Hallo mensen,
Ik ben bang dat dit welleens een lang verhaal kan worden, maar wilde het toch even van me af schrijven en eventueel mensen om advies vragen.
Ik ben inmiddels 25 jaar heb een zus en een zusje en heb een dochtertje van 2 en een vriend, we wonen nog niet samen ed wat wel de planning was, maar daar kwam het volgende tussen.
Sinds 1996 zijn wij met 3 meiden alleen achter gebleven bij mijn vader omdat mijn moeder overleed aan longkanker, we zijn met ons 4en ons leventje gaan lijden en we hadden het financieel gezien nooit ruim, elk dubbeltje moest omgegraaid worden.
Vorig jaar 16 oktober is plotseling mijn vader overleden aan een hartstilstand (vermoedelijk) en ik heb hem sochtends gevonden op zijn bed.
Mijn zus, ik, zusje, vriend en dochtertje zijn doorgegaan met het leven.
Ik ben zelf altijd al een regeltante geweest, en heb vanaf begin afaan alles op me genomen.
Crematie geregeld, alle instantie's afgebeld, mijn zusje die minderjarig was zonder voogd en nog meer van die dingen.
Via het gerecht heb ik de voogdijschap over mijn zusje weten te krijgen.
Mijn vriend en ik hadden samen met mijn dochtertje samenwoonplannen voor het overlijden van mijn vader, dit ging dus niet door vanwege mijn zusje.
Ik ben dus door de week in het ene huis en in het weekend bij mijn vriend in, dit ging altijd super goed en er waren ook nooit problemen (athans dacht ik)
Toen ze zomervakantie aanbrak wilde mijn zusje graag een vakantie baantje, nou ja natuurlijk totaal niks te vinden totdat mijn vriend zei: Bij mij op het werk kunnen ze altijd goede vakantie krachten gebruiken, zo gezegd zo gedaan en ze kon er ook meteen aan de slag, dus ze was echt super blij.
Maar aangezien mijn eigen huis 57 km verder op staat en zij sochtens om 6 uur moest beginnen was het voor ons niet de doen, mijn vriend zei dus dat wij de gehele zomervakantie (zolang mijn zusje kon werken) bij hem konden wonen, nou dat vond mijn zusje dus helemaal geweldig.
Haar vriendin die in Gouda woonde zou een paar dagen bij ons komen logeren dus daar was ze ook heel erg blij mee.
Tot op de dag van vandaag, mijn zusje kwam eerder thuis uit haar werk dan gepland en was ziek naar huis gegaan (zei ze)
Even later roept ze me naar haar toe of ik even met haar wilde praten, dus ik zeg ja ik ga ff naar de wc en dan kom ik.
Krijg ik te horen dat de ouders van haar vriendin (uit Gouda) haar op zouden komen halen, dus ik vraag waarom, vervolgens blijft het alleen maar stil
Zo plotseling staat die vrouw die haar komt halen dus ook op stoep en komt binnen dat er jeugzorg is ingeschakeld, begeleid wonen, dat zij de voogdij overneemt en weet ik allemaal nog wat.
Mijn zusje heeft dus gezegd dat ze geen schoolboeken van mij mocht kopen omdat ik dat geld niet had, en dat ze nooit naar de kroeg mocht.
Wat betreft die schoolboeken wilde ze zelf niet kopen omdat er vorig jaar ook voor 500 euro schoolboeken is betaald en ze er in de hele opleiding maar 1 heeft gebruikt, dus ze wilde eerst kijken welke boeken ze nodig had en die zou ze dan bestellen.
Zo waren er nog veel meer dingen (wat ik dus allemaal niet meer precies weet).
Ik heb dingen gezegd die ik niet had moeten zeggen (ik voelde me zo gigantisch voor het blok gezet en zo gigantisch genaait, ik kon alleen maar zeggen wat ik dacht) en heb dus ingestemd dat ze maar weg moest gaan en dat ik mijn handen er helemaal vanaf trok en dat ze het maar lekker uit moest zoeken.
Ze is dus meegegaan naar een camping waar die mensen uit Gouda nu staan.
Die is een heel verhaal geworden en wil jullie ook erg bedanken voor het lezen (en hopelijk reactie's) maar heb ik hier goed aan gedaan om haar weg te laten gaan, of hadden jullie het anders aangepakt?