viewtopic.php?f=136&t=777273&hilit=
Gaf ik aan dat ik heel erg bang was mijn baan te verliezen, aangezien ik nog maar nét begonnen was met een nieuwe baan. Mijn werkgever was echter super coulant, deed er alles aan om mij te helpen en gaven meerdere keren aan dat ik mij geen zorgen hoefde te maken, immers ik toonde 200% inzet en deed er alles aan om tóch gewoon te functioneren. Helemaal te gek dus!

Echter............................................
Vanochtend moest ik op kantoor komen - morgen loopt mijn proeftijd af en ze hadden een "nare mededeling": Mijn proeftijd zou niet verlengd worden.
*oeps, slik,huh?*

Ik kreeg te horen dat men vond dat ik niet goed functioneerde, dat ik mijn werk niet naar behoren uitvoerde en dat men, na inventarisatie bij het voltallige team, tot de conclusie kwam dat ik niet de juiste persoon was voor deze baan.
Werkelijk, ik dacht van mn stoel te pleuren! Al die tijd alle begrip, complimenten en mij het idee gevend dat mijn inzet zo gewaardeerd werd... en dat nu DIT????

Ja, het speet ze enorm en ja, het viel hen ook zwaar... zeker omdat ik toch zo mijn best had gedaan, steeds inzet had getoond enzo, dat werd écht wel gewaardeerd, maar men vond gewoon dat ik mijn werk niet goed deed, niks persoonlijks natuurlijk!
Ik voelde de grond onder mij wegzakken en wist eigenlijk niet meer wat te doen, maar ik werd na een kort gesprekje gewoon de kamer uitgebonjourd, ik mocht mn spullen pakken en omdat ze zo met mij te doen hebben, krijg ik tot 1 juli gewoon mijn salaris uitbetaald en een mooie eindafrekening, daar hoefde ik mij geen zorgen over te maken natuurlijk

Toen ik, een beetje bijgekomen van alles, het voltallige team dat mij zo slecht vond functioneren, een handje ging geven ter afscheid en bedankt, stonden deze zelfde mensen oprecht met hun oren te klapperen en hun mond vol tanden! Werkelijk, ze hadden géén idee en zij hadden helemáál niet geklaagd, ze vonden juist dat ik het zo goed deed!!!

Daarmee komen we gelijk tot de werkelijke reden van mijn ontslag - "Bar, omdat je een hersenbloeding gehad hebt, zien wij het niet meer zitten, je bent een te groot risico voor ons bedrijf en daarom doen we nét alsof je het niet goed genoeg deed hier, om je een beter gevoel te geven en omdat we onze ogen eigenlijk ook uit de kop schamen om je de waarheid te vermelden"
Tenminste, hier ga ik nu maar even van uit.
Werkelijk iedereen die ik gedag ging zeggen sloeg helemaal dicht, sprak schande of ging zelfs huilen van schrik, unaniem vonden ze het geen stijl om iemand, zo kort na een hersenbloeding en die wel gvd voor 200% haar stinkende best had gedaan, no matter what, op deze manier de deur te wijzen.
Dat ik een "mooie afrekening" krijg bewijst in mijn ogen ook wel dat we hier te maken hebben met een stinkend zaakje!
Ik ben natuurlijk nú even helemaal van slag, maar denk maar niet dat ik mij hierdoor klein laat krijgen, het is HUN gemis, niet het mijne! Voor een baas die eerst mooi weer speelt en daarna je, één dag voor het verstrijken van je proeftijd, keihard laat vallen, kan en wil ik geen respect opbrengen!
Dikke middelvinger en "hartelijk bedankt (not) " aan mijn ex-werkgever!!!