Wij gaan over ongeveer 3 weken samen wonen. Wij gaan de woonwagen van mijn ouders huren want hun gaan zelf een nieuwe bouwen er schuin tegen over

Bij ons thuis (nog bij mijn ouders in huis) doen de meeste mensen hun schoenen uit. Nu hebben wij een marmeren vloer dus loopt er een keer iemand door met schoenen is het geen ramp.
In onze wagen ligt zeil (zodat het een houten vloer lijkt) met bij het bankstel en onder de salon tafel een groot gebroken witte kleed.
Ik zei dus al tegen mijn vriend , ik wil wel dat straks iedereen zijn schoenen bij de deur uit doet incl mijn vriend zelf dus

Ik heb geen zin om elke keer die vloer te moeten dweilen als er iemand binnen is geweest ik wil geen pitten in mijn vloer door dat er stilleto's over heen lopen en ik laat zeker mijn mooie kleedje niet versmeren

Nu kwam er bij mijn vriend het volgende uit. Zijn stiefmoeder (niet mijn allergrootste vriendin

Voor mij is dit vrij normaal. Bij iedereen van mijn familie op het kamp moet je in de wagen je schoenen uit doen. Maar ook als ik in een huis zou gaan wonen zou ik dit willen.
Zijn ouders zelf hebben een echte houten vloer met dikke nerven en deukjes etc allemaal er in en daar loopt iedereen zo door met schoenen en al.
Ik wil dit niet in mijn wagen is dit zo raar?
Hoe doen jullie dat en hoe zeggen jullie het je visite als je wilt dat ze hun schoenen uit doen, want suptiel uit de hoek komen is niet mijn grootste talent