ECHT wel anders als anders.

nowornever

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-08 10:26

Lastig probleem. Ik snap dat je het niet leuk vind. Maar het is denk ik heel moeilijk om het te gaan verbieden. Hij moet gaan inzien dat dit niet kan voor hij er wat mee kan. Maar hoe, geen idee.

Somebitch

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-07-08 10:29

Ik wil het hem ook niet verbieden..
Maar hij moet gewoon snappen dat ik het niet leuk vind dat als ik bij hem kom dat hij zo is..

En tja, hoe doe je dat?

Als hij naar vrienden gaat zuipt hij ook altijd genoeg.. Scheve mond
Ik voel me er gewoon niet fijn bij.

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-08 10:30

Het probleem is inderdaad dat ze het zelf moeten inzien wat ze kapot maken of kunnen verliezen.
Zolang ze dat niet inzien, praat je helaas gewoon tegen een muur.

Ik heb er ervaring mee. Ze beloven je de hele wereld, maar er komt toch niets van terecht.

Somebitch

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-07-08 10:31

Hij is zo leuk lief en aardig.. als hij niet gedronken heeft..

Als hij gedronken heeft lijkt het wel alsof ik moet van hem Scheve mond
Hij houdt dan totaal geen rekening met mij..

tamary

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-08 10:39

Somebitch schreef:
Hij is zo leuk lief en aardig.. als hij niet gedronken heeft..

Als hij gedronken heeft lijkt het wel alsof ik moet van hem Scheve mond
Hij houdt dan totaal geen rekening met mij..

Die eerste zin is de standaard uitspraak van vrouwen die door hun vriend/man worden mishandeld.

Zijn drinkgedrag is niet jouw verantwoordelijkheid. Wat hij onder invloed van drank doet is ZIJN verantwoordelijkheid.
Als hij niet wil veranderen en met drank op 0 respect voor jouw blijkt te hebben. Is jouw enige optie om een punt achter de relatie te zetten voordat jij met de ellende zit.

De verandering zal echt uit hemzelf moeten komen. Als hij niet volledig achter de verandering staat lukt het nooit.

Somebitch

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-07-08 10:41

Denk je nu dat ik mishandelt wordt?
Dat is gelukkig niet zo hoor. Lachen

Ik ga vandaag / morgen even met hem praten. Lachen

Oonax

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-08 10:51

Oei meid, dit gaat nog een lange weg worden. Naar wat ik lees wil je vriend helemaal niet stoppen. Kun je er niet over praten met zijn ouders ofzo?
De raad die gegeven wordt aan familieleden van alcoholiekers is dat je het nooit op je eentje moet proberen oplossen. Daar ga je aan ten onder en het lukt je toch niet... Betrek er andere mensen bij, praat er desnoods met je HA over.

Somebitch

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-07-08 10:53

Hij is volwassen genoeg en hoeft niet met zijn ouders overlegt te worden.. Tenminste zijn ouders zien mij aankomen..

Tja hij zegt dat hij wél wilt stoppen maar of hij dat echt wil?

Marigold

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-08 10:59

het boek 'man op wielen' van John Callahan is wel leuk voor hem Lachen

Callahan stopt in het boek op een gegeven moment ook met de drank,
en beschrijft dat recht uit het leven.
(plus dat hij een verlaming krijgt en daarmee moet leren leven maar daar gaat het nu niet over)

XFiemoX

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-08 11:03

Wat naar TS maar iig wat senzafine al zei; praat er eens met zijn ouders over. Ik weet niet hoelang je al een relatie hebt maar als de relatie nog van korte duur is lijkt het me ook verstandig om even met zijn ouders om de tafel te gaan zitten en leg je het hen ook voor zodat jij er niet alleen voor staat.

Want zoals ook al genoemd is; dit kun jij zelf niet oplossen je zal hoogstwaarschijnlijk alleen maar meer problemen er door kunnen krijgen. Mensen zoals je vriend die echt verslaafd zijn aan alcohol moeten immers zelf hetgene in gaan zien van als ze iets dierbaars/liefdevols verliezen.

Misschien kan ik je een tip geven of je er iets mee doet moet je zelf weten natuurlijk, wellicht als je weer bij je vriend komt en je merkt dan al van dat ie weer aardig wat gedronken heeft ? Zeg hem dan op een normale manier dat je weer terug naar huis gaat en dat je pas weer wilt komen zodra hij inziet dat hij jou door zijn alcoholgebruik niet ten goede over laat komen.

Laat hem maar eens lekker in de pineut zitten hij heeft er ook zelf voor gekozen dmv te te verslaafd te worden aan alcohol, laat hem dan ook maar eens lekker in de pineut zitten. En dan moet jij natuurlijk even geen contact leggen met je vriend maar laat hem jou zelf contacteren.
Begin allereerst dan gewoon met dat je je vriend een week niet wilt spreken/zien alleen waarneer ie zelf contact met jou legt.

Hoop dat je er wat aan hebt.

Sterkte Knipoog

Oonax

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-08 11:05

Somebitch schreef:
Hij is volwassen genoeg en hoeft niet met zijn ouders overlegt te worden.. Tenminste zijn ouders zien mij aankomen..

Tja hij zegt dat hij wél wilt stoppen maar of hij dat echt wil?

Mja, het gaat er niet om of hij volwassen genoeg is of niet, het gaat erom dat jij deze situatie je niet alleen op je nek moet halen. De eerste periode lukt dat, maar na een tijdje sloopt het je... En wanneer je het hult in stilzwijgen en jij de enige bent die er iets van weet is de druk om te stoppen klein. Wanneer ook zijn ouders het weten en het probleem proberen op te lossen zal het al makkelijker zijn.
Nuja, die ouders moeten je wel nog geloven ook natuurlijk... Want zoonlief zal hoogstwaarschijnlijk alles ontkennen.

SparklingApp

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-08 11:09

Tsja... ik had ook een vriend die dronk..
De eerste tijd dacht ik een paar biertjes op een avond, maar veel later kwam ik er achter dat het meer 10 - 15 biertjes op een dag waren..
We hebben bijna 3 jaar samen gewoond en héél wat gesprekken gehad, na jaren bleek dat hij echt niet ging stoppen en op het laatst draaide mijn maag gewoon om als hij weer met die vieze bierlucht naast me lag.

Toen hij ook nog geheugenverlies begon te krijgen (wat volgens hem totaal niet waar was..) zag ik me ineens als een oud vrouwtje een vies bijna kapot gezopen mannetje verzorgen en was ik het zat! Duivel
Zijn ouders zeiden ook dat ze geen hoop meer hadden dat hij ooit nog zou veranderen en ik mijn leven niet kapot moest laten maken door hem..

Ik weet niet hoe zeker jij weet dat jouw vriend niet meer als een biertje of 4 op een dag drinkt (wat ook al wel veel is) maar ik denk dat het wel eens heel wat meer kan zijn.
Achteraf had ik bij mijn ex beter één heel duidelijk gesprek kunnen hebben, wat is belangrijker; ik of je bier? en dan ook echt afspreken wat voor beide acceptabel was geweest, zou hij zich er niet aan hebben gehouden was de keus dus bier boven zijn vriendin..
Had ik me even heel rot gevoeld, maar was me een hoop ellende (en geld) bespaard gebleven.

amen

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-08 11:15

ik zou zeggen stel hem voor een keuze.....

dan zie je snel genoeg hoe serieus hij is over zn relatie met jou en zn relatie met alcohol.

XFiemoX

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-08 11:17

Ik heb zelfs tegen m'n ex letterlijk en figuurlijk gezegd van ''Ik ben nu weg, je zoekt het maar uit met je alcohol''.

Ik heb met mijn ex 6 maand gevochten voor onze relatie ik was echt 3 maand daarvan bij hem weg en meneer deed in mijn ogen niet veel moeite. Toen heb ik dus na 6 maand gezegd ''Het is nu voorgoed over en uit, en toen wou ie wel poeslief en ging ie op zn knieen etc'', waar ik op zei toen van nee nee, ik heb toen ik weg was wel veel aan je gedacht maar wou dat jezelf het initiatief op je nam en je kon beseffen dat wat je doet niet helemaal normaal is.

En toen had ik voorgoed de relatie verbroken kon echt niet meer verder met hem ook al had ik hem nog een kans gegeven, dan wist ik nee doe het niet hij zou het zo weer doen, en ik heb gelijk is nu nog steeds na 5.5 jaar zo alcoholverslaafd als wat.

Wat ben ik blij dat ik mn leven er niet verder ingestoken heb pfoe!

Lalidan
Hoofd Wiki
Zeg maar Lila-Dan!
Of toch Heidepaars?

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-08 11:27

Jij kán hem niet veranderen!!! Je kan hem ook niet iets bijbrengen wat hij niet wil weten.
Uit alles wat je schrijft blijkt eigenlijk dat hij het wel best en prima vind zo.... Ach, en dat jij er dan zo af en toe over begint tegenover hem.... wat zou hem dat kunnen schelen?? Je zegt er wat van, hij belooft beterschap, jij gelooft hem en klaar is kees. Hij verandert niet (probeert het hoogstwaarschijnlijk ook niet eens) en verder gebeurt er helemaal niks. Ook van jou kant niet.

Je zegt dat je hem iets duidelijk wil maken. Ik denk dat je beter jezelf iets duidelijk kan maken. Namelijk dat als je hem iets duidelijk wil maken, je meer zal moeten doen dan het tegen hem zeggen en hem vervolgens geloven. Als je bij hem komt en merkt dat hij gedronken heeft of aan het drinken is: meteen weer weg gaan. Keer op keer op keer op keer. Dan heeft het voor hem consequenties. En dan kan hij gaan bekijken wat voor hem belangrijker is: jij of de alcohol. Maar nu heeft hij beiden. En die gesprekjes met jou? Ach, ene oor in, andere oor uit en vergeten zijn we het weer.

Meid, kies voor jezelf en niet voor een ander. Je kan een ander niet veranderen, al bedoel je het nog zo goed!

LiNdA1986

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-08 20:43

Ik denk dat je vriend echt hulp moet zoeken, want zo te lezen is hij wel verslaafd...

En anders zou ik dr echt mee kappen hoe moeilijk het ook is..

Veel sterkte nog, kan begrijpen hoe lastig dit is voor jou

Siets

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-08 08:34

Die van mij was ook altijd een stevige drinker. Gelukkig heeft hij wél een heel stuk geminderd voor mij. Maar nog drinkt ie elke avond zijn biertje. Op een gewone avond maximaal 2 flesjes. Als we naar feestjes gaan wil hij wel eens flink aangschoten of dronken worden, maar ik heb me daar al bij neergelegd. Ik leer langzaam aan er goed mee om te gaan, al is dat erg moeilijk. Mijn vriend weet helaas ook niet waar zijn grens ligt.

Gelukkig zie ik wel dat het beter wordt, hij zet zich wel in.

Somebitch

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-07-08 08:44

Dat van dat weggaan als ik merk dat hij gedronken heeft is een goede.. Die ga ik ook zeker gebruiken..

Ik had gisteren vertelt dat ik morgen (vandaag) even met hem wilde praten.. Nouja hij wilde gelijk weten waarover dus ik vertelde het over de alcohol... Hij zei: Ja maar als je wilt dan drink ik wel niet als jij komt..

Nou dat is voor mij niet genoeg.. Hij mag best drinken als ik er ben.. (in het weekend) maar doordeweeks...

Nouja gewoon even praten en we zien wel wat eruit komt hoor.. Vind het wel eng..

Zijn ouders weten ook dat hij een alcohol probleem heeft.
Hij zei toen al dat zijn ouders niet wilden dat hij dronk als ik naar hem toe kwam enz..

Nu snap ik waarom..