januari dit jaar was er darmkanker bij hem geconstateerd .
10 april moest ie voor het eerst onder het mes om het weg te laten halen .
Dit was fout gegaan en werd overgebracht naar een ander ziekenhuis .
Daar opniew geopereerd en ook daar ging het weer mis .
Ze hebben hem in coma gehouden en zijn gaan nadenken .
10 dagen later toch nog maar een keer opengemaakt .
Ditmaal zou het goed moeten zijn .
resultaat 2 stomas terwijl er eerst geen zou komen .
nouja goed zo erg is dat nog niet als hij maar beter word .
ook kregen we na 2 weken te horen dat ze tijdens de eerste operatie de tumor lekgeprikt hadden en dat het risico op uitzaaiingen nu dus erg groot was en de kwaadaardige bacterien dus in zijn lichaam gelopen waren ..
in de tussentijd had ie ook nog een trombose been gekregen en de nodige absessen overal .
9 weken later met de nodige ups en dows mocht ie toch het ziekenhuis verlaten .
1 week huis waren ze vanuit het ziekenhuis vergeten hem aan te melden voor de trombose dienst .
gevolg been weer dik en veel pijn en weer paar dagen het ziekenhuis in .
Toen kwamen ze erachter dat ie in het ziekenhuis de mrsa bacterie opgelopen had .
Achja kan er ook nog wel bij als ie maar beter word .
Afgelopen zondag was het weer helemaal fout .
Zijn achteruitgang zou niet meer werken maar hij kreeg toch drang en moest naar het toilet .
Daar kwam ontzettend veel bloed uit .
Dus hij had de huisarts gebeld deze kwam en zei ach stopt vanzelf .
Voordat de huisarts weer terrugwas op de praktijk verloor ie dus nog meer bloed .
Huisarts overlegt met ziekenhuis en de ambulance was er binnen 5 min .
Wij als gekken naar het ziekenhuis toe en hebben de hele avond bij hem gezeten .
Maar met die mrsa is het een behoorlijk probleem en dat werd ook goed duidelijk gemaakt ook hoe lastig hij was .
werd appart en afgezondert van de rest van de ehbo wat heel logisch is natuurlijk .
we hadden alleen geen knop voor nood en kamer verlaten om arts of verpleegkundige te roepen mocht ook niet want moesten we gelijk het ziekenhuis verlaten .
Mijn schoonvader had wederom enorm veel drang en heeft het uiteindelijk in zijn bed laten lopen .
Toen de arts kwam gaf ie aan dat ie ook nodig moest plassen en de reactie van de arts sloeg echt helemaal nergens op . Sorry meneer ik ga voor u echt geen po stoel halen u zult het even op moeten houden anders moet ik dalijk de po stoel helemaal ontsmetten hij heeft later wel een fles gekregen waar ie dus in moest plassen waar wij bij zaten want kamer verlaten kon niet .
ook liep er vanachter nog steeds bloed uit .
De fles was helaas niet gevuld met urine maar was helderrood bloed .
waarop de verpleegster in paniek wegrende ons bezorgt achterlatend om vervolgens pas een uur later terrug te komen , met de booschap dat ze een kamer ging regelen .
wat natuurlijk ook weer erg lastig was met de mrsa bacterie .
na nog een heleboel kleineredende opmerkingen en mijn steeds stuggerwordende houding tegenover de verpleging
had ie 6 uur later een kamer op de afdeling .
en nu het bloeden is nog niet gestopt .
ze zeggen al 3 dagen dat ie weer geopereerd moet worden maar in de tussen tijd word er alleen gezegt hoe lastig het is en is ie dus nog niet geopereerd .
nu zijn we bijna 3 mnd verder en er is totaal geen verbetering .
en er worden fouten gemaakt hij word als oud vuil behandelt en we kunnen niks voor hem doen .
mijn vriend moet zelf nu ook voor onderzoeken want zijn moeder is 6 jaar geleden ook overleden aan darmkanker .
maar 1 ding hij gaat echt naar een ander ziekenhuis .
sorry voor mijn lange verhaal maar moest het gewoon ff kwijt .
. 

dat kan en mag gewoon niet