Als de problemen boven je uit groeien....

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Catori

Als de problemen boven je uit groeien....

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-06-07 20:54

en je niet meer weet waar je moet beginnen?
Wat moet je dan?
Had al genoeg problemen, serieuze problemen...Vanochtend kwam daar nog eens een keer iets heel vervelends bij.
Heb de honden gepakt en ben naar het strand gegaan. Lopen was me teveel. Heb daar als een dodo wel 2 uur gezeten, alleen maar gezeten, gekeken naar het strand, geluisterd naar de stilte. Tranen laten lopen...oplossingen gezocht, niet gevonden.
Weet niet zo goed meer waar te beginnen. Heb professionele hulp hoor, al een tijd, maar ja die luisteren wel, maar vechten en doorgaan zal je toch zelf moeten doen.....

Zoek ook hier geen oplossingen, maar misschien even m'n hart luchten....

_Jodie_

Re: Als de problemen boven je uit groeien....

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-07 21:01

Sterkte met alles!

Myrtje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-07 21:16

veel sterkte, ik hoop dat alles op zn tijd weer goedkomt.
Zit op dit moment ook ff te janken om wat dingen enzo.. weet me god ook niet wat ik kan doen. heb wel een topic waar ik mn hart kan luchten maar dat doe ik al zovaak en wil niet als een zeur overkomen...

Junip

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-07 21:18

Sterkte meis! Als je een keer je hart wilt luchten... pb staat open

Alja

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-07 21:27

ik heb ook geen oplossingen voor je problemen maar wens je veel sterkte in deze moeilijke tijd!

Fairytale

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-07 21:29

Ik weet ook zo even geen oplossing voor je, maar ik wens je ook heel veel sterkte in deze komende tijd! Ach gut Volhouden, hoor!

Schimmelig

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-07 21:30

In veel gevallen geneest tijd alle wonden, sterkte Lachen

Catori

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-06-07 21:56

dank jullie wel allemaal Knipoog
Tsja, problemen oplossen moet jezelf, of dat nou op het strand, op een paardenrug, in je bed of weet ik veel waar is.
Soms helpt schrijven....soms zie je dan ineens dingen die je niet eerder zag.

Heb op het moment het idee dat mijn leven een bol wol is waarvan het begin zoek is en de knopen zich vermenigvuldigen.....en ow, wat haat ik knopen. Doordat ik zo fanatiek ben en de lat vaak hoog leg, trek ik soms onbewust de knopen nog wat strakker aan.
en moet je het zoals Schimmelig zegt, de tijd geven en niet ongeduldig worden......

Fitch

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-07 22:23

Doe wat je leuk vindt. Blijf rustig. Glimlach. Drink veel kruidenthee en eet chocola. Probeer mensen waar je verdrietig van wordt te vermijden. Heel veel sterkte. Kusje

poekie01

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-07 22:29

Ga praten met iemand, laat het niet erger worden!! Er is altijd een uitlaatklep!! Gisteren een buurvrouw verloren, 2 kids, zag geen uitweg meer!! Ik kan het nog niet geloven, altijd opgewekt naar de buitenwereld! Doe er iets mee!!

Catori

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-06-07 22:38

@Poekie: Gekke plannen heb ik niet hoor, gelukkig niet. Voel me trouwens veel te verantwoordelijk en schuldig.
Hulp heb ik ook al een tijdje. En dat helpt ook wel.

Maar soms heb je behoefte om te praten als je niet aan de beurt ben bij de psych....soms heb je even zin om het een en ander eruit te gooien, om even wat balast kwijt te raken.

Op het strand vanmorgen liep ik langs de zee, waaide nogal hard....golven maakte herrie, werd er nog onrustiger van...ben uiteindelijk naar de duinrand gelopen en heb daar heel lang gezeten. Het was helemaal stil. En daar kon ik een beetje m'n hoofd leegmaken en mijn tranen laten gaan. Huil niet zo makkelijk.

Imitador

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-07 22:42

Heel goed dat je de rust zoekt. Blijf dat doen, pas als je uit je paniek bent kun je recht en redelijk denken. Er is altijd een oplossing. Maar waar? Laat het op je af komen en probeer met verstand een weg te vinden. Want die is er, altijd!

poekie01

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-07 22:42

Blij om te horen, ik ben nogal geschrokken gisteren van de buurvrouw, het is ook kinderen niet uit te leggen!! Zoek in ieder geval een uitlaatklep!!

sjorsie

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-07 22:43

sterkte Lachen probeer ondanks alles leuke dingen te blijven doen zoals wandelen met je honden dat helpt echt

Catori

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-06-07 23:14

@Imitador: Rust is heel belangrijk merk ik nu, rust, rust en nog eens rust en het liefst een hutje op de hei. Thuis blijf ik een beetje in mijn eigen kringetje ronddraaien.

@Poekie: Kan me voorstellen dat je geschrokken bent!!

Het komt vast wel goed, maar soms is het even teveel en vanochtend was de druppel.

Tallie1979

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-07 23:46

Neem de rust om jezelf terug te vinden. Je bent jezelf nu gewoon kwijt, ik weet het, ik kruip nog steeds uit een dal waar ik een half jaar geleden in terecht ben gekomen.

Soms zijn veranderingen goed, soms ook niet, houd de normale, stabiele dingen vast en laat die pas gaan als het beter met je gaat.

Het is goed dat je hulp hebt gezocht, heb ik ook gedaan, wat heel erg heeft geholpen Knipoog

Sterkte met alles, ik weet hoe het is om je diep ongelukkig te voelen. Ik ben er ook nog neit helemaal bovenop, maar dag voor dag, stapje voor stapje kom ik dichterbij Lachen

Jij gaat er ook weer komen!!

Dikke knuf!

Phrono

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-07 16:07

Kop op! Heel veel sterkte Ach gut

Catori

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-06-07 17:43

Vandaag werd het een stapje erger allemaal.
Ben niet verder gekomen dan mijn bed en de overkant van de straat voor de honden...zucht

ELpatcho

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-07 18:02

ik ga altijd rennen met mn hondje,, sterkte!

Renee__

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-07 18:02

Omdat ik niet weet wat er gaande met je is, wens ik je sterkte, veel meer kan ik niet doen.
Verder mag je altijd een pbtje sturen, een luisterend oor is altijd fijn.

Bandos

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-07 13:11

Lieve Nektosha...helaas door veel verdriet en het verliezen van twee diebaren van mij voel ik mij net zoals jij.Meid wat is die put toch hoog he?Ja ook ik ben mijn laddertje kwijt,al blijf ik daar naar zoeken.Ik weet het ook allemaal vaak niet meer,maar gelukkig heb jij net als ik dieren.En deze vragen toch om aandacht en verzorging,plus je krijgt er zoveel van terug!!Maar inderdaad het is heel erg moeilijk eenmaal in een zware depressie te zitten,ik weet dat maar al te goed!!En jammer genoeg heeft niet iedereen begrip,wat dan ook nog eens fiks pijn doet.Meid blijf vechten voor jezelf...nee het valt echt niet mee,ik weet het.Ik wens je alle sterkte van de wereld toe meid.Een oprechte knuffel van een lotgenootje.. Ach gut .

Catori

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-06-07 15:19

Thanks Knipoog

Probeer energie te halen uit de dingen die een beetje leuk zijn of goed gaan, om met die energie de 'rotdingen' weer te lijf te gaan.

Vandaag een buitenrit gemaakt, lekker door het bos.....wat dingen gedaan die ik niet durfde....
hoop dat ik die goede dingen kan vasthouden.

knuf terug Bandos

SassieSjaak

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-07 15:44

Loesje: Neem je dromen es mee de dag is.

Mijn motto na een rotperiode CARPE DIEM, staat in tegeltjes boven mijn spiegel...

Er komt een tijd dat je het lichtpuntje aan het einde van de tunnel wel kunt zien geloof me!

Dikke knuf en een arm om je heen....

BeLoVeD

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-07 12:12

He klinkt niet echt lekker meid! Als ik zo je berichtje lees dan zie ik een deel van mijn eigen gevoelens terug. Ik kan alleen maar zeggen houd de moed erin! Er zijn geen garanties in het leven. Bezien vanuit angst zijn ze niet sterk genoeg en bezien vanuit liefde zijn ze niet nodig..Mijn inbox staat open iig, mocht je daar behoefte aan hebben.

Catori

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-06-07 12:25

gisteren was een dag die wel weer ging, berg afleiding, even twee armen om me heen van een vriendin.
Vandaag is weer knokken, vechten tegen de tranen, vechten tegen rotgevoel.
Merk dat ik heel erg last heb van piekeren en mezelf overal de schuld van geven...is erg lastig.

Zit de kranten te sorteren, de was op te vouwen, wierookje aan, kaarsjes aan......het moet maar zo.
Bij de pakken neer gaan zitten doe ik niet, maar meer als mijn best zit er even niet in

@BeLoVeD : thanks Knipoog