Mijn nieuwe buren..... (16+)

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Britty

Mijn nieuwe buren..... (16+)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-08-07 14:27

.....wonen er nu sinds anderhalve maand. De eerste week waren ze druk druk druk met verhuizen. De tweede week waren ze op vakantie. Maar sinds week 3...... Boos!

Mijn nieuwe buren houden er een nogal luidruchtig en apart sexleven op na. Ik ben blij voor ze hoor, dat ze elkaar zo lief vinden, maar er schalken complete opera's door de straat en dus ook door mijn huisje. Midden op de dag, midden in de nacht, plaats en tijd maakt hun duidelijk niet uit. En ook de frequentie niet. Het is mij al duidelijk dat ze het er erg druk mee hebben.

Ik vind het nogal genant om hierover te "klagen". Het is toch anders dan wanneer je vraagt om de stereo wat zachter te zetten. Maar volgens mij hebben ze er vanacht zelfs een feestje voor gegeven. Het was een hele kudde! En je kan al raden wat voor herrie dat heeft gegeven. Ben uiteindelijk maar met mn i-pod in mn oortjes gaan slapen.

Zou jij naar je nieuwe buren durven stappen om te vragen of ze het in ieder geval s nachts wat rustiger aan zouden kunnen doen? En hoe zou je dat doen? Ik durf er echt niet op af te stappen. En mn vriend is nog 4 weken weg voor zn werk, dus die kan ik er ook niet op af sturen. Tips?

Ik realiseer me dat dit verhaal voor de jongere bokkers niet echt gepast is, dus vandaar de "16+" in de titel

Charlie_P

Re: Mijn nieuwe buren..... (16+)

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-07 14:29

Misschien kan je een kaartje door de brievenbus doen? En dat je het dan een beetje met een knipoog zegt/vraagt?

Elmond

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-07 14:31

hahahaha, sorry, eerst moet ik even lachen. Wat een maffe buren!!! maar ja, jij zit er maar mooi mee. Even denken, lastige kwestie. Je hebt er wel last van (je stelt je niet aan) dus het zou wel zo moeten zijn dat als jij er wat van zegt, dat ze zich dan aanpassen. Ik denk dat je toch naar je buren moet stappen. Je hoeft over sex ofzo niks te noemen, alleen dat ze luidruchtig zijn en dat jij daar last van hebt. Vraag ze vriendelijk om te vragen of ze er rekening mee willen houden dat er ook nog zoiets bestaat als buren.

loez

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-07 14:31

Dit lijkt mij idd ook erg genant om te vragen! Euhm, ik weet niet zo goed wat ik hier op zou moeten zeggen, misschien idd een kaartje in de bus doen?

missnynke

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-07 14:32

idd een grappig, anoniem kaartje waarin je hen subtiel duidelijk maakt dat je mee kunt genieten....

Zappa

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-07 14:33

toch echt even de moed bij elkaar schrapen en langsgaan denk ik

gewoon zeggen dat je het heel vervelend vind om te zeggen maar dat ze s'nachts gewoon iets te veel lawaai hebben
of ze daar een klein beetje rekening mee kunnen houden

of ze op de koffie uitnodigen met hetzelfde verhaal

maar toch zeggen denk ik misschien hebben ze het helemaal niet door omdat ze er uhh zo in op gaan

Seraphim

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-07 14:34

missnynke schreef:
idd een grappig, anoniem kaartje waarin je hen subtiel duidelijk maakt dat je mee kunt genieten....

Dat lijkt mij ook de beste oplossing. Best gênant idd Nagelbijten / Gniffelen

Kristie

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-07 14:34

*Een vriendin van mij heeft ook dit soort buren*
Haar vriend heeft midden in de nacht bij de buren aangebeld (toen ze dus luidruchtig bezig waren Clown) waarna de hint wel duidelijk was...
Tot de volgende dag tenminste Knipoog.

Eleionomae

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-07 14:35

haha ja een leuk kaartje, dan hou je het ook vriendelijk Lachen
je hebt tegenwoordig hele leuke/foute bij de expo enzo Haha!

Eejj

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-07 14:36

Ik zou gewoon een briefje door de deur doen of het iets zachter kan Clown Of zoals Kristie zegt een keer s'nachts aanbellen ! Dan snappen ze vast de hint wel Clown

Eleionomae

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-07 14:38

of met een stok heel hard tegen de aangrenzende muur bonken Tong uitsteken

Mizoan

Oooh heel irri voor jou en voor hun geweldig natuurlijk.
Misschien kan je het gewoon een keer ter sprake laten komen als je ze tegenkomt, van joh de muren zijn wel erg dun hier he...
Enne de actie van Kristie's vriend heb ik ook gedaan bij mijn buren, nooit meer zoveel overlast van gehad ik hoor er nauwlijks meer wat van. Een kaartje zou ik persoonlijk niet doen

milo

ja ik zou het toch even gaan melden. misschien dat je het samen met andere buren ook kan doen? dan sta je niet alleen.
bij ons is het ook luidruchtig, en volgens mij horen mijn bovenburen ook wel eens iets, maar jouw buren maken het wel erg bont Haha!

dierfysio

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-07 14:42

haha, toen wij kwamen wonen waar we nu wonen, vroegen de buren gelijk of we al gordijnen hadden, met name boven... Haha!
dus wij: huh? hoezo?? wat bleek: de vorige bewoners hadden die tijden niet gehad, en juist: de hele buurt kon meegenieten van hun 'shows'. Bloos
leuk hoor, dat ze elkaar zo lief vinden, maar daar hoeft een ander niet van mee te hoeven 'genieten'.

ik zou een kaartje in de bus doen, desnoods anoniem, dat je ze kunt horen, en of ze daar voortaan rekening mee willen houden.
succes! Ach gut

miss_nadine

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-07 14:43

Oh haha, dit lijkt me erg genant om te zeggen haha! Misschien dat je t een beetje anders kunt zeggen als je ze bijvoorbeeld tegen komt, in de trant van: Joh het lijkt af en toe wel of dat jullie een slacht huis hebben zulke rare geluiden horen wij af en toe..

Of idd een kaartje met bijvoorbeeld seksende mensen er op door de brievenbus doen en dan verder niks er op zetten. Het lijkt mij dat de hint dan wel duidelijk is haha! En laat hun maar naar afzender gissen Haha!

Of gewoon eerlijk zijn, zij zullen zich harder schamen dan jij Tong uitsteken

Serval

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-07 14:44

Gewoon op aanspreken. Waarschijnlijk weten ze niet dat het zo ehm....gehorig is.....
(heb zelf tot 3jaar geleden in regio Rotjeknor gewoond en sommige huizen zijn erug gehorig!)

SUCCES!!!

2misty2

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-07 14:46

Lastige situatie dit zeg!
Ik zou me erg ongemakkelijk voelen om het te zeggen.
Maar ik zou zoals meerdere hier al zeggen gewoon een opmerking maken van dat de muren dun zijn,of dat ze misschien wat rekening kunnen houden met je ivm dat er veel lawaai is.En niet beginnen over hun leuke spelletjes haha Nagelbijten / Gniffelen

Leliev

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-07 14:47

"trouwens, ik hoorde vannacht over dat nieuwe standje van jullie, probeer t eens zo en zo.."

is de hint ook wel duidelijk..

Britty

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-08-07 14:48

Ik hoor het hele gebeuren nu al een week of 3/4 aan. Als het nou 1 nacht per week zou zijn dat je er last van hebt zou ik er minder moeite mee hebben. Dat is helaas niet het geval. Er zijn geen buren aan de andere kant van hun (hoekhuis) dus ik heb geen bondgenoot.

Een briefje of kaartje vind ik inderdaad een goed idee. Dat hoeft dan wat mij betreft nog niet eens anoniem. Maar of het nut heeft..... Ik heb het idee dat het voor hun echt een life-style is. Ik betwijfel of aanbellen nut heeft. Toen het een paar weken geleden mooi weer was en ik in mn achtertuintje zat met mn boekje, waren zij ook aan het "tuinieren" zeg maar. Ik heb eens gekucht....ik heb nog eens harder gekucht....radio aangezet.....ben uiteindelijk naar binnen gegaan omdat het hun blijkbaar echt niet interesseert dat iemand het hoort.

Thirsa_

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-07 14:48

Dat is idd wel genant om hiermee langs de deur te gaan *LOL*
Toch denk k dat je dat wel het beste kunt doen..
Of misschien helpt het als je ff flink op de muur slaat als ze weer tekeer gaan? Haha!
misschien komt het dan ook over Knipoog

Edit: lees net dat ze dat wss ook niks uitmaakt...

Britty

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-08-07 14:57

Serval schreef:
Gewoon op aanspreken. Waarschijnlijk weten ze niet dat het zo ehm....gehorig is.....
(heb zelf tot 3jaar geleden in regio Rotjeknor gewoond en sommige huizen zijn erug gehorig!)

SUCCES!!!

Het is wel zo, deze woningen zijn zeker niet de best geisoleerde woningen van Rotterdam. Als ze eens flink de trap op stampen hoor ik het ook. Maar als ik flink de trap op stamp moeten ze dat ook horen. Lijkt mij dat je dan na anderhalve maand wel door hebt dat de isolatie niet je van het is.

Zoals ik al zei: als ik het af en toe eens zou kunnen horen, kan ik daar nog wel mee leven. Maar minimaal 4 keer per week, en nu ook nog complete feestjes Stoom uit je oren

Hester

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-07 14:59

Ik heb het gehad in m'n studentenhuis Bloos . Wij waren het ook helemaal zat, en gingen toen 'n keer expres op de gang luidruchtig pratend de was opvouwen en naar de wc (die grensde aan hun kamer). Dat was erg effectief, ik heb daarna nooit meer last van ze gehad.
En last is het zeker - het is imo de grootste dooddoener voor je eigen prive-momenten, en als je niet eens normaal kan slapen...

Wij hadden overigens als plan "de volgende keer" (die uiteindelijk nooit is gekomen) keihard een K3 cd op te zetten *LOL*
Ik denk dat je het beste aan kunt bellen terwijl ze bezig zijn. En als dat maar tijdelijk werkt, gewoon de volgende keer weer aanbellen. Als ze steeds gestoord worden, zullen ze vanzelf manieren vinden om dat storen te voorkomen. Als alleen aanbellen niet helpt, zou ik blijven staan tot ze de deur open doen. Doen ze de deur niet open? Zoek hun telefoonnr op...

marleen_88

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-07 15:08

Jemig het zal je maar gebeuren, zal je buuf niet doorhebben dat ze (iets) te hard kreunt? Scheve mond

Ik denk dat een kaartje/briefje de effectiefste manier is, hopelijk houd het dan op. Nagelbijten / Gniffelen

Dioxide

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-07 15:13

Aanbellen en vervolgens vragen of je ook mee mag doen Haha! Clown

Kan me voorstellen dat het heel vervelend is, zeker als er orgies en seksfeesten in dat huis worden gehouden. Ik zou gewoon even aanbellen of een vriendelijk kaartje sturen met daarop of ze doorhebben dat niet iedereen gediend is van alle "pleziergeluiden" en of ze desnoods even willen waarschuwen als ze een ne*kfeestje gaan geven.

Charlie_P

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-07 15:17

Dioxide schreef:
Aanbellen en vervolgens vragen of je ook mee mag doen Haha! Clown

Kan me voorstellen dat het heel vervelend is, zeker als er orgies en seksfeesten in dat huis worden gehouden. Ik zou gewoon even aanbellen of een vriendelijk kaartje sturen met daarop of ze doorhebben dat niet iedereen gediend is van alle "pleziergeluiden" en of ze desnoods even willen waarschuwen als ze een ne*kfeestje gaan geven.

Misschien vinden ze dat wel gezellig, dat je mee komt doen haha!