Intake voor Deurne 2008

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Pecco_Myrthe

Intake voor Deurne 2008

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-04-08 16:00

Wie doet er dit jaar de intake voor Deurne? Of heeft hem al gedaan..

Hoe was dit?
En hoe bereiden jullie je voor?
Gaan jullie met eigen paard?

Heel vragen vuur haha

Rytm

Re: Intake voor Deurne 2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-08 17:26

Ik ben vorig jaar geweest. Stelt echt niet zoveel voor. Haha!
Eerst moesten we wat losrijden/dressuren voor onszelf en af en toe kreeg je een aanwijzing. Toen 3 keer een kruisje van 40 cm gesprongen en wat balkjes gedraafd. Rijden stelt dus niet zoveel voor, ze willen gewoon een beetje een indruk van hoe dat je rijdt.
Toen theorietestje gemaakt, ook heel simpel. Van alles wat, rijtechnische vragen, stalklimaat, harnachement enz.
Duurt een half dagje ongeveer.

Edit. Had een paard van stalgenootje mee en daar ter voorbereiding 3 of 4 keer op gereden.

Pecco_Myrthe

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-04-08 19:43

Ohh dat klinkt idd niet echt moelijk.
Ik dacht dat het veel moeilijker zou worden en dat je ook hoger moest springen.
Die van mij draaft over 40 cm heen haha Knipoog

Wat voorn vragen krijg je bij de theorie?
En mag je daar fouten in maken?

Worden er trouwens veel afgewezen? Of word vrijwel iedereen aangenomen?

Hoe bevalt het jouw eigenlijk daar?

Boktpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-08 09:27

Pecco_Myrthe schreef:
En mag je daar fouten in maken?

natuurlijk mag je fouten maken Haha! als je alles al zou weten zou je niet meer naar school hoeven Clown

Pecco_Myrthe schreef:
Worden er trouwens veel afgewezen? Of word vrijwel iedereen aangenomen?

in mijn intake jaar gaven ze een positief of een negatief advies, maar volgens mij had iedereen toen een positief advies gekregen!
afwijzen doen ze volgens mij niet eens want iedere leerling betekent geld in het laatje Knipoog

take_one

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-08 11:04

Op Deurne doen ze sowiezo niet zo moeilijk over dingen. Vork
En ze laten idd iedereen wel binnen, dus zou als ik jou was mezelf niet te druk maken. Tong uitsteken

Lucy_

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-08 11:16

Bij mij deden ze anders erg moeilijk Knipoog
Ik ben ook geweest en had een negatief advies. Mocht het wel nog een keer overdoen, maar je zit toch zo'n hele dag daar op school en had het eigenlijk wel al gezien dat het toch niet de school voor mij was.
Mijn paard is niet zo makkelijk met springen en was erg gestressd, hij was dus nogal vervelend en weigerde een paar keer. Ik mocht dan een paar keer proberen maar toen hij het 1 keer had gedaan moest ik stoppen. Tjaa, kon dus niet echt laten zien dat hij het wel kán, maar dat hij me op dat moment gewoon aan het uitproberen was.
Ik had ook wat fouten gemaakt in die toets en daar zaten ze ook over te zeuren. Waren dingen die ik wel wist, maar op dat moment kwam ik er gewoon echt niet op. Zenuwen hé Knipoog
Veder werd er ook gezegd dat het er niet profesioneel uitzag (mijn ouders kopen niet alles voor mij Nagelbijten / Gniffelen ) en dat we (ik en het paard) niet genoeg ervaring hadden. Dat ik het paard pas een half jaar had en dat hij daarvoor 2 jaar stil heeft gestaan maakte niets uit.
Ik weet niet welke opleiding je wilt doen? Maar in de folder stonden ook gewoon een paar fouten. Bij een opleiding staat dat je geen wedstrijd ervaring nodig hebt en bij mij zeiden ze dat ik de wedstrijd ervaring miste. Bij de hoefsmid opleiding stond dat je niet hoeft te rijden en uit eindelijk moet je wel rijden.
take_one schreef:
Op Deurne doen ze sowiezo niet zo moeilijk over dingen. Vork
En ze laten idd iedereen wel binnen, dus zou als ik jou was mezelf niet te druk maken. Tong uitsteken

Jep, je krijgt een positief of een negatief advies. Hoe negatief je advies ook is, je kan altijd gewoon de opleiding gaan doen, ze mogen niemand afwijzen.

Efin, ik vond het niet zo geslaagd. In het begin stond de school me heel erg aan, maar na zo'n dag was ik er toch wel achter dat er toch over het algemeen een bepaald type mensen lopen. Is helemaal niet erg, maar ik hoor daar gewoon niet tussen.
Maar veel succes! Lachen

take_one

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-08 11:21

Lucy_ schreef:
Bij mij deden ze anders erg moeilijk Knipoog
Ik ben ook geweest en had een negatief advies. Mocht het wel nog een keer overdoen, maar je zit toch zo'n hele dag daar op school en had het eigenlijk wel al gezien dat het toch niet de school voor mij was.
Mijn paard is niet zo makkelijk met springen en was erg gestressd, hij was dus nogal vervelend en weigerde een paar keer. Ik mocht dan een paar keer proberen maar toen hij het 1 keer had gedaan moest ik stoppen. Tjaa, kon dus niet echt laten zien dat hij het wel kán, maar dat hij me op dat moment gewoon aan het uitproberen was.
Ik had ook wat fouten gemaakt in die toets en daar zaten ze ook over te zeuren. Waren dingen die ik wel wist, maar op dat moment kwam ik er gewoon echt niet op. Zenuwen hé Knipoog
Veder werd er ook gezegd dat het er niet profesioneel uitzag (mijn ouders kopen niet alles voor mij Nagelbijten / Gniffelen ) en dat we (ik en het paard) niet genoeg ervaring hadden. Dat ik het paard pas een half jaar had en dat hij daarvoor 2 jaar stil heeft gestaan maakte niets uit.
Ik weet niet welke opleiding je wilt doen? Maar in de folder stonden ook gewoon een paar fouten. Bij een opleiding staat dat je geen wedstrijd ervaring nodig hebt en bij mij zeiden ze dat ik de wedstrijd ervaring miste. Bij de hoefsmid opleiding stond dat je niet hoeft te rijden en uit eindelijk moet je wel rijden.

Hmm wat raar.
Dat van de wedstrijdervaring.. dat hoeft ook niet, alleen als je een bepaalde opleiding wilt gaan doen.
En bij hoefsmid hoef je niet te rijden.

Hoe lang is het geleden dat je intake hebt gedaan?

Lucy_

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-08 11:25

Dit jaar Ja

take_one

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-08 11:26

Oh oke.
Heb nog nooit niet echt meegemaakt dat ze moeilijk deden bij iemand..

Moet 16 mei zelf ook weer opnieuw intake doen. Lachen

Lucy_

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-08 11:36

Haha, ik ben gewoon een speciaal geval Knipoog maar volgens mij deden ze bij een ander meisje wat bij mij in de groep reed ook moeilijk, haar paard was ook wat moeilijker bij het springen.
Veel succes 16 mei! Lachen

stalleke

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-08 16:23

Beetje vreemd wat je allemaal verteld.. de helft klopt niet eens Verward

Maaaikea

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-08 16:24

Ik heb vorig jaar intake gedaan en positief advies gehad.
Qua voorbereiding heb ik een tijd lang op zaterdag bij een springruiter gewerkt in ruil voor les omdat ik eigenlijk geen springervaring had.
Voor de rest niks extra's gedaan.
Ik had geen eigen paard mee, dus ik kreeg een schoolpaard.

Je moet wat dressuurmatig rijden, en daarna wat sprongetjes maken, mits ze dat verstandig vinden.
Bij mijn intake groepje mochten er 2 niet springen (kruisjes!) omdat ze docent dat niet veilig vond. Dus zorg wel dat je wat springervaring hebt.

Theorie is simpel. Heb je ervaring met paarden, dan zijn die vragen makkelijk te doen.

coco84

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-08 19:33

Ik heb me ook ingeschreven voor de Opleiding Horse& Health ben nog niet op intake geweest. Maar kan elk moment een uitnodiging krijgen voor een intake gesprek. Wat moet je allemaal laten zien bij deze opleiding want bij deze intake-gesprek hoef je niet te rijden. Heb er nu wel zin in. Heb ook al een voorstage plek maar zou ik wachten met een kennismakingsgesprek daar tot dat ik op intake-gesprek ben geweest of niet. Wat zouden jullie doen?

Pecco_Myrthe

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-04-08 08:20

Ja ik weet niet of ze bij die opleiding ook zo makkelijk zijn in het aannemen.
Mij was namelijk verteld dat ze echt heel streng zijn en niet zomaar iedereen aannemen.
Dan is het zonde als je een voorstage doet terwijl je niet word aangenomen.

Ik heb overigens ook nog geen bericht over wanneer ik de intake moet doen.
Heb al een tijdje terug alles opgestuurd maar nog niks gehoord.

En mijn paardje springt wel, heel erg graag zelfs haha
Als hij de sprongen alleen al ziet dan word ie helemaal blij gaan die oortjes naar voren en het liefst scheurt ie erop af..

Hij heeft alleen nu even een mindere periode met dressuur..
Tegenwoordig verzint meneer alles om er maar onderuit te kunnen komen :S
Af en toe erug vervelend! haha

Maaaikea

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-08 13:15

bij horse en health zijn ze minder streng, het niveau mag lager zijn dan bij de sportopleiding. De intakes die ik heb gezien voor die opleiding, waren totaal verschillend qua niveau met mijn opleiding.

Boktpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-08 16:24

Pecco_Myrthe schreef:

volgens mij moesten wij onze voorstage doen voor onze intake...
want toen kreeg ik nog complimenten over mijn goede beoordeling Bloos (vond em zelf tegenvallen maar ik scoorde boven gemiddelt...)

Pecco_Myrthe

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-04-08 17:09

Rianneke schreef:
Pecco_Myrthe schreef:

volgens mij moesten wij onze voorstage doen voor onze intake...
want toen kreeg ik nog complimenten over mijn goede beoordeling Bloos (vond em zelf tegenvallen maar ik scoorde boven gemiddelt...)

Das vreemd, bij mij zeiden ze gewoon voor het schooljaar begint..
Maar goed ik heb nog niet eens een data voor de intake dus heb nog de tijd Knipoog
Waar hebben jullie de voorstage gelopen?

Boktpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-08 17:38

Pecco_Myrthe schreef:
Das vreemd, bij mij zeiden ze gewoon voor het schooljaar begint..

zou heel goed kunnen hoor Haha!
ik heb em namelijk rond kerst gedaan omdat dat bij mij gewoon goed uitkwam... en dat is wel extreem vroeg volgens mij!

Pecco_Myrthe

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-04-08 17:42

Maar opzich wel lekker, dan heb je em vast gedaan en zeker als je een positieve uitslag ervan krijgt is het gevoel helemaal mooi Haha!

coco84

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-08 15:44

Volgens mij moet je gewoon voor 30 juni je stage gedaan hebben. Ik doe hem de eerste 2 weken van juni.

waterval123

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-08 15:55

stalleke schreef:
Beetje vreemd wat je allemaal verteld.. de helft klopt niet eens Verward

Hoe weet jij nou of dat klopt of niet? jij was er toch niet bij toen dat tegen haar verteld werd.

Ik vind het wel raar dat je paar moet kunnen springen en dressuuren dan zou ik zeggen kies een kant van het rijden en train daar vooral op, niet iederpaard is even makkelijk. een vriendin van een vriendin van mij Wilke de groom van Anky moest ook binnen een jaar zoveel niveaus omhoog gaan enz.

jemaine

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-08 16:36

over welke opleiding gaat het eerste bericht???

coco84

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-08 17:07

Als ik het goed heb Paard en Sport

Pecco_Myrthe

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-04-08 17:33

Ja paard en sport

jemaine

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-08 19:03

okey, ik ga zondag kijken voor die deeltijd opleiding van paard en sport, en dan voor b en l ruiters kijken of dat wat is