Mijn broer steelt en bedriegt..van zijn eigen familie..

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

denice

Mijn broer steelt en bedriegt..van zijn eigen familie..

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-01-08 19:45

Hay bokkers,

Ik moet echt even mijn verhaal kwijt, het is nou al zo lang gaande! Ik wordt gek van hem en heb besloten dat hij eruit gaat of ik.

Het begon een paar jaar geleden met hem. Leraren gooide hem om de haverklap uit de klas, hij kreeg ruzie en vocht, zijn fiets altijd kapot, zelfs een meisje had hij geslagen.

Het werd erger. Hij is nachtenlang weggebleven en kwam gewoon de volgende dag ergens thuis. Mijn ouders zochten hem maar dat maakte niet uit. Jeugdzorg was toen al ingeschakeld en ook bleek dat hij ADHD had. medicijnen heeft hij (slikt hij niet?)

Dat mijn ouders hem zochten maakte m niet uit, dat wij ons zorgen maakten en er ook onder leden boeide hem nog minder.

Toen was er ineens geld weg. Van mijn ouders en ook weleens van mij. Ook verdwenen er spullen van mijn jonge broertje ( 9 jaar! ) en zijn eigen telefoon etc. waren ook steed weg. Wat hij daarmee gedaan heeft, geen idee..

Roken doet hjij ook al lange tijd, even voor de duidelijkheid hij is net 16.

In totaal is hij al 3 keer met halt in aanraking gekomen, waarvan hij 1 taakstraf nog moet doen. Ook dit lijkt hem bijna niet te boeien.

Steeds weer verdwijnen er spullen in huis, spullen waar ik keihard oor wrk.

Vorige week, ik had hard gespaard voor een auto. Reservesleutel was ineens weg. Ik zoeken, tot ik hem eergisteren in zijn kamer vond. Ergens weggstopt in een la. Op de vraag wat doet hij daar, een grote bek en ontkennen.

Net keek ik op mijn postbank, en ik zag dat e vandaag 3 x tien euro vanaf was gehaald. Ik ben vandaag de hele dag bij mijn paard geweest en had mijn portemonnee niet mee..Ook is er eerder deze en vorige week regelmatig geld vanaf gehaald.

ik ben he zo zat met hem, ik werk nachtdiensten, betaal zelf mijn paard, auto, verzekeringen, benzine, kleding etc. en hij om met zijn potenaan MIJN geld!!

Mij ouders zijn er ook uit, hij moet echt uit huis nu. Ik heb net met ze gepraat en duidelijk gemaakt dat het hij of ik eruit is.

Ik trek het echt niet meer Verdrietig Huilen "

Het liefs zou ik me helemaal uitleven op hem maar ik weet beter..

Kristie

Re: Mijn broer steelt en bedriegt..van zijn eigen familie..

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-08 19:47

Jeetje dat is zeker heftig, kan je weinig andere tips geven dan dat je goed op je spullen moet nemen, je kunt je broer gewoon niet vertrouwen.
Is ook bekend 'waarom' hij dit gedrag heeft, praat hij hier over met iemand oid? Iig heel veel sterkte Lachen

jesito

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-08 19:48

Effe een vraag hoe kan die jongen aan jouw bankrekening?

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-08 19:49

eerst een kluisje kopen zodat hij niet bij jouw geld of andere waardevolle spullen kan.

Ik zou inderdaad met je ouders praten dat hij een intensiever begeleidings traject krijgt, want dit gaat niet goed....... das duidelijk!

Veel sterkte meis!!

traan_beauty

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-08 19:49

Poe, wat een verhaal meid..

Dat is echt flink banketstaaf, zo'n broer Nagelbijten / Gniffelen . Ik denk inderdaad dat je je spullen maar goed moet opbergen.. Maar dit moet toch eigenlijk onnodig zijn? Je spullen zijn niet veilig in je EIGEN HUIS (!).

Voor jouw, en je ouders hoop ik dat hij snel het huis uit gaat..

Heel erg veel sterkte Ach gut

denice

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-01-08 19:50

ik vraag het me ook af.. mijn pinnr staat in een boekje opgeschreven voor t geval dat.. denk dat hij die gezien heft. en als ik mijn portemonnee niet bj me heb.. Hij doorzoekt rustig mijn hele kamer!

denice

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-01-08 19:51

Dat is ook het hele punt, het is mijnvertrouwde omgeving waar ik veilig mijn spullen zou moeten kunnen achterlaten..

masja

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-08 19:53

Jeetje wat een verhaal. Is een project als begeleid op kamers niet wat voor hem?

Sterkte in ieder geval.

denice

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-01-08 19:54

Ik ben bang dat als hijos gaat, al dan niet onder begeleiding, het helemaal losloopt met hem.. hij heeft schijt aan alles en iedereen..

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-08 19:55

Tja meis, hij gaat vanzelf op zijn smoeltje ..........

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-08 19:55

Er zijn veel verschillende 'jongerenprojecten' voor jongeren die het verkeerde pad op dreigen te gaan of in ieder geval problemen hebben of veroorzaken in de huiselijke omgeving.
Als ik jullie was zou ik daar goed naar informeren. Dat soort mensen hebben er ervaring mee, en het voorkomt wellicht dat het helemaal de verkeerde kant op gaat. Bovendien zijn je ouders nog verantwoordelijk voor hem, dus de straat op zetten zal niet gaan. Dan zal het misschien ook wel helemaal verkeerd gaan.

Haalt het niets uit, dan hebben jullie je best gedaan Ja
Hoe kan hij trouwens bij jouw geld? Verward

Magnummm

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-08 19:56

Jeetje, das echt te gek voor woorden. Maar wat is de achtergrond van zijn gedrag? Ik snap dat jullie het niet langer zo door willen laten gaan, ben het er helemaal mee eens. Heel veel sterkte ermee! Lachen

denice

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-01-08 19:58

Hij pikt mijn pinpas, hij wheef het nummer gevonden in papieren die hij gezicht heeft heb ik net gehoord :S

En anders haalt hij contantgeld uit mn portemonnee.

Het vreemde is ook , dat mij broertje en ik gewoon supernormaal zijn, socaal, niet meer brutaal of asociaal dan anders en wij zouden nooit zoiets in ons hoofd halen.

Mijn ouders hadden al contact met jeugdzorg en hebben net weer contact opgenomen.

Cayenne

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-08 20:02

Misschien een handige tip: Er bestaan van die kleine maar hele stevige en zware kluisjes.
Schaf er eentje aan (ze zijn rond de 30 euro of 40 euro) en leg daar je dure spulletjes in wanneer je thuis bent. Misschien kun je je kamerdeur ook op slot doen?
Ik ken dit probleem, en zo heb ik het ook een tijd aangepakt. Op die manier waren mijn spullen tenminste veilig. Je kunt ze zelfs vastschroeven aan de muur of een kast.
Verbrand aub het papier met je pincode!
Laatst bijgewerkt door Cayenne op 06-01-08 20:09, in het totaal 1 keer bewerkt

sientjuh89

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-08 20:08

hmm, kon mezelf wel zijn die dit getypt heeft.
Precies hetzelfde met mn broer meegemaakt, Ga zelf het hele verhaal niet op internet zetten, maar als je wilt praten mag je me gerust pben. Weet precies hoe je je voelt

Van die kluisjes is idd een goed idee, het is echt niet normaal dat je je eigen spullen in je eigen huis voor je eigen broer moet opsluiten of verstoppen, maar echt, als je het niet doet, je raakt alles kwijt en je krijgt niks terug.

Hoop voor jullie dat jullie er wel uitkomen. Snap wel dat je nu op het punt bent van of hij eruit of ik. Dat hebben wij hier ook gehad. Helemaal gek werd ik ervan :S

Nu gaat het overigens wel wat beter hier, maar vooral omdat hij niet vaak thuis is. Soms blijft ie nachtenlang bij vrienden slapen, en ik moet eerlijk zijn: heerlijk rustig is het hier! Geen geruzie, geen dingen die ' plotseling' weg zijn.

Mri

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-08 20:12

het eerste waar ik aan denk is een slot op je deur.
Misschien een mogelijkheid voor je? En een kluisje kan waarschijnlijk ook geen kwaad. Je meot inderdaad gewoon veilig je spullen thuis kunnen laten liggen!

Hopelijk veranderd er snel wat voor je!

jesito

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-08 20:18

Nieuwe pas en pincode aanvragen

mrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-08 20:23

Die laatste is een goed advies, papier verbranden waar je pincode opstaat is nu te laat.

Cayenne

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-08 20:24

mrie schreef:
Die laatste is een goed advies, papier verbranden waar je pincode opstaat is nu te laat.

Dat was ook meer voor potentiele inbrekers dan vanwege het broertje Clown

Nikka

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-08 20:35

Gebruikt hij soms drugs? Ik zou zeker een slot op mijn deur laten zetten. Als je zelf een beetje handig bent, kan je een soort grendel erop schroeven waardoor een hangslot kan. Ik vind het heel knap, dat je zo duidelijk naar je ouders bent. Nu je ouders nog naar je broer.

denice

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-01-08 20:56

hun zijn het ook goed zat hoor!

Over dat drugs, hij blowt sowieso, verder weet ik het niet.
Ook had ik hier laatst pillen liggen die ik even voor een vriendin bewaarde, diezijn ook weg...

Nikka

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-08 21:08

Aan het gedrag te zien zou het heel goed zijn, dat hij drugs gebruikt. Zeker nu je schrijft dat hij ook al pillen van je vriendin heeft gejat.

_Evanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-08 21:10

Ik heb ook precies hetzelfde probleem..
Hij heeft nu ook pillen en die werken fatastisch. (behalve als hij ze onregelmatig krijgt > misselijk, duizelig etc.)

Mijn broer blowt ook, drugs weten wij ook niet, maar zou best wel eens kunnen..

Slot op de deur van je kamer lijkt mij niet zo'n optie (bij ons zou dat iig geen optie zijn..), dan zou hij de deur gewoon inslaan of het hele huis overhoop halen.

En indd nieuwe pincode aanvragen.

Je kan me altijd even pb'en als je vragen ofzo hebt..

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-08 21:11

natuurlijk gebruikt hij drugs......... de enige reden om van je familie te stelen is als je verslaafd ben aan iets, alcohol, gokken, drugs......

Dat is de enige reden voor iemand om familie op de tweede plaats te zetten

Nikka

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-08 21:14

En dan is hulp en duidelijkheid de enige optie. Soms moet iemand eerst de bodem halen om te willen veranderen, daar doe je als familie niks aan helaas.