Wij (vriend en ik
) gaan in September samenwonen. We zijn aan het uitzoeken wat handiger is: Samenlevingscontract of Geregistreerd partnerschap?Graag hoor ik wat ervaringen en de voor- en nadelen van beide kanten!
Alvast bedankt voor de info
Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird
) gaan in September samenwonen. We zijn aan het uitzoeken wat handiger is: Samenlevingscontract of Geregistreerd partnerschap?
Welshcobfan schreef:Ik zou ook eerder kiezen voor een samenlevingscontract dan voor een GP als je toch nog niet wilt trouwen (GP staat niet zo ver van trouwen af).
Welshcobfan schreef:Ik zou ook eerder kiezen voor een samenlevingscontract dan voor een GP als je toch nog niet wilt trouwen (GP staat niet zo ver van trouwen af).

Meer gevoel denk ik... klinkt wat minder serieus) Elaine schreef:Welshcobfan schreef:Ik zou ook eerder kiezen voor een samenlevingscontract dan voor een GP als je toch nog niet wilt trouwen (GP staat niet zo ver van trouwen af).
Het gaat erom dat we, als we gaan trouwen, een feest e.d. willen geven en daar hebben we nu nog niet de financien voor

Elaine schreef:Ik begreep dat je met een contract wel heel goed op moet letten hoe je het regelt bij overlijden / uit elkaar gaan, dat is bij GP toch gelijk geregeld?
Chubby schreef:Van mij hoeft de hele ceremonie niet, gewoon voor de wet trouwen en met de ouders uit eten vind ik best.
dat was onze ceremonie.

Wendy schreef:GP is veel makkelijker te ontbinden dan een huwelijk. Geen gedoe met advocaten enzo. Een samenlevingscontract is vele malen duurder dan een GP. En met een samenlevingscontract moet je ook nog eens apart een testament op laten maken als je het écht goed wilt doen.
Om heel eerlijk te zijn vind ik een samenlevingscontract echt weggegooid geld.