Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
mariska schreef:(En dan voor mij een hele belangrijke vraag: mag je bij het achteruit rijden over je schouder kijken of moet het echt 100% op de spiegels??)
Kimnor schreef:Ik weet dat mijn rij instructeur gewoon een Seat Leon heeft waarmee hij mensen laat afrijden...
Citaat:En Mariska: je moet 100% op je spiegels rijden (kijken of de trailer goed de bocht mee doorkomt, bocht achteruit, gewoon achteruit, etc.). Over je schouder kijken heeft geen enkele nut omdat je dan gewoon niks ziet behalve dan die grote trailer achter je.
Citaat:De kandidaat voor het rijbewijs geldig voor de categorie B+E legt het praktische examen af met een samenstel bestaande uit een voertuig van de categorie B, dat beantwoordt aan de voorwaarden gesteld in § 3 en een aanhangwagen met een maximale toegelaten massa van ten minste 1.000 kg, met een lengte van ten minste 9 m en dat niet onder de categorie B valt, en een snelheid van ten minste 100 km/u bereikt op een horizontale weg.
De kast van de aanhangwagen moet een breedte hebben van ten minste 1,6 m en een hoogte van ten minste 1,5 m, berekend vanaf de grond en voorzien zijn van een gesloten koetswerk of huif.