Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
katiavl schreef:Vragen
1. Vinden jullie dat een model een voorbeeldfunctie heeft? [b]ja![]()
2. Heeft een desbetreffende reclame wel eens invloed op jullie gehad (op je eetgedrag, de manier waarop je naar je lichaam kijkt) heel zeker je wilt eruit zien als de modellen
3. Zouden reclame's met iets vollere modellen beter zijn (zoals dove reclame's) Wat vinden jullie van deze reclame? Niet echt dove is gewoon sneaky die weet waar de marktplaats is die doet het niet voor het zelfbeeld van vrouwen hoor
4. Vinden jullie het normaal dat er bij sommige catwalkshow's/ modebladen hele magere modellen staan. Moet hier wat aan verandert worden? Ja, zoals bij chanelgeen volle maatje 36 is dun genoeg
[/b]
Alvast bedankt
Lina schreef:Hallo,
Voor ons profielwerkstuk zou ik het erg waarderen als jullie deze poll+vragen eerlijk willen invullen/beantwoorden.
In ons werkstuk willen we nl. onderzoeken of modellen en beroemde mensen ook invloed hebben op de maatschappij. We hopen dat onderzoeken, polls, enquetes en interviews ons hierbij gaan helpen.
Heb je hier zelf nog een duidelijke mening over zet hem dan gerust hieronder wij hebben jullie hulp nl. hard nodig.
Vragen
1. Vinden jullie dat een model een voorbeeldfunctie heeft? Ja
2. Heeft een desbetreffende reclame wel eens invloed op jullie gehad (op je eetgedrag, de manier waarop je naar je lichaam kijkt) Nee
3. Zouden reclame's met iets vollere modellen beter zijn (zoals dove reclame's) Wat vinden jullie van deze reclame? Ja, normale reclames met normale mensen in normale omstandigheden zouden beter zijn voor het gemiddelde zelfbeeld van ongeveen 80% van de bevolking. De dove reclames vind ik hier een goed voorbeeld van. Het product wordt tenslotte even goed of zelfs beter verkocht dan met reclames met anorexiamodelletjes.
4. Vinden jullie het normaal dat er bij sommige catwalkshow's/ modebladen hele magere modellen staan. Moet hier wat aan verandert worden? Nee, ik vind het niet normaal. Ik vind dat er een minimaal gewicht en een minimale omtrek voor modellen gesteld moeten worden.
Alvast bedankt
Lina schreef:Vragen
1. Vinden jullie dat een model een voorbeeldfunctie heeft?
Nee eigenlijk niet. Ik lees de Cosmo Girl en zie in principe veel reclames maar heb genoeg verstand om te weten dat deze meisjes geen fatsoenlijk eetpatroon hebben.
2. Heeft een desbetreffende reclame wel eens invloed op jullie gehad (op je eetgedrag, de manier waarop je naar je lichaam kijkt)
Nee. Ik let vooral op mensen om me heen, klasgenoten, stalgenoten, échte mensen. Als ik me met hen vergelijk en ik kom tot de conclusie dat ik toch wel wat breder/ongespierder/dikker ben dan pas ik mijn eetpatroon wel aan. verder let ik ook op mijn Bmi.
3. Zouden reclame's met iets vollere modellen beter zijn (zoals dove reclame's) Wat vinden jullie van deze reclame?
Prachtig! Deze vrouwen stralen, kunnen lachen, hebben een normaal figuur! Die botjes vind ik niets
4. Vinden jullie het normaal dat er bij sommige catwalkshow's/ modebladen hele magere modellen staan. Moet hier wat aan verandert worden?
Ik vind dat er een minimum op gewicht moet komen. De modellen van tegenwoordig gaan veel te ver, doen alles om shows te mogen lopen en de ontwerpers geven op dit moment aan dat mager 'in' is. De mensen die het modebeeld kunnen veranderen zijn de ontwerpers, als zij zich aanpassen op een werkelijk beeld van mensen zullen modellen zich niet zo snel uithongeren
het is maar net wat 'in de mode' is!
Lina schreef:1. Vinden jullie dat een model een voorbeeldfunctie heeft? ja op zich wel
2. Heeft een desbetreffende reclame wel eens invloed op jullie gehad (op je eetgedrag, de manier waarop je naar je lichaam kijkt) ja, je vergelijkt jezelf er toch mee, alsof je er zo uit 'hoort' te zien om mooi te zijn
3. Zouden reclame's met iets vollere modellen beter zijn (zoals dove reclame's) Wat vinden jullie van deze reclame? ja ik vind dat een mooie reclame, het veranderd het algemene beeld van vrouwen in de media
4. Vinden jullie het normaal dat er bij sommige catwalkshow's/ modebladen hele magere modellen staan. Moet hier wat aan verandert worden? ik snap wel dat die modellen mager zijn, zijn soort kledinghangers zegmaar
maar het is niet goed vind ik, omdat meiden eraan wennen en zichzelf dan al snel te min vinden denk ik
Alvast bedankt
[b]1. Vinden jullie dat een model een voorbeeldfunctie heeft?
Nope
2. Heeft een desbetreffende reclame wel eens invloed op jullie gehad (op je eetgedrag, de manier waarop je naar je lichaam kijkt)
Nope. te nuchter.
3. Zouden reclame's met iets vollere modellen beter zijn (zoals dove reclame's) Wat vinden jullie van deze reclame?
Ik denk dat men name modemodellen juist voller moeten zijn; alleen al om de praktische reden dat alleen maar 11 tot 15 jarigen maat 32 hebben, tenminste de doorsnee bevolking en gezonde mensen, dus hoe kan men in vredesnaam kledingstukken dezelfde uitstraling laten hebben als ze geshowd worden op model Barbie en klant mevrouw Doorsnee heeft de normale maat 40/42.
Kleding valt tocht heel anders.
De Dove reclame vind ik een zet in de goede richting.
4. Vinden jullie het normaal dat er bij sommige catwalkshow's/ modebladen hele magere modellen staan. Moet hier wat aan verandert worden?
Het is toch schokkend als Wannabee HNTM 2007 roept op tv dat zij het gaat worden omdat zij de "ideale" taille omvang van wel 59 cm meter heeft.
Zij is gewoon een zak met botten, haar conculega's hebben nog iets vlees op de botten.
Bij veel modellen is alleen aan de haar, make-up en kleding te zien dat het vrouwen zijn, verder zijn ze verstoken van enige vrouwelijke vormen.
Nee.
Nee, heb een slank lichaam en kom nergens van aan, zou zeggen dat ik een modellenlichaam heb, maar daarom ga ik niet meer of minder eten of eetgedrag aanpassen. Ben tevreden.
Er hoeft geen onderscheid te zijn tussen slank/vol/dik. De graatmagere modellen vind ik lelijk, vollere mensen niet, maar te dik vind ik ook niet mooi om te zien. Die reclames zijn wel goed, maar om dan alleen die uit te zenden.
Natuurlijk niet, weet ook niet wie dat wél normaal vind. Ik vind het ranzig om te zien, uitstekende botten en dat soort dingen, dat is toch niet aantrekkelijk meer.
ja
ja
nee denk het niet , vind de reklame opzich wel goed
ik vind dat iedereen zelf mag weten hoe die eruit ziet , dus als hij zij dun/dik wil zijn moet ze dat zelf weten
Alvast bedankt
1. Vinden jullie dat een model een voorbeeldfunctie heeft? Nee, voor mij niet maar ik denk dat het toch verschild per persoon
2. Heeft een desbetreffende reclame wel eens invloed op jullie gehad (op je eetgedrag, de manier waarop je naar je lichaam kijkt) nee helemaal niet ik probeer juist dikker te worden
3. Zouden reclame's met iets vollere modellen beter zijn (zoals dove reclame's) Wat vinden jullie van deze reclame? ik vind het een goed idee ja.
4. Vinden jullie het normaal dat er bij sommige catwalkshow's/ modebladen hele magere modellen staan. Moet hier wat aan verandert worden? ja ik vind dat ze dikker mogen zijn, maar hou er ook rekening mee dat sommige mensen gewoon niet dikker worden en zo van postuur zijn (ik weet niet hoe het zit bij de modelen) maar ik bv, kan eten wat ik wil en ik blijf gewoon net zo slank als altijd. (ben 1,70 en weeg 49 kilo)