Het leed dat broeken kopen heet

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Het leed dat broeken kopen heet

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-07 15:56

Oooh ik word er zo gestoord van.
Ik pas echt gewoon bijna geen enkele broek.
Ten eerste heb ik lengtemaat 36, waar ik bijna geen leuke broeken van kan vinden.
Het kost me een hele dag shoppen en veel geld om een broek te kopen.
Nou heb ik dus lange benen, maar mijn boven benen zijn veel gespierder dan bij de meeste vrouwen omdat ik fanatiek wielren.
En omdat ik taillemaat 34/36 heb passen mijn boven benen nergens in. Dan moet ik een 38 kopen en dan zakt hij steeds van mijn kont af. Huilen van het lachen
Ik draag voor een deel al mannenbroeken omdat het lekkerder zit maar soms vind ik een wat vrouwelijkere broek ook wel is leuk.
Nu heb ik er een van Only gekocht die ik me eigenlijk niet kon veroorloven, maar goed. Ik moet toch wat aan.

Ik zoek dus een merk met wat wijdere en langere pijpen. Maar die kan ik nergens vinden! Er zit per merk natuurlijk hier en daar wel iets tussen maar is er een merk dat er veel van heeft?
Ik moet eerlijk zeggen dat ik echt een nul ben daarin en mensen die in winkels werken kunnen me vaak ook niet verder wijzen dan wat er in de winkel ligt. Clown

Jellie

Re: Het leed dat broeken kopen heet

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-07 15:57

Een collega van mij die ook vrij lang is koopt haar broeken altijd bij de We. Kom daar zelf nooit maar mss heb je er wat aan..

Ik ben juist een stevige uk en bij mij zijn broeken meestal te lang. echt irri Ja

Keet

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-07 16:23

micchien bij de forecast?

Cissi_D

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-07 17:12

Een vriendin van me heeft volgens mij ook lengtemaat 36.
Zij heeft vaak Take Two broeken, of Replay. Maar die zijn wel wat duurder dan Only..

chillaxing

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-07 19:29

Replay en Indian Rose hebben volgens mij ook lengtemaat 36. Alleen zijn ze rond de €100,-

#Ymke#

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-07 19:30

Idd only broeken, ik heb ook spijkerbroeken van Big nog iets, zal straks even boven kijken. O.a. bij Jeans & Co te verkrijgen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-07 00:00

Inderdaad, Only, Take Two, Fornarina, Miss Sixty, Kuyichi, Mogul, Indian Rose allemaal merken met langere modellen.
( ben zelf 1.86 met maatje 28 / 29 )
Tuurlijk, het blijft zoeken, maar ik kan echt niet meer zeggen dat ik geen spijkerbroeken kan krijgen. ( en 28 is niet het smalste bij die merken / lengte )
Ze zijn wel duurder ja, Only vind ik tegenwoordig echt een koopje Nagelbijten / Gniffelen Maar ja, daar heb ik me inmiddels maar bij neegelegd.

Kom toch bijna altijd bij merkkleding uit, omdat de pasvorm gewoon beter is. Ook met shirtjes, truien, jasjes etc. ( mouw-lengte )

Zwelgje

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-07 10:58

Heb een beetje hetzelfde probleem. Heb hele gespierde bovenbenen maar een taille voor maat 34-36. In principe passen de maatjes 38 het beste over de benen maar in de taille kan je zo'n broek ronddraaien en dat is best irritant. In principe heb ik 3 verschillende maten nodig; maat 32-34 voor boven, maat 38 voor de benen en 34-36 voor de taille. Maar dan kom je al snel uit bij maatkleding van de grote merken en daar heb ik de portemonne ook niet voor Knipoog

Ik ben nu onlangs ook uitgekomen bij Miss Sixty, de maatjes 34 en 36 passen ook daadwerkelijk om de benen. Ook de kleding van Tommy Hilfiger heeft een goede maatvoering en ik koop vaak casual kleding bij de sportzaak, wel vrij duur maar perfecte pasvorm. Ach, en welke vrouw is wel helemaal van top tot teen geschikt voor 1 maat?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-07 12:24

Miss Sixty heb ik ook een paar broeken van gehad, maar al een tijd niet meer naar gekeken. Zal ik weer is doen.
Schrijf de genoemde merken even op! Bedankt allemaal! Haha!

Schimmelig

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-07 12:26

Levi's heeft ook redelijk wat broeken in lange uitvoering geloof ik? Lachen

muppetmayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-07 12:35

Ik heb voornamelijk broeken van Only en Vero moda. Ook wil een pepe jeans of g-star nog weleens passen (wel een stuk duurder) Ik heb hetzelfde probleem als jij hebt, brede bovenbenen, en eigenlijk een lengtemaat 36. Toevallig heb ik een paar weken geleden een broek van capsize (of iets dergelijks) gekocht, waar ik gewoon met mn hiel op mn broekspijp kan staan! Een voor mij geheel nieuwe gewaarwording haha, wist niet wat me overkwam! Als je wil kan ik daar wel eventjes het typenummer van opzoeken voor je.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-07 12:39

Zou dat kunnen?
Ik kan alleen op mijn broekspijp staan als ik een van mijn baggy broeken aan heb. Huilen van het lachen

ilona_89

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-07 13:18

ik zit met lengtemaat 34/36 maar heb dikke bovenbenen en dikke kuiten. en taillemaat zit ik meestal rond de 28 en dus ik kom ook in de broeken van indian rose enzo. af en toe 1 van g-star die ik pas maar dat is ook niet altijd, ik hou dit topic toch ff in de gaten Lachen

Diamante

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-07 15:33

Inderdaad... merken zijn al genoemd!
Ik heb het juist andersom!
Heb vrij dunne, maar wel heel lange benen... maar ik ben boven vrij breed (ofja wat je breed wilt noemen met maatje 26) , maar als ht aan mn benen en in de lengte past, krijg ik hm niet over mn kont! Naja dan maar wat duurdere broeken en wat langer zoeken he Haha!

Getty_Maan

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-07 15:37

Dat had ik nou ook..
Leuke broeken gepas of ze zijn teklein of ze zijn tegroot precies de broek die ik zo onwijs leuk vindy Verdrietig

Damber

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-07 15:38

Ik ken het probleem.. ik heb broeken aangehad van !!500 euries!! maar zelfs die zakken af... of je krijgt van die enorm lage heupbroeken (aan de voorkant komt je broek dan net boven je schaambeen uit) dat als je gaat zitten je gelijk 2 manen boven je broek uit hebt steken (als je begrijpt wat ik bedoel Knipoog ) Wordt er ook helemaal simpel van... Ik ben nu 20 kilo lichter dan ik was, dus 'het is tegenwoordig wat makkelijker' maar vroeger stond ik echt te janken in de pashokjes...

_Sas_

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-07 15:39

Ik heb het tegenovergestelde probleem Knipoog Lengtemaat 30 (moeilijk te vinden en soms zelf nog te lang Bloos) en stevige bovenbenen.. Kan echt nooit wat leuks vinden!

Malibu_

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-07 15:45

Ik heb zelf ook lange benen moet altijd maatje 34/36 hebben met beenlengte.. vreeeeselijk ! Only is ook het enige wat ik me kan veroorloven.

901823

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-07 15:50

Ik heb hetzelfde, lange benen en smal.
Only zit bij mij erg goed. Dan maar iets minder broeken, maar ze zitten wel goed. Lachen
De broeken van de H&M zitten ook mooi. Lachen

fjordnina

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-07 15:57

Garcia heeft lengte en breedte maten. Ik ben dan wel niet lang, maar heb wel stevige bovenbenen en een slanke taille en dezelfde maten. Ook voor mij is het een crime om goedzittende broeken te vinden.

Ik ga meestal naar het jeans centre. Het is een beetje afhankelijk van welk jeans centre, maar over het algemeen wordt je er goed geholpen.

moet wel zeggen dat ik daar tot nu toe altijd geslaagd ben en dat in andere winkels maar zelden lukt.

Sonja_vR

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-07 01:13

lang leve tallgirls.co.uk
hebben ze zelfs broeken in lengtemaat 38 Haha!

Ziolette

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-07 08:04

MW -> KH

Jan_ty

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-07 12:14

Ik heb het ook Lachen

De broeken van Esprit zitten vaak ook goed (zijn wat langer) en ook niet zo duur.

Noeps

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-07 16:08

Bij mij is het ook een drama. Ten eerste heb ik niet zoveel geld over voor een broek [bij 45 euro houdt het wel op bij mij]
en ten tweede heb ik een kl.ote maat.
Lengte 36, breedte 29 of breedte 34/36 [hangt er van af hoe ze de maten neerzetten]
En óf ze zijn te kort óf ze zijn te wijd óf ze slobberen om m'n kont óf ze zitten te strak om mijn bovenbenen óf hij staat me niet óf bluuuuh ik haat broeken kopen. Sigaar

Strondvlieg

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-07 17:48

*meld zich ook Bloos! *

Het is zo vervelend.. Ik geef normaal gesproken niet meer dan 25 euro uit aan een broek. Maybe 30. Meer niet. Ik ben slank (omg wat klinkt dit eigendunkerig Bloos ) en dus zakken ze steeds af. Dan zie je van die leuke broeken en dan zijn ze veel te breed Scheve mond 176 is te breed, maatje 32 iets te lang. Ik doe dus maar 32 en soms ook kleinere maten als ik die zie. (dat is niet die amerikaanse maat, die is nog kleiner Clown ) Ik vind het dus ook vreselijk om in de winkel te staan en honderden broeken te passen die toch te groot zijn Gaaaap Daarom draag ik maar vaak in de zomer jurkjes, dat kan dan nog.. Ik heb eens een replay broek gepast (zo'n skinny jeans) maar die was 80 euro. En dat ga ik er dus écht niet voor betalen Scheve mond