De spanningen lopen hoog op, waardoor de behoefte naar een sigaret behoorlijk groot is op dit moment. Maar helaas geen sigaretten meer in huis. Dus wat doe je dan? Kijken of er nog wat in de auto ligt (wist eigenlijk wel zeker van niet) of anders even een nieuw pakje ergens halen.
Nou, dat kijken of er wat in de auto ligt, ging helaas niet zo makkelijk.
Het slot aan de bestuurderskant werkt niet meer naar behoren, dus die zijde hoefde ik al niet te proberen. Dus dan zoals gewoonlijk eerst de deur aan de passagierskant maar open. Dus... slot open draaien, deur openen... eeeeh.. ik zei.. deur openen! Nou, dat kreng wou dus niet open.
Hele deur vast gevroren!
Tja, dan heb je bij een driedeurs auto nog één mogelijkheid. Namelijk de kofferbak!
Dat slot bleek te zijn bevroren, maar met behulp van een aansteker lukte het me uiteindelijk de kofferbak te openen. Met veel moeite (het is nl. hééél netjes in mijn auto) ben ik uiteindelijk zonder botbreuken naar voren geklommen (eerst de hoedenplank eruit gehaald) op zoek naar een evt. overgebleven pakje sigaretten die ik per ongeluk eens zou hebben laten slingeren. Maar zoals verwacht was dat dus niet het geval.
Dus dan maar de auto starten, even laten ontdooien en een nieuw pakje halen.
Nou, forget it!
Wil dat kreng niet starten!
Moet overigens wel eerlijk toegeven dat mijn auto al een hééééle poos stil staat, dus zal mijn accu wel leeg gelopen zijn.
Wederom met veel moeite de auto uitgeklommen. Al met al duurde deze actie overigens zo'n half uur. Eenmaal uit mijn kofferbak gestapt, komt er iemand naar me toe lopen met de mededeling dat ik niet meer hoefde te vluchten.
De politie was al gebeld.
Het één en ander uitgelegd, maar nee, ik werd niet geloofd.
(en dat nota bene door iemand die een paar huizen verderop woont!
) Dus.. keurig op de politie gewacht, die al met flitsende lampen aan kwamen rijden
Daar het verhaal aan uitgelegd. Ze wouden controleren of mijn verhaal klopte. En ja, de deur zat inderdaad vastgevroren. Maar nu... wou deze dus niet meer op slot!
Echt, ik kon ze wel wat doen!
Dus weer de auto in moeten klimmen en de deur van binnen uit gesloten.
Waar ik nu nog het meest van baal.... ze wouden mij niet eens helpen starten.
En.... mijn behoefte naar een sigaret is nu nog groter!

... als ik er een had en niet dronken was geweest had ik hem hoogstpersoonlijk naar Drachten komen brengen!
!
! Daarbij rookt mijn man ook en als ik echt niets meer heb én geen zin heb om naar de automaat te lopen, kan ik altijd nog zijn sigaretten roken (hij rookt normale, ik "light"