20 jaar, naar bejaardentehuis; p.13: na half jaar naar huis

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

ikenindi

20 jaar, naar bejaardentehuis; p.13: na half jaar naar huis

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-01-08 14:47

pfff tis echt ECHT echt waar...

ik ben 20 jaar, en ga komende week verhuizen naar het bejaardentehuis. enkel en alleen omdat de gemeente zich niet aan de gemaakte SCHRIFTELIJKE afspraken houdt...

even kort de situatie: ik ben 24 september opgenomen in een revalidatiecentrum. daar ben ik nu al zo`n 2 maanden uitbehandeld verklaard. ik moet daar dus weg. de gemeente zou er spoed van maken een beslissing te nemen of ze mijn eigen huis aan zouden passen (aan mijn handicap) of dat ik moest verhuizen naar een al aangepaste woning. dit termijn is afgelopen vrijdag voor de 3e keer verlopen. vorige keren kreeg ik `netjes` een brief dat de beslistermijn was uitgesteld, met daar achter de reden waarom. dit keer heb ik gewoon niet eens iets gehoord. nu heb ik wel een klacht ingediend bij de gemeente, maar daar schiet ik op het moment niets mee op.

dat revalidatiecentrum waar ik nu zit heeft beloofd mij niet aan mijn lot over te laten wat ik supertof van ze vind, want thuis redt ik mezelf gewoon niet omdat ik bepaalde aanpassingen nodig heb.
nu is er een oplossing gevonden... ik kan terecht in een bejaardentehuis. zo kan er weer iemand anders voor mij in de plaats revalideren wat ik uiterst terecht vind, maar t is toch te zot voor woorden dat ik dankzij de gemeente die haar afspraken niet nakomt in een bejaardentehuis terecht kom???

srry, moest het even van me afschrijven

wat vinden jullie hier nou van? wij (mijn omgeving en ik) maken er maar grapjes om. om het feit dat ik in een bejaardentehuis kom dan, maar die gemeente... ik wordt er niet goed van:s
Laatst bijgewerkt door iefke op 26-06-08 16:40, in het totaal 2 keer bewerkt
Reden: Op verzoek titel aangepast

Olikea

Re: jaja, 20 jaar, en dan al naar t bejaardentehuis...

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-08 14:51

Als ik dit zo lees.. echt verschrikkelijk, dat kunnen ze je toch niet aandoen..
Ik weet alleen niet waar je met je klacht terechtkunt als de gemeente niet doet wat ze moet doen.. misschien bij de ombudsman.

Heel veel sterkte..

Druif_01

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-08 14:52

Naja sorry maar dat vind ik dus echt belachelijk. Plus als jij nu naar het bejaardenhuis gaat (waar jij niet thuis hoort) kan er weer een bejaarde minder daarheen, waardoor daar ook weer een noodoplossing moet komen.
Is er geen enkele instantie die je hiermee kan helpen?
Hoelang zou je nog moeten revalideren? is het uberhaupt mogelijk ooit weer in een "gewoon" huis te wonen?

Roadracer

't Is echt te belachelijk voor woorden. Ik zou bijna zeggen: schakel Hart van Nederland of Heel Holland Helpt in, zoek media-aandacht en leg de gemeente het vuur aan de schenen. Wedden dat er dan ineens veel meer mogelijk is?

Leliev

dat is inderdaad een klote situatie.
gaat de gemeente er nog wel verder wat aan doen om je in een aangepaste woning te plaatsen of om je eigen huis aan te passen?

slimmerik

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-08 14:54

Als de beslissing vrijdag was genomen om je woning aan te passen dan was je dus toch in dat bejaardenhuis gekomen. De plaats in het revalidatiecentrum is gewoon te duur en plaats maken voor iemand anders die het nodig heeft, heeft dan toch de voorkeur.

De beslissingen van de gemeente laat waarschijnlijk lang op zich wachten omdat er nogal wat aan te pas komt. Men moet ook erg uitkijken geen precedent te schapen.

Al met al erg vervelend voor jou. Kan me voorstellen dat het als oneerlijk ervaren wordt.

ikenindi

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-01-08 14:54

auk schreef:
Naja sorry maar dat vind ik dus echt belachelijk. Plus als jij nu naar het bejaardenhuis gaat (waar jij niet thuis hoort) kan er weer een bejaarde minder daarheen, waardoor daar ook weer een noodoplossing moet komen.
Is er geen enkele instantie die je hiermee kan helpen?
Hoelang zou je nog moeten revalideren? is het uberhaupt mogelijk ooit weer in een "gewoon" huis te wonen?

het bejaardentehuis gaat renoveren dus ze nemen niemand meer op voor langere tijd.

ik moet niet meer revalideren. ben uitbehandeld en zal dus altijd rolstoelgebonden zijn, vandaar dat ik een traplift nodig heb in mijn huis, of een al aangepast huis moet krijgen om goed te kunnen functioneren

ikenindi

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-01-08 14:56

FitzChivalry schreef:
Als ik dit zo lees.. echt verschrikkelijk, dat kunnen ze je toch niet aandoen..
Ik weet alleen niet waar je met je klacht terechtkunt als de gemeente niet doet wat ze moet doen.. misschien bij de ombudsman.

Heel veel sterkte..

van de ombudsman moet je lid zijn. ik heb het nu eerst bij de gemeente neergelegd, als zij niet snel reageren ga ik naar het provinciehuis een brief schrijven. ben bang dat ik er niets mee bereik alleen. ik kan hooguit gaan relschoppen door het in de plaatselijke krant te zetten;)

Anoli

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-08 14:56

belachelijk zeg, wat een gemeente beleid
jij maakt op deze manier wel ruimte voor iemand anders die kan revalideren, maar jij houd dan ook een plekje bezet voor een bejaarde...
lekkere gemeente zeg! (ook dezelfde gemeente die jou die belachelijke boete gaf zeker...)

ik zou idd de media aandacht opzoeken, heel holland helpt, of radar (die zijn in dat soort dingen erg goed) hart in aktie, noem maar op.

gewoon de publiciteit op zoeken, moet je eens zien hoe snel de gemeente dan wat kan! Haha!

slimmerik

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-08 14:57

Er komen trouwens wel meer jongeren (tijdelijk)in het bejaardentehuis terecht hoor. Jij noemt het wel bejaardentehuis maar eigenlijk heet het verzorgingstehuis toch?

ikenindi

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-01-08 14:58

slimmerik schreef:
Als de beslissing vrijdag was genomen om je woning aan te passen dan was je dus toch in dat bejaardenhuis gekomen. De plaats in het revalidatiecentrum is gewoon te duur en plaats maken voor iemand anders die het nodig heeft, heeft dan toch de voorkeur.

De beslissingen van de gemeente laat waarschijnlijk lang op zich wachten omdat er nogal wat aan te pas komt. Men moet ook erg uitkijken geen precedent te schapen.

Al met al erg vervelend voor jou. Kan me voorstellen dat het als oneerlijk ervaren wordt.

afgelopen vrijdag verliep de beslistermijn al voor de derde keer. de eerste keer was 2 maanden terug, maar toen wilde ze er nog een onafhankelijke arts naar laten kijken wat ik kan begrijpen. het kost een hoop geld.
dat plaats maken de voorkeur geeft schreef ik zelf ook al, dus dat ben ik met je eens:) alleen staat de helft van de bedden al leeg op de afdeling waar ik lig, dus er is ook geen wachtlijst...

Ouwe

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-08 14:58

Dat er zo wordt omgegaan met mensen, het is toch te gek voor woorden... Misschien kun je eens lans bij het juridisch loket? Misschien kunnen ze je daar vertellen wat je juridisch gezien kunt met deze zaak, en het advies is gratis.

ikenindi

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-01-08 15:00

slimmerik schreef:
Er komen trouwens wel meer jongeren (tijdelijk)in het bejaardentehuis terecht hoor. Jij noemt het wel bejaardentehuis maar eigenlijk heet het verzorgingstehuis toch?

de jongste die er nu zit is 67;) scheelt toch 47 jaar;)

ik kom echt in het bejaardentehuis zelf. er omheen zitten wel aanleunwoningen ja, maar daar zit de jongste van 67 dus. de rest is allemaal ouder. dat het officieel verzorgingstehuis/verpleeghuis genoemd inderdaad. zelfde als dat negerzoen geen negerzoen mag heten. voor mij blijft het dat toch Bloos

ikenindi

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-01-08 15:00

Lepeltje21 schreef:
Dat er zo wordt omgegaan met mensen, het is toch te gek voor woorden... Misschien kun je eens lans bij het juridisch loket? Misschien kunnen ze je daar vertellen wat je juridisch gezien kunt met deze zaak, en het advies is gratis.

waar zit dat?

slimmerik

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-08 15:01

ikenindi schreef:
alleen staat de helft van de bedden al leeg op de afdeling waar ik lig, dus er is ook geen wachtlijst...[/b]

De kosten van die bedden zijn alleen enkelen malen duurder dan die van een verzorgingstehuis. En je schrijft zelf in de eerste post dat er zo weer een ander in de plaats van jou kan revalideren.

edit: ik ben niet doof hoor Haha! je hoeft niet alles vet af te drukken Knipoog
Laatst bijgewerkt door slimmerik op 06-01-08 15:02, in het totaal 1 keer bewerkt

ikenindi

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-01-08 15:01

sexy_back schreef:
belachelijk zeg, wat een gemeente beleid
jij maakt op deze manier wel ruimte voor iemand anders die kan revalideren, maar jij houd dan ook een plekje bezet voor een bejaarde...
lekkere gemeente zeg! (ook dezelfde gemeente die jou die belachelijke boete gaf zeker...)

ik zou idd de media aandacht opzoeken, heel holland helpt, of radar (die zijn in dat soort dingen erg goed) hart in aktie, noem maar op.

gewoon de publiciteit op zoeken, moet je eens zien hoe snel de gemeente dan wat kan! Haha!

whahaha dat wilde vrienden al doen inderdaad, maar ik wil niet met mijn kop op tv;)

_Luziream

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-08 15:01

Weet je zeker dat het een bejaardenhuis is? Mensen zoals jij komen doorgaans, helaas in een verpleeghuis terecht waar dus ook verpleging is.

Joscaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-08 15:02

In Zaandijk hebben ze een 'huis' waar ook speciaal een verdieping is voor jongere mensen. Ja
Guisveld geloof ik!

Vind het wel écht écht vreselijk voor je, hoop dat je hier nog wat mee kan regelen, dat je huis aangepast word Ach gut
Laatst bijgewerkt door Joscaa op 06-01-08 15:02, in het totaal 1 keer bewerkt

ikenindi

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-01-08 15:02

slimmerik schreef:
ikenindi schreef:
alleen staat de helft van de bedden al leeg op de afdeling waar ik lig, dus er is ook geen wachtlijst...[/b]

De kosten van die bedden zijn alleen enkelen malen duurder dan die van een verzorgingstehuis. En je schrijft zelf in de eerste post dat er zo weer een ander in de plaats van jou kan revalideren.

ik geef je toch ook gelijk? in het algemeen is dat zo, alleen is het nu op dit moment niet echt het geval. over 2 weken misschien wel;)

_Luziream

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-08 15:03

Helaas bureaucratie!!!!!! Aanpassingen in woningen das echt een ramp bij de gemeente!

ikenindi

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-01-08 15:03

Mork schreef:
Weet je zeker dat het een bejaardenhuis is? Mensen zoals jij komen doorgaans, helaas in een verpleeghuis terecht waar dus ook verpleging is.

nope bejaarden. ik kom ook op een gang met alleen maar demente mensen:P

Ouwe

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-08 15:03

ikenindi

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-01-08 15:04

slimmerik schreef:
edit: ik ben niet doof hoor Haha! je hoeft niet alles vet af te drukken Knipoog

whaha is mkklkr terug lezen voor mezelf, maar ik heb nu toch tijd teveel, dus kan wel gewoon alles terug lezen;)

Anoli

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-08 15:05

ikenindi schreef:
whahaha dat wilde vrienden al doen inderdaad, maar ik wil niet met mijn kop op tv;)

hihi ik zie jou al op tv zitten, in het donker achter zo'n gordijn met verdraaide stem ROFL
maar nee ff zonder gein, dat is dus geen optie?

Ilsemarie

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-08 15:05

Met 20 in een bejaardentehuis/verzorgingstehuis is gewoon niks... ik zou zeggen, probeer er het allerbeste van te maken en misschien zijn die "oudjes" wel heel blij dat er eens een jong iemand is waar ze wat meer mee kunnen kletsen, laat je verhalen over vroeger vertellen en misschien kan je ze nog wat leren met de computer ofzo?! Een hele vervelende situatie, vreselijk van de gemeente... geweldig van het revalidatiecentrum dat ze je niet laten hangen! Maar goed dat jij/jullie de siuatie met humor nemen want dat is momenteel denk ik wel het enige wat het nog wat aangenaamn maakt. In ieder geval succes, hopelijk is er gauw wat beters geregeld en vind je tot die tijd je draai goed.