Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Himyar schreef:Ik had vroeger een vriendin die erg dominant was en nogal egocentrisch. Toen kreeg ze een akelige ziekte en werd het allemaal nog erger. Haar ouders renden en vlogen voor haar, omdat ze zo zielig was. Zij begon dat ook echt uit te buiten. Ik heb me lange tijd laten domineren (omdat ik niet assertief was) en me schuldig gevoeld als ik een keertje aan mezelf dacht. Want de hele wereld moest om haar draaien en ze was heel bezitterig t.o.v. mij, ik mocht met niemand anders omgaan of praten, denk eigenlijk dat ze erg jaloers was. Natuurlijk had ze het heel moeilijk met haar ziekte, vaak gingen we na school naar het ziekenhuis omdat ze bloed moest laten prikken en dan stond ik buiten te wachten op haar. Nog buiten dat was het echt geen leuke verstandhouding en het voelde ook eigenlijk helemaal niet als een vriendschap, ook al ging het daar voor door. Uiteindelijk was ik het na jaren echt helemaal zat en heb er definitief een punt achter gezet. Toen waren we allebei iets van 19/20 jaar. Ze heeft me nog een keertje een kaart gestuurd, soort van goedmaak poging, maar ik voelde me gewoon zo opgelucht toen ik van haar was verlost.
Evelijn schreef:Nou het is jou paard, zeg dat je het liever niet hebt. Klaar, dan makt ze waarschijnlijk nog meer drama, maar goed dat had ze ook wel gedaan als ze wel afscheid had kunnen nemen.
Succes en strekte met jou afscheid van je paard.