Ik ben nu 3e jaar sph studenten (najah september ga ik mijn 3e jaar doen) en ondervind de laatste 2 jaar wat het echte leven in begint te houden.
Werken voor je geld, dingen zelf moeten betalen. Zelf overal verantwoordelijk voor zijn. Zelf moeten zorgen voor een spaarpotje voor onverwachte kosten. Zelf alles moeten regelen etc..
Ik werk door de weeks fulltime in de zomervakantie (za & zo ben ik bij mijn vriend, die woont ver weg) en moet dan nog savonds naar de pony's. Soms vraag ik me dan af: is dit het nou
Moe zijn van de hele dag werken, dan nog naar de pony's. Ik ben altijd blij als ik daar ben, maar soms heb ik echt zoiets van: ik heb er de energie niet meer voor!! Het studentenleven is echt zo anders, je bent vroeg uit, hier en daar weer een week of aantal dagen vrij. Als je erg moe bent ga je lekker een dag niet naar school, uitslapen en uitgebreid naar de paarden.
Maar als ik straks ben afgestudeerd wil ik ook een fulltime baan, want jah je wilt ook een huisje later etc he en dat kost geld:P
Maar hoe hou je dat toch allemaal vol vraag ik me dan af. Werken, naar je paarden en dan nog het hele huishouden? Boodschappen doen, eten koken, huis schoon houden etc etc
Hoe doen julie dat en hoe voelt dat? Is het echte leven zwaarder dan ik dacht? Is het puur even wennen dat ik minder vrije tijd heb? Of ben ik gewoon zo zwak
Naar je paarden, daar vind je je ontspanning en als het goed is doe je ook werk dat je leuk vindt. Dus tja...

en verder?
Op een vrije dag ga ik als een speer door het huis en verder ben ik er toch niet veel, dus vies wordt het ook niet