Tips voor avondje/nachtje Utrecht

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

SummerRemedy

Tips voor avondje/nachtje Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-06-08 22:04

Ik en een aantal andere bokkers willen graag een keer samen op stap, en omdat Utrecht redelijk centraal ligt hebben we voor deze stad gekozen. Alleen niemand is er bekend dus wie weet de leuke plekjes? We willen graag uit eten, daarna uitleven op de dansvloer en in een hotelletje overnachten, het weekend van 2&3 augustus Lachen

verootjoo

Re: Tips voor avondje/nachtje Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-08 23:55

Hotels heb ik geen verstand van Tong uitsteken Uitgaansgelegenheiden wel Knipoog

Ligt er alleen wel aan waar je van houdt. Zelf ben ik vaak in de filemon, pakhuis, havana en soms monza. Filemon en pakhuis heb je meer van die 'meebler' muziek, monza meer house achtig muziek, en havana gewoon lekker dansmuziek én daar zijn de cocktails Knipoog Vingers aflikken

SummerRemedy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-06-08 12:06

Dank je, dat klinkt leuk! Hopelijk denkt de rest er ook zo over Haha!

Kapi_Dust

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-08 12:07

en voor overnachting: het NH. Dat ligt bij CS en het leukste daar: de railroad-bar... Op bovenste verdieping is nl een bar:)

SummerRemedy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-06-08 12:12

Ziet er goed uit, is het wel een beetje in de buurt van het uitgaanscentrum zodat we niet nog een uur moeten lopen? Tong uitsteken

Kapi_Dust

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-08 12:16

ken je utrecht een beetje? het hotel ligt aan de ene kant van CS en dan moet je door hoog caterijne voor het uitgaan...
anders hotel smits. Dat ligt aan het vredenburg.

SummerRemedy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-06-08 12:16

Nee niemand van ons is er bekend Nagelbijten / Gniffelen

NoaC

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-08 12:36

Beide hotels makkelijk en in het centrum hoor; gewoon even beste prijs zoeken Knipoog
En zowel uiteten als uitgaan keuze ten over; loop door de stad en je blijft vast ergens plakken.

Marchador

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-08 12:48

Hotel zou ik ook niet weten, er zit wel wat in de buurt misschien dat google je hierbij kan helpen Knipoog
In het centrum heb je diverse leuke plekken, gewoon de stad in en je komt van alles tegen.

Dorée

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-08 17:09

Je kunt ook nog slapen in NH Centre Utrecht (ook wel Luden, de brasserie/restaurant eronder), die zit echt midden in het centrum aan het Janskerkhof.
Dan zit je op 100m van de Filemon (officieel: Filemon & Baucis), 't Pakhuis, Havana en de Monza die hierboven al werden genoemd. Die bij CS is ook prima, is 10-15 min. lopen vanaf het Janskerkhof.
Ik vind de muziekstijlen in deze tenten wel iets anders dan verootjoo beschrijft Knipoog, maar zijn allemaal prima tenten. Monza is echt een discotheek met veel clubhouse, Filemon heeft ook best veel clubmuziek, Pakhuis is idd een beetje meezing en alles door elkaar (die 2 zitten trouwens naast elkaar) en Havana is ook wel clubachtig, echte dansmuziek maar dan meer richting salsa enzo. Daar zijn inderdaad de cocktails (voor een redelijke prijs).
Ook heb je nog de Winkel van Sinkel, Arena, Poema en Tivoli (iets alternatiever) en natuurlijk de Woo Haha! (maar die is echt voor studenten).
En natuurlijk nog heeel veel kroegjes die tot laat open zijn.

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-08 21:05

misschien ligt het eraan op welke avond je gaat Knipoog

Tivoli oudegracht is idd ook heul erg leuk, maar dan moeten er wel leuke bands zijn Lachen

Woo vind ik niks Clown

Alexx

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-08 22:55

Heerenplein en wooloomooloo en beurs zijn ook leuk Knipoog Verder de kneus als je echt lang door wil gaan. Zit allemaal op vredenburg/janskerkhof heerenplein bij leepelenburg/lucas bolwerk

ik vind Tivoli echt 3x niks, vroeger wel, maar nu zijn het veel jongere mensen. En op donderdag zijn daar dan nog de leukste avonden

Alexx

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-08 22:56

woo is inderdaad wel altijd smerig en vol Clown maar wel leuke mensen vind ik

SummerRemedy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-06-08 23:13

Oke keus genoeg dus Tong uitsteken Bedankt allemaal! Moet je in Utrecht eigenlijk ook entree betalen bij de discotheken enzo?

Jisa

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-08 23:14

Storm is erg gezellig klein maar erg luxe!

puma

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-08 23:46

Vergeten jullie Dikke Dries niet (tegenover Havanna) Lachen

__Robijn__

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-08 10:13

The Jam is ook erg leuk! Leuke muziek en leuke discotheek

Kapi_Dust

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-08 10:27

en oude dikke dries? bij het politie-buro?
of Jozef... (weet niet of die zo nog heet)...

en verder heb je ook nog een salsa-club iets uit het centrum (tegenover laserquest, maar die is op vrijdagavond/nacht open).

elske_

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-08 11:18

Bij het pakhuis heb je alleen soms een studentenkaart nodig om binnen te komen, weet niet of je die hebt? (Tenminste, daar werd ik laatst op zaterdag ook op gecontroleerd...) De Woo is leuk, maar daar moet je wel echt van houden, het is daar echt alleen maar student. Eigenlijk moet je gewoon even door de stad heenlopen, dan vind je vanzelf wel iets wat je leuk vind!

Over de hotels: ik zou in het hotel op Vreedenburg gaan zitten of die bij het Janskerkhof, maar die zijn hier al genoemd Lachen

Veel plezier!

SummerRemedy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-06-08 11:19

Bedankt allemaal, er is genoeg te doen zie ik dus dan komt het vast wel goed Haha!

Kapi_Dust

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-08 11:31

kwa overnachting kan je ook kiezen voor de jeugherberg in Bunnik.... en met taxi heen er terug. Waarschijnlijk ben je dan goedkoper uit...
Jeugdherberg is ook erg mooi:)

Kinee_

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-08 20:48

Luus! Kom je naar Utrecht? Dan gaan we even meeten hoor! Wat vet! Ehm.. Er zijn genoeg tips gegeven qua uitgaan enzo. Qua hotels kan ik je niet helpen. Uiteten wel.
Restaurant Le Connaisseur (mijn restaurant! Haha! ) is leuk én goedkoop. Al zijn de meningen daar wel vaak over verdeeld, maar ik vind het persoonlijk erg gezellig en best lekker! Verder heb je een paar spotgoedkope pizzarestaurants (Mr Jacks, La fontana) maar die raad ik je af want dat is gewoon niet te eten.
Zelf ben ik qua eten erg fan van 'de Buuren' en 'Popocatepetl' en 'Chez Willy'. Qua uitgaan is de Havanna erg leuk, Herenplein, Hoffman, de Beurs en al dat soort dingen. Ergens een drankje doen is leuk bij de Apretivo (lekkere cocktails), le Journal (mooie inrichting, fijn om wat te gaan drinken) en King Arthur kan ook erg leuk zijn als het niet te druk is!!
Laat je even weten waar je heen gaat enzo? Kunnen we even meeten! Lijkt me vet cool!

BokitoZ

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-08 20:51

EEN DING GA NIET NAAR CLUB MONZA vreselijk ik vind hetdaar echt stom en heb gehoord van andere dat het daar ook niet leuk is.. verder zijn er op de ik geloof oude gracht wel leuke dingetjes en wat wel heel leuk is is de winkel van sinkel das ook een club

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-08 21:41

JumpingQueen schreef:
EEN DING GA NIET NAAR CLUB MONZA vreselijk ik vind hetdaar echt stom en heb gehoord van andere dat het daar ook niet leuk is.. verder zijn er op de ik geloof oude gracht wel leuke dingetjes en wat wel heel leuk is is de winkel van sinkel das ook een club

Uhm... dat JIJ het niet leuk vind betekent niet dat anderen het niet leuk kunnen vinden Verward Blijkbaar vinden veel mensen het wel leuk, anders is het er niet altijd zo godganse druk Knipoog

Kinee_

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-08 22:02

Monza is júist leuk. Althans, je moet er wel van houden. Maar dat heb je bijna bij alle uitgaansgelegenheden.
Het nadeel is dat de Monza wel streng is, alhoewel.. Dat is een nadeel voor de mensen die jonger zijn dan 18 (ik dus, al lukt het me wel vaak).