Nepvrienden... Wat te doen?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

PinkyBubble

Nepvrienden... Wat te doen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-08-07 11:40

Hoi zoals je het al leest gaat het hier over iemadn die zig al 3 jaar mijn beste vriendin noemt, Nu is het zo dat ik altijd nar haar heb geluisterd.. maar zij eigelijk nooit naar mij. Op dit moment had ik haar meer nodig dan anders, want binne nu en een week word mijn paardje ingeslapen en wou ik dit kwijt aan haar, MAar steeds alsik wat kwijt wil dan luistertd ze niet en zegt ze dingen tegen mij zoals:

Tip 1 van de dag verwacht niet veel van me want heb een klote bui.

of

Tsja... poedersuiker voor je maar ik voel me ook klote en niemand intereseert zig voor mijd us lekker boeiend allemaal.

Wat moet ik hier van denken? Ik heb gister wel tege haar gezegt toen mijn emoties ff de pan uit rezen op het eerste van: Nou dat komt mooiuit want van mij hoef je ook niets meer te verwachten en als je denkt dat je weer normaal kan doen kan je mebelle om nog afschijd van izzy tekomen nemen. (Ze is ook gek op izzy vandaar nouja da zegt ze maar ze heeft me paard nog maar 2 keer gezienen had alle2 keer geen aandacht voor dat dier en gaat wel aandacht lope trekken bij andere mensen dat mijn paaard dood gaat ).

Wat moet ik hier tog mee

edit: Mijn beste vriend daarintegen is er wel altijd voo rme, en die ging vandaag ook mee naar me paard om haar een latste aai te geven, maar steeds als zij weet dat ik bij hem ben of ben geweest gaat ze dom lopen doen, Ik bedoelmensen we zijn volwasse, ik ben 21 n zij is 19 gedraag je er naar

Bandos

Re: Nepvrienden... Wat te doen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-07 11:51

Lieve lieve meid...DENK jij nu eens aan jezelf!!!Een vriendin die nooit voor jou een luisterend oor heeft,is GEEN echte vriendin!!!
Jij hebt nu heel veel verdriet,en waar is zijn nu??
Is zij er om je bij te staan,en naar je verdriet te luisteren??Nee he??Denk nu maar eens mooi uitsluitend aan jezelf,en laat je zg. vriendin je nu eerst zelf maar eens opzoeken of je bellen.
Vriendschap kan en mag niet alleen maar van 1 kant komen!!!
Ik wens jou heel veel wijsheid,kracht en liefde toe.
Dikke groetjes meid.. Ach gut Vriendjes zijn? .

nelleke22

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-07 11:57

veel sterkte met je paardje,

Ik ben ook voor de gek gehouden door wel 4 vrienden van me ze hebben een haat gastenboek over me gemaakt en al !

Laat haar lekker, je vind vast goede vrienden

Evelijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-07 11:58

Geen energie meer steken in mensen die alleen maar zeggen dat ze je beste vriend zijn en zich zo niet gedragen.
De verhoudingen zijn nu scheef, je zit in een vriendschaps relatie waar jij altijd degene bent die luistert en zij altijd degene is die haar problemen vertelt. Als je daar geen trek meer in hebt (en dat zou ik nogal logisch vinden; je bent haar therapeut immers niet) dan moet je het gewoon laten rusten.
Trek op met de vrienden die zich wel in jou intresseren en als zij nog eens aangeeft iets leuks te willen doen, moet je goed nagaan of JIJ dat ook echt leuk vindt.
Sterkte met het verdriet om je paardje, ik hoop dat je goed afscheid van haar hebt kunnen nemen.

PinkyBubble

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-08-07 12:04

thanks allemaal Lachen Benb lij dat hier ook even luisterende (lezende ogen) oren zijn Lachen

Himyar

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-07 13:11

Ik had vroeger een vriendin die erg dominant was en nogal egocentrisch. Toen kreeg ze een akelige ziekte en werd het allemaal nog erger. Haar ouders renden en vlogen voor haar, omdat ze zo zielig was. Zij begon dat ook echt uit te buiten. Ik heb me lange tijd laten domineren (omdat ik niet assertief was) en me schuldig gevoeld als ik een keertje aan mezelf dacht. Want de hele wereld moest om haar draaien en ze was heel bezitterig t.o.v. mij, ik mocht met niemand anders omgaan of praten, denk eigenlijk dat ze erg jaloers was. Natuurlijk had ze het heel moeilijk met haar ziekte, vaak gingen we na school naar het ziekenhuis omdat ze bloed moest laten prikken en dan stond ik buiten te wachten op haar. Nog buiten dat was het echt geen leuke verstandhouding en het voelde ook eigenlijk helemaal niet als een vriendschap, ook al ging het daar voor door. Uiteindelijk was ik het na jaren echt helemaal zat en heb er definitief een punt achter gezet. Toen waren we allebei iets van 19/20 jaar. Ze heeft me nog een keertje een kaart gestuurd, soort van goedmaak poging, maar ik voelde me gewoon zo opgelucht toen ik van haar was verlost.

PinkyBubble

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-08-07 15:00

Himyar schreef:
Ik had vroeger een vriendin die erg dominant was en nogal egocentrisch. Toen kreeg ze een akelige ziekte en werd het allemaal nog erger. Haar ouders renden en vlogen voor haar, omdat ze zo zielig was. Zij begon dat ook echt uit te buiten. Ik heb me lange tijd laten domineren (omdat ik niet assertief was) en me schuldig gevoeld als ik een keertje aan mezelf dacht. Want de hele wereld moest om haar draaien en ze was heel bezitterig t.o.v. mij, ik mocht met niemand anders omgaan of praten, denk eigenlijk dat ze erg jaloers was. Natuurlijk had ze het heel moeilijk met haar ziekte, vaak gingen we na school naar het ziekenhuis omdat ze bloed moest laten prikken en dan stond ik buiten te wachten op haar. Nog buiten dat was het echt geen leuke verstandhouding en het voelde ook eigenlijk helemaal niet als een vriendschap, ook al ging het daar voor door. Uiteindelijk was ik het na jaren echt helemaal zat en heb er definitief een punt achter gezet. Toen waren we allebei iets van 19/20 jaar. Ze heeft me nog een keertje een kaart gestuurd, soort van goedmaak poging, maar ik voelde me gewoon zo opgelucht toen ik van haar was verlost.

Dat heb ik dus ook, ik ben 21 zij is 19 ze heb dan wel geen ziekte maar ze domineert me wel... en ik heb haar zat hinten gegeven maar ze schijnt het niet te begrijpen, ik heb haar ook al 1 keer gezegt waar t op staat maar de week erna huppelt ze alweer vrolijk naar me toe en zegt sorry (dan zegt ze maar gewoon sorry en ze weet eigelijk dan niet eens waarvoor) En ik met me softy hart heb weer dan zoiets van ahhh ze zegt sorry, als iemand sorry zegt is het bij mij meestal wel goed, en dat is eigelijk best wel Zwak van mezwelf...

Himyar

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-07 18:49

Hoe moeilijk het ook is, als het niet voelt als een echte vriendschap dan moet je je gevoel volgen. Het is uiteindelijk geen zakendeal maar een vriendschap en daarin moet je je prettig voelen.
Een vriendschap alleen gebouwd op medelijden of manipulatie, is geen vriendschap.
Laatst bijgewerkt door Himyar op 31-08-07 18:52, in het totaal 1 keer bewerkt

PinkyBubble

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-08-07 18:52

Inderdaad ja, ik heb net het telefoontje gehad dat mijn paardje dinsdag opgehaald word al.. En ze is er gewoon niet he... ik had haar nu meer dan ooit nodig en ze is er gewoon niet... Voor mij is ze zojuist gestorven, samen met die nepvriendschap van haar.

Himyar

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-07 18:54

Vervelend voor je!
Een vriendschap gaat om geven en nemen over en weer en inlevingsvermogen in elkaar, dat mis ik bij haar.

PinkyBubble

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-08-07 18:55

Dat is een ding wat zeker is, ze denkt dat vriendschap te koop is omdat ze rijk is en mij soms wel eens trakteert op iets... maarja ik heb dan zoiets van wat verwacht je dan terug?

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-07 18:57

Dat is g een beste vriendin

Mijn beste vriend is er altijd voor mij. Ik hoef maar een kik te geven en hij blijft desnoods de hele nacht op. Hij zoekt me tussendoor zelfs online nog op om te kijken of het allemaal goed gaat.

Ik zou haar gedag zeggen. Zulke mensen moet je liever kwijt dan rijk zijn.

PinkyBubble

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-08-07 19:00

Jep ben ik nu ook, Ze laat me net weten dat ze mee wil maandag om afschijd van mijn paard te nemen, maar ik weet niet of ik haar dat wel gun... ze is 2 keer meegeweest naar mijn paard en alle 2 keer had ze geen aandacht voor het dier, Maar ze loopt nu wel heel emotioneel aandacht te trekken dat ze dinsdag weg gaat..

Himyar

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-07 19:00

Vriendschappen en relaties horen niet om geld te draaien en zeker niet om chantage met geld...

PinkyBubble

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-09-07 10:20

Nee precies zoiets had ik ook. De 2 keren dat ze mee is gegaan zat ze alleen maar over haar zelf te praten en over hoe poedersuiker ze dr voelde, Mijn paardje moest echt niets van haar weten gewoon iedere keer als ze dan eens besloot haar een aai te geve draaide ze haar hoofd heel arrogant om Haha! toen had ike chtzoiets van HA lekker voor je, Nuw ilt ze maandag ochtend komen m afschijd te nemen maar ikw eet niet of ik dat nu wel zon leuk idee vind:(

Evelijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-07 10:35

Nou het is jou paard, zeg dat je het liever niet hebt. Klaar, dan maakt ze waarschijnlijk nog meer drama, maar goed dat had ze ook wel gedaan als ze wel afscheid had kunnen nemen.
Succes en strekte met jou afscheid van je paard.
Laatst bijgewerkt door Evelijn op 01-09-07 10:43, in het totaal 1 keer bewerkt

PinkyBubble

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-09-07 10:41

Evelijn schreef:
Nou het is jou paard, zeg dat je het liever niet hebt. Klaar, dan makt ze waarschijnlijk nog meer drama, maar goed dat had ze ook wel gedaan als ze wel afscheid had kunnen nemen.
Succes en strekte met jou afscheid van je paard.

Ja inderdaad want volgens mij intereseert ze zig er niets voor,m aar ik hoor ondertussen wel dat ze zwaar emo loopt te doen om aand8 te krijgen dat ze weg gaat bij andere "vrienden"

Himyar

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-07 11:11

Inderdaad, wat een nepfiguur Frusty .

PinkyBubble

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-09-07 11:57

hihihi ik denk dat ik maar eens arrogant ga doen en zegge: Ik verdien beter dan jou! Tong uitsteken of is dat weer overdreve Haha!

Himyar

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-07 14:27

Zeggen wat je denkt en voelt kan altijd natuurlijk, maar houd het vriendelijk en netjes ook al heb je gekwetste gevoelens. Misschien gaan haar ogen open, maar bij veel van dergelijke mensen moet je daar niet teveel op rekenen. Misschien dat ze ooit tot inzicht komt, maar meestal heeft dat (veel) tijd nodig.

khirshanta

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-07 14:30

Je verhaal komt me verschrikkelijk bekend voor... echt meid, laat haar gewoon gaan. Zij vindt vast iemand die beter bij haar past, en jij bent stukken beter af zonder haar.

Puk_SuperHaf

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-07 14:47

Mijn verzorgpaard is ook laatst ingeslapen, ik belde mn (dacht ik beste) vriendin, om het haar te vertellen, en om steun van haar te krijgen. Het enige wat zij antwoorde was; "Oh, nu moet ik bijna huilen, ik bedenk net hoe het is als dat bij Doortje (haar vzpony) ging gebeuren. De tranen schoten me echt in mn ogen van ellende. Ik negeer dr nu, en heb haar duidelijk gemaakt dat ik haar niet meer onder ogen wil komen, tenminste als ze zo egoïstisch doet. Ze belde die dag daarna nog of ze mee mocht afscheid nemen. Ik heb heel hard Nee! geroepen en gezegt dat ze niets meer voor me was. Toen ze later nog een keer belde heb ik haar gezegt, dat als ze nog vaker durfde te bellen dat ik haar nooit meer wilde zien. Toen hield ze op, ze kwam de dag na dat Jeudi was ingeslapen op school nog naar me toe, maar ik heb heel hard het deurtje van mn kluis dicht gesmeten, heb toen tegen dr gezegt: Ik heb je verteld dat je bij mij niet moet aankloppen, ik heb je verteld waarom, dus probeer het niet nog vaker, ik wil alleen zijn, met mn gedachtes over Jeudi, en mn vriendinnen die er wel voor me zijn, die niet alleen aan zichzelf denken, denk jij daar maar eens over na. Toen heb ik ongeveer een kwartier op de wc zitten huilen, ze heeft me gewoon een soort van geplayt. Ze snapt nu wat ze me toen heeft aangedaan. Dus mijn opties als ik jou was:

-Haar vertellen dat ze niet zo egoïstisch moet doen, dat het jou paard is, en dat ze er niet voor je was toen je haar het allermeest nodig had, dus dat je er geen zin meer in hebt, dat jij er best voor haar wilde zijn toen ze zich rot voelde, maar dat zij dat in jou ogen niet wilde voor jou.

-Niet meer reacheren op haar scene's, en naar de vrienden gaan die je wel steunen.

-Haar vertellen dat ze afscheid mag komen nemen, maar dat dat het is, en dat het ook echt om Izzy moet gaan, en dat ze niet bij jou moet komen om te vertellen dat ze zo'n spijt heeft.

(Die laatste optie vind ik wel zo eerlijk, want als ze echt om Izzy gaf is het té ruw om haar geen afscheid te laten nemen, desnoods zorg je dat je er zelf niet bent dan, maar dat ze afscheid moet nemen of alleen of met een vriend erbij ofzo.)

Veel succes en sterkte ermee, ik weet hoe het voelt.

Ziolette

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-07 10:06

MW-> LZP

First_Unique

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-07 10:21

hmm, ik zou daar echt niet tegen kunnen, als er mensen ooit iets over mn paardje zeggen of weet ik veel wat, iets oneerlijks, dan hebben ze aan mij een slechte! ik zou gewoon zeggen dat ze echt niet zo zielig hoeft te doen en dan ze geen goede vriendin iswant ze is er toch nooit voor je, en dan zou ik niets meer van me laten horen.. pff.. zulke mensen zijn gewoon te erg!

Kiara

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-07 10:37

Zo te lezen hebben jullie op het moment geen gelijkwaardige vriendschap.
Ik lees ook dat deze 'vriendin' op het moment zélf veel aandacht nodig heeft. (je schrijft over emo doen en zichzelf küt voelen)
Zou het niet zo kunnen zijn dat zij jouw vrendschap óók nodig heeft?
Momenteel hebben jullie beide je eigen problemen, en daardoor verlies je elkaars behoeften wat uit het oog.
Jullie willen beide aandacht van elkaar, maar hebben te veel zorgen aan je hoofd om elkaar dat te geven.
Wanneer een vriendschap niet gelijkwaardig is, vreet dit energie, voor alle partijen.
Hoe dan ook, sterkte met het afscheid nemen van je paardje.