Hebben modellen invloed op jou zelfbeeld (gehad)??

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Hebben magere modellen invloed op jou zelfbeeld (gehad)?

Soms, in tijden dat ik onzeker ben.
33 (39%)
Nee, ik ben tevreden met mezelf.
23 (27%)
Ja, ik zou er graag zo als hun uit willen zien.
20 (24%)
anders nl;
7 (8%)

Totaal aantal stemmen: 83

Lina

Hebben modellen invloed op jou zelfbeeld (gehad)??

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-12-07 11:32

Hallo,

Voor ons profielwerkstuk zou ik het erg waarderen als jullie deze poll+vragen eerlijk willen invullen/beantwoorden.

In ons werkstuk willen we nl. onderzoeken of modellen en beroemde mensen ook invloed hebben op de maatschappij. We hopen dat onderzoeken, polls, enquetes en interviews ons hierbij gaan helpen.

Heb je hier zelf nog een duidelijke mening over zet hem dan gerust hieronder wij hebben jullie hulp nl. hard nodig.

Vragen

1. Vinden jullie dat een model een voorbeeldfunctie heeft?
2. Heeft een desbetreffende reclame wel eens invloed op jullie gehad (op je eetgedrag, de manier waarop je naar je lichaam kijkt)
3. Zouden reclame's met iets vollere modellen beter zijn (zoals dove reclame's) Wat vinden jullie van deze reclame?
4. Vinden jullie het normaal dat er bij sommige catwalkshow's/ modebladen hele magere modellen staan. Moet hier wat aan verandert worden?

Alvast bedankt

lesilla

Re: Hebben modellen invloed op jou zelfbeeld (gehad)??

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-07 11:36

katiavl schreef:
Vragen

1. Vinden jullie dat een model een voorbeeldfunctie heeft? [b]ja Ja
2. Heeft een desbetreffende reclame wel eens invloed op jullie gehad (op je eetgedrag, de manier waarop je naar je lichaam kijkt) heel zeker je wilt eruit zien als de modellen
3. Zouden reclame's met iets vollere modellen beter zijn (zoals dove reclame's) Wat vinden jullie van deze reclame? Niet echt dove is gewoon sneaky die weet waar de marktplaats is die doet het niet voor het zelfbeeld van vrouwen hoor
4. Vinden jullie het normaal dat er bij sommige catwalkshow's/ modebladen hele magere modellen staan. Moet hier wat aan verandert worden? Ja, zoals bij chanel Lachen geen volle maatje 36 is dun genoeg
[/b]

Alvast bedankt

Tatjanaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-07 11:41

In een bepaald opzicht wel. Zij preseneteren de mode.
2. Heeft een desbetreffende reclame wel eens invloed op jullie gehad (op je eetgedrag, de manier waarop je naar je lichaam kijkt)
Zeker, omdat ik van eigens wat breder ben. Heb wel eens periodes gehad waarop ik er presies zo uit wou (en zou) zien. Naja, wil je mij zo krijgen moet je botten gaan breken ed Clown
3. Zouden reclame's met iets vollere modellen beter zijn (zoals dove reclame's) Wat vinden jullie van deze reclame?
Zeker. Ik denk dan dat die hype van dunner dan dun minder wordt. Je kan het nooit uitroeien, maar verminderen zal denk ik wel kunnen.
4. Vinden jullie het normaal dat er bij sommige catwalkshow's/ modebladen hele magere modellen staan. Moet hier wat aan verandert worden?
Tuurlijk snap ik dat een model waar de zwembandjes minder mooi kan zijn. Maar ik ben van mening als iemand goed in verhouding is dat die al modelwaardig kan zijn. Of dat nou een maatje 34 of een 38 is. Verder vind ik dat ze de modellen vel-over-bot mogen dumpen. Deze zien er vaak niet uit, en hebben een slechte invoeld IMO.

Lovely1

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-07 11:41

Nou daar komt ie Knipoog
Ja, het is een publiek figuur en ik ben van mening dat deze mensen altijd een voorbeeldfuntie zijn. Dit vooral voor jongeren.
De Kellogs reclame... net of iedereen zo übergezond eet Ach gut
Ik vind het wel leuker om naar te kijken omdat het "normale" meiden zijn. Ik wil me graag met iemand identificeren dus iemand uit NL doet mij ook al meer dan uit de USA. Maar dit is natuurlijk een hele goede marketingtruc in combinatie met de acties die zij voeren.
Dit moet zeker veranderd en verboden worden. Vaak hebben deze meiden eens schandalig laag BMI en lopen ze daar rond op een appeltje per dag. Dit vind ik absoluut niet kunnen. Zet meiden in die er gezond uit zien met een goed BMI. Deze kan nog wel eens aan de lage kant zijn maar bij sommige mensen is dit nou eenmaal zo.. maar aan de huid, ogen en haren zie je al heel goed of iemand gezond is.

bromfiets

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-07 11:43

Lina schreef:
Hallo,

Voor ons profielwerkstuk zou ik het erg waarderen als jullie deze poll+vragen eerlijk willen invullen/beantwoorden.

In ons werkstuk willen we nl. onderzoeken of modellen en beroemde mensen ook invloed hebben op de maatschappij. We hopen dat onderzoeken, polls, enquetes en interviews ons hierbij gaan helpen.

Heb je hier zelf nog een duidelijke mening over zet hem dan gerust hieronder wij hebben jullie hulp nl. hard nodig.

Vragen

1. Vinden jullie dat een model een voorbeeldfunctie heeft? Ja
2. Heeft een desbetreffende reclame wel eens invloed op jullie gehad (op je eetgedrag, de manier waarop je naar je lichaam kijkt) Nee
3. Zouden reclame's met iets vollere modellen beter zijn (zoals dove reclame's) Wat vinden jullie van deze reclame? Ja, normale reclames met normale mensen in normale omstandigheden zouden beter zijn voor het gemiddelde zelfbeeld van ongeveen 80% van de bevolking. De dove reclames vind ik hier een goed voorbeeld van. Het product wordt tenslotte even goed of zelfs beter verkocht dan met reclames met anorexiamodelletjes.
4. Vinden jullie het normaal dat er bij sommige catwalkshow's/ modebladen hele magere modellen staan. Moet hier wat aan verandert worden? Nee, ik vind het niet normaal. Ik vind dat er een minimaal gewicht en een minimale omtrek voor modellen gesteld moeten worden.

Alvast bedankt

Voila Lachen

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-07 11:46

Lina schreef:
Vragen

Nee eigenlijk niet. Ik lees de Cosmo Girl en zie in principe veel reclames maar heb genoeg verstand om te weten dat deze meisjes geen fatsoenlijk eetpatroon hebben.
Nee. Ik let vooral op mensen om me heen, klasgenoten, stalgenoten, échte mensen Knipoog . Als ik me met hen vergelijk en ik kom tot de conclusie dat ik toch wel wat breder/ongespierder/dikker ben dan pas ik mijn eetpatroon wel aan. verder let ik ook op mijn Bmi.
Prachtig! Deze vrouwen stralen, kunnen lachen, hebben een normaal figuur! Die botjes vind ik niets Knipoog
Ik vind dat er een minimum op gewicht moet komen. De modellen van tegenwoordig gaan veel te ver, doen alles om shows te mogen lopen en de ontwerpers geven op dit moment aan dat mager 'in' is. De mensen die het modebeeld kunnen veranderen zijn de ontwerpers, als zij zich aanpassen op een werkelijk beeld van mensen zullen modellen zich niet zo snel uithongeren Lachen
het is maar net wat 'in de mode' is!

Katja

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-07 11:47

Eigenlijk niet maar ik kan me wel voorstellen dat mensen op een bepaalde manier tegen haar opkijken.
Nee
Vind het een hele goed actie van Dove en koop daardoor ook meer van hun producten. Denk dat het vooral veel invloed zal hebben op het zelfbeeld van jongere kinderen.
Vind dat de huidige eisen nergens op slaan. De meeste modelen zijn gevaarlijk dun en zelfs dan worden ze in Photoshop nog een beetje bijgewerkt. Rolleyes

Dioxide

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-07 12:29

1. Vinden jullie dat een model een voorbeeldfunctie heeft? Ja
2. Heeft een desbetreffende reclame wel eens invloed op jullie gehad (op je eetgedrag, de manier waarop je naar je lichaam kijkt) Ja, vooral onzekerheid omdat maat 44+ nog steeds niet volledig geaccepteerd wordt.
3. Zouden reclame's met iets vollere modellen beter zijn (zoals dove reclame's) Wat vinden jullie van deze reclame? Goede reclame, het gaat om de uitstraling van een persoon. Ik kijk liever naar een mooie volle vrouw die er stralend bijloopt dat zo'n cokesnuivend gratenpakhuis wat sjagrijnig door het beeld denderd en doet alsof ze sexy is.
4. Vinden jullie het normaal dat er bij sommige catwalkshow's/ modebladen hele magere modellen staan. Moet hier wat aan verandert worden? Absoluut verandering. Die coutouriers zeiken allemaal dat de kleding niet mooi zou staan bij vollere (of iig groter dan size 0-2) vrouwen, ik geloof dat zij degenen zijn die zo goed kunnen naaien en het dus ook aan kunnen passen naar de echte vrouw.

Overigens, wat Katja zegt; die slanke dames worden nog eens volop bewerkt in alle modebladen. Kijk voor de grap eens naar de voorpagina's van de Cosmopolitan ofzo.

Marigold

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-07 12:32

Lina schreef:
1. Vinden jullie dat een model een voorbeeldfunctie heeft? ja op zich wel
2. Heeft een desbetreffende reclame wel eens invloed op jullie gehad (op je eetgedrag, de manier waarop je naar je lichaam kijkt) ja, je vergelijkt jezelf er toch mee, alsof je er zo uit 'hoort' te zien om mooi te zijn
3. Zouden reclame's met iets vollere modellen beter zijn (zoals dove reclame's) Wat vinden jullie van deze reclame? ja ik vind dat een mooie reclame, het veranderd het algemene beeld van vrouwen in de media
4. Vinden jullie het normaal dat er bij sommige catwalkshow's/ modebladen hele magere modellen staan. Moet hier wat aan verandert worden? ik snap wel dat die modellen mager zijn, zijn soort kledinghangers zegmaar Tong uitsteken
maar het is niet goed vind ik, omdat meiden eraan wennen en zichzelf dan al snel te min vinden denk ik

Alvast bedankt

tienus63

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-07 12:36

Lina schreef:
Vragen

[b]1. Vinden jullie dat een model een voorbeeldfunctie heeft?
Nope
Nope. te nuchter.
Ik denk dat men name modemodellen juist voller moeten zijn; alleen al om de praktische reden dat alleen maar 11 tot 15 jarigen maat 32 hebben, tenminste de doorsnee bevolking en gezonde mensen, dus hoe kan men in vredesnaam kledingstukken dezelfde uitstraling laten hebben als ze geshowd worden op model Barbie en klant mevrouw Doorsnee heeft de normale maat 40/42.
Kleding valt tocht heel anders.
De Dove reclame vind ik een zet in de goede richting.
Het is toch schokkend als Wannabee HNTM 2007 roept op tv dat zij het gaat worden omdat zij de "ideale" taille omvang van wel 59 cm meter heeft.
Zij is gewoon een zak met botten, haar conculega's hebben nog iets vlees op de botten.
Bij veel modellen is alleen aan de haar, make-up en kleding te zien dat het vrouwen zijn, verder zijn ze verstoken van enige vrouwelijke vormen.

Esperanza
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-07 12:43

Die graatmagere catwalk modellen voor mij niet, die zijn niet echt. Ook de kleding die zij tonen is niet echt bij de tijd. Voor mijn gevoel zijn het meer de mensen die op tv komen enzo. En daar worden steeds meer gevarieerde types voor gebruikt. (maar ik kijk dus niet veel naar van die muziekzenders en andere snelle zenders)

2. Heeft een desbetreffende reclame wel eens invloed op jullie gehad (op je eetgedrag, de manier waarop je naar je lichaam kijkt) Niet de eerste de beste parfum reclame ofzo. Misschien het algemene beeld op TV? Ik lig niet zo wakker van wat ik zie op TV. Maar ik ben geen 15 meer, ben al oudere muts Haha! dan wordt je zelfbeeld toch anders.

3. Zouden reclame's met iets vollere modellen beter zijn (zoals dove reclame's) Wat vinden jullie van deze reclame? Ik vind dat ook niet fijn om te zien. Doe maar normale vrouwen in verschillende variaties... Te zwaar worden is ook niet iets wat je wilt propaganderen toch?

4. Vinden jullie het normaal dat er bij sommige catwalkshow's/ modebladen hele magere modellen staan. Moet hier wat aan verandert worden? Die gratenpakhuizen zijn niet normaal. Zo moet ook niemand willen zijn en dat meisjes er anorexia door krijgen is zeker, ieder geval is er 1 te veel. Ja, er zou wel wat aan gedaan mogen worden. Gewoon normale maatjes tonen....vrouwen horen nu eennmaal ronde vormen te hebben...daarvoor zijn we vrouw toch?

tienus63

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-07 13:23

@ TS,

Ik denk dat de leeftijd van degene die antwoord heeft gegeven, een behoorlijke invloed heeft op het antwoord.
Misschien is het wel belangrijk voor een juist en representatief onderzoek om leeftijd en geslacht te weten van de posters.

Muzefee

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-07 13:46

Lina schreef:
Vragen

Nee.
Nee, heb een slank lichaam en kom nergens van aan, zou zeggen dat ik een modellenlichaam heb, maar daarom ga ik niet meer of minder eten of eetgedrag aanpassen. Ben tevreden.
Er hoeft geen onderscheid te zijn tussen slank/vol/dik. De graatmagere modellen vind ik lelijk, vollere mensen niet, maar te dik vind ik ook niet mooi om te zien. Die reclames zijn wel goed, maar om dan alleen die uit te zenden.
Natuurlijk niet, weet ook niet wie dat wél normaal vind. Ik vind het ranzig om te zien, uitstekende botten en dat soort dingen, dat is toch niet aantrekkelijk meer. Nagelbijten / Gniffelen

XxSultanxX

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-07 13:50

Lina schreef:
Vragen

ja
ja
nee denk het niet , vind de reklame opzich wel goed
ik vind dat iedereen zelf mag weten hoe die eruit ziet , dus als hij zij dun/dik wil zijn moet ze dat zelf weten Knipoog

Alvast bedankt

KarmaChansy

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-07 14:36

Lina schreef:
Vragen

1. Vinden jullie dat een model een voorbeeldfunctie heeft? Nee, voor mij niet maar ik denk dat het toch verschild per persoon
2. Heeft een desbetreffende reclame wel eens invloed op jullie gehad (op je eetgedrag, de manier waarop je naar je lichaam kijkt) nee helemaal niet ik probeer juist dikker te worden Clown
3. Zouden reclame's met iets vollere modellen beter zijn (zoals dove reclame's) Wat vinden jullie van deze reclame? ik vind het een goed idee ja.
4. Vinden jullie het normaal dat er bij sommige catwalkshow's/ modebladen hele magere modellen staan. Moet hier wat aan verandert worden? ja ik vind dat ze dikker mogen zijn, maar hou er ook rekening mee dat sommige mensen gewoon niet dikker worden en zo van postuur zijn (ik weet niet hoe het zit bij de modelen) maar ik bv, kan eten wat ik wil en ik blijf gewoon net zo slank als altijd. (ben 1,70 en weeg 49 kilo)

Tivoli

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-07 16:08

1. Vinden jullie dat een model een voorbeeldfunctie heeft? Niet in de definitie van rolmodel,een echt voorbeeld aan wie ik me vasthoud.Maar soms denk ik wel eens; kijk,zo moet ik het ook eens doen.
2. Heeft een desbetreffende reclame wel eens invloed op jullie gehad (op je eetgedrag, de manier waarop je naar je lichaam kijkt) Ja,al kan ik even geen voorbeeld geven welke reclame.
3. Zouden reclame's met iets vollere modellen beter zijn (zoals dove reclame's) Wat vinden jullie van deze reclame? ik denk niet dat het zin heeft,het laat vaak juist mensen denken; oh,en zó wil ik er dus níét uitzien!
4. Vinden jullie het normaal dat er bij sommige catwalkshow's/ modebladen hele magere modellen staan. Moet hier wat aan verandert worden? Dat moet zeker veranderen,al is het maar voor de gezondheid van de (toekomstige) modellen.Bovendien is het toch geen mode meer,als alleen mensen met maatje 30 het passen? Ik wil zien hoe die broek staat bij mij eigen figuur!

Redrumfox

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-07 16:13

Jazeker, voor mensen die niet zo sterk in hun schoenen staan kan het veel invloed hebben.

2. Heeft een desbetreffende reclame wel eens invloed op jullie gehad (op je eetgedrag, de manier
waarop je naar je lichaam kijkt)
Het zet je natuurlijk wel aan het denken, maar ik ben er niet anders door gaan leven.

Ik vind die veel te dunne modellen gewoon lelijk, jonge meisjes willen er zo uitzien omdat de mannen dat dan mooi zouden vinden: mannen hebben liever iets om vast te pakken in plaats van een plank.
Die reclame vind ik top, ik hoop dat het bij veel mensen de ogen heeft geopend.

Voor mij hoeft er niets aan verandert te worden: als mensen zichzelf (en anderen..) naar de knoppen willen helpen door zichzelf uit te hongeren moeten ze dat zelf weten. Ik eet gewoon gezond en ben tevreden met hoe ik ben. Maar misschien is dat ook makkelijk praten omdat ik niet gauw dik word, als ik dikker zou zijn zou ik er misschien anders tegenaan kijken. Dat vind ik een beetje moeilijk oordelen. Knipoog

nickyu

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-07 16:14

ik heb anders gestemd ..

nadat ik 1 model van heel dicht bij heb gezien
was ik genezen , deze was brood mager
nog magerder als dat mijn moeder was
die tegen mij schold dat ik te dik was
dan keek ik naar haar en nam nog een snoepje Vork

zo wilde ik pertinent niet worden !
waar ik wel overviel is de lengte ..het ideaal beeld van een bepaalde lengte
waar ik door een nierziekte nooit aan zou kunnnen voldoen
(ben kleiner gebleven dan ik eigenlijk zou worden hierdoor)
heb hierdoor op mijn lijf boos geweest niet de modellen wereld

zou kunnen
ja dus zie bovenstaand
goede aktie ..niemand is perfect en zelfs modellen foto;s worden geretouched
te mager zouden ze mogen verbieden
dus een minimale maat 34 / 36 is al heel wat
er lopen er nu tussen welke maatje 32 hebben en op die lengte is dat heel erg ongezond !
daarbij kunnne mensne die daar voor gevoelig zijn dan ook niet meer zeggen
ja maar kijk die is nog dunner als mij en dat word aanbeden als zijnde perfect

astridastrid

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-07 18:11

Zeker... Helaas wel kan ik zeggen...

Karl66

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-07 23:48

[LZP] > [STW]

Judje

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-07 23:52

@karl: hoezo hoort dit bij studie, school en werk?

Ja, modellen (en niet alleen modellen) hebben zeker een voorbeeldfunctie voor vrouwen. Je wordt er namelijk als vrouw (ook als man) deels op beoordeeld en door sommigen zelfs helemaal (al zegt dat meer over hun dan over jezelf!). Kijk zelfs al naar kleding voor dames en zelfs al voor kinderen: allemaal strak! Je hebt zelfs al hoge hakken en strings voor kinderen van 7 jaar! Maar ook K3, een meisjesgroep voor kids en zelfs zij zijn 3 slanke dames met weinig kleren aan! En ook de meeste zangeressen, actrices en noem maar op zijn slank.

In de 4e en 5e van de Havo heb ik mijn teksten allemaal gemaakt over eetstoornissen (anorexia, bing eating disorder en boulimia) en over oorzaken ervan. Het is gewoon uit onderzoeken gebleken dat sinds de 'Westerse cultuur' in Azie meer op kwam, dat het aantal eetstoornispatienten in die regio's evenredig mee op kwamen.

Vroeger wel, toen beoordeelde ik mijzelf ook op mijn uiterlijk en niet op mijn 'totaal'. Het kan altijd beter en ik ben niet ontevreden, maar dat wel geweest, ook door de slankere dames (en dan ben ik volgens velen slank) en doordat ik onder andere er ook mee werdt gepest, terwijl ik nooit meer dan 'stevig' ben geweest.

Ik denk het wel ja. Er is zelfs een site dat anorexia niet als ziektebeeld neerzet, maar als levensstyle!
Maar dan ook in andere beroepen zal de vrouw minder beoordeeld moeten worden op haar slanke uiterlijk (bijvoorbeeld in videoclips) om zo het beeld over vrouwen iha te veranderen voor een deel van de mensen.

Een tijdje terug was er ook een discussie over. Toen had een organistor van een modeshow ook gezegd dat modellen een minimale BMI (body mass index) moesten hebben om mee te doen en toen zijn er ook een aantal grote modellen niet op komen dagen voor de auditie. Ik had gehoopt dat er meer navolging zou komen, maar helaas bleek het enkel een incident.

Ik denk zeker dat een minimale bmi voor modellen het beeld zullen verbeteren. Ook het nummer Big Girls vind ik positief!

Rytm

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-07 09:30

Nee absoluut niet. Het is een bepaald vak en daar worden eisen aan gesteld, dat is logisch.
Maar zolang ik niet de ambitie heb om model te worden zijn het voor mij geen voorbeelden.
Alleen omdat er een dun model staat? Nee.
Als het om een product gaat wat goed voor je is? Ja. Want zo werken reclames. Tong uitsteken
Maar dat heb ik evengoed bij Dove reclames en die modellen zijn niet uberdun.
Goed, kan me voorstellen dat het beter is voor onzekere meiden. En ook voor meiden die wat jonger zijn dan ik (14,15) en die gevoeliger voor dit soort zaken zijn.
Nee van mij niet. Mij boeit het niet en ik denk ook niet dat het een echt oplossing is voor meiden die zo onzeker zijn dat ze dat als het ideale schoonheidsbeeld zien. Ik denk dat die aan zichzelf moeten werken ipv aan wat ze in hun omgeving zien. Vroeg of laat duikt er toch weer ergens zo'n trigger op en daar moet je tegen bestand zijn.

Edit. Ik heb 't wel persoonlijk beantwoord. Weet niet of dat de bedoeling was.
Ik denk namelijk wel dat over het algemeen modellen een voorbeeldfunctie hebben maar voor mij alleen niet.

Needje

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-07 09:45

Ik ben zelf ook mager. En je wilt niet weten wat ik op een dag naar binnen eet. Nagelbijten / Gniffelen
Alles om me heen draait om afvallen en de afschuw van dunne mensen. Dat is als je zelf mager bent echt een verschrikking. Ik kan er niets aan doen dat ik zo ben, en zou met liefde minimaal 5 kilo aankomen.
Ik vind reclames met echt hele magere modellen niet mooi. Maar waarom zouden er reclames moeten komen met dikke mensen? Dik zijn is net zo slecht als anorexia. Ik vind dat men best gestimuleerd mag worden om gezond te leven en op hun gewicht te letten.
Met dat gegeven zou ik dus mensen in reclames willen zien, die het juiste figuur hebben ja. Niet te mager, maar ook niet te dik.
Die Dove reclame is leuk, maar geeft wel duidelijk aan dat dik zijn tegenwoordig heel normaal is, en als normaal gezien moet worden, terwijl het eigelijk gewoon slecht is. Bloos
Wil niemand voor het hoofd stoten, maar de samenleving is enorm aan het vervetten. En we zijn aardig Amerika achterna aan het gaan.
Vind het dus ook frappant dat ze magere mensen zo aanvallen. Als je een paar kilo te licht bent, heb je gelijk anorexia. Terwijl als iemand 5 kilo te zwaar is, je er niemand over hoort. Omdat het "normaal" is. Dat stoort me echt enorm!
Mensen die koste wat het kost aan de kotseritus gaan om maar dun te worden hebben psychisch een probleem. Daar zijn de dunne mensen imo niet de schuld van.

nickyu

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-07 11:10

needje dat is iets heel anders als modellen die al slank zijn
gaan lijnen omdat ze nog dunner moeten zijn

doe maar normale en volslanke modellen
de uitersten hoeven niet zo nodig

zelf geef ikook de voorkeur nog iets slanker te worden als nu
maar na tig kilo afvallen blijf ik stabiel opdit gewicht hangen
en slank ogen zal ik nooit meer ivm de vele buik operaties
daarbij zet ik regelmatig uit , als iemand me dan ziet zou die denken
dat ik 7 maanden zwanger ben , minstens en een paar uur later is het weer normaal
en dan zal ik echt reconstructieve operaties moeten ondergaan
en heel simpel ik ben tevreden met mezelf zoals het nu is
mooi is anders jammer dan dit ben ik punt ..
al zou ik nu nog 30kg afvallen of 50 slanker dan een 38 zal ik nooit wrden
ivm bouw/breedte zit nu op een 40/42 en dat bevalt mij prima
daarbij eet ik nu al te weinig (vaak) minder als mijn kleine , meer eten zit er niet echt in
zoals jij er niks aan kan doen dat je slank bent kan ik er niks aan doen dat
ik iets boller ben

Lina

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-12-07 11:13

Bedankt dat jullie de vragen beantwoord hebben..

Met 'Vollere' modellen bedoelen we niet dikke modellen maar vrouwen met een echt vrouwlijk figuur. Die je meer in het deagelijks leven tegen zou komen op straat.