Boete wegens stakingen?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

marleen_88

Boete wegens stakingen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-11-07 18:23

Mijn schoonzusje (15 jaar) ging net als de rest van de hele school staken vandaag,
de directeur van de desbetreffende school ging nogal uit z'n plaat en heeft alle leerlingen
aangegeven bij de leerplicht.
Nu is mijn vriend 18, dus heb er geen last van, maar iedereen die onder de 18 is, krijgt een boete van 240 euro, dit vind ik toch wel heel overdreven.

Wat vinden jullie?

Yesterday

Re: Boete wegens stakingen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-07 18:24

woow, ja inderdaad, dat is behoorlijk overdreven!!

_sharona_

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-07 18:25

dat vind ik ook onwijs overdreven! dan zou half nederlandse scholieren een boete moeten krijgen ... ennee tsja dat is onbegonnen werk (en slaat nergens op) dus komen ze er wel achter dat die 1040 uren gewoon onnozel zijn Clown

Anoniem

wat een eikel zeg Clown

nog even en we worden allemaal in robotjes veranderd hier NL Rolleyes altijd braaf luisteren en als je mening maar dezelfde is als van de overheid, mag je hem gerust hebben Clown

verootjoo

en terecht Vork Kinders horen gewoon op school te zitten, en niet te gaan staken.... wat een onzin zeg

lucifertje

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-07 18:26

mm ik weet niet of het overdreven is. Je bent nou eenmaal leerplichtig! Als je zonder licht fiets krijg je toch ook een boet???

240 euro is wel overdreven!

Prrrr

Ze zijn leerplichtig en blijven bewust weg van school... zitten consequenties aan. Nee hoor, niet overdreven.

't Gaat vast buiten dit topic, maar staken omdat je naar school moet, dat vind ìk nou overdreven...

SONY

Uh nee? Niet onterecht. Die kinderen hebben LEERPLICHT en zijn dus verplicht om op school te zijn, en als ze dat dan express verzuimen dan geld inderdaad de regel dat de leerplichtambtenaar word ingeschakeld met alle gevolgen van dien.

Je wist dat dit kon gebeuren, je hebt besloten toch te staken dan moet je ook de consequenties aanvaarden. Simpel.

Waar bij komt dat er met eieren word gegooid, stenen, auto's worden vernield etc. Dat is niet alleen staken dat is ok opzettelijke vernieling e.d. Dus de leerlingen die daarvoor kiezen moeten de gevolgen aanvaarden. Vind die boete dan ook meer als terecht. Zeker als je zo kinderachtig bent om met de meute mee te lopen en auto's en fietsen van onschuldige mensen expres te vernielen. Aanpakken die handel dus!

Ook ik irriteer me mateloos aan het systeem op school maar ik ben wel zo verstandig dat ik weet dat met rotte eieren gaan gooien en dingen vernielen niemand geholpen is...
Laatst bijgewerkt door SONY op 26-11-07 18:30, in het totaal 2 keer bewerkt

Kikka

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-07 18:27

De helft van die koters weet niet eens waarom ze staken en gebruiken dit als goed excuus om te lopen rellen. Volkomen terecht.

Anoniem

Ik vind het opzich wel terecht.
Als de leraren etc het er niet mee eens zijn, nou punt dan ga je niet.
Bij ons is het allemaal rustig verlopen zonder geweld etc, dus dat is wel fijn Ja.
Maar om nou een 2e keer te gaan staken

Allejandro

Kikka schreef:
De helft van die koters weet niet eens waarom ze staken en gebruiken dit als goed excuus om te lopen rellen. Volkomen terecht.

Precies vind ik ook Ja

marleen_88

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-11-07 18:27

Ik vind staken ook niet goed, zou dr ook nooit aan mee doen, een boete vind ik dan nog wel tot daar aan toe, maar ik vind 240 euro gewoon véél te veel!!

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-07 18:28

Citaat:

de helft?? Denk zeker 80%, zo niet meer

esperance

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-07 18:28

lucifertje schreef:
mm ik weet niet of het overdreven is. Je bent nou eenmaal leerplichtig! Als je zonder licht fiets krijg je toch ook een boet???

240 euro is wel overdreven!

Ben het met je eens. Vind het nogal schandalig dat gestaak van al die leerlingen.. Ze hebben hun zin inmiddels 1040 halen ze niet meer met dat gestaak..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-07 18:29

Alleen zullen veel kans de ouders voor de kosten op draaien, niet de stakende pubers...dus of het nut heeft een boete te geven?

_sharona_

maar leerplicht en achterlijk lang op school zitten is wel een groot verschil , bij ons zou een 9de uur op school komen dat zou betekenen tot 5 uur op school met in totaal 3 kwartier pauze, nou dat is toch niet normaal Clown

verootjoo

marleen_88 schreef:
Ik vind staken ook niet goed, zou dr ook nooit aan mee doen, een boete vind ik dan nog wel tot daar aan toe, maar ik vind 240 euro gewoon véél te veel!!

kun je vinden, maar is gewoon vastgesteld. Staat zo in het wetboek, dat zuigen ze echt niet in eens uit hun duim hoor...

Anoniem

het gaat niet om het naar school moeten, maar om de kwaliteit en het gevolg van het nieuwe aantal lesuren waar ze aan moeten zitten.

racheltjj

Zo'n geldbedrag vind ik ook erg overdreven!

xBibi

Nou dat is wel erg veel! Nagelbijten / Gniffelen

mirror666

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-07 18:31

ik vind het aan de manier van staken liggen
als ze het bij ons gedaan hadden was het grote onzin geweest!
wij hebben het nl in overleg met rector en leraren gehouden!

maar als iedereen te pas en te onpas gaat wegblijven
sja Nagelbijten / Gniffelen

Anoniem

_sharona_ schreef:
maar leerplicht en achterlijk lang op school zitten is wel een groot verschil , bij ons zou een 9de uur op school komen dat zou betekenen tot 5 uur op school met in totaal 3 kwartier pauze, nou dat is toch niet normaal Clown

Wat is daar niet normaal aan?

Welkom in de echte wereld...
Blijf nog maar lang studeren, in het echie krijg je het wel zwaarder Haha!

esperance

runningkawa schreef:
Alleen zullen veel kans de ouders voor de kosten op draaien, niet de stakende pubers...dus of het nut heeft een boete te geven?

Dat zal in de meeste gevallen ook wel zijn idd. Leren ze nog niks van. En de ouders betalen al genoeg schoolgeld per jaar. En dan ook nog eens niet naar school gaan..

_sharona_

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-07 18:33

nou zoon korte pauze en zo lang achter elkaar in de boeken vind ik niet normaal! & ik weet van andere scholen dat die veel meer pauzes hebbem , ook bijvoorbeeld vervolg opleidingen etc, ik ben blij als ik hier van school af ben en naar utrecht vervolgopleiding kan doen! hoor van veel mensen ( oud klasgenootjes& vrienden en vriendinnen) dat hun het veeeeeel beter bevalt! dus met die welkom in de echte wereld ben ik het absoluuuut niet mee eens!

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-07 18:34

_sharona_ schreef:

Alleen in NL hoeven de kids maar zo weinig naar school, in elk willekeurig EU-land maken ze deze uren elke dag Knipoog Zelf heb ik mn halve basisschool periode van half 9 tot 4 uur op school gezeten Ja Met een half uurtje pauze..