Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Gertruud1984 schreef:Wat mijn betreft niks mis mee...als het net zo vaak voor zou komen als gewone huisman. Ik erger me aan het feit dat het nog altijd de vrouwen zijn die verantwoordelijk zijn voor het huishouden en daarnaast ook fulltime moeten werken, en waar er vanuit gegaan wordt dat als er minder gewerkt gaat worden het altijd de vrouw is die in moet leveren ipv beide partners evenveel.
soesita schreef:Gertruud1984 schreef:Wat mijn betreft niks mis mee...als het net zo vaak voor zou komen als gewone huisman. Ik erger me aan het feit dat het nog altijd de vrouwen zijn die verantwoordelijk zijn voor het huishouden en daarnaast ook fulltime moeten werken, en waar er vanuit gegaan wordt dat als er minder gewerkt gaat worden het altijd de vrouw is die in moet leveren ipv beide partners evenveel.
Dat kan jij wel zeggen, maar verlies je dan alsjeblieft niet uit het oog dat vrouwen voor dezelfde functie nog steeds minder verdienen dan mannen? Want volgens mij zit dáár het probleem: het verlies van inkomen is bijna altijd groter als de man thuis zou blijven dan als de vrouw thuis blijft.
soesita schreef:Voor de rest is er volgens mij helemaal niks mis met huisvrouw of -man zijn, alleen kunnen zich het steeds minder mensen permitteren.
Gertruud1984 schreef:Wat mijn betreft niks mis mee...als het net zo vaak voor zou komen als gewone huisman. Ik erger me aan het feit dat het nog altijd de vrouwen zijn die verantwoordelijk zijn voor het huishouden en daarnaast ook fulltime moeten werken, en waar er vanuit gegaan wordt dat als er minder gewerkt gaat worden het altijd de vrouw is die in moet leveren ipv beide partners evenveel.
)