bekeuring in de trein

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Jilletje

bekeuring in de trein

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-05-07 17:05

nou de titel zegt het al!!! ik heb vrijdag een boete in de trein gekregen, naruurlijk mn eigen schuld wand ik was gewoon dom vergeten een kaartje te kopen, dus dat is niet het probleem.
ik werd door de conductriese op een ongepaste manier behandeld de mevrouw was reacties en discusies aan het uitlokken en daar had ik helemaaaaal geen zin in en nu heeft ze ook nog een verkeerd bedrag opgeschreven, ik had een enkeltje van ede-wageningen naar arnhem-velperpoort en dat heb ik duidelijk gezegd en het staat ook opgeschreven op de bekeuring maar nu heeft ze als prijs van het treinkaartje het bedrag van een retour opgeschreven dat is dus 5,70 ipv 3,30, het is dus niet zoveel geld maar omdat ik gewoon belachelijk werd behandeld ben ik er zooo kwaad over dat ik me afvraag of ik door die fout onder de bekeuring uit kan komen, ik heb net even gezocht maar ik kan er nergens wat over vinden wie weet hier meer van???
bedankt alvast!!!

Sammie

Re: bekeuring in de trein

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-07 18:19

Als je de bekeuring hebt moet je bezwaar kunnen maken en dan zul je via die weg zo je beklag moeten doen. Of het een gegronde reden is is een tweede.

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-07 19:37

Ik zou niet weten waarom je dan ineens geen bekeuring meer hoeft te betalen? Je kunt misschien wel je E 2,40 terugvragen door een (nette) brief naar de klantenservice van de NS te sturen. Maar waarom dan ook de bekeuring zou komen te vervallen snap ik niet helemaal.

Kieffer

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-07 22:38

Onder die bekeuring uit komen kan niet, je hebt tenslotte "een dienst gestolen" maar onder dat extra bedrag kan je denk ik wel uitkomen. Hoe kom je er eigelijk bij dat je door zo'n foutje onder een bekeuring uit zou kunnen komen? Je zou gewoon even een brief moeten sturen naar de Ns met een kopietje van de bekeuring en jouw verhaal erbij, dan moet het wel goedkomen.

Sonja_vR

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-07 23:44

zou sowieso ene klacht indienen over het gedrag van de werknemer en idd een brief over het foute bedrag

youngster

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-07 09:13

NM--> LZP

Vanessa24

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-07 09:52

Ik denk dat je jezelf af moet vragen of al die moeite het wel waard is.
Papier, inkt, de moeite om de brief te schrijven en de postzegel zorgen er al voor dat je, het bedrag wat je niet wilt betalen, daaraan al hebt uitgegeven.

Als je echt ontevreden was over het gedrag van de medewerker, zou je een klachtenbrief kunnen sturen..ik durf niet te garanderen dat ze er daadwerkelijk ook wat mee doen.
De boete zelf zou ik gewoon in z'n geheel betalen.

Debsey

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-07 10:03

Hoe krijg je het voor mekaar om te vergeten een kaartje voor de trein te kopen? Verward
Je loopt toch ook niet de efteling binnen zonder toegangsbewijs?
hahaha of sliep je nog Haha!

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-07 10:08

Hmm zo gek is dat niet hoor. Ik heb ov en ben wel eens in het weekend de metro ingelopen en toen ik weer op Zuidplein stond bedacht ik me dat het weekend was en dat ik had moeten stempelen.

Ik deed het dus écht niet bewust (ben ook niet gesnapt toen).

Jilletje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-05-07 10:26

nee idd Tong uitsteken gewoon domweg vergeten, hoe moet je dat uitleggen??? niet!!! en als je dat dan eerlijk zegt gaan ze nog vanalles uitlokken!!! naja iig bedankt voor de tips!!!

Bindi

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-07 10:44

Ik heb wel eens eerst een enkeltje gekocht ivm kortingskaart (niet voor 9 uur geldig) zodat ik op de terugweg weer een enkeltje kon kopen, dat was goedkoper. Maar ik ben op de terugweg dat enkeltje echt glad vergeten, omdat ik normaal altijd reisde met retourtje.
Bij de controle liet ik dus mijn enkeltje zien, wat dus niet meer geldig was...Ik was het echt echt vergeten. Een boete was zeer terecht geweest, maar het ligt puur aan je eigen reactie op dat moment, en hoe je reageert. Ik heb dus ook geen boete gehad, maar kon op het station een kaartje kopen terwijl de conductrice meeliep. En toen was het geregeld.

Denk dat je eens na moet denken hoe je reageert op dat moment?

Lovely1

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-07 10:47

Zeker niet netjes van deze vrouw.. en ik denk dat je er verstandig aan doet om even een klachtbrief te schrijven naar de NS en daar in uitlegt wat er is gebeurd. Maar volgens mij hoef je de eerste bekeuring ook niet te betalen (hier krijg je bericht over thuis) en wordt die kwijt gescholden onder het motto: Kan een keer gebeuren. Ik weet niet zeker of dit nog is maar ik ken verscheidene mensen die de eerste keer niet hoefden te betalen.

Lovely1

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-07 10:50

Debsey schreef:
Hoe krijg je het voor mekaar om te vergeten een kaartje voor de trein te kopen? Verward

Gebeurd heel vaak, gewoon omdat veel mensen met kortingskaarten enzovoorts reizen. Ik heb een week OV waar ik dus doordeweeks gratis mee reis, als ik nou een keer naar Nijmegen ga in het weekend vergeet ik het ook weleens bijna en moet snel terugrennen.

Jilletje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-05-07 10:53

Honey79 schreef:
Ik heb wel eens eerst een enkeltje gekocht ivm kortingskaart (niet voor 9 uur geldig) zodat ik op de terugweg weer een enkeltje kon kopen, dat was goedkoper. Maar ik ben op de terugweg dat enkeltje echt glad vergeten, omdat ik normaal altijd reisde met retourtje.
Bij de controle liet ik dus mijn enkeltje zien, wat dus niet meer geldig was...Ik was het echt echt vergeten. Een boete was zeer terecht geweest, maar het ligt puur aan je eigen reactie op dat moment, en hoe je reageert. Ik heb dus ook geen boete gehad, maar kon op het station een kaartje kopen terwijl de conductrice meeliep. En toen was het geregeld.

Denk dat je eens na moet denken hoe je reageert op dat moment?

....ik was met een vriendin aan het praten over ernst van der pasch Haha! want we zouden naar zijn voorstelling gaan en daarna nog ff de stad in

Kieffer

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-07 10:54

Debsey schreef:

Geloof me, gebeurd mij ook regelmatig, maar ik kom er meestal achter als ik net in de trein zit en nog snel heen en weer kan rennen. Ik ben een Ov jaarkaart gewend, die heb ik nu niet meer en ik zat zo vaak in de trein met Ov, dat het echt even wennen is.

Polivy

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-07 10:58

Heb je dan geen boete van 35 euro erbij gekregen?

Hermelijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-07 11:00

Ik vind het nog bijzonder beleefd van die conductrice dat ze je geen boete heeft opgelegd van 35 euro, want dat had ze ook makkelijk kunnen doen, tenminste, dat was toch die nieuwe regel?
Tsja, je zou het kunnen proberen om een brief te schrijven maar mij zou het de moeite niet waard zijn...

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-07 11:47

Debsey schreef:

't Is mij inderdaad ook al wel een keer gebeurd. En 1 keer bijna. Ik heb een OV dus doordeweeks koop ik nooit een kaartje, daarnaast stap ik in op Utrecht Centraal, en dat station loop ik ook heel vaak over voor andere dingen. Ik ben gewoon dom de trein ingestapt, en toen de conducteur langskwam begon het belletje te rinkelen Lachen
Ik weet niet eens meer of ik een boete moest betalen, volgens mij niet.

Wel weet ik dat het ook een beetje van de conducteurs afhangt. Ik heb namelijk ook al 2 keer onterecht een boete gehad: de eerste keer voor een reis die je op 2 manieren kon maken, had ik ook nagevraagd bij het loket, maar de conducteur deed moeilijk. Boete gekregen, klachtenbrief geschreven en geld weer teruggehad. De tweede keer was de kaartautomaat 'een beetje' kapot: hij accepteerde sommige pasjes niet en sommige wel. De mijne niet. En hoewel ik me direkt bij instappen gemeld had, geloofde de conducteur het toch niet. Ik heb toen niet direkt betaald maar het na laten sturen, en toen ze de rekening stuurden was het boetebedrag er weer afgehaald.

Lovely1

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-07 11:48

Shadow0 schreef:
Debsey schreef:

't Is mij inderdaad ook al wel een keer gebeurd. En 1 keer bijna. Ik heb een OV dus doordeweeks koop ik nooit een kaartje, daarnaast stap ik in op Utrecht Centraal, en dat station loop ik ook heel vaak over voor andere dingen. Ik ben gewoon dom de trein ingestapt, en toen de conducteur langskwam begon het belletje te rinkelen Lachen
Ik weet niet eens meer of ik een boete moest betalen, volgens mij niet.

Wel weet ik dat het ook een beetje van de conducteurs afhangt. Ik heb namelijk ook al 2 keer onterecht een boete gehad: de eerste keer voor een reis die je op 2 manieren kon maken, had ik ook nagevraagd bij het loket, maar de conducteur deed moeilijk. Boete gekregen, klachtenbrief geschreven en geld weer teruggehad. De tweede keer was de kaartautomaat 'een beetje' kapot: hij accepteerde sommige pasjes niet en sommige wel. De mijne niet. En hoewel ik me direkt bij instappen gemeld had, geloofde de conducteur het toch niet. Ik heb toen niet direkt betaald maar het na laten sturen, en toen ze de rekening stuurden was het boetebedrag er weer afgehaald.

Wat is de NS toch aardig met kwijtschelden Bloos

Sophie2

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-07 12:08

Ik ga met Shadow0 mee. Ik rij ook elke dag bij Arnhem Velperpoort Clown

ponymeid1

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-07 12:18

Arnhem Velperpoort is kl*te Clown Clown

Jilletje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-05-07 14:49

_Scarlet_ schreef:
Ik vind het nog bijzonder beleefd van die conductrice dat ze je geen boete heeft opgelegd van 35 euro, want dat had ze ook makkelijk kunnen doen, tenminste, dat was toch die nieuwe regel?
Tsja, je zou het kunnen proberen om een brief te schrijven maar mij zou het de moeite niet waard zijn...

de boete is standaard hoor die heb ik gewoon gekregen en die conuctrice was alles behalve beleefd, en dan ook nog verkeerde dingen invullen!!! daar ben ik zo kwaad om....de boete is mn eigen schuld maar op de manier hoe ik behandeld werd niet!!!

Mloes

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-07 16:59

Een vriendin van mij heeft ook een keer n boete gekregen, maar ze vond dat ze heel onbeschoft was behandeld. Zij heeft toen gebeld, en ze hoefde niet het hele bedrag meer te betalen ofzo. Dus je kan het altijd proberen!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-07 17:06

Zo te lezen ben je juist ontzettend gematst en heb je een kaartje aan kunnen schaffen tegen treintarief. Dat ligt wel iets hoger dan als je er gewoon op tijd eentje koopt, ik vermoed administratiekosten?

Edit: Of moest je een kaartje kopen tegen treintarief + een boete betalen? Ook dan klopt het wel dat het kaartje duurder is, dan op het station. Leuk is het natuurlijk niet.

Jilletje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-05-07 17:13

ik heb net de bekeuring binnen gehad het bedrag is dus gecorigeerd, het is nu 38.30 euro, maar bellen naar de ns ga ik zeker!!!