(visite) schoenen aan of uit in huis waarom wel en waarom ni

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

__Nathalie__

(visite) schoenen aan of uit in huis waarom wel en waarom ni

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-03-08 13:16

Ik had een leuke discussie met mijn vriend.

Wij gaan over ongeveer 3 weken samen wonen. Wij gaan de woonwagen van mijn ouders huren want hun gaan zelf een nieuwe bouwen er schuin tegen over Haha!

Bij ons thuis (nog bij mijn ouders in huis) doen de meeste mensen hun schoenen uit. Nu hebben wij een marmeren vloer dus loopt er een keer iemand door met schoenen is het geen ramp.

In onze wagen ligt zeil (zodat het een houten vloer lijkt) met bij het bankstel en onder de salon tafel een groot gebroken witte kleed.

Ik zei dus al tegen mijn vriend , ik wil wel dat straks iedereen zijn schoenen bij de deur uit doet incl mijn vriend zelf dus Haha! Hij vond dit maar stom Clown
Ik heb geen zin om elke keer die vloer te moeten dweilen als er iemand binnen is geweest ik wil geen pitten in mijn vloer door dat er stilleto's over heen lopen en ik laat zeker mijn mooie kleedje niet versmeren Clown

Nu kwam er bij mijn vriend het volgende uit. Zijn stiefmoeder (niet mijn allergrootste vriendin Clown ) was laatst ook bij iemand in een woonwagen op bezoek en moest daar ook haar schoenen uit doen, ze vond dit echt belachelijk en wilde er bijna wat van zeggen. Nu is ze al niet zo'n fan van mij en ja ze zal straks bij ons ook echt haar schoenen uit moeten doen. Dan neemt ze maar sloffies mee als ze op visite komt (die ene keer in de zoveel weken Sigaar )

Voor mij is dit vrij normaal. Bij iedereen van mijn familie op het kamp moet je in de wagen je schoenen uit doen. Maar ook als ik in een huis zou gaan wonen zou ik dit willen.

Zijn ouders zelf hebben een echte houten vloer met dikke nerven en deukjes etc allemaal er in en daar loopt iedereen zo door met schoenen en al.

Ik wil dit niet in mijn wagen is dit zo raar?
Hoe doen jullie dat en hoe zeggen jullie het je visite als je wilt dat ze hun schoenen uit doen, want suptiel uit de hoek komen is niet mijn grootste talent Clown

lesilla

Re: (visite) schoenen aan of uit in huis waarom wel en waarom ni

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-08 13:18

Hier is het ook normaal dat de visite hun schoenen uit doen, nu hebben we parket dus moet het zowiezo. Maar vroeger gewoon steen en was het ook

tanya89

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-08 13:27

Als jij dat wil dan hebben andere mensen zich daar toch aan te houden? Lachen
Wij hebben ook zeil wat op hout lijkt, iedereen mag gewoon zijn of haar schoenen aanhouden.
Het is jou huis/wagen, ik vind dat jou visite zich dan aan de regels moet houden, maar dan moet jou vriend het ook wel doen, anders is het een beetje vreemd natuurlijk.

__Nathalie__

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-03-08 13:30

zelf doet hij altijd zijn schoenen uit doet hij bij mijn ouders thuis ook. Maar even als waarschuwing zei ik tegen hem ook dat hij zijn schoenen dan zelf ook uit moet trekken. Zeker met dit weer, lekkere smeer bende!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-08 13:33

Jouw huis, jou regels

Bij ons is het overigens niet de gewoonte.
Of ze moeten smerig zijn van het bij de paarden zijn Lachen

Lynn_Nikita

nee, ik woon in huis en schoenen mogen aanblijven
( mits gene stalschoenen zijn, en zelfs daar rennen ik en mijn bezoek regelmatig mee door het huis)

het is je eigen keuze, maar kan me indenken dat mensen het vreemd of vervelend vinden. Bij mijn zusje moeten we ook schoenen uitdoen, maar persoonlijk vind ik het onnodig

sandr0

Ik vind t niet raar. XZelf heb ikplavuizen en loop dus gewoon met schoenen in huis. Vroeger moest ik thuis wel in huis schoenen uit. Visite vond mijn moeder raar om te zeggen dat ze hun schoenen uit moesten doen dus met verjaardagen liep iedereen gewoon met schoenen in huis.

WilmaW

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-08 13:35

Even alles in een hokje gooiend....
Ik dacht dat het heel gewoon was om bij woonwagenbewoners de schoenen uit te doen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-08 13:36

Ik vind schoenen uit ook een beetje overdreven en onnodig. Zeker als je visite hebt, daar kan je imo niet van vragen of ze hun schoenen uit willen trekken. Vroeger kwam ik vaak bij een vriendinnetje en daar werd heel streng gelet op schoenen uit zodra je binnen komt. Dat deed ik altijd wel, vond het alleen best stom Clown Maar thuis doen wij onze schoenen niet uit, alleen als wij dat willen. Stalschoenen moet ik wel uitdoen maar dat is logisch aangezien ik anders een modderspoor achterlaat Nagelbijten / Gniffelen

marlies85

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-08 13:37

Het is hier heel normaal dat je je schoenen uitdoet voor je een woonwagen betreed.Ken er een aantal waar je niet eens moet proberen met schoenen naar binnen te komen...Is in de kermis wereld ook vrij normaal.Maar in huizen komt het ook af en toe voor.Gewoon doen wat je zelf fijner vindt...jouw huis jouw regels..en daar hebben ze zich maar aan te houden..net zoals je bijvoorbeeld niet zou willen dat er in huis gerookt wordt.

cremellogek

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-08 13:38

Ik doe het niet schoenen uittrekken als ik op visite ga ergens. Als iemand dat van me zou eisen, jammer, maar dan kom ik niet langs..

fjordnina

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-08 13:39

Ik vind het ongastvrij staan naar de visite toe. Zal dus ook nooit zeggen dat visite de schoenen uit moet doen, tenzij ze echt onder de bagger zitten, maar dan doen ze dat vaak automatisch al wel.
Wij hebben ook plavuizen en een kleed in de zithoek.

sandr0

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-08 13:40

marlies85 schreef:
Het is hier heel normaal dat je je schoenen uitdoet voor je een woonwagen betreed.Ken er een aantal waar je niet eens moet proberen met schoenen naar binnen te komen...Is in de kermis wereld ook vrij normaal.Maar in huizen komt het ook af en toe voor.Gewoon doen wat je zelf fijner vindt...jouw huis jouw regels..en daar hebben ze zich maar aan te houden..net zoals je bijvoorbeeld niet zou willen dat er in huis gerookt wordt.

veel vriendjes van mijn kinderen doen ook bij de deur al hun schoenen uit. Zeg dan altijd dat ze ze lekker aan mogen houden hoor.

Judje

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-08 13:44

Je mag het inderdaad zelf bepalen, maar,
- als je huisdieren hebt vind ik niet dat je het kan verplichten. Zelf vind ik het namelijk echt NIET tof, wanneer er allemaal haren aan mijn sokken komen. Zeker voor niet huisdier-houders is dit niet relaxed. (Ik heb dan wel huisdieren, maar geen verharende dieren binnen.)
- Daarnaast vind ik dat je het dan ook niet kan maken wanneer je een koude vloer hebt, zoals dat bij ons in huis erg het geval is. Koude voeten zorgen ervoor dat je het helemaal koud krijgt en dat lijkt me niet relaxed voor jezelf en voor visite.

Zelf heb ik er echt een hekel aan, wanneer ik bij mensen verplicht de schoenen uit moet doen. Ik heb snel koude voeten en dan zijn schoenen toch echt een pre.
Wanneer mensen met echt vieze schoenen binnen proberen te komen, denk ik er anders over, maar, dan zijn de meeste mensen wel zo attent om zelf te bedenken dat ze hun vieze schoenen beter uit kunnen trekken.

Maar, je moet het natuurlijk helemaal zelf weten! Er is niemand (behalve je vriend dan Tong uitsteken ), die je het kan verbieden.
Laatst bijgewerkt door Judje op 13-03-08 13:45, in het totaal 1 keer bewerkt

verwijderd09

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-08 13:44

Het is jouw huis dus jouw regels, maar persoonlijk zou ik niet gauw aan visite durven vragen of ze de schoenen uit willen doen. Nu is dat hier in de streek ook niet gebruikelijk, maar als dat bij woonwagenbewoners wel zo is..... blijft lastig.
Miss is een kleed bij de deur een optie, gewoon allemaal ff goed de voeten vegen voor je binnen komt.

__Nathalie__

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-03-08 13:45

Dat is het ook maar dat weet niet iedereen Haha! En mijn vriend komt niet uit een familie van het kamp. Haha!

Ik ben het gewent daarom zal ik het normaal vinden. Maar ik heb dus geen zin dat mijn vloer vol putten komt door de hakken die binnen komen lopen en het ergste mijn kleed. Er blijft altijd viesigheid onder je schoenen zitten zeker bij wat dikkere groeven. Ik was niet van plan om het half jaar een nieuw kleed te kopen daar zijn ze me iets te duur voor Haha! en reken maar dat je zwarte vieze plekken op een gebroken wit kleed krijgt als je daar met vieze schoenen op staat.

Met een feest zou ik het kleed weg kunnen halen en een uitzondering maken....

Ik wil de boel gewoon niet versmeerd en verpest hebben Haha! Clown

Als iemand niet even de moeite wil nemen zijn of haar schoenen uit te doen komen ze toch niet?
Zelf doe ik altijd mijn schoenen uit tenzij ze zelf ook schoenen aan hebben. Maar bij voorbaad doe ik ze altijd uit.

Roken in huis gebeurd inderdaad ook niet. Ik ben zelf in mei een jaar gestopt. Mijn vriend rookt nog wel maar ik vind het gewoon vies. Die rook lucht. Maar dat word toch eerder geaccepteerd als schoenen uit doen.

We hebben geen huisdieren de vloer is en blijft pikobello schoon en koud word het ook niet want ik ben zelf de grootste koukleum die er bestaat Clown
Maar daar heb je wel gelijk in. Mijn broer heeft een hok (huis) vol met dieren heb daar 1 keer op blote voeten gelopen en mijn voeten zaten onder de haren en het zand. Dat is niet echt fijn nee Bloos
Laatst bijgewerkt door __Nathalie__ op 13-03-08 13:46, in het totaal 1 keer bewerkt

LiNdA1986

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-08 13:46

Als we zelf samen zijn dan doen we onze schoenen ook uit, maar de visite hoeft ze niet per se uit te doen. Ja, alleen naaldhakken, want dan gaat ons laminaat eraan.

__Nathalie__

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-03-08 13:48

Ja dat heb ik mijn mijn zeil. Krijg je al die deukjes er in. Maar mijn kleed gaat ook eraan als er schoenen op komen. Want je kan mij niet vertellen dat iedereen super schone schoenen heeft? Als ik een vloer zoals mijn ouders had dan had ik het nog niet zo erg gevonden daar kun je niks aan beschadigen en zo een dweil over heen halen.

_Noah_

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-08 13:50

Bij een vriendinnetje van vroeg die woonde ook in een wagen daar hadden ze een heel rekje met van die spaanse sloven staan voor de visite.

In mijn huis vind ik het geen probleem heb een stenen vloer 1 dweil erover en het is weer fris, heb ook een licht vloerkleed komt er veel visite haal ik die weg!

Amaris

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-08 13:51

Het lijkt me helemaal niets dat je als visite zijnde je schoenen uit moet doen. Je zult maar net je niet allermooiste sokken aan hebben, of je moet op blote voeten gaan lopen. Brr.. Dat doe ik thuis niet eens, laat staan op een 'vreemde' vloer.

Misschien is het iets anders als je de godganse dag mensen over de vloer hebt, kan me voorstellen dat je dan je vloer goed wilt houden. Voor die ene keer dat er bij mij mensen komen houden ze maar lekker hun schoenen aan. Ik swiffer wel een keer extra.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-08 13:51

Ik zeg altijd, ik heb een huis om in te leven.
Daar is mijn vloer ook naar, maar ook mijn bank. Wil bijv geen stoffen.
Ik heb honden en die mogen erop.
Maar ook de vloer moet gewoon makkelijk zijn.
Voor mezelf (als de telefoon gaat en ik met modder schoenen toch naar binnen ren Haha! ) maar ook voor het bezoek.
Stofzuig daarna wel weer en klaar Lachen

ellepel

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-08 13:52

enige eis is voeten vegen, en verder maakt het me geen moer uit.
gast is gast en dus stofzuig ik wel weer als ze weg zijn Knipoog

Goldenflower

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-08 13:53

Het is jouw huis en dus ook jouw regels.

Ik geef je gelijk als je geen zin hebt om steeds te stofzuigen en dweilen na elke visite. Dat zou ik ook niet leuk vinden en zeker als je vloer ook beschadigd kan raken.

Wat je wel kan doen is:
Koop wat sloffen of slippers en graag in diverse maten zoals 38-39,40-41 en 44-45. Je kunt ze bij schoenenreus of scapino kopen. Knipoog Dat kost niet veel geld.
Koop een schoenenrekje waar je sloffen en schoenen kan bewaren.

Dan kunnen ze kiezen of ze op sokken rondlopen of met de sloffen. Dan voelt je visite minder beledigd. Knipoog En niet iedereen loopt graag op blote voeten of sokken bij iemand anders thuis.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-08 13:54

dan zou ik eerder die dingen kopen die over schoenen kunnen.

ja ik ben een rare, mar ik ga nooit in schoenen (of sloffen) waar een ander met zijn zweetpoten n heeft gezeten.
Ja, tik van mij, maar wellicht hebben meer mensen die Lachen

__Nathalie__

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-03-08 13:59

Ik heb ook een droog loop matje bij de deur want ze zullen toch het trappetje op moeten en binnen komen staan. Maar dan is het wel de bedoeling dat die schoenen niet verder komen als de mat Haha!
Of richting de kamer gaan waar de kapstok en schoenen kast staat (dat is naast de ingang) Clown

Mijn vriend kennende zullen er vaak vrienden over de vloer komen savonds (ik werk elke avond en kom pas pas om 22.00 u thuis)

Een keertje extra schoon maken vind ik niet eens zo erg. Het ergte vind ik mijn kleed en de deukjes in mijn vloer Clown

Sloffen voor iedereen kopen zie ik ook niet zo zitten dat zou ik zelf ook vies vinden.