Mijn vriend wil later kinderen, ik niet!

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Mandy_89

Mijn vriend wil later kinderen, ik niet!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-07-08 16:29

Wie zit er ook in zo'n situatie?

Mijn vriend is 23 en is er helemaal van overtuigd dat hij later kinderen wil hebben.
Ik daarin tegen wil absoluut geen kinderen, dat zeg ik al vanaf mijn 10e(zo ongeveer) ik ben nu 18, bijna 19 en heb nog steeds een hekel aan ze, het wordt alleen maar erger.

Mijn vriend zegt dat ik alleen de nadelen zie en dat het aan mijn ouders ligt dat ik later geen kinderen wil. Maar hij kijkt er veeels te positief tegen aan, hij heeft deze instelling: Een kind krijgen doet even pijn, maar dan heb je er wel wat moois voor terug. Hij denkt alleen aan het leuke, maar niet aan de nadelen voor mij.

Met onderwerpen zoals vrije tijd kwijt met kinderen, krijg ik een antwoord op van tsja dan kunnen onze ouders toch mooi oppassen. Hij is zelf iemand die echt absoluut niet thuis kan zitten, en het liefste de hele dag op pad is en zeker 3-4x per jaar op vakantie. En ik kan het hem niet aan het licht brengen dat dat dan niet zo makkelijk meer gaat(geld)

Met andere woorden: Mijn vriend denkt er te makkelijk over, en hoe kan ik hem aan het licht brengen dat het allemaal niet zo makkelijk is dan dat het lijkt. Misschien kijkt hij er dan ook wel anders tegenop.

We zijn nu een jaar samen, en hij heeft echt zoiets van, ooh wacht maar af.. over een paar jaartjes wil je vanzelf wel kinderen hebben, en als ik dan zeg van: En als dat nou niet zo is?
Krijg ik als antwoord: Dan zal ik iemand anders moeten zoeken(ja! Als fokmerrie zeker??)

Verder gaat het heel erg goed samen, en hebben we geen problemen.
Maar dit is het enige wat echt tegenzit, en ik ben bang dat het zo later problemen gaat geven.

Maar wat moet ik eraan doen!?

Groetjes Mandy

Latruda

Re: Mijn vriend wil later kinderen, ik niet!

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-08 16:32

joyce83

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-08 16:36

Heb je misschien in de familie of vriendenkring iemand met een nog relatief jong kind? Vragen of je een weekje kan oppassen misschien dat dit al iets laat zien bij je vriend. Tja aan de andere kant is het voor een week natuurlijk allemaal wel leuk omdat je ze daarna weer kan afstaan natuurlijk. Misschien neemt hij dit soort dingen meer aan als er in zijn vriendenkring baby's geboren gaan worden dat hij het eens echt kan zien hoeveel tijd het met zich mee brengt. Of misschien de ouders eens inlichten dat hij er zo overdenkt en dat deze toch eens zeggen dat het niet de bedoeling is dat ze zo vaak de kleinkinderen willen zien (nou ja misschien wel maar dat het voor hem niet zo vanzelfsprekend is dat je zomaar even je kind kan droppen bij iemand).

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-08 16:37

Als hij een kinderwens heeft klets je dat niet zomaar uit z'n hoofd. Heb je het recht ook niet toe vind ik, als hij ze graag wil is dat zijn keus/wens. Je kan er denk ik het [naam] eens serieus met je vriend over praten waarom je ze niet wil, of je zeker weet dat je ze niet wil en hij wel etc en wat jullie daar aan gaan doen. Op zich is het voor de man geen hele grote ramp, die kunnen op latere leeftijd ook nog kinderen krijgen, maar hij heeft wel het recht om te weten dat jij een ander idee over de toekomst hebt dan hij.

Die tip van een week proberen is zo raar nog niet, maar het kan ook dat hij ze dan nog liever wil!

Jenkins

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-08 16:40

Denk dat je je daar nog geen zorgen om moet maken. Later zal je wel zien of het ervan komt of niet.
Ik heb ook een afkeer van baby's, vind ze echt eng en vies.. en zeg ookal als klein meisje dat ik nooit kinderen neem.
Maar ben nu ook pas 19 dus heb nog alle tijd van de wereld om van gedachte te veranderen.

GeneralFlynn

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-08 16:41

Ik had ook een hekel aan kinderen.
Ik wist dan ook heel zeker dat ik zelf nooit een baby zou krijgen.
Maar opeens van de een op de andere dag sloeg ik om..
Ik had tot mijn 19-de echt nooit een kinderwens,en plotseling zomaar opeens wilde ik ook een kind.
Nu heb ik er 2,en ik wil ze nooit meer kwijt.
(andere kinderen zijn nog steeds stom,maar die van mij zijn leuk) Clown
Ik ben nu 35,en mijn kinderen zijn al groot. (11 en 14)

Mer1980

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-08 16:43

Mandy, laat het op zijn beloop. Ik ben nu 27 en ik heb ook (nog) geen kinderwens. Ik heb het ook keihard geroepen t/m mijn 25e. Mijn eierstokken zitten nog steeds muurvast, maar wellicht dat het gevoel ooit nog verandert. Jij bent duidelijk geweest naar hem dus je verkoopt hem geen illusie. Geniet nu lekker van je relatie, jullie zijn nog zo jong. Misschien denk je er later wel anders over en misschien niet je hebt het iig eerlijk aangegeven!

BarbaLala

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-08 16:45

Herkenning al-om Haha!
Mijn vriend en ik zijn nu bijna 11 maanden samen, en ondanks dat ik 1,5 jaar pabo heb gedaan en oppas, wil ik later never geen kinderen!

Ik zxeg altijd; Kinderen zijn leuk, als ze van een ander zijn Clown

En hij is er dus ook van overtuigd dat ik later wel bij draai, maar ik moet het nog zien Sigaar

Ik ben 20 en mijn vriend is 21, dus we hebben nog wel even te gaan, maar toch!

lindake

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-08 16:49

Hoe herkenbaar Lachen.
Ik wil ook geen kids Lachen.

En als jij het niet wil... dan gebeurt het gewoon niet.
Tot dat je er eventueel klaar voor bent.

Boktpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-08 16:50

Mandy_89

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-07-08 16:57

Een week oppassen zat ikzelf ook al eens aan te denken. Mijn tante heeft er 4(allemaal vervelend:P)
Misschien een idee om het hem eens voor te leggen, hij is er zo geidealiseerd van.
Maar dan moet ik er ook bijzitten! aah wordt al gek als mijn tante hier een uurtje is, dan ben ik pleite.

Maar ik zie hem ook niet met kinderen lopen, hij is er geen type voor. Als hij mijn hond al niet de baas kan, hoe moet dan dan met kinderen(als hij zit tegen de hond zegt en hij luistert niet, vind hij dat grappig etc)

En ook zijn ideen over de bevalling, zijn moeder heeft ooit tegen heb gezegt, ooh dat doet niet zon pijn bij vrouwen, jij was er binnen 3 uur uit(jaa en de rest)

Alleen die bevalling laat mij al nee zeggen, bah wat lijkt mij dat pijn doen zeg!

groetjes Mandy

ikkemetwikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-08 16:59

jullie hebben idd nog alle tijd,maar als jullie beiden stellig van jullie standpunt zijn,kan het wel een serieus probleem worden in jullie relatie.
voor die bevalling moet je het niet laten,het is geen feestje,maar ook geen ramp,die pijn ben je na een tijdje echt vergeten.

polly2

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-08 16:59

Kom...je bent nog jong. Er kan van alles veranderen. Zelfs zo sterk dat als jullie straks tegen de dertig lopen, dat de wensen net andersom kunnen zijn (heb ik meerdere keren in mijn omgeving meegemaakt).
Ik zelf loop nu tegen de veertig en ik weet dat ik er op mijn 19e echt heel anders tegen aan keek. En mijn man ook.
Wij zijn trouwens wel bewust kinderloos en ik wilde op mijn 19e ook geen kinderen...dus bij mij is het niet echt veranderd. Eerlijk toegegeven.
Maar bij mijn man dus wel. Die was er vroeger van overtuigd dat hij kinderen wilde, maar rond zijn 27e, toen andere stellen om ons heen kinderen kregen, veranderde zijn mening.
En als ik naar vrienden, familie en kennissen kijk, dan zie ik dat er ten opzichte van je mening als je rond de 20 bent, heel veel kan veranderen wanneer je de dertig bereikt.
Je hebt er, als je zo jong bent, geen idee van hoe je leven er uit ziet als je dertig of vijfendertig bent en wat je dan wilt.
Dat kan echt enorm verschillen met als je zo jong bent als jij. En dan bedoel ik niet alleen ten aanzien van de kinderwens. Ook in je wensen ten aanzien van je werk en andere omstandigheden, kan het er rond je dertigste heel anders uit zien, dan je had gedacht toen je twintig was...
Emtioneel gezien en relationeel gezien gebeurt er tussen je 20e en 30e gewoon heel veel.
Ik zou daarom zeggen: laat het onderwerp rusten. Het is nu nog helemaal geen issue.
Wie weet...groeien jullie wat dit betreft toch wel naar elkaar toe...of groeien jullie uiteindelijk helemaal uit elkaar en heb je straks misschien wel een andere partner. Er kan zoveel gebeuren.
Ik zou zeggen voor nu: geniet van je jong zijn....maak je nog neit te druk om zulke issues, die toch nog niet aan de orde zijn. Geniet van je relatie....ga er lekker voor. Komt tijd, komt raad.

Poosje81

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-08 17:05

Op mijn 19e riep ik dat ook, op mijn 10e, zelf nog op mijn 21e en op mijn 23e ben ik moeder geworden Clown

Nog heb ik niets met kinderen en ben ik absoluut geen standaard moederkloek, maar mijn dochter zou ik nooit willen missen

Mandy_89

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-07-08 17:25

Ik wil er liever ook niet aan denken, maar ik moest het toch even kwijt.
Zodra mijn vriend kans ziet, wil hij er over praten.
Hij vind het erg dat ik ze niet wil, maar dat heb ik al vanaf dag 1 tegen hem gezegt.

Tsja en dat zit je echt te denken van, hoe doe ik dit. Ik wil er liever helemaal niet over denken en praten, maar soms heb je dat, dat je er weer aan denkt.

Achja ik hoop maar dat hij zich bedenkt, maar hij weet al vanaf zijn 16 dat hij later graag kinderen wil, maarja zo hoopt hij dus dat ik mij bedenk...de tijd zal het weten...

Maar hier heeft hij het best vaak over, soms zou je gewoon wensen dat je gewoon ja had gezegt, en heb je dat gezeik ook niet, en dan gewoon later zeggen dat je kinderen niet meer leuk vind, of hopen dat je gewoon geen kinderen kunt krijgen.

Groetjes Mandy

Alet74

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-08 17:27

Kinderen krijgen is niet iets zaligmakends. En jullie zijn nog hartstikke jong, tijd genoeg. Eerst genieten en dan komt de rest vanzelf (of niet).
Ik wilde ook nooit kinderen, tot ik me bedacht (toen was ik 28), we hebben nu een dochter van vier (de leukste, liefste, grappigste, enz.). Vind ik ook genoeg.
Dit is niet iets waar je een compromis over kunt sluiten, je moet wel echt willen, je zit er tenslotte de rest van je leven ' aan vast'.
(en baby's...daar loop ik ook nog steeds niet warm voor!)

polly2

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-08 17:48

Mandy_89 schreef:
Ik wil er liever ook niet aan denken, maar ik moest het toch even kwijt.
Zodra mijn vriend kans ziet, wil hij er over praten.
Hij vind het erg dat ik ze niet wil, maar dat heb ik al vanaf dag 1 tegen hem gezegt.

Tsja en dat zit je echt te denken van, hoe doe ik dit. Ik wil er liever helemaal niet over denken en praten, maar soms heb je dat, dat je er weer aan denkt.

Achja ik hoop maar dat hij zich bedenkt, maar hij weet al vanaf zijn 16 dat hij later graag kinderen wil, maarja zo hoopt hij dus dat ik mij bedenk...de tijd zal het weten...

Maar hier heeft hij het best vaak over, soms zou je gewoon wensen dat je gewoon ja had gezegt, en heb je dat gezeik ook niet, en dan gewoon later zeggen dat je kinderen niet meer leuk vind, of hopen dat je gewoon geen kinderen kunt krijgen.

Groetjes Mandy

Dat hij er steeds over begint kan vervelend zijn idd. Dat kan ik me voorstellen. Zeg hem dat de volgende keer, zou ik zeggen. En zeg er bij: ik ben nu nog zo jong...ik wil daar nog niet over nadenken. Wie weet...wil ik het later best wel....laten we daar nu nog niet over tobben....
Zeg hem ook maar, dat je juist meer weerstand krijgt, doordat hij je het opdringt...wie weet...helpt dat.
Zeg maar: gun me hier tijd mee en heb het er niet steeds over....
Succes!

dennisje

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-08 17:58

mijn vriend is 26 en ik 17 ja weet het groot verschil maar wel echte liefde. en hij wilt kinderen voor zijn 30ste en word in okt al weer 27 dus ik word jong moeder. en vind dat opzich niet erg. als wij dan nog bij elkaar zijn zal ik rond mn 21ste een kindje hebben en mischien wel2 ik wilde vroeger ook geen kinderen maar sinds ik met mijn vriend samen ben wel

Germatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-08 18:03

Sorry als ik misschien te hard over kom, maar hoe groot is de kans dat je over 5 jaar nog bij elkaar bent? Je bent pas 18, er kan nog zoveel gebeuren!! Er vinden echt niet veel mensen de liefde van hun leven op hun 18e, dus ik zal me hier nu echt niet druk om gaan maken hoor!
En zowiezo, wat polly_2 al zegt, zeg gewoon dat je nog veel te jong bent en eerst een leven wil opbouwen, je hebt nog tijd zat voor kinderen!

Caira

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-08 18:20

Hmm ik heb tot mijn 23e heeeeel hard geroepen dat ik geen kinderen wilde, inmiddels beginnen mijn eierstokken toch af en toe te rammelen hoor....

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-08 19:02

Klinkt idd. alsof hij een wake-up call nodig heeft !

Flink vaak bevallings-programma's en opvoedprogramma's bekijken maar denk ik , en naar de IKEA en de Mac in het weekend.

Achterom

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-08 22:40

nikita_benno schreef:
mijn vriend is 26 en ik 17 ja weet het groot verschil maar wel echte liefde. en hij wilt kinderen voor zijn 30ste en word in okt al weer 27 dus ik word jong moeder. en vind dat opzich niet erg. als wij dan nog bij elkaar zijn zal ik rond mn 21ste een kindje hebben en mischien wel2 ik wilde vroeger ook geen kinderen maar sinds ik met mijn vriend samen ben wel

Dit klinkt niet als echte liefde, maar een vent die een veel te jong meisje onder de duim heeft.
Gatverdamme...

Roosch

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-08 23:05

Haha wij hebben dat probleem ook. *LOL*
Ofja, 'probleem'..
Wij staan er goed bij stil dat de kans dat we over een x aantal jaar nog bij elkaar zijn vrij klein is.
Leven van dag tot dag en dat is mooi, want dan geniet je van de kleine dingen.
We hebben vrij andere ideetjes over de toekomst maar respecteren elkaars visie erop wel, al is 't mooi om over te discussiëren.

Áls we tegen die tijd nog bij elkaar zijn, komen we er dan wel uit, of niet.
Je bent jong, probeer nog niet over de verre toekomst na te denken.

LindyH

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-08 23:13

Zeg gewoon: Ik vind het goed als jij dan je baan opgeeft en thuis blijft voor het kind.
Moet je eens kijken hoe snel hij inbindt!
Mannen vinden het vaak vanzelfsprekend dat vrouwen hun 'leven' opgeven voor kinderen, maar zelf willen ze dat vaak niet. Zolang dat zo is heeft een man weinig te zeggen over of en wanneer er kinderen komen.

Koper

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-08 23:29

pmarena schreef:
Flink vaak bevallings-programma's en opvoedprogramma's bekijken maar denk ik , en naar de IKEA en de Mac in het weekend.

Precies, maar dan nog zul je zien dat de kinderen van die vriend natuurlijk lieve kindjes worden en niet van die helleblagen als jij en ik nu voor ons zien Duivel

@ts: flauw van je vriend dat hij er zo over doordramt, bokt roept nu natuurlijk dat je pas 19 bent enz. enz. maar je hebt het topic niet voor niets geopend. Jullie relatie is verder goed, dat is mooi en hopelijk blijven jullie nog lang en gelukkig bij elkaar. Kies alleen als puntje bij paaltje mocht komen alsjeblieft wel voor jezelf en niet voor de kinderwens van je vriend.