Even een "hartelijk bedankt" naar mijn werkgever!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Barmat

Even een "hartelijk bedankt" naar mijn werkgever!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-06-07 11:01

Naar aanleiding van dit topic:

viewtopic.php?f=136&t=777273&hilit=

Gaf ik aan dat ik heel erg bang was mijn baan te verliezen, aangezien ik nog maar nét begonnen was met een nieuwe baan. Mijn werkgever was echter super coulant, deed er alles aan om mij te helpen en gaven meerdere keren aan dat ik mij geen zorgen hoefde te maken, immers ik toonde 200% inzet en deed er alles aan om tóch gewoon te functioneren. Helemaal te gek dus! Lachen

Echter............................................

Vanochtend moest ik op kantoor komen - morgen loopt mijn proeftijd af en ze hadden een "nare mededeling": Mijn proeftijd zou niet verlengd worden.
*oeps, slik,huh?* Nors opkijken Ik werd afwisselend koud en warm en tegelijkertijd beiden.....

Ik kreeg te horen dat men vond dat ik niet goed functioneerde, dat ik mijn werk niet naar behoren uitvoerde en dat men, na inventarisatie bij het voltallige team, tot de conclusie kwam dat ik niet de juiste persoon was voor deze baan.

Werkelijk, ik dacht van mn stoel te pleuren! Al die tijd alle begrip, complimenten en mij het idee gevend dat mijn inzet zo gewaardeerd werd... en dat nu DIT???? Verward Ik snapte er werkelijk geen ene *piep* van en was enorm overdonderd, begon ook te huilen (want tja, alle ellende van de afgelopen tijd komt dan INEENS er uit) en kon geen zinnig woord meer uitbrengen.

Ja, het speet ze enorm en ja, het viel hen ook zwaar... zeker omdat ik toch zo mijn best had gedaan, steeds inzet had getoond enzo, dat werd écht wel gewaardeerd, maar men vond gewoon dat ik mijn werk niet goed deed, niks persoonlijks natuurlijk!

Ik voelde de grond onder mij wegzakken en wist eigenlijk niet meer wat te doen, maar ik werd na een kort gesprekje gewoon de kamer uitgebonjourd, ik mocht mn spullen pakken en omdat ze zo met mij te doen hebben, krijg ik tot 1 juli gewoon mijn salaris uitbetaald en een mooie eindafrekening, daar hoefde ik mij geen zorgen over te maken natuurlijk Nors opkijken Nors opkijken

Toen ik, een beetje bijgekomen van alles, het voltallige team dat mij zo slecht vond functioneren, een handje ging geven ter afscheid en bedankt, stonden deze zelfde mensen oprecht met hun oren te klapperen en hun mond vol tanden! Werkelijk, ze hadden géén idee en zij hadden helemáál niet geklaagd, ze vonden juist dat ik het zo goed deed!!! Gestoord

Daarmee komen we gelijk tot de werkelijke reden van mijn ontslag - "Bar, omdat je een hersenbloeding gehad hebt, zien wij het niet meer zitten, je bent een te groot risico voor ons bedrijf en daarom doen we nét alsof je het niet goed genoeg deed hier, om je een beter gevoel te geven en omdat we onze ogen eigenlijk ook uit de kop schamen om je de waarheid te vermelden"

Tenminste, hier ga ik nu maar even van uit.

Werkelijk iedereen die ik gedag ging zeggen sloeg helemaal dicht, sprak schande of ging zelfs huilen van schrik, unaniem vonden ze het geen stijl om iemand, zo kort na een hersenbloeding en die wel gvd voor 200% haar stinkende best had gedaan, no matter what, op deze manier de deur te wijzen.

Dat ik een "mooie afrekening" krijg bewijst in mijn ogen ook wel dat we hier te maken hebben met een stinkend zaakje!

Ik ben natuurlijk nú even helemaal van slag, maar denk maar niet dat ik mij hierdoor klein laat krijgen, het is HUN gemis, niet het mijne! Voor een baas die eerst mooi weer speelt en daarna je, één dag voor het verstrijken van je proeftijd, keihard laat vallen, kan en wil ik geen respect opbrengen!

Dikke middelvinger en "hartelijk bedankt (not) " aan mijn ex-werkgever!!! Afgod

Zwartwitje

Re: Even een "hartelijk bedankt" naar mijn werkgever!

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-07 11:05

Jemig!!! Bloos!
Wat een poedersuiker streek! Ik kan me goed voorstellen dat je (ex-) collega's met hun oren hebben staan klapperen/geschrokken zijn, nu ze weten dat hun baas tot dit soort acties in staat is.

Jeetje meid, het zit je niet mee, ik wens je heel veel sterkte!

Daf

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-07 11:07

Pfff wat een tegenvaller. Meid, ik vind het onwijs knap dat je deze instelling hebt, inderdaad voor HUN een gemis en ik hoop dat je snel weer iets leuks vindt waar ze je inzet wel volledig waarderen!!

flettie

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-07 11:08

He getver Bar Boos!
Dat kun je er nu niet echt bij gebruiken maar het l*llige is: je hebt ook nog eens geen poot om op te staan. Proeftijd is proeftijd en dat mag een werkgever idd van het ene op het andere moment opzeggen (werknemer overigens ook Knipoog ).

Maar je houding siert je en op die manier vind je vast wel weer wat anders. Hier bij ons nog werk genoeg hoor (Emmen) Knipoog

Liezel1

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-07 11:10

nou, daar ben je dan mooi klaar mee...
inderdaad een vreemde reden van je werkgever om je zo te ontslaan.. als je echt niet was bevallen hadden ze je misschien beter tips kunnen geven over hoe het dan wel moest tijdens je proeftijd... dan had je er nog wat aan kunnen doen..

maar iemand om deze reden buiten te schoppen en op deze manier is wel beneden alle peil..
misschien moet je maar gewoon blij zijn dat je er weg bent!!

Mer1980

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-07 11:11

Tjeez wat een rotstreek. zo kort voor het einde van de maand. ik hoop dat je heel snel een andere baan hebt.

Hou er rekening mee dat je werkgever nooit zal toegeven dat je ontslagen bent ivm de hersenbloeding dat is nl verboden.

TeeGee

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-07 11:11

Pfff dat is stinkmodder zeg!
Je hebt igg een goede instelling en het komt vast goed!

Elles

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-07 11:12

Jeetje zeg... Scheve mond
Werk je je drie slagen in de rondte, aan alle kanten schouderklopjes en begrip en dan komen ze ineens met dit... Echt schandalig. En nu? Ik neem aan dat je het wel even wilt laten bezinken en dat je je nu niet meteen ergens anders in kunt storten. Heb je nog veel vakantiedagen? Dan kun je die mooi gebruiken om even jezelf weer op te laden.

Barmat schreef:
Dat ik een "mooie afrekening" krijg bewijst in mijn ogen ook wel dat we hier te maken hebben met een stinkend zaakje!

En ik vind het een ontzettend herkenbaar verhaal. Zat vijf weken geleden in hetzelfde schuitje. Nooit wat gehoord, en ineens moest ik komen en gingen ze met drie man sterk vertellen dat mijn 2e jaarcontract niet werd verlengd. Dus geen vaste aanstelling: vakantiedagen opnemen en wegwezen Boos! Werkelijke reden van ontslag is mij ook niet duidelijk, maar ook míjn collega's gleden van hun stoel toen ze het hoorden.
Ik kreeg ook een "mooi getuigschrift" en "álles wat je wilt komt erin te staan" Misselijk Tot op heden trouwens nog niks gekregen, zal er morgen eens even persoonlijk over gaan zeuren.

nightlover

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-07 11:12

Wat een slappe zak !!
Zo zijn de meeste bazen ...

Maar meid : Wat erg dat ze misbruik hebben gemaakt van jou goede instelling BAH .
Iemand die nota bene net een hersenbloeding heeft gehad.

Laat je niet kisten !
Er zijn genoeg bazen die wel op jou zitten te wachten.

bammbamm

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-07 11:15

Nou daar ben je lekker klaar mee...
ik dacht dat de zon nu wel voor je ging schijnen...
maar de reactie's van je collega's zeggen genoeg...
ik hoop dat je dit allemaal goed kan verwerken en ik hoop dat
vanaf NU... de zon gaat en BLIJFT schijnen Bar,
ik wens je heel veel sterkte en heel veel kracht toe

Barmat

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-06-07 11:19

Merilyn schreef:
Tjeez wat een rotstreek. zo kort voor het einde van de maand. ik hoop dat je heel snel een andere baan hebt.

Hou er rekening mee dat je werkgever nooit zal toegeven dat je ontslagen bent ivm de hersenbloeding dat is nl verboden.

In de proeftijd mag alles Knipoog Sterker nog, ze hoeven niet eens een reden op te geven voor ontslag in de proeftijd... Nou goed, ik heb er twee maanden gewerkt, ze hebben ten volle van mij benut en ja, het archief is nu 100% op orde, alles is gereorganiseerd en er is een handboek geschreven waar alles ligt, hoe de procedures zijn etc etc etc..... ze hebben in ieder geval een zeer goed geolied secretariaat daar Boos!

Jammer dat ze niet van meet af aan eerlijk zijn geweest, had ik meer rust kunnen nemen en mijn lichaam de kans kunnen geven beter te herstellen en zou ik nu niet functioneren op pillen..... Verdrietig

Barmat

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-06-07 11:20

Liezel1 schreef:
nou, daar ben je dan mooi klaar mee...
inderdaad een vreemde reden van je werkgever om je zo te ontslaan.. als je echt niet was bevallen hadden ze je misschien beter tips kunnen geven over hoe het dan wel moest tijdens je proeftijd... dan had je er nog wat aan kunnen doen..

maar iemand om deze reden buiten te schoppen en op deze manier is wel beneden alle peil..
misschien moet je maar gewoon blij zijn dat je er weg bent!!

Hebben ze nooit met één woord over gerept, heb altijd alleen maar complimenten ontvangen, daarom ben ik des te woedender!

KimDai

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-07 11:21

Grrr..inderdaad een lage streek. Helaas kun je er weinig aan doen. Ik hoop dat je snel weer een leuke baan vind! Laat je niet kisten he...want het is waarschijnlijk inderdaad niet persoonlijk maar een of andere hoge baas die de hersenbloeding als een risico ziet.

Barmat

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-06-07 11:22

@ Elles: iedere baas is hetzelfde joh, die geven geen ene *piep* om je en hebben je alleen maar nodig als het HUN uitkomt... zeer laag is het allemaal, maar ja, daar koop je als werknemer niets voor helaas.

stelletje sukkels Boos!

En ja, ik ga niet zitten simmen in een hoekje, ik ken mijn eigen "kunnen" en dat zegt meer over mij dan over hen, IK weet dat mij gewoon niets te verwijten valt, dat we hier te maken hebben met enorme zieligerds

Barmat

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-06-07 11:23

KimDai schreef:
Grrr..inderdaad een lage streek. Helaas kun je er weinig aan doen. Ik hoop dat je snel weer een leuke baan vind! Laat je niet kisten he...want het is waarschijnlijk inderdaad niet persoonlijk maar een of andere hoge baas die de hersenbloeding als een risico ziet.

Het is een klein bedrijfje hoor....

Verder vraag ik mij af of die "hoge" baas wel eens nadenkt over zijn eigen ziekte (diabetes) en hierdoor ook minimaal twee dagen per week door afwezig is.... maar nee hoor, dát kan dan weer wel.

Forcalquier

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-07 11:23

Wat hebben die bazen de laatste tijd? ook ik had laatst een topic geopend omdat ik problemen had op mijn werk.Vind het erg naar van je baas dat hij het over de rug van je collega's heeft gespeeld, wees dan een echte vent en vertel de werkelijke reden van je ontslag.
Ik wens je heel veel succes met het zoeken naar een leuke baan.

luuntje

Dacht juist dat je baas zo begripvol was.
Kan mij goed voorstellen dat je je rot geschrokken bent.

Probeer het een beetje te verwerken.
Zo'n doorzetter als jij heeft vast snel weer een baan gevonden met een leuke baas.

Keeva

Pffff, Barmat, heftig verhaal. Ik heb ook je vorige topic gelezen, dat had ik eerder niet meegekregen.
Het is echt ontzettend schoftig Boos! dat ze je nu op zo'n manier ontslaan, maar inderdaad, je doet er helemaal niks aan ... Verdrietig
Ik hoop dat er 1 positief puntje aan dit ontslag zit, en dat is dat je de tijd krijgt om rustig te herstellen van wat je de afgelopen tijd allemaal voor je kiezen gekregen hebt ... Ach gut Ach gut Ach gut

Malibu

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-07 11:25

Belachelijk dat ze dat op die manier hebben gedaan? Ik zou toch wel een boze brief schrijven naar de directeur, met de notitie dat je er niet van gedient ben op deze manier behandeld te worden .

Daarbij zou ik deze zin ook vermelden...
Barmat schreef:
Jammer dat ze niet van meet af aan eerlijk zijn geweest, had ik meer rust kunnen nemen en mijn lichaam de kans kunnen geven beter te herstellen en zou ik nu niet functioneren op pillen.....

Sterkte Ach gut en net als wat je zelf al zei: Het is hun gemis en niet de jouwe Knipoog

Mer1980

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-07 11:28

Barmat schreef:
In de proeftijd mag alles Knipoog Sterker nog, ze hoeven niet eens een reden op te geven voor ontslag in de proeftijd... Nou goed, ik heb er twee maanden gewerkt, ze hebben ten volle van mij benut en ja, het archief is nu 100% op orde, alles is gereorganiseerd en er is een handboek geschreven waar alles ligt, hoe de procedures zijn etc etc etc..... ze hebben in ieder geval een zeer goed geolied secretariaat daar Boos!

Jammer dat ze niet van meet af aan eerlijk zijn geweest, had ik meer rust kunnen nemen en mijn lichaam de kans kunnen geven beter te herstellen en zou ik nu niet functioneren op pillen..... Verdrietig

En dat is dus NIET waar. Ik werk al heel erg lang in de arbeidsbemiddelingsbranche en heb arbeidsrecht gedaan. In de proeftijd mag je inderdaad zonder van opgaaf van redenen opzeggen, MAAR als de werkgever besluit een reden op te geven, moet deze wel aan wettelijke eisen voldoen. Je mag nl NOOIT iemand afwijzen op medische gronden!!!!! en ook niet ind eproeftijd. er zijn nog veel meer voorbeelden te noemen, maar die zijn in dit topic niet van toepassing. Kort gezegd: als ze zeggen dat ze je eruit flikkeren op basis van je hersenbloeding en je hebt getuigen van collega's die zeggen dat je prima functioneerde, dan mogen ze je er niet uitwerken en zal de rechter je en tijdelijk contract toewijzen. er zijn al verschillende zaken over geweest.

Barmat

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-06-07 11:28

@Malibu - wat heeft het voor zin? tuurlijk zou ik ze willen uitschelden voor alles wat lelijk is... maar dat kost energie. Energie die ik liever steek in dit gebeuren te verwerken, mezelf wederom een schop onder mn hol te geven en.... uithuilen en opnieuw beginnen.
Verder heb ik nog heel veel aan mezelf te werken en als ik mezelf blijf opjutten, komen mijn aanvallen, waarvan men nog steeds niet weet of het epilepsie is of niet, steeds vaker en heviger.

Dus nee, ik houd de eer wel aan mezelf Lachen

Apple

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-07 11:30

En, 2 maanden proeftijd?

Hoe lang was je oorspronkelijke contract dan?

Faelivrin

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-07 11:30

Zwaar lage actie van je exbaas. Bah, ik vind het zo laag dat mensen zo kunnen profiteren van iemand om ze vervolgens op de meest grote kl*temanier de deur uit wijzen. Scheve mond Sterkte enzo in ieder geval.

Barmat

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-06-07 11:31

Merilyn schreef:
Barmat schreef:

En dat is dus NIET waar. Ik werk al heel erg lang in de arbeidsbemiddelingsbranche en heb arbeidsrecht gedaan. In de proeftijd mag je inderdaad zonder van opgaaf van redenen opzeggen, MAAR als de werkgever besluit een reden op te geven, moet deze wel aan wettelijke eisen voldoen. Je mag nl NOOIT iemand afwijzen op medische gronden!!!!! en ook niet ind eproeftijd. er zijn nog veel meer voorbeelden te noemen, maar die zijn in dit topic niet van toepassing. Kort gezegd: als ze zeggen dat ze je eruit flikkeren op basis van je hersenbloeding en je hebt getuigen van collega's die zeggen dat je prima functioneerde, dan mogen ze je er niet uitwerken en zal de rechter je en tijdelijk contract toewijzen. er zijn al verschillende zaken over geweest.

Aangezien ik ook arbeidsrecht gedaan heb, wéét ik donders goed dat ze me nú gewoon op legitieme reden hebben ontslagen. En natúúrlijk gaan ze niet zeggen dat het op medische grond is, maar 1+1=2 en ik ben niet gek (alhoewel mn hersenen wel wat van slag zijn).
Ze hebben gewoon gezegd - niet de juiste persoon op de juiste plaats Lachen niks aan het handje, officieel hebben ze zich gewoon ingedekt Lachen

Liezel1

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-07 11:31

je mag idd op een jaar contract max 1 maand proeftijd hebben...