Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Debsey schreef:Hoe krijg je het voor mekaar om te vergeten een kaartje voor de trein te kopen?![]()
Je loopt toch ook niet de efteling binnen zonder toegangsbewijs?
hahaha of sliep je nog
Honey79 schreef:Ik heb wel eens eerst een enkeltje gekocht ivm kortingskaart (niet voor 9 uur geldig) zodat ik op de terugweg weer een enkeltje kon kopen, dat was goedkoper. Maar ik ben op de terugweg dat enkeltje echt glad vergeten, omdat ik normaal altijd reisde met retourtje.
Bij de controle liet ik dus mijn enkeltje zien, wat dus niet meer geldig was...Ik was het echt echt vergeten. Een boete was zeer terecht geweest, maar het ligt puur aan je eigen reactie op dat moment, en hoe je reageert. Ik heb dus ook geen boete gehad, maar kon op het station een kaartje kopen terwijl de conductrice meeliep. En toen was het geregeld.
Denk dat je eens na moet denken hoe je reageert op dat moment?
Debsey schreef:Hoe krijg je het voor mekaar om te vergeten een kaartje voor de trein te kopen?![]()
hahaha of sliep je nog
hahaha of sliep je nog
Shadow0 schreef:Debsey schreef:Hoe krijg je het voor mekaar om te vergeten een kaartje voor de trein te kopen?![]()
hahaha of sliep je nog
't Is mij inderdaad ook al wel een keer gebeurd. En 1 keer bijna. Ik heb een OV dus doordeweeks koop ik nooit een kaartje, daarnaast stap ik in op Utrecht Centraal, en dat station loop ik ook heel vaak over voor andere dingen. Ik ben gewoon dom de trein ingestapt, en toen de conducteur langskwam begon het belletje te rinkelen![]()
Ik weet niet eens meer of ik een boete moest betalen, volgens mij niet.
Wel weet ik dat het ook een beetje van de conducteurs afhangt. Ik heb namelijk ook al 2 keer onterecht een boete gehad: de eerste keer voor een reis die je op 2 manieren kon maken, had ik ook nagevraagd bij het loket, maar de conducteur deed moeilijk. Boete gekregen, klachtenbrief geschreven en geld weer teruggehad. De tweede keer was de kaartautomaat 'een beetje' kapot: hij accepteerde sommige pasjes niet en sommige wel. De mijne niet. En hoewel ik me direkt bij instappen gemeld had, geloofde de conducteur het toch niet. Ik heb toen niet direkt betaald maar het na laten sturen, en toen ze de rekening stuurden was het boetebedrag er weer afgehaald.
_Scarlet_ schreef:Ik vind het nog bijzonder beleefd van die conductrice dat ze je geen boete heeft opgelegd van 35 euro, want dat had ze ook makkelijk kunnen doen, tenminste, dat was toch die nieuwe regel?
Tsja, je zou het kunnen proberen om een brief te schrijven maar mij zou het de moeite niet waard zijn...