Egoistische moeder

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

dorientjuh

Egoistische moeder

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-07-07 18:42

Het moet er echt even uit!

Mijn moeder is echt zo egoistisch.. Niet alleen op dit moment maar al heel haar leven. Iets voor een ander doen vindt ze teveel werk. Tegen kennissen zet ze een ander gezicht op, maar de mensen in huis kennen haar echt. Mijn moeder heeft zelf ook geen leuke moeder, daar zal ze het ook wel van hebben, maar een poging om zichzelf te veranderen zal ze nooit doen. Ze heeft ooit eens tegen mij gezegd: als ik net zo word als mijn moeder, waarschuw me dan! Heel vaak heb ik haar gewaarschuwd, maar veranderen ho maar. Ze heeft al veel mensen pijn gedaan. Resultaat: mijn ouders zijn gescheiden, mijn zus en mijn moeder hebben al geen jaren meer contact, waardoor ik mijn zus ook nog maar heel weinig zie. Alles moet op haar manier, een andere manier is niet goed genoeg, hoe hard je ook je best doet. Eerst dacht ik ook dat het ook aan mij lag, maar de vriend van mijn moeder had laatst ruzie met haar, waarbij hij precies hetzelfde zei wat ik altijd voel. Op zich wel fijn om op die manier gesteund te worden, maar toch. Mijn moeder vindt alles teveel, alles wat ze voor mij doet vindt ze ''extra werk'', ''extra moeite''. Daar valt dus onder wassen, strijken, eten maken enzovoorts. Dus de dingen die elke moeder voor haar kind doet. Ik ga aan het eind van de zomervakantie op kamers, en nu zit ze al maanden plannen te maken over wat ze gaat doen zodra ik het huis uit ben. Geeft niet echt een lekker gevoel kan ik je zeggen. Ook schuift ze alles af op mijn vader: inrichting van mijn kamer --> naar papa. Studiefinanciering --> naar papa. Dit lijkt allemaal niet zo erg, maar alle kleine dingetjes stapelen zich op. Zodra we ruzie hebben (dat is niet zo heel vaak hoor, ik ben een opkropper) gaat het meteen over wat ze allemaal ''opoffert'' voor mij, en hoe zielig ze wel niet is. Natuurlijk doet ze ook wel goede dingen, daar niet van. Maar dat ze zo'n groot bord voor haar hoofd heeft en dat ze daaraan niets wil veranderen, dat stoort iedereen enorm.

Jullie vinden nu vast ook dat ik egoistisch ben, maar ik moest het echt even kwijt.
Nog iemand met zo'n ouder?

LF_xx_D

Re: Egoistische moeder

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-07 18:59

Ik niet, misschien kan je alles eens in een brief zetten en 'm dan aan haar geven.
Maar binnenkort ga je op kamers dus dan ben je er toch 'vanaf'? Knipoog

Sophie2

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-07 19:10

Moeilijke situatie. Misschien inderdaad in een brief zetten wat je dwars zit? En er dan nogmaals een echt goed gesprek over voeren. Wat hierboven mij wordt gezegt, is wel erg makkelijk. Het blijft je moeder en van dr af komen gaat moeilijk worden en wil je natuurlijk ook niet Knipoog Sterkte ermee, lijkt me een lastige situatie.

dorientjuh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-07-07 19:48

Hmm, ik weet eigenlijk nu al dat alles in een brief zetten niet erg zal helpen. Een serieus gesprek hebben met mijn moeder is erg moeilijk; dan draait het weer uit op ruzie en dan gaat ze me alleen maar heel irritant en kinderachtig letterlijk napraten, waardoor ik dus ontplof. Bloos! Maar ik denk inderdaad dat dit het enige is wat ik kan doen. Bedankt!

CeesRinko

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-07 19:56

tja,, ga eens met haar praten.. ik kan dit zelf ook niet al te goed met mijn moeder. het gaat even goed,, maar dan komt zei aan het woord, en zeurt ze over alles wat zei wel niet voor ons doet.. :|
k'weet het dus ook niet echt.. iig Succes ermee!

LF_xx_D

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-07 21:25

dorientjuh schreef:
Hmm, ik weet eigenlijk nu al dat alles in een brief zetten niet erg zal helpen. Een serieus gesprek hebben met mijn moeder is erg moeilijk; dan draait het weer uit op ruzie en dan gaat ze me alleen maar heel irritant en kinderachtig letterlijk napraten, waardoor ik dus ontplof. Bloos! Maar ik denk inderdaad dat dit het enige is wat ik kan doen. Bedankt!

Daarom dacht ik dus, je kan alles in een brief zetten die kan ze als ze bijv. alleen is gewoon lezen en overlezen hopelijk zonder dat je er hele ruzies & discussies overkrijgt. Knipoog

En ik bedoelde ook niet van je moeder afkomen ('vanaf' staat tussen '...') maar dan heb je niet meer dat ze denk dat ze extra moeite doet voor eten enzo want als het goed is zorg jij dan zelf voor je eten. Knipoog

dark_moon

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-07 21:38

Heb je vroeger wel een goede band met je moeder gehad ? Als dit niet zo is dan denk ik niet dat de verhouding tussen jullie beter zal worden. Je moeder ziet denk ik niet in dat ze precies hetzelfde handelt als haar moeder. Je moeder had immers gezegd haar te waarschuwen voor het gedrag van haar moeder, maar heeft nu dus niet door dat haar gedrag veel weg heeft van het gedrag van haar moeder.

Sterkte ermee en ga het absoluut niet opkroppen. Praat er dan met een vriendin over, kaart het aan bij je vader (ik weet niet hoe hij tegen de situatie aanstaat ?). Bij je moeder kan je in ieder geval, voor zover ik van internet vandaan kan beoordelen, niet terecht met je gevoelens...

dark_moon

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-07 21:40

Met je vader bedoelde ik eigenlijk ook de vriend van je moeder: hoe staat hij tegenover de reacties van je moeder ??

dorientjuh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-07-07 01:32

Bedankt allemaal voor de lieve woorden!

LF_xx_D schreef:
Daarom dacht ik dus, je kan alles in een brief zetten die kan ze als ze bijv. alleen is gewoon lezen en overlezen hopelijk zonder dat je er hele ruzies & discussies overkrijgt. Knipoog

En ik bedoelde ook niet van je moeder afkomen ('vanaf' staat tussen '...') maar dan heb je niet meer dat ze denk dat ze extra moeite doet voor eten enzo want als het goed is zorg jij dan zelf voor je eten. Knipoog

Ja misschien is het idd beter om een brief te schrijven. Maar ik weet uit ervaring (tussen mijn zus en moeder) dat daardoor ook niks veranderd..

dark_moon schreef:
Heb je vroeger wel een goede band met je moeder gehad ? Als dit niet zo is dan denk ik niet dat de verhouding tussen jullie beter zal worden. Je moeder ziet denk ik niet in dat ze precies hetzelfde handelt als haar moeder. Je moeder had immers gezegd haar te waarschuwen voor het gedrag van haar moeder, maar heeft nu dus niet door dat haar gedrag veel weg heeft van het gedrag van haar moeder.

Sterkte ermee en ga het absoluut niet opkroppen. Praat er dan met een vriendin over, kaart het aan bij je vader (ik weet niet hoe hij tegen de situatie aanstaat ?). Bij je moeder kan je in ieder geval, voor zover ik van internet vandaan kan beoordelen, niet terecht met je gevoelens...

Ik geloof niet dat ik ooit een goede band met mijn moeder heb gehad. Hoe ouder ik werd/ word, hoe meer ik ga inzien hoe zij verkeerd handelt. Dit verslechtert de relatie alleen maar. Ik ben eigenlijk hetzelfde als mijn vader; hij is een conflictvermijderaar net zoals ik. Dus hij bemoeit zich er zo min mogelijk mee. Net zoals met de (niet meer bestaande) relatie tussen mijn moeder en mijn zus. Hij geeft dingen door als mijn moeder daarnaar vraagt, maar meer ook niet. Ik praat er af en toe over met vriendinnen, maar ik vind mezelf dan al snel een beetje zelfmedelijdend over komen. Met mijn zus kan ik het er gelukkig wel goed over hebben, zij voelt ook precies hetzelfde als ik, dus dat scheelt.

Het vervelende is dat mijn moeder voor ''buitenstaanders'' vaak een masker opzet, en heel anders doet dan dat ze normaal doet. Dit doet ze ook een beetje met haar vriend, het is namelijk een lat-relatie. Maar hoe langer de relatie tussen hen duurt (is nu ook alweer een paar jaar), hoe meer mijn moeder haar masker afneemt. Gelukkig denkt hij over heel veel dingen hetzelfde als ik, waardoor het vaak 2 tegen 1 is. Hierdoor bindt mijn moeder dan vaak wel weer een beetje in voor een tijdje. Klinkt heel stom, maar laatst hoorde ik hen beneden ruzie maken, en omdat haar vriend precies hetzelfde zei als dat ik altijd zeg, stond ik gewoon stiekem te juichen boven. Gewoon omdat hij wat meer invloed op haar heeft dan ik. Gelukkig kan ik het met hem wel goed vinden, want ik kan ook niet goed opschieten met de vriendin van mijn vader.

Skitter

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-07 04:43

Ik heb helaas ook zo'n moeder.

Wij zijn echt uit elkaar 'gegroeid' (Om het maar even zo te zeggen) door haar acties. Ze werkt haarzelf echt zo in de problemen maar heeft het zelf NOOIT in de gaten Als je haar dan waarschuwt dan krijg je echt zo antwoord van ' Hoezo? JIj kan toch niet in de toekomst zien!?' En als je het gewoon laat en pas na dat de problemen er zijn dan zegt van ' ja dat had ik zien aankomen' nou dan krijg je weer over je heen ' Dan zeg je dat toch??'

Tja weet je wat het is met mijn moeder, het is nooit haar schuld, niemand houdt van haar/zorgt voor haar etc, diegene die op dat moment het dicht bij haar zit (niet letterlijk) krijgt dan meteen de schuld en het belangrijkste in haar leven is toch echt haarzelf.

Ik kan dan ook werkelijk NOOIT wat goeds doen. Nooit. Als je weer iets voor haarzelf moet regelen nou dan krijg je dat toch tig keer weer te horen dat ze het in haar eentje heeft moeten doen. En anders krijgt ze iemand anders zo gek om alles voor haar te doen.

Ach het is gewoon een hele gedoe en zoals het nu gaat gaat het helemaal niet meer goed. Wat wel altijd opvalt is dat mn moeder ALTIJD het slachtoffer is.

asfact

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-07 04:55

moeilijk hoor, maar ruzie zoeken zou ik zeker niet doen je houdt er zelf een rot gevoel aan over, zeker voor later, ik zou het inderdaad zo laten want wat je zegt niks helpt praten niet, brief schrijven waarschijnlijk ook niet en je gaat binnenkort op kamers , je hebt anders kans dat de boel escaleert en daar schiet je niks mee op, je geeft jullie beiden een rotgevoel, ik heb het probleem gelukkig niet, maar het lijkt me heel moeilijk , succes verder

woofie

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-07 08:36

Tja, lastig zo'n situatie.....
Maar...als moeder van twee pubers moet ik toch toegeven dat je vèèl extra werk hebt, dus in dat opzicht is het niet verwonderlijk dat je moeder uitkijkt naar het "uit huis" gaan van haar kuiken Clown

begrijp me niet verkeerd hoor, maar in je begin post schrijf je over wassen, strijken en koken wat iedere moeder voor haar kind doet. jawel, zolang de kinderen dat zelf nog niet kunnen is dat heel normaal. Maar in die periode doet een kind ook een hele dag met dezelfde kleren en kleed zich niet 3 keer per dag om. Dat wordt anders als het kind in kwestie gaat puberen...en geloof me, pubers brengen vèèl werk met zich mee. Afgezien van het feit dat je als moeder ook nog eens rekening moet houden met het onvoorspelbare humeur van je puber Bloos
Daar komt nog bij dat je op een gegeven ogenblik als moeder zelf in een soort van omgekeerde pubertijd beland....de overgang!
Wat doet een moeder eigenlijk allemaal voor haar kind(eren)?
Ze zorgt dat er boodschappen in huis zijn,
ze kookt eten,
ze wast,
ze vouwt de was op,
ze strijkt,
ze ruimt de bende achter ieders reet op,
maakt schoon wat schoon moet zijn...
en dan heb ik het nog niet eens over die andere vorm van zorg.....dat je kind gezond eet, niet te veel drinkt, op tijd rust neemt, het goed doet op school. lekker in zijn/haar vel steekt...de zorg die iedere puber als zeuren ervaart...

Hoe jouw moeder verder in elkaar steekt weet ik natuurlijk niet, maar denk niet te makkelijk over het vele werk dat een moeder heeft.

dorientjuh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-07-07 13:38

@woofie: ik waardeer heus wel wat ze doet voor mij en tegenwoordig neem ik ook wat taken over in het huishouden. Maar niet teveel, want ik doe het toch niet goed genoeg. Ze zit inderdaad in de overgang, maar ze is altijd al zo geweest. Ik kan het natuurlijk niet objectief beoordelen, maar volgens mij ben ik nooit een lastige puber geweest (in tegenstelling tot mijn zus). Heb geen verkeerde vrienden of ooit gehad. Kleed me niet 3x per dag om, ga niet zo vaak uit, drink bijna nooit, rook niet enzovoorts. Natuurlijk zal ik ook wel eens lastig zijn, daar niet van. Maar dat zij het zorgen voor haar kind als een extra last ziet, daar kan ik niet tegen. Je hebt toch zelf gekozen voor je kinderen?
Ik voel gewoon dat ik haar eigenlijk nauwelijks interesseer, en dat doet pijn. Hoe hard ze ook roept dat ik haar wel interesseer, al die kleine dingetjes geven toch duidelijk een ander signaal af.

woofie

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-07 16:48

Het kan ook zijn dat jouw moeder het diep in haar hart helemaal niet leuk vind dat jij op kamers gaat.......misschien heeft ze veel meer moeite met het "loslaten" dan dat jij denkt.
en is al dat gepraat over wat ze gaat doen met de vrijgekomen kamer stoerdoenerij.
Ze zal misschien hopen dat jouw vader niet betaald zodat jij thuis blijft?
het geklaag over al het extra werk kan ook zijn om jou te laten inzien dat je misschien maar beter thuis kan blijven, daar is immers iemand die het voor je doet?
bovendien zijn moeders in de overgang minstens zo onvoorspelbaar als kinderen in de puberteit Clown
Ik persoonlijk denk dat jullie straks, als jij inmiddels op kamers woont en je moeder gewend is aan de nieuwe situatie, het een stuk beter met elkaar kunnen vinden.
sterkte!! Ach gut

dorientjuh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-07-07 21:28

Het lijkt me sterk dat mijn moeder zo doet omdat ik het huis uit ga.. Maar je weet nooit natuurlijk. Ik hoop idd dat de relatie nadat ik op kamers ben gegaan wat beter word. Lachen

dark_moon

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-07 22:36

Ik heb ook geen goede band meer met m'n moeder, we zijn ook echt ook uit elkaar gegroeid. Dit komt voornamelijk door m'n moeder, door de acties die ze gedaan heeft. Soms is het beter voor jezelf om dan afscheid te nemen.... als ik kijk naar mezelf tenminste !

In ieder geval sterkte ermee, en ga het vooral niet opkroppen en denk vooral niet dat het alleen door jezelf komt hoor !!!

Alane

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-07 23:16

dorientjuh schreef:
@woofie: ik waardeer heus wel wat ze doet voor mij en tegenwoordig neem ik ook wat taken over in het huishouden. Maar niet teveel, want ik doe het toch niet goed genoeg.

Doe je dan dingen om te issen naar complimenen of om je moeder taken uit handen te nemen?

dorientjuh schreef:
Ze zit inderdaad in de overgang, maar ze is altijd al zo geweest. Ik kan het natuurlijk niet objectief beoordelen, maar volgens mij ben ik nooit een lastige puber geweest (in tegenstelling tot mijn zus). Heb geen verkeerde vrienden of ooit gehad. Kleed me niet 3x per dag om, ga niet zo vaak uit, drink bijna nooit, rook niet enzovoorts. Natuurlijk zal ik ook wel eens lastig zijn, daar niet van.

Pubertijd is mi niet verkeerde vrienden hebben, roken, drugs etc etc..

dorientjuh schreef:
Maar dat zij het zorgen voor haar kind als een extra last ziet, daar kan ik niet tegen. Je hebt toch zelf gekozen voor je kinderen?

Die kreet uit mijn dochter van 14 ook wel eens...... "je ziet me als last" "ik mag nooit iets" blabla "ik MOET ALTIJD MAAR..."

dorientjuh schreef:
Ik voel gewoon dat ik haar eigenlijk nauwelijks interesseer, en dat doet pijn. Hoe hard ze ook roept dat ik haar wel interesseer, al die kleine dingetjes geven toch duidelijk een ander signaal af.

Yep zegt mijn dochter ook.. als zer haar zin niet krijgt, als ze EVEN vergeet wat ze allemaal WEL krijgt wat we allemaal wel voor haar doen.
En ik kan me zo voorstellen dat je die puberlare fase overslaat tijdens een scheiding en dat die juist nu naar boven komt, maar ben geen deskundige...
Ondanks die LAT relatie moest je moeder alles waarvoor normaliter 2 mensen zijn meesteren + het 'verlies' van een kind... dat laat littekens achter.
Als jij denkt dat je moeder een slecht mens is, in welk opzicht dan ook, dan heb je gelijk, dan heeft ze verzuimt om jou op te voeden tot een tolerant mens met inzicht en begrip en vooral dankbaarheid voor hetgeen zij heeft moeten doen en laten om jou groot te brengen... ... ...

patsur

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-07 23:24

Ik snap jou echt zo goed! Ik heb ook zo´n moeder, en ben nu pas aan het afkicken. Begin 2007 ben ik op kamers gegaan, ben gestopt met mijn studie, werk etc en ben nu aan het uirusten van alles. Ik heb nu heel weinig contact met mijn moeder, in het weekend ben ik vooral bij mijn vader maar voor de rest zit ik lekker op kamers.

dorientjuh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-07-07 00:10

@Alane: ik heb een beetje het gevoel dat jij zegt dat er niks mis is met mijn moeder en dat alles opblaas. Ik denk dat het wel iets aangeeft dat mijn moeder geen goede relatie heeft met haar moeder, dat ze is gescheiden en dat ze nu al jaren geen contact meer heeft met mijn zus. Het meehelpen in het huishouden doe ik niet om naar complimenten te vissen, ik doe het vooral omdat ik inzie dat ik die dingen ook moet leren, en dan neem ik haar ook wat taken uit handen.
Dat jouw dochter dat zegt als ze bijvoorbeeld iets niet mag is iets heel anders, ik zeg het vrijwel nooit maar ik maak het dagelijks op uit haar gedrag. Niet vragen naar hoe het op school was geweest enzovoorts. Natuurlijk zie ik ook wel dat ze dingen wel goed doet, maar er is bij haar gewoon iets mis in haar communicatie, in haar gedrag. Als ik haar daarop wijs grijpt zij ook meteen naar: ik doe dit voor je, dat voor je. Maar het belangrijkste voor mij en voor ieder mens is dat je de liefde voelt, en die voel ik niet. Ik zeg niet dat mijn moeder een slecht mens is, ik zeg dat haar gedrag niet klopt en dat ze verzuimt om iets aan haar gedrag te doen, hoewel dat makkelijk zou kunnen. Op die manier zou ze niet alleen de mensen om haar heen helpen, maar vooral ook haarzelf. Maar dat bord voor haar hoofd gaat niet weg, en ik ben bang dat dat voor altijd is. Ik probeer hier ook niet te zeggen dat ik het zieligste kindje op aarde ben, ik zeg hier dat ik het erg vervelend vind dat ik een slechte relatie met mijn moeder heb. Mijn ouders zijn voor mijn 9e al uit elkaar gegaan, volgens mij zit je dan nog niet in de pubertijd? I.m.o. ben ik nu uit de pubertijd en heeft dat er ook niet veel mee te maken.

Maar ja, jij staat niet in mijn schoenen en ik niet in de jouwe, dus ik denk niet dat we hier uit gaan komen. Lachen

blensink

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-07 00:24

dark_moon schreef:
Ik heb ook geen goede band meer met m'n moeder, we zijn ook echt ook uit elkaar gegroeid. Dit komt voornamelijk door m'n moeder, door de acties die ze gedaan heeft. Soms is het beter voor jezelf om dan afscheid te nemen.... als ik kijk naar mezelf tenminste !

In ieder geval sterkte ermee, en ga het vooral niet opkroppen en denk vooral niet dat het alleen door jezelf komt hoor !!!

Dit geldt ook voor mij en ben het helemaal eens.

Like_peres

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-07 01:10

ja in jou geval ik zou het echt niet weten.
ik heb ook veel ruzie's maar ik ben zo moederskindje haha ik ben te gehecht aan haar 'heb geen vader thuis'
en we kunnen niet zonder elkaar maar ook niet met elkaar.

bij jou is het wel heftig sterkte Ach gut

LadyElmira

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-07 06:00

Vervelend is dat altijd, het lijkt wel alsof er een muur voor het hoofd van je moeder zit en niets komt tot haar door. Ik heb ook twee van zulke ouders, mijn vader is egoistisch, daar heb ik de meeste 'problemen' mee. Hij en mijn moeder hebben schulden gemaakt, die zijn opgelopen tot wel 100.000 euro en mijn vader betaald deze alleen af. Ouders zijn nu twee jaar uit elkaar, tot een paar weken geleden officieel gescheiden maar in het begin was het echt een hel. Elke keer als mijn vader thuis kwam, kwamen wij (ik en broertje) ook net uit school. Wij hadden daltonuren en waren meestal om 5 uur pas thuis, die tijd komt hij ook aan vanuit werk. Dan had zíjn hond de vuilnisbak omgegooid, kregen wij de volle laag omdat we het niet op hadden geruimd. Er staat afwas, dat hadden we best weg kunnen ruimen, zíjn hond heeft in zíjn kamer geplast..en het is onze schuld. Hij denkt er dan niet aan, dat ik en mijn broertje misschien een tien minuten eerder zijn thuisgekomen, en dus ook net als hij even op de bank bijkomen..om vervolgens de dingen te doen die gebeurd moeten worden. Hij weet dan ook dat als we eerder thuis zijn, wél helpen in huis. Hij zegt dan altijd dat hij voor óns werkt, dat hij zich de pokke werkt voor ons en niets ervoor terug krijgt. Nee pa, dat komt omdat je in de schulden zit, die wij overigens niet hebben gemaakt..ik vind dan ook dat hij niet voor ons werkt, maar voor ons allemaal, om die schulden kwijt te raken (wij hebben leefgeld.). Hij doet zich vaak erg zielig voor, terwijl hij even vergeet dat ook wij dingen doen, ook ik heb tegenwoordig mijn fulltime baan..ook mijn broertje moet tot laat zijn havo zien op te halen elke dag. En als wij dan zeggen dat hij tever gaat, nooit eens begrip tonen in ons en die grote boze, rode ogen die hij soms opzet..dan moeten we niet zeuren want ja, hij werkt voor ons. Er valt gewoon niet mee te praten, en dan zegt hij dat ik het huis maar uit moet..en als ik dan wil gaan mag ik niet. Tja, zeg het dan niet..dreig niet en ga een normaal gesprek met ons aan. Schijnbaar erg moeilijk.

Dan mijn moeder. die heeft elke week wel een andere vriend, daar gaat ze een tijdje wonen en dan komt ze weer bij mijn oma terug in huis. Dan vind ze weer iemand via internet en gaat ze daar weer wonen, en dan komt ze weer terug. En als ik dan van haar hoor 'waarom vind ik nou niet gewoon zo'n lief ventje voor altijd.' Mag ik daar niet een reactie op geven waarin ik zeg dat ze eens iemand moet leren kennen voordat ze er gaat wonen. Eens de tijd nemen, en er dan veel sneller achterkomen dat hij getrouwd is of haar alleen maar wil voor 1 ding en dat is niet wandelen.. Nee, dan krijg ik te horen dat ik naar mijzelf moet kijken want zo ben ik ook. Fout ma, toen ik 13 jaar was, had ik vaak een ander vriendje. Maar ik was 13, ik was om 10/11 uur netjes thuis en ging verdorie normaliter niet eens ergens heen..nu ben ik 17, heb een vaste vriend al bijna twee jaar en ik leerde hem wél eerst kennen voordat ik uberhaupt verder met hem ging. Bij ons duurde dat drie maanden, bij haar nog geen halve dag! Ik wordt daar moe van. Ze laat zich gebruiken door allemaal gozers van de chat, waarvan ik zo kan zien dat het binnen een aantal weken of soms al dagen over is, terwijl ze wel al gelijk zouden gaan trouwen..samenwonen en een huis kopen. Ja huis kopen ja, ze staat overal met haar naam in dikke rode letters en nog denkt ze dat ik geloof, dat zij een huis mag kopen (met die schulden? no way!).

Bah..

Frantic

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-07 06:52

Je kan niemand anders veranderen, ook al zou ze inzien dat ze egoïstisch en lui is, dan nog zal ze dichtklappen en alleen boos kunnen reageren!

Gevolg: een huis vol herrie.

Doe het in kleine stukjes, als je thuis komt en je vraagt: "wat eten we vandaag"?
En het antwoord is niks.... zeg dan zeker wel dat je dat jammer vind..... Maar probeer geen verwijten te maken.....

Je moeder doet me denken aan die familie die van de week in de rijdende rechter zat, het ging over een tuinhekje voor de buurvrouw zodat het hondje niet kon weglopen.....
Als je de uitzending gezien hebt dan snap jij wat ik bedoel...

Als jou moeder die trekjes heeft( niet zo uitzonderlijk grof als dit gezin, die waren echt doorgeschoten) Dan kom je er echt niet uit en kan je alleen proberen om jezelf te veranderen in een zelfstandig persoon!

Sterkte meis...

Cavaliere

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-07 10:14

lastig,
wat sommige hierboven al zijden: het in een brief zetten is denk ik het beste. succ6

dorientjuh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-07-07 12:41

LadyElmira: wat een vervelende situatie zeg! Als jij uit huis wil gaan dan zou ik dat gewoon doen, daar heeft je vader niets over te zeggen. Wel goed dat je inziet dat niet jij maar jouw ouders verkeerd bezig zijn.

Amondi: die uitzending heb ik niet gezien. Het is ook niet dat het eten niet klaar staat oid, want die dingen doet ze wel. Het is gewoon dat ik geen liefde voel, geen interesse.