Accepteren jullie drugsgebruik bij vriend/man?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Ylana

Accepteren jullie drugsgebruik bij vriend/man?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-07-08 19:22

Zoals de titel al zegt: Zouden jullie drugsgebruik bij je vriend of man accepteren?
(Ik heb het dan voornamelijk over recreatief gebruik)
Of vind je dat je daar niets over te zeggen hebt...? Wanneer wel en wanneer niet?

joyce83

Re: Accepteren jullie drugsgebruik bij vriend/man?

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-08 19:25

Ben blij dat ik een vriend heb die niet rookt en niet gebruikt. Ik zou het zelf helemaal niet leuk vinden als mijn vriend dit zou doen. Moet eerlijk gezegd ook toegeven dat ik geen ervaring heb met mensen die gebruiken (tenminste niet in mijn aanwezigheid).
Kan me voorstellen dat een jointje wel zou mogen als die persoon er zichzelf bij blijft. Misschien wel toelaten maar dan met mate?

Boktpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-08 19:27

mijn ex gebruikte ook en ik vond het echt 3 keer niks...
kijk een keer blowen ofzo zou ik niet erg vinden, maar lijnen wegwerken is toch een ander verhaal vind ik Ach gut
dus bij mij verschilt het dus echt wel wat hoe waar en hoeveel...

Marchador

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-08 19:28

Ik zou er in principe niets op tegen hebben zolang hij maar eerlijk is.
Het ligt er ook wel aan hoeveel en wat..

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-08 19:28

Absoluut niet.
Ik heb al genoeg meegemaakt en ook al is dat hun eigen beslissing, ik zou het me wel onbewust aantrekken en zorgen om maken (wat als het erger wordt of uit de hand loopt..).
En dan maakt het natuurlijk wel uit wat voor drugs, maar het idee staat me enorm tegen. Zeker als het iemand is met wie ik een toekomst op wil bouwen.
Dat doet ie dan maar ergens anders.

Rebel_Jits

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-08 19:30

Ik ben tegen drugs en roken. Drugs is helemaal taboe, roken mag hij alleen buiten.

Nickytje

Cayenne schreef:
Absoluut niet.
Ik heb al genoeg meegemaakt en ook al is dat hun eigen beslissing, ik zou het me wel onbewust aantrekken en zorgen om maken (wat als het erger wordt of uit de hand loopt..).
En dan maakt het natuurlijk wel uit wat voor drugs, maar het idee staat me enorm tegen. Zeker als het iemand is met wie ik een toekomst op wil bouwen.
Dat doet ie dan maar ergens anders.

Ik ga hierin mee met Cayenne, ik zou het ook niet tolereren. Geen enkele soort drugs. Ik heb zelf geen ervaring met drugs, maar ken wel mensen die gebruiken, en ik wil er gewoon niets mee te maken hebben. Gelukkig denkt mijn vriend hier hetzelfde over.

luxx

weet niet over welke drugs je het hebt, jointje of bv pilletjes of cocaïne.
het maakt mij persoonlijk beide niet uit, hoewel ik als het over de tweede groep gaat ik het liever samen zou doen dan dat hij alleen naar één of ander feest gaat en gebruikt, je raakt je grenzen een beetje kwijt en wordt nogal knuffelig dus daar zou ik me dan toch niet echt lekker bij voelen.

ikenindi

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-08 19:33

Rebel_Jits schreef:
Ik ben tegen drugs en roken. Drugs is helemaal taboe, roken mag hij alleen buiten.

same here.

Hinata

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-08 19:35

Af en toe blowen mag, maar meer (zoals slikken, snuiven, spuiten) absoluut niet. Heb vrienden gehad die echt kapot zijn gegaan aan slikken en snuiven, en daar heb ik echt geen zin meer in.
Laatst bijgewerkt door Hinata op 26-07-08 19:38, in het totaal 1 keer bewerkt

Winged

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-08 19:35

Een jointje op zijn tijd kan ik mee leven, als iemand 7 dagen per week een jointje rookt word het al minder én als die persoon dan ook nog eens op feestjes harddrugs gebruikt... Ik was er altijd érg op tegen.

Totdat ik het een paar maanden begon te accepteren van een zeker persoon, die wist hoe ik er tegenover stond. Alleen was hij bang dat het stuk ging lopen door zijn drugsgebruik en mijn bezwaren.
Met deze ervaring in mijn achterhoofd is het uiteindelijk wel een grote 'nee' geworden tegen een vriend hebben die drugs gebruikt.

N_fotografie

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-08 19:36

Ik heb een vriend die in de eerste maanden van onze relatie overmatig cocaïne en speed gebruikte.. Een aantal keren waar hij op het randje van een hartstilstand lag. Maar, wat kan je eraan doen? Uit eindelijk is het éen keer zo ver gekomen, dat hij zichzelf heeft gedwongen te stoppen. Tja, het ontwenningsproces is zwaar en moeilijk geweest, maar het heeft z'n vruchten afgeworpen.

Ik moet zeggen dat hij erg makkelijk "verslaafd" raakt aan iets( zie alcohol, gokken, roken, drugs) I've seen it all, and it wasn't pretty. Uiteindelijk moet hij z'n eigen weg maken en steun ik hem in al z'n beslissingen. Hij moet stoppen voor hemzelf, niet voor mij of voor wie dan ook.
Vaak hoor je van: Je moet hem laten vallen, zo kan hij zichzelf weer terug vinden, maar wat nu als dit niet gebeurd? Ik heb altijd achter z'n beslissingen gestaan en ik denk dat hij het beter kan gebruiken in een veilige situatie, dan in één of andere balle-tent. Maar goed, waarom oude koeien uit de sloot halen, die zijn zuur! Het gaat nu hartstikke goed met hem en ik denk dat je ook die diepe dallen moet kennen om een top te bereiken.

Wat vind de TS er zelf eigenlijk van? Heb je eigen ervaringen ermee dat je erover begint of is dit een "rhetorical question"

Ylana

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-07-08 19:37

luxx schreef:
weet niet over welke drugs je het hebt, jointje of bv pilletjes of cocaïne.

Het gaat over GHB en XTC (Geloof ik....)

Ylana

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-07-08 19:40

N_fotografie schreef:
Wat vind de TS er zelf eigenlijk van? Heb je eigen ervaringen ermee dat je erover begint of is dit een "rhetorical question"

Het is inderdaad niet uit/voor eigen ervaring. Meer nieuwsgierigheid wat bokkers er van vinden.

Ik zelf ben er op tegen.
Zeker wanneer er (kleine) kinderen in het spel zijn.
Bij mij is er zelfs geen ruimte voor discussie.

poes

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-08 19:41

Ylana... hebben we het hier over de ex-man dan? Want dan doet hij maar wat hij wil imo, zolang de kids het niet zien of eronder lijden.

Mijn lief zou van mij gerust mogen roken, flink drinken op een feestje of thuis af en toe vind ik ook ok zolang het een beetje redelijk blijft, en ochot mocht hij dat willen zou ik af en toe andere drugs niet afkeuren, zolang hij er maar verstandig mee omgaat.

Mijn lief gebruikt echter niks, is compleet anti-roken en anti-drugs en hij drinkt meestal minder dan mij Haha!

Ik mag van hem zo'n beetje alles behalve roken, en moest ik drugs willen gebruiken zou hij dat beter niet weten. Maar ook dat is dus niet aan de orde.

Liever iemand die heel af en toe trouwens harddrugs gebruikt dan elke dag joints rookt of pinten drinkt...

Hermelijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-08 19:41

Zolang het binnen de perken blijft en hij er eerlijk over is, zeker. Zodra hij wekelijks / dagelijks MOET gebruiken en /of over zijn gebruik liegt, dan zou ik wel een gesprek met hem gaan voeren, maar in principe vind ik niet dat ik het mijn vriend kan verbieden om iets te gebruiken. Mocht ik me er niet goed bij voelen dan zal ik dat ook uiten maar zolang het geen problematisch gebruik is (dus niet verslaafd, niet al z'n geld gaat er aan op en hij functioneerd goed) vind ik het onzin om 't te 'verbieden'. Ook in 't geval van kinderen niet, al zou ik niet willen dat er bij de kinderen gebruikt wordt.

poes

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-08 19:43

Moet wel toegeven dat ik wel blij ben dat mijn lief zich daar allemaal niet mee bezig houdt, hoe ruimdenkend ik ook ben....
Maakt het leven net iets eenvoudiger weer Lachen

Want ik zou het toch eng vinden denk ik... bovendien ken ik mezelf, ik ben veel meer verslavinggevoelig dan hem, dus ik heb liever iemand die mij niet tot experimenteren aanzet.

Ylana

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-07-08 19:43

poes schreef:
Ylana... hebben we het hier over de ex-man dan? Want dan doet hij maar wat hij wil imo, zolang de kids het niet zien of eronder lijden.

Nee, nee. Niets over ex. Echt puur nieuwsgierigheid! Haha!
(Je kent dat wel ,vriend van nicht van vriendin haar vriendin. Clown )

amanda2

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-08 19:45

Drugs vind ik persoonlijk echt een afknapper... Bloos

Aeris

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-08 19:47

Eens om de zoveel tijd eens een jointje zou ik kunnen accepteren. Elke dag absoluut niet, en andere drugs is imho helemaal onacceptabel...
Roken zou ik geen probleem mee hebben, maar drinken dan weer wel... Eens gezellig een pint gaan drinken met vrienden, geen probleem, maar alle dagen na het werk op café gaan? Nee, bedankt... Zo'n zaken lopen al wel eens uit de hand op lange termijn..

Kristie

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-08 19:53

Hij moet zelf weten wat hij doet, ik ben ze moeder niet; en voel me ook niet in de positie om het te verbieden.
Regelmatig gebruik vind ik absoluut no done, maar 'af en toe' een keer wat gebruiken; als hij zich daar prettig bij voelt, mij er verder niet mee lastig valt en enigsinds zijn verstand gebruikt..
Nogmaals wie ben ik dan om het te verbieden Knipoog.
Laatst bijgewerkt door Kristie op 26-07-08 20:02, in het totaal 1 keer bewerkt

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-08 19:54

Ik zou er, zolang het recreatief is en geen heftige gevolgen heeft, niet zoveel moeite mee hebben. Het hangt wel af van de soort drugs, de hoeveelheid, waar en hoe. En wordt iemand er agressief van, doet hij onverantwoorde dingen zoals autorijden, of is het thuis bij de kinderen? Dat zou ik niet accepteren. Maar op feestjes of relaxte avonden bij vrienden heb ik er niet zoveel bezwaren tegen, het is niet mijn keuze maar zolang ik er niet teveel last van heb...

Maar ik denk wel dat het belangrijk is om er een keuze in te maken of je het accepteert (binnen de grenzen die je stelt) en dat dan zonder gemor en zonder er op terug te komen, of je accepteert het niet en trekt daar ook duidelijke grenzen en zonder die te verleggen, wat uiteindelijk kan betekenen dat het einde verhaal is. Je kunt namelijk de ander niet dwingen om dezelfde maatstaven te hebben als jijzelf.
Wat in elk geval niet goed is, is om het voortdurend een twist- en ruziepunt te maken en daar voortdurend op in te hakken, en het elke keer als joker in te zetten in ruzies. (Dit is niet bedoeld naar iemand persoonlijk en zeker niet naar de TS! Maar ik weet dat het gebeurt in relaties, dat elke keer dezelfde verwijten weer van stal gehaald worden: "ja maar toen heb jij...", "ja maar jij gebruikt drugs en dus...". Dat is nooit gezond.)

Eveneens uit nieuwsgierigheid: hoe staan de mensen in dit topic tegenover alcoholgebruik? Wat zouden daar je grenzen zijn?

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-08 19:56

Ik moet ook absoluut niets van alcoholgebruik hebben.
Ik ben niet zo tolerant meer wat dat betreft. Heb al iets teveel misbruik wat betreft drugs en alcohol gezien.
Gelukkig heeft mijn vriend geen enkele behoefte om te roken/drinken/drugs te gebruiken, dus heb ik de goede vent uitgekozen Haha!

Ik zou denk ik op van de zenuwen zijn als mijn vriend zou gebruiken.

poes

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-08 20:01

Drank kan ik goed tegen, moet eerlijk toegeven dat we allebei graag met een pintje op de bank zitten en dat we bij uitgaan het niet nuchter houden.

Voor mij ligt de grens bij: als er elke dag alcohol MOET zijn, of bij elke gelegenheid.

DL_

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-08 20:07

Absoluut niet. (drugs) Een joint heel af en toe zou ik kunnen hebben, maar daar trek ik dan écht de grens, zodra dat regelmatig word heb je ruzie Ja
Heb er teveel mee meegemaakt, drugs is voor mij een absolute No-no.

Alcohol heb ik niet zo'n problemen mee zolang het binnen het redelijke blijft, dus niet iedere avond, en ook niet doorgaan tot je ladderzat bent. Je moet wel maat kennen. Dat je een keer zat of flink aangeschoten bent geeft niks, gebeurd iedereen wel eens, maar keer op keer heb je met mij ook echt een probleem.