Gisteravond kreeg ik van een vriend van mij te horen dat de moeder van m'n ex is overleden. Nu zit ik erg te twijfelen of ik nou wel of geen kaartje zal sturen. De ex in kwestie heb ik al 3 jaar niet meer gezien, en heb daar ook de behoefte niet aan. Heb welliswaar maar 1,5 jaar met hem gehad, maar vind het erg rot voor hem. In mijn periode met hem samen was zijn moeder kerngezond, 3 jaar later is ze dood... Ze is overleden aan hersenkanker, iets wat kleine half jaar geleden bij haar is ondekt. Ondanks dat ik geen contact meer met hem heb, leef ik wel een heel klein beetje mee. En twijfel daarom ook enorm of ik wel een kaartje zal sturen. Hij heeft mij namelijk niet netjes behandelt, mede door zijn ouders.
Wat zouden jullie doen, wel of geen kaartje sturen?
Als jij en je ex niet op een hele nare manier uit elkaar zijn gegaan, en je had een redelijk contact met je ex-schoonmoeder dan zou ik een kaartje sturen. Ik zou geen 'zwaar' kaartje sturen, maar gewoon eeen kaartje dat je het vervelend voor hem vind of zo, sterkte .
Er zit al drie jaar tussen; als ik je berichtje lees denk ik ook dat je niet bijzonder veel met de moeder van je ex had. Als je verder geen behoefte meer hebt aan contact met hem, zou ik het achterwege laten. Ik denk dat een reactie alleen maar vragen oproept.
Ik zou gewoon een kaartje sturen hoor. En 1,5 jaar is niet kort hoor. Ik kan me heel goed voorstellen dat je met hem meeleeft. Ik had het bij een ex zelfs toen kort nadat het uitging tussen ons, ik hoorde dat zijn ouders gingen scheiden. En een tijd later hoorde dat zijn broer teelbalkanker had gehad (maar ze dat op tijd hebben ontdekt gelukkig). Ik leefde toen ook wel met hem mee. Ik denk dat je ex het zeker zal waarderen als je een kaartje stuurt. (of je nou wel of niet goed uit elkaar gegaan bent. En het is tenslotte al zo lang geleden dat die situatie er was) Hou het gewoon een beetje kort, algemeen en niet te persoonlijk als je een kaartje stuurt, zoals Kristie al zei.
Ik zou het wel doen. Dit is een van jou een welgemeende reactie op het overlijden van zijn moeder. Het heeft niks met het verleden te maken dus probeer dat er niet bij te betrekken.
Ik vind het wel zo netjes en fatsoenlijk om te doen......
Gewoon een neutraal kaartje met "oprechte deelneming" ofzo er op, en dan alleen je naam er op zetten is voldoende, je hoeft geen heel verhaal neer te pennen....
Gewoon doen. Toen de vader van een ex van mij is overleden ben ik ook naar de concoleance geweest. De ex in kwestie belde mij echter wel zelf op dat hij overleden was, hij had kanker, al toen we nog een relatie hadden.
Omdat je al met de gedachte speelt zeker een kaartje sturen. Waarschijnlijk zullen er veel kaarten hem en zijn familie toekomen. Jouw kaart zal dan niet speciaal opvallen.
Doen wat je gevoel je ingeeft. Veel mensen doen dit niet meer en denken te veel na!
Gewoon een kaartje sturen.. Ik neem aan dat je met zijn moeder geen problemen hebt gehad. En het kaartje is niet alleen voor hem steun, maar voor de hele familie..
Houd de eer aan jezelf,als jij er een goed gevoel bij hebt zou ik gewoon een kaartje sturen! Wat hier boven ook al gezegt is ...je stuurt het niet aan je ex maar aan de fam ! Ik heb een aantal jaar terug ook een kaartje gestuurd naar de fam van mijn ex,ik vond dat wel zo netjes !
ik zou het ook doen, maar dan indd alleen sterkte en je naam ofso. wij kregen ook een kaartje van de ex van me broer, toen me oma was overleden. we vonden het toen tog wel fijn.
Gezien de opmerking dat jullie heel rot uit elkaar zijn gegaan MEDE door zijn ouders, wekt bij mij de indruk op dat je juist GEEN goede band (meer) had met hem en zijn ouders. Op basis van de zin mede door zijn ouders zou ik zeggen: niet doen.