zit je in de trein.. springt er iemand voor..

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

NkPrecious

zit je in de trein.. springt er iemand voor..

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-11-07 16:41

Zoals de titel al zegt.. zitten men vriendinnen en ik elke dag in de trein naar school. gebeurt nooit wat hier, maar gister wel.

noggeen halve minuut van het station weggereden, voelen we een hobbel, horen gekraak. Trein vol in de ankers, en eerste wat een vriendin van me zegt : ' ow der is iemand onder gekomen..." wij allemaal,, nee joh vast niet, is vast een tak of een defect aan de trein.

nog geen halve minuut later rent de conducteur lijkbleek door de trein, en praat omzich heen,, iets in de trend van '.. reken er maar op dat het een latertje wordt allemaal, er stond iemand midden op het spoor..'

wat er dan door je heen gaat, is niet voor te stellen, het gevoel is niet te omschrijven maar iedereen had hetzelfde. Een soort shock, iedereen had het in eens superwarm en kippenvel tegelijk. niet te omschrijven wat er door je heen gaat.. pas als je het meemaakt weet je wat het met ja kan doen.. :S Het was gelukkig donker, dus konden niet precies alles zien.. maar je ziet wel de brandweerleden en politie rondlopen en zoeken naar lichaamsdelen, het kan ook bijna niet meer heel zijn, want we voelden egt een hobbel.. Dan zie je de brandweer langslopen met vuilniszakken, en je wilt er niet eens aan denken wat erin zit..

Ook hadden we hele erg medelijden met de conducteur en de machinist, want zij zijn de eersten geweest die moest gaan kijken en polshoogte nemen. alleen de gedachte al wat zij aan zullen treffen maakte ons gigantisch misselijk van binnen..

Niet te omschrijven wat er door je heen gaat.. maar zeker iets wat we nooit meer mee willen maken :S

zijn er nog meer mensen die zoiets een keer hebben meegemaakt..?
Laatst bijgewerkt door Karl66 op 23-11-07 00:48, in het totaal 2 keer bewerkt
Reden: Titel aangepast

SophievdV

Re: en dan zit je doodnormaal in de trein.. springt er iemand vo

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-07 16:43

Ow gosh.. nee dat heb ik gelukkig nog niet meegemaakt. Heb wel al echt vaak gehoord dat het voor iedereen shocking is!

Lijkt me heel erg zeg

kuzzie_anne

Re: zit je doodnormaal in de trein.. springt er iemand voor..

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-07 16:45

Nooit meegemaakt gelukkig, maar kan me voorstellen dat jullie helemaal in shock waren.
Sterkte!

babli

Re: en dan zit je doodnormaal in de trein.. springt er iemand vo

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-07 16:46

WOOW.
Zelf heb ik dit 'gelukkig' nooit meegemaakt.
Het lijkt me echt verschrikkelijk
Wees maar blij dat je er voor derest niks van hebt meegekregen !!
sterkte nog met ja.. toch een beetje het verwerken

Caye

meid wat een ramp Bloos! heel veel sterkte

zulke dingen blijven je wel bij staan voorlopig Ach gut

nee god dank zo iets niet mee gemaakt

Anoniem

He wat *** Nagelbijten / Gniffelen Kan me idd voorstellen dat je in shock bent...

echt heel erg sterkte, lijkt me echt heel erg akelig om mee te maken Ach gut !

NkPrecious

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-11-07 16:47

ja het is echt heel raar wat zoiets met je doet.. alle meiden waarmee we in de trein zaten hebben ook niet lekker geslapen afgelopen nacht :S het blijft je op een rare manier toch nog wel even achtervolgen :S

loez

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-07 16:48

He gats... Dit heb ik ook nog nooit meegemaakt maar zoiets vergeet je nooit meer lijkt me! Ook wel logisch dat iedereen in shock raakt! Jezus, Sterkte, ook voor nabestaanden Ach gut

Pradaatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-07 16:49

Jeetje.. Wat erg.. Misschien langs slachtofferhulp gaan? Helpen meestal wel Ja
iig heel veel sterkte Ach gut

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-07 16:50

kennis werkte op de trein, die heeft het een aantal keer zien gebeuren, en hij was daar helemaal kapot van, is er ook mee gestopt.. die mensen zijn voor hun hele leven getekend..

putzy

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-07 16:50

is inderdaad een rot gevoel, heb het ook een keer gehad met de intercity, maar ik zat helemaal achterin en heb niets gehoort totdat we er al bijna een uur stonden, toen kwam er politie in onze coupe en die vertelde het verhaal.

verschrikkelijk, heb toen van het idee alleen al nachtmerries gehad, brr....

heel veel sterkte

Kytha

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-07 16:51

kan me voorstellen dat het heel eng is..
gelukkig dat het wat donker was, ik denk dat als je daadwerkelijk wat ziet, het nog moeilijker is.
sterkte, zoiets vergeet je niet snel

Apple

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-07 16:52

Getver.

Heb het ook een keer meegemaakt, jaren geleden. Toen was het overdag. Vooral niet naar buiten kijken dus Nagelbijten / Gniffelen (en dan zit je daar in een dubbeldekker, beneden aan een raampje).

Mandy_

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-07 16:52

Mijn schoonouders woonde pal aan t spoor dat stukje lag naast t gekkehuis laat maar zeggen. En je hoorde regelmatig een trein toeteren vol in de remmen en hoorde je even later een doffe dreun de eerste paar keren zat ik verstijft op de bank en durfde niet te gaan kijken. Maar vanaf de woonkamer kon je zo op t spoor kijken.(En de verminkte ledematen tellen)

Echt geen pretje en zeker niet als t zowat elke week gebeurd dat stukje werd ook de dode rit genoemd. Zoiets blijft je zeker nog lang bij. Sterkte.

Uppojono

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-07 16:54

Ja, wat verschrikkelijk voor de machinist en conducteur.. Is het door een ongeluk gebeurd.?

Een meisje van 10 wat ik goed kende (ik gaf haar les) is overleden na een aanrijding door een trein.. Haar moeder fietste achter haar en waarschuwde haar zlefs nog, helaas heeft ze dit nooit gehoord. Meisje is toen ook overleden, en het is verschrikkelijk wat de ouders en familie meemaken. Heb altijd al veel contact met de familie, maar die zijn er nog lag niet overheen en komen er ook niet overheen.

Voor jou is het natuurlijk ook erg. Moet je nagaan hoe je schrikt. Ik ga er dan ook maar vanuit dat het door een ongeluk komt, want als het om zelfmoord gaat, vind ik het zo egoïstisch dat je er anderen zoveel leed mee aan doet..

Sterkte..

Girley_

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-07 16:54

Afschuwelijk zeg! Veel sterkte.... Kan me bijna niet voorstellen hoe zoiets voelt, kan me wel voorstellen dat het heel shockerend is!

Dickie8

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-07 16:56

Hoi meid,

Wat erg voor jou en je vriendin.
Ik kan begrijpen dat je er helemaal kapot van bent.
Een aantal jaren geleden (5 jaar) ben ik ook een kennisje verloren. Hij is bij ons in het dorp onder de trein gekomen...hij had een discman op en hoorde geen trein aankomen...het was een spoorwegovergang waar geen bomen naar beneden gaan, alleen belletjes gaan er rinkelen, die hoorde hij niet door zijn discman en hij kon niet veel zien vanwege het felle zonlicht. Dus toen ging het mis...
Het lijkt me inderdaad echt heel erg om zelf in de trein te zitten.

Sterkte...

Groetjes,
Gerriëtte

Lis_Ol

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-07 16:57

sterkte hoor!
ik heb het zelf nog nooit mee gemaakt, maar iemand van myn basisschool is zelf ook voor de trein gesprongen....

kerstkrans

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-07 16:57

echt heel erg idd!
ik reis regelmatig met de trein, als een aantal jaren lang.
maar gelukkig heb ik nog nooit zoiets mee hoeven maken!

NkPrecious

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-11-07 16:57

ze zeiden dat het waarschijnlijk zelfmoord was, omdat deze persoon op het laatste moment midden op het spoor is gaan staan, de machinist hefet geeneens meer tijd gehad om af te remmen of te toeteren.. :S idd heel egoistisch van zo iemand,, daar hadden we het toen ook nog over, de machinist en conducteur zijn voor het leven getekend, alleen omdat die 1e persoon zo graga dood wilde ..:S

Salsa

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-07 16:58

Mijn paard staat in Wolfheze en daar staat ook een inrichting bij het spoor. Wij horen weleens een trein vol in de remmen gaan en dan weten wij vaak al wat er aan de hand is. Ons bospad gaat dan ook langs het spoor en ben altijd wel op me hoede. Lijkt me heel erg naar om ineens iemand daar te zien staan of wanneer je de kans loopt nog stukjes terug te vinden in de bosjes. (het is namelijk altijd zo dat ze nooit het complete lichaam voor 100% terug vinden)

panache

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-07 17:01

sterkte

Toen ik in de trein zat 6/8 jaar ongeveer toen is het ook gebeurd, maar had toen geen besef.

sterkte.

Laura82

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-07 17:04

He bah, wat naar Ach gut

Paar jaar geleden kwam ik met mijn toenmalige vriend op een station na een weekendje weg. Einde van het perron was afgezet met lint, er stond een trein stil en er liepen mannen in van die gele vestjes rond, dus ik dacht dat ze "gewoon" aan het werk waren, defecte trein ofzo. Trein had flink wat vertraging (goh, vreemd Knipoog ) ik was moe en geirriteerd, dus liep een beetje te ijsberen. Die mannen gingen ook het spoor op, dan weer eraf, leek alsof ze iets zochten en hadden vuilniszakken staan (en nee, het kwartje viel nog niet) dus ik werd nieuwgierig... Toen kwamen er mannen, en die zetten een scherm op. Toen pas had ik door wat er aan de hand was. Opeens viel het me ook op dat er wel erg veel erg bleke mensen op het perron stonden, allemaal heel stilletjes... Bleek dus dat vlák voordat we daar aankwamen iemand zo vanaf het perron voor een passerende intercity gesprongen was Verdrietig Ben blij dat ik het niet heb zien gebeuren, maar het heeft me toch behoorlijk geschokt...

marlies85

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-07 17:06

ik heb het gelukkig nog nooit meegemaakt.Maar er is bij ons in de buurt wel erg vaak een jerry springer show.Heb wel een keer gezien toen er weer eens was gesprongen, dat de politie langs kwam met een doorzichtige plastic zak met een hand erin waarvan 2 vingers ontbraken Misselijk
Dat heeft me ook misselijkmakende momenten bezorgt.Maar wens je in elk geval veel sterkte

racheltjj

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-07 17:08

NkPrecious schreef:
ze zeiden dat het waarschijnlijk zelfmoord was, omdat deze persoon op het laatste moment midden op het spoor is gaan staan, de machinist hefet geeneens meer tijd gehad om af te remmen of te toeteren.. :S idd heel egoistisch van zo iemand,, daar hadden we het toen ook nog over, de machinist en conducteur zijn voor het leven getekend, alleen omdat die 1e persoon zo graga dood wilde ..:S

Zeker, die gene die ervoor is gesprongen weet dat niet wat hij allemaal achterlaat.
Wat denk je van zijn vrienden/famillie/kennisen e.d.
En inderdaad de machinist en alle andere inzittenden.
Hoop dat je een beetje van de schrik bekomen bent, lijkt me niet fijn om mee te maken.