Buren... wat moeten we doen??

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Damber

Buren... wat moeten we doen??

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-07-07 18:31

Wij hebben buren waarvan de kinderen iedere dag alleen maar huilen en schreeuwen.. We worden er zo moe van, ook hun moeder kan er niet tegen en begint terug te schreeuwen. Soms is er echt niets aan de hand en beginnen ze al te gillen. Onze tuinen grenzen aan elkaar (water ertussen) dus we kunnen wel zien of er wat gebeurd. Niet dat we bij hun naar binnen gluren, maar we zijn het toch wel een beetje in de gaten aan het houden.

De buren zijn echt schatten van mensen en willen daarom met een oplossing komen. We hebben veel met ze gesproken over de kinderen, we hebben ze tips gegeven. Ik heb haar zelfs eens (voor de gein en toch ook weer niet) voor haar verjaardag een dvd van Nanny gegeven.
De kinderen blijven maar gillen, je kan dus niet even de deur openzetten of rustig in de tuin gaan zitten/liggen.

Wie o wie kan ons raad geven.

TurboTinker

Re: Buren... wat moeten we doen??

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-07 18:40

Ik denk dat jullie zelf weinig kunnen doen.
De ouders daar en tegen des te meer.

Ik ken mensen die hebben het opgelost, door de kinderen te belonen met een sticker als ze braaf zijn,en in de hoek als ze stout zijn.
daar heb jij natuurlijk weinig aan.
Ik denk dat dit gewoon aan de opvoeding van de ouders ligt,
want ik heb al op veel kids opgepast, die netjes opgevoed werden,waar nooit problemen mee waren.

Damber

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-07-07 18:44

Als ik daar oppas, zijn het echt schatjes. Zodra de ouders er zijn (vooral hun moeder) dat beginnen ze.
Ze zijn enorm jaloers op elkaar..

Damber

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-07-07 18:45

Ter info, de kinderen zijn 6 en 3

Kristie

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-07 18:52

Als de moeder er verder weinig/niets aan doet, heb je toch een probleem vrees ik Knipoog.
Waarschijnlijk zijn de kinderen (als moeder er is) de baas, en zolang hun moeder daar zelf niets aan doet, kunnen jullie er zelf ook weinig aan doen.
Misschien voorstellen dat ze een training 'kinderen opvoeden' gaat volgen oid Knipoog

Kiara

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-07 19:02

Verwijs haar anders naar een opvoedsteunpunt.
Dat is een laagdrempelige instantie waar ze ZONDER dossiervorming werken.
Daar kunnen ze haar hopelijk wat begeleiding bieden, die heeft ze zo te lezen nodig, op deze manier gaan zowel moeder als kinderen geestelijke schade oplopen lijkt me.

Damber

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-07-07 20:23

Dank jullie wel voor jullie reacties... We gaan zeker nog een keer met ze praten.. zo kan het gewoon niet!! 's morgens om 6:30 uur begint het al... totdat ze weer naar bed gaan..

Storm
Bakkabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-07 20:26

Misschien een stom idee, maar kun je de wijkagent meenemen naar dat gesprek? Het is niet een echte agent, maar meer een bemiddelaar bij bv burenruzies. Het is altijd fijn om een neutraal persoon erbij te hebben en een wijkagent dwingt toch een soort respect af, misschien luisteren ze dan ook als hij zal opperen dat er hulp nodig is bij de opvoeding.
⚠️ Storm kan fouten maken. Deze Bokker heeft de Bokt InburgeringsCursus (BICs) niet succesvol afgerond. Verifieer de informatie bij een betrouwbare bron.

Damber

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-07-07 20:31

Tja, aan de ene kant wil ik dat wel doen... aan de andere kant heb ik zoiets.. zullen we er een anonieme melding over maken bij de politie.. Ik weet namelijk niet of ze staan te springen om 'extra bezoek'.

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-07 20:36

Damber Lachen Lachen nodig mij een weekeindje uit Lachen ben je er vooropig van verlost.........

lijkt me een drama kwestie joh!, ik zou er gillend gek van worden Lachen

Damber

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-07-07 20:38

KiWiKo, ik weet wat je bedoeld.. maar hou ze verder wel graag te vriend...

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-07 20:42

dat begrijp ik, maar wat als het ten koste gaat van je eigen leven.......... is het "te vriend houden" belangrijker dan jouw geluk?

Storm
Bakkabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-07 20:45

Zijn er meerdere mensen die klagen over deze mensen? Misschien kun je eens met hen gaan praten en dan met zijn allen naar die buren gaan.
Als er meerdere mensen klagen, nemen ze het misschien ook serieuzer.
⚠️ Storm kan fouten maken. Deze Bokker heeft de Bokt InburgeringsCursus (BICs) niet succesvol afgerond. Verifieer de informatie bij een betrouwbare bron.

Damber

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-07-07 20:48

KiWiKo schreef:
dat begrijp ik, maar wat als het ten koste gaat van je eigen leven.......... is het "te vriend houden" belangrijker dan jouw geluk?

Nee dat niet, maar wil er geen ruzie over maken.. Ben niet zo'n ruzie-maak-mens

Damber

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-07-07 20:49

We hebben het er eigenlijk nooit met de andere buren over..

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-07 20:51

je hoeft er ook niet ruzie om te maken Lachen Lachen maar je kan wel gewoon heel duidelijk zeggen........

Joh, luister eens, niet om een of ander........ maar de manier waarop jullie met elkaar omgaan (en dan vooral de kinderen) verstoord mijn woongenot. Ik moet in dit huis wonen, en dan KAN ik een keer uitslapen en dan gaat dat niet omdat mijn buren zoveel herrie maken.

Kan je heel vriendelijk, maar toch heel duidelijk zeggen

Storm
Bakkabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-07 20:53

Damber schreef:
We hebben het er eigenlijk nooit met de andere buren over..

ga het eens voorzichtig vragen bij hun, gewoon tijdens een praatje over de tuin of het weer.
misschien zitten hun wel met hetzelfde in hun maag en weten ze ook niet wat te doen.

juval

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-07 21:23

lastig probleem, maar toch zou ik proberen er wat van te zeggen. Zorgen ze maar dat ze ze binnen houden 's ochtends vroeg... misschien niet helemaal pedagogisch verantwoord, maar de tv kan soms wonderen doen hoor... laat ze maar lekker een filmpje kijken tot jullie zijn uitgeslapen. je kan het voorstellen aan de buuf.
en je kan ook vragen of de buuf er bezwaar tegen heeft als jij eens optreedt tegen de kinderen... een 'boze buurvrouw' maakt denk ik veeel indruk op die schreeuwers.

veel sterkte en succes ermee.

en anders ..... verhuizen Haha!

fooks

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-07 22:02

Ja, kinderen houden je meestal een spiegel voor.
Dus ik denk dat het begint bij de moeder. Die zal moeten leren om rustig te blijven.
Als de kinderen schreeuwen en zij begint ook, dan wordt het gedrag van de kinderen bevestigd en bekrachtigd.
(Mama doet het immers ook zo, dus zal het wel zo horen).

Ik vind het persoonlijk wel link om je ermee te bemoeien, ook al heb je goede intenties. De reaktie is dan vaak waar bemoei je je mee. Zo heb wel weer genoeg voor psycholoog gespeeld, of heb jij ook nog advies nodig (Je onderschrift, grapje hoor! Haha! Haha! )

isabelle

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-07 22:04

hier nog een moeder van een kind van 6 en een meisje van 1,5...

ik ken die mensen helemaal niet maar ik wil wel melden dat de leeftijd van 6 jaar
een hele vermoeiende en slopende leeftijd is voor de ouders.... we hebben hier ook
een best pittig ding dus we spreken uit ervaring...of het aan de opvoeding ligt? ik weet het niet..
ik ben vrij standvastig..ja is ja en nee is nee...maar tis behoorlijk lastig...

op school praten we erook over en we zijn het er allemaal over eens... 6 jaar is een hele
nare leeftijd.. ze zijn puberaal, opstandig, drammerig en willen hun grenzen verleggen...het kindje van 3 volgt het gedrag van zijn broertje op en zo zit je in een cirkeltje..

het is voor iedereen makkelijk roepen van doe dit of doe dat...maar het moet ook iets bijdragen...

uit je profiel kan ik niet eruithalen of je zelf kids hebt dus ik ga er vanuit van niet...ik moet dan wel zeggen dat ik het bijzonder knap vind dat jij goeie tips kan geven...je hebt namelijk geen ervaring,

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-07 22:16

mijn kind is 8, maar denk nou niet dat zij op welke manier dan ook de boel heeft gek kunnen maken

Kiara

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-07 22:20

Ook zonder eigen kinderen kún je goede adviezen geven isabelle.
Hiermee zeg ik niets over de adviezen van de ts, dat ter zijde.
Maar ik ken een groot aantal proffessionele opvoeders zónder eigen kinderen. Lachen

texelse

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-07 22:22

Voor een probleem met de buren is maar 1 afdoende remedie: verhuizen!!
Hebben wij ook gedaan, en dat hadden we jaaaren eerder moeten doen, heerlijk!!

Tiffany

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-07 22:46

texelse schreef:
Voor een probleem met de buren is maar 1 afdoende remedie: verhuizen!!
Hebben wij ook gedaan, en dat hadden we jaaaren eerder moeten doen, heerlijk!!

Het is zeker vervelend, maar ik vind dat je niet hoeft te verhuizen voor een ander Knipoog ..

juval

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-07 22:48

mijn kinderen zijn 4 en 6 en die halen het heus niet in hun hoofd om 's ochtends herrie te gaan schoppen... midden op de dag in het heetst van de strijd kan het er wel eens wat harder aan toegaan, maar ze laten zich altijd wel corrigeren indien nodig. Het ligt naar mijn mening niet aan de kinderen, maar aan de ouders.