Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird

Debo schreef:jammer dat ie geen opel wil, wij hebben nog een mooie opel vectra station te koop
o zie dat je wilt ruilen, tja dan houd t helemaal op, wij hebben al een nieuwe
MysticTinker schreef:Een goede kennis van me heeft een Suzuki Vitara van 92, die verkopen ze voor 2000 euro, maar dat is dan een benzine. Misschien kun je ook wel een diesel vinden voor 3000. In helmond staat er in ieder geval eentje voor 6000.

Chantal86 schreef:Klopt,
ik hoorde ook dat je niet verzekerd bent als je een 2paards trailer trekt met een personen auto, en dat het minimaal een kleine jeep achtige auto moet zijn
Als het goed is krijgen wij binnenkort een nieuwe Lexus IS 250 2.5l en als ik het goed heb mag die onze 2 paardstrailer wel trekken.
Chantal86 schreef:Klopt,
ik hoorde ook dat je niet verzekerd bent als je een 2paards trailer trekt met een personen auto, en dat het minimaal een kleine jeep achtige auto moet zijn

sdi schreef:Heb je al een budget bepaald?
Is toch wel erg makkelijk.
Je mag met je BE rijbewijs best een 2 paard trailer trekken met een lichtere wagen. Als je het maximale trekgewicht van de wagen maar niet overschreidt. Een 2 paardstrailer met één paard erin kan met veel grotere personen wagens zonder problemen. Met 2 paarden = bus of 4x4.
Persoonlijk zou ik als je regelmatig een trailer moet trekken, zoeken naar een Grand vitara / lwb (long wheel base) versie. Helaas zijn die met dieselmotor schaars.
ikke20 schreef:ik rij mn trailer(2paards) met een ford mondeo die mag 1500 trekken(is wel benzine) een renault senic is ook erg fijn en dna de diesel. lekkere vlotte auto en trekt ook met gemak een trailer.
Quarterh0rse schreef:Wij hebben een volvo v40 station diesel sinds kort. Niet dat we dr een trailer achter hebben hangen maar het kan wel met gemak.
Die zijn 2ehands rond de 4000,-
Suzuki vitara waar je naar het kijken ben is opzich ook wel een leuk wagentje. Alleen om mensen etc mee achterin te nemen is vrijwel geen optie zo klein is het. Maar die zal je misschien in meerdere grote hebben
ikke20 schreef:ik rij mn trailer(2paards) met een ford mondeo die mag 1500 trekken(is wel benzine) een renault senic is ook erg fijn en dna de diesel. lekkere vlotte auto en trekt ook met gemak een trailer.
Citaat:hopen dat je nooit een ongeluk krijgt ermee want dan hang je enorm. Want een mondeo mag lange na geen 2 paards trekken.