Ik ben het zat...

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Arrabel

Ik ben het zat...

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-06-08 09:15

Ik heb best een leuke baan, ga er niet met hele erge tegenzin heen tenminste.
Maar waar ik me aan irriteer is dat elke dag hetzelfde is....
Opstaan (en daar heb ik echt een hekel aan..) werken, huishouden, eten koken, tv kijken en slapen.
En dat dan elke dag....
Een paardje heb ik niet meer omdat ik dat financieel niet meer aankon, daar werk je dan 42 uur in de week voor, ik kan ook nog maar is net rond komen, maar dat terzijde... (komt ook dat de woningen hier heel duur zijn)

Een tijdje geleden ontmoette ik een man die muzikant is, hij heeft een eigen band en speelt daar zelf gitaar in.
Hij treed op in het weekend, en de rest van de week is hij lekker vrij! (en verdiend daarmee genoeg centjes)
Zit hij op een terrasje aan het strand, slaapt lekker uit, gaat is naar vrienden of doet lekker helemaal niks.
Wat een leven zeg... heerlijk, dat zou ik ook zo graag willen.

Maar bij mij gaat smorgens gewoon de wekker en zit ik vervolgens bijna 9 uur op me werk, ik ben nu 26 dus ik moet ook nog wel ff... daar word ik soms echt moedeloos van Verdrietig
Ik zou het zo graag anders willen, een beetje meer vrijheid, niet zo geketend.

Ik pieker me suf wat ik nou zou kunnen doen, een eigen bedrijfje? maar wat dan?
Hoe kom ik toch aan geld om me huur en vaste lasten te betalen zonder dat ik me helemaal een slag in de ronte moet werken en een beetje kan genieten van het leven?

P.S ik speel geen gitaar...

Senja_x

Re: Ik ben het zat...

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-08 09:25

Welkom in de wereld die werkende klasse heet. LOL

Denk nu niet dat het leven van een ondernemer over rozen gaat ik ben het zelf al tien jaar. Meer zorgen meer werktijden en minder vrije tijd. Om ondernemer te worden moet je ervoor geboren zijn anders raad ik je aan een carriere move te maken of bij gaan te studeren.

PS: gisteren heb ik om 23.15 uur mijn avond eten gegeten, lag er om 2.30 uur in en was om 7.45 vanochtend er weer uit. Lang leven ondernemer zijn.

Amaris

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-08 09:31

Arrabel schreef:
Opstaan (en daar heb ik echt een hekel aan..) werken, huishouden, eten koken, tv kijken en slapen.
En dat dan elke dag....
Een paardje heb ik niet meer omdat ik dat financieel niet meer aankon, daar werk je dan 42 uur in de week voor, ik kan ook nog maar is net rond komen, maar dat terzijde... (komt ook dat de woningen hier heel duur zijn)

Een tijdje geleden ontmoette ik een man die muzikant is, hij heeft een eigen band en speelt daar zelf gitaar in.
Hij treed op in het weekend, en de rest van de week is hij lekker vrij! (en verdiend daarmee genoeg centjes)
Zit hij op een terrasje aan het strand, slaapt lekker uit, gaat is naar vrienden of doet lekker helemaal niks.

Maar bij mij gaat smorgens gewoon de wekker en zit ik vervolgens bijna 9 uur op me werk, ik ben nu 26 dus ik moet ook nog wel ff... daar word ik soms echt moedeloos van Verdrietig

Hoe kom ik toch aan geld om me huur en vaste lasten te betalen zonder dat ik me helemaal een slag in de ronte moet werken en een beetje kan genieten van het leven?

Heel herkenbaar. Ik denk ook wel eens: is het dit nou? En dit tot mijn 65ste (in het meest gunstige geval).

Zo nutteloos allemaal, blegh. Elke dag, elk jaar hetzelfde.

Maar wat kun je doen, behalve de lotto winnen..... niets.

Raja

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-08 09:31

Weetje,
Ik denk dat dat leventje van die muziekant je ook gaat vervelen hoor...
Al je vrienden werken overdag en die gaan in het weekend juist wat gezelligs doen met zn allen, maarja, dan moet jij in je bandje spelen en kan je niet mee...

Ik heb een periode van 4 maanden thuis gezeten, nee ik mankeerde niks, maar was net klaar met mn opleiding en wilde ff lekker niks doen Haha!
Maar dat heb ik geweten!!
Na een maand had ik het wel gezien!
Ik verveelde me te pletter!
De hele dag op stal rondhangen kwam ook mn neus uit, niemand was er om wat leuks te gaan doen, want ja, of ze zaten op school, of ze werkten...

Ik denk dat je blij mag zijn dat je een baan hebt en straks, als je miss wat meer gaat verdienen of miss een andere leuke/goede baan hebt, dat je dan meer kan genieten van de rest... Dat je dan wat meer vrijheid krijgt...

Veirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-08 11:35

Alles gaat na een tijdje vervelen... Alles heeft ze nadelen. Niets blijft leuk.

Maar je kunt alles omgooien als je wilt en durft. Misschien een ander bedrijf in een andere stad oid?

Jolandaa_

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-08 11:39

waarom ga jij niet een paar uur minder werken en jouw man/vriend een dag in de week ergens? dat scheelt toch ook veel?

Peelie

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-08 11:42

Mischien zelfs wel verhuizen. Zoek een goedkopere woning ga nieuwe mensen ondmoeten (ik noem nu wel iets heel rigoreus hoor Tong uitsteken )

Barmat

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-08 11:44

Herkenbaar....

Tja, wat kun je er aan doen?

Het is het "systeem" dat "men" bedacht heeft... om moedeloos van te worden maar zo is het wel... en zo gaat het, week in, week uit. Je kunt het accepteren of niet. Het is nu eenmaal zo.

Ik heb er ook moeite mee het te accepteren, het gevoel van "er moet toch MEER zijn" maar helaas... als je dingen wilt, dan moet je werken. En dan nog moet je vaak bikkelen om rond te komen, heel hard en heel oneerlijk.

kynshiri

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-08 11:48

hieraan heb ik dus al bij voorbaad een welgemeende f*ck you gezegd... ik woon wel in een goedkoop krot (momenteel woon ik gratis Lachen mijn opdracht is het huis tegen verkrotting beschermen Haha! ). ze kunnen op hun kop staan, maar ik vind het ook totaal niet in verhouding dat we zoveel zouden moeten werken om dan nog niet te kunnen kopen of doen wat we graag zouden doen.

keerzijde is natuurlijk dat ik geen i-pod heb en geen kleding koop (maar ik maak alles zelf... alles uniek Haha!), maar dat interesseert me eigenlijk geen hol. ik sta tenminste bij mn knolletjes als ik daar zin in heb

edit: ff erbij vermelden dat ik niet anti-maatschappij ben. je hebt een maatschappij nodig om ons allemaal samen te laten leven en de boel wat te organiseren, maar dat wil niet zeggen dat je akkoord moet gaan met een scheve situatie. Ik wil zeker wel werken he! ik wil niet van een uitkering leven, maar ik weiger me kapot te werken en al wat ik graag doe aan de kant te zetten om de verwachtingen van de maatschappij in te lossen.
Laatst bijgewerkt door kynshiri op 11-06-08 11:52, in het totaal 1 keer bewerkt

Ojajoh

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-08 11:48

Arrabel schreef:
En dat dan elke dag....

heel heel herkenbaar!!

ik zit momenteel dus ook in deze slob en ben 28 jaar......
geen man, no kids...voor alles alleen opdraaien en je een slag in de ronte werken voor een leuk centje wat je overigens gelijk weer weg kan brengen aan rekeningen en wat je behoort over te houden verdwijnt met iets als een kapotte auto ofzo Sigaar

Mijn (msn) levenszin is momenteel ook:
vraag jezelf eens af, ben je blij met het leven dat je leeft elke dag?

Het liefst zou ik morgen naar het buitenland vertrekken en daar blijven (8 maanden werken) en dan in de winter weer terug in NL
helaas kunnen de honden niet tegen de hitte en laat het financieel momenteel even niet toe, anders was ik al weg geweest!

dingetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-08 11:50

Heel herkenbaar.
Ik denk dit zo vaak. Maar zo is het nu eenmaal.
Gelukkig kan ik me (omdat ik zoveel werk) een schoonmaakster permiteren en dat scheelt toch veel.
Ik probeer echt van mijn vrije tijd te genieten en leuke dingen te doen.

eva1969

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-08 11:50

Je geeft zelf al aan dat de huizen bij jullie in de buurt heel duur zijn. De enige mogelijkheid zou voor jou dus zijn verhuizen naar een ander deel van nederland waar het niet zo duur wonen is. Je kan dan wsl ook wat minder gaan werken en je hebt dus meer tijd over voor leuke dingen. Probleem is dan wel dat je wsl richting Friesland/Groningen zal moeten gaan omdat dat zowat de enige provincies zijn waar nog betaalbaar te wonen is.
Tja, als je echt heel ontevreden bent met je leventje is het het proberen waard. Kan je in ieder geval niet over een jaar of 10 zeggen 'had ik toen maar'.

Ik ben zelf een jaar of 14 geleden vanuit de randstad richting noord-brabant vertrokken de liefde achterna. Geen moment spijt van gehad én een veel bevredigender leven opgebouwd. Ik realiseer me dat deze keuze ook heel anders had uit kunnen pakken, maar dan was ik toch gewoon teruggegaan? Niet met hangende pootjes hoor, want hé je moet je eigen leven maken en mislukt er eens iets is er echt geen man over boord.

050206051012

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-08 11:53

*Sluit zich er ook bij aan*

Nog 3 dagen werken en dan heb ik vakantie, even 3 weken uit de dagelijkse sleur Knipoog

poes

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-08 11:59

Laatst zei ik dit ook tegen mijn lief: lange uren werken, de boel thuis beetje proper houden, geen geld voor een eigen paard laat staan dat ik er de tijd voor heb, heb niet eens een auto, heb wel 5 jaar gestudeerd...

Toen zei mijn lief: Als ik je vorig jaar zou gezegd hebben dat je gelijk na je studies alleen zou gaan wonen in een kast van een appartement, met 2 schatten van katten, dat je 4 a 5 keer per week naar je bijrijdpaard zou gaan waarmee het met de eigenaresse ook super klikt... dan had je gelijk getekend.

En het is waar. Ik werk hard en lijk bitter weinig tijd te hebben altijd maar eigenlijk maak ik ook ontzettend veel lol. Veel sparen doe ik niet maar toch een beetje dus ik kom er wel. Ooit wil ik een eigen plek met land voor een paard, mss niet haalbaar, maar ik spaar er wel voor en voor de rest focus ik me heel erg op het hier en nu.

Latruda

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-08 12:07

* Knijpt in dr handjes dat ze in drenthe woont en dat ze van een klein bedrag rond kunnen komen met een eigen paard.*
Ik denk echt dat ik gewoon vreselijk mazzel heb dat we hier goedkoop wonen €350,- incl
en dat ik er dus nog een paard op na kan houden en we hebben beide een eigen auto.

Het lijkt me echt vreselijk om zo hard te moeten ploeteren en dan nog niet dat kunnen doen wat je zo graag wilt. Ach gut
Ik vind het echt heel erg voor jullie. Kom maar gezellig hier in drenthe wonen!

GamblersCup

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-08 12:14

Ik ken het ook. Ik was het op een gegeven moment zat en was onderweg naar Engeland om daar een onzeker, maar hartstikke leuk leven te beginnen. Vlak voordat ik wegging kreeg ik een supermooie kans in mijn schoot geworpen en ben ik in Duitsland terecht gekomen. Super leuke job, paar paarden op de wei, heb er nog geen moment spijt van gehad.
Ik weet wel dat ik, zodra ik me weer ga vervelen, weer moet veranderen om het leuk te houden. Ik heb aan niemand verantwoording af te leggen als aan mijn dieren, dus het kan best zijn dat ik over een tijd weer een grens verderop zit. Who knows.
Al zit ik hier nog wel prima, ik heb het al veel langer naar mijn zin als gedacht. Haha!

Ann

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-08 12:31

[NM] -> [LZP]

Lotje02

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-08 12:39

Herkenbaar! Ik ben 27 en vraag me soms wel eens af of het dit nou is. 40 uur werken, poetsen, koken, wassen, paard, eten, douchen, slapen en dan begint het weer opnieuw.

Maar aan de andere kant, ik heb een leuke baan, leuk huisje, ik hoef aan niemand verantwoording af te leggen want ik woon er lekker alleen, leuke vrienden, lieve ouders, ik heb een super bijrijpaardje wat misschien binnenkort van mij wordt en op zich geld genoeg om te doen wat ik leuk vind. Dus wat klaag ik eigenlijk??

En eerlijk gezegd ben ik er wel het beste aan als ik gewoon een dagelijks ritme heb. Ik neem gewoon af en toe een middagje vrij om wat leuks te gaan doen. Ik heb 2 jaar terug bijna een halfjaar thuis gezeten met mijn elleboog. De eerste weken vond ik het heerlijk, maar dat gaat echt heel snel vervelen.

Elma_

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-08 12:40

Kom in drenthe wonen :p Huizen zijn te betalen, stalling is te betalen, en eigenlijk nog best gezellig ook!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-08 12:43

Heel herkenbaar ja, ik werk pas een jaar fulltime (ben 20) maar vond het 'leven' al snel tegenvallen. Alleen op mijn vorige baan in de Belgische Ardennen had ik het gevoel echt te leven. Ik werkte op een manege en hotel waar lessen en ponykampen werden georganiseerd. Vond het echt geweldig, wandelde gemiddeld 4u op een dag in de bossen met de pony's waar gehandicapten op zaten. 's Avonds was ik gewoon helemaal tevreden, had de hele dag buiten hard gewerkt en ging lekker eten (woonde op mezelf), ging TV kijken en ging slapen met een tevreden gevoel. Wat mis ik dát leven... Maar toen begon ik op het reisbureau. Iedere dag van half 10 tot 18u binnen achter een bureau en vervolgens eten, tv kijken en slapen. Eigenlijk hetzelfde, maar ik miste het buiten zijn zo vreselijk! Ik heb daarom een half jaar geleden mijn huidige paard gekocht juist omdat ik vond dat ik zo niet meer verder kon. Ik kreeg steeds meer gedachten van 'is dít nu mijn leven?' 'Wakker worden, werken, eten, slapen: Wat stelt het nou voor?' Nou, dat is iets waar je depressief van wordt als je het zo ziet Lips are sealed Ik moest gewoon weer naar buiten! Nu ik mijn paard heb is er wel een heel andere draai aan gegeven en zie ik het van de zonnigere kant, ik kan steun vinden in haar en leef echt naar 18u toe dat ik lekker naar huis en dan naar stal kan om een paar uurtjes buiten te zijn Lachen Het heeft mij echt geholpen Ja

Arrabel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-06-08 13:09

Bedankt voor al jullie reacties, fijn te lezen dat ik niet de enige ben met dit gevoel...
Een dag minder werken zou ik echt heerlijk vinden maar kan gewoonweg niet, ik werk nu 42 uur per week en hou als ik geluk heb en er geen gekke dingen gebeuren 100 euro over in de maand...

Een nieuw leven starten, weg hier uit de drukke randstad, verhuizen naar het boerenland.. dat lijkt me heerlijk, maar ook heel eng.
Natuurlijk heb ik er wel is over nagedacht maar ik durf het niet zo goed, wat als het mis gaat?
Wat als je geen aansluiting vind met andere mensen, me baan bevalt daar niet, als ik al een baan kan vinden daar want het is nou eenmaal moeilijker om daar een baan te vinden.
Dan hou ik toch weer vast aan het oude vetrouwde sleur en saaie leventje, dan weet ik in ieder geval wat ik heb.

Ik ben er wel erg mee bezig allemaal op het moment, dus mocht ik een oplossing vinden... iets waardoor het leven weer een beetje leuk en spannend word... dan laat ik het zeker weten!

Elma_

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-08 13:22

Arrabel schreef:
Bedankt voor al jullie reacties, fijn te lezen dat ik niet de enige ben met dit gevoel...
Een dag minder werken zou ik echt heerlijk vinden maar kan gewoonweg niet, ik werk nu 42 uur per week en hou als ik geluk heb en er geen gekke dingen gebeuren 100 euro over in de maand...

Een nieuw leven starten, weg hier uit de drukke randstad, verhuizen naar het boerenland.. dat lijkt me heerlijk, maar ook heel eng.
Natuurlijk heb ik er wel is over nagedacht maar ik durf het niet zo goed, wat als het mis gaat?
Wat als je geen aansluiting vind met andere mensen, me baan bevalt daar niet, als ik al een baan kan vinden daar want het is nou eenmaal moeilijker om daar een baan te vinden.
Dan hou ik toch weer vast aan het oude vetrouwde sleur en saaie leventje, dan weet ik in ieder geval wat ik heb.

Ik ben er wel erg mee bezig allemaal op het moment, dus mocht ik een oplossing vinden... iets waardoor het leven weer een beetje leuk en spannend word... dan laat ik het zeker weten!

Ik zal je eerlijk zeggen, ik heb 15 jaar in amsterdam gewoond.. en een jaar geleden naar drenthe verhuisd..
Ik kreeg een ware cultuurshock ! Ik heb het eerste half jaar tranen met tuiten gehuild van de heimwee.. Maar nu een jaar later vind ik het werkelijk heerlijk! Heerlijk rustig, een veel betere plek om mijn zoontje op te laten groeien.. en ach waar praten we over.. 200 kilometer.. als ik wil pak ik de trein en ben ik in 2 uurtjes in amsterdam!

Rinske

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-08 13:35

Heel herkenbaar voor mij Ja . Ik denk ook vaak, is dit het? Wil ik nog 40 jaar op kantoor zitten? Ik wordt al niet goed bij het idee ervan. Maar ja, wat dan? Ik heb een vriend, huis, auto, paard en geen tijd en geld om mijn carriere totaal om te gooien. Dus tja, zal toch maar door moeten bijten Knipoog .

Arrabel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-06-08 13:41

Citaat:
Ik zal je eerlijk zeggen, ik heb 15 jaar in amsterdam gewoond.. en een jaar geleden naar drenthe verhuisd..
Ik kreeg een ware cultuurshock ! Ik heb het eerste half jaar tranen met tuiten gehuild van de heimwee.. Maar nu een jaar later vind ik het werkelijk heerlijk! Heerlijk rustig, een veel betere plek om mijn zoontje op te laten groeien.. en ach waar praten we over.. 200 kilometer.. als ik wil pak ik de trein en ben ik in 2 uurtjes in amsterdam!

Maar ben je met je man/vriend naar Drenthe gegaan of alleen..?
Citaat:
Heel herkenbaar voor mij Ja . Ik denk ook vaak, is dit het? Wil ik nog 40 jaar op kantoor zitten? Ik wordt al niet goed bij het idee ervan. Maar ja, wat dan? Ik heb een vriend, huis, auto, paard en geen tijd en geld om mijn carriere totaal om te gooien. Dus tja, zal toch maar door moeten bijten Knipoog .

Maar dat is toch erg??
Het leven hoort leuk te zijn.... een geschenk zoals ik wel is heb horen zeggen... en dan denken wij: even doorbijten...
En dan kan je eindelijk met pensioen.. dan ben je 65, of met een beetje pech 70 want ze willen de leeftijd gaan verhogen.
En dan?? met je oude lijf nog leuke dingen doen?
De vader van een vriendin van mij die was net 2 weken met pensioen toen hij hoorde dat hij kanker had, 2 maanden later was hij dood.
Een collega van mij is 4 weken geleden overleden (R.I.P.) aan een dubbele hersenbloeding, die zou met 1 jaar met pensioen gaan.
Je moet nog maar zien of je het red, en of je dan nog wat kan....

Vind het allemaal nou niet echt fraai... zacht gezegd...
Weet iemand misschien nog een rijke kerel??

Marchador

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-08 13:43

Ik ben 21 en denk ook zo ongelooflijk vaak.. ik moet nog 40 jaar Scheve mond
En ook ik ga niet met grote tegenzin naar mijn werk, maar er komt toch wel een grote zucht uit.
Maar ach daarintegen houd ik mezelf voor, dat alleen maar thuis zitten ook niets is, het iss best gezellig met mijn collega's Lachen