er is ingebroken bij ons

ik werd wakker toen de voordeur dichtsloeg vanochtend om half 7.
ik kijk op en zie dat beneden alle lampen branden, eerst denk ik nog hmmm, heeft mark de lampen laten branden???
toen hoorde ik de auto starten, een diesel dus dat hoor je wel, ik ren het bed uit naar de voorkamer naar het raam en zie zo onze auto voorbij komen rijden
ik sjees de trap af en alle kastjes staan open...de computerkast open...tas weg...sleutels van de auto weg, ook van onze 2e autootje maar die staat er gelukkig nog.
gauw politie gebeld...we komen eraan...ze moeten nu nog komen, terwijl ik dit typ...

snel de noodsleutel op gezocht van de kleine auto en de accu los gekoppeld zodat ze die in ieder geval niet mee kunnen nemen.
al mijn pasjes weg, telefoons weg, videocamera...en die oen heeft de 3x zo dure digi-spiegelreflex-camera laten liggen terwijl die notabene naast de vidoe-camera op de tafel lag!!!!
snel interhelp gebeld en de bankpas laten blokkeren en melding gemaakt dat paspoort en rijbewijs ook weg zijn, gelukkig worden er meteen nieuwe aan gevraagd.
Telford gebeld (met huistelefoon) en de abbonnementen van de telefoons laten blokkeren.
ze zijn op zoek geweest naar de autopapieren maar omdat er zo'n berg papier in die kast ligt hebben ze die gelukkig niet gevonden, annders hadden ze hem zo uit kunnen voeren naar verweggistan...
nu zit ik maar te denken, was ik maar 5 min eerder wakker geworden, dan hadden we hem/haar misschien nog kunnen pakken....GRRRRRRR!!!!!!
iemand dit ook al eens mee gemaakt???
En het idee alleen al dat ze in je huis zijn geweest.. bah.
Het is wel balen! En het lijkt me ook eng, het idee dat jij in bed ligt en een vreemde beneden je huis aan het plunderen is. 
Grrrr walgelijk zeg,hoe hebben ze het lef he zou je je toch af vragen ?
.
), en mn vader kijkt nog eens goed...Man was toch wel wat langer als mn broer (stond daar nog steeds, heeeeel vreemd), dus mn vader loopt die kant op, ziet dat t niet mn broer is en roept: HE, JIJ DAAR!!! Toen zette diegene het op een lopen...Mn vader alles gecontroleerd, wat was er weg: een leverworst, flesjes malt-bier, de goedkoopste fles wijn (stond ook hele dure) en nog wat etenswaar
Waarschijnlijk een zwerver dus ofzo. We hebben er later hartelijk om gelachen (vooral om het feit dat ie malt-bier mee had genomen, en een hele dure mountainbike had laten staan), maar toch is het eng, het idee dat er zomaar iemand jouw huis binnenkomt (waar je je veilig zou moeten voelen) en daar spullen meeneemt. En wat als ie geen kant op had gekunt? Misschien was ie wel agressief geworden ofzo...Bij ons gelukkig geen dure spullen weg, maar kan me je woede enzo wel voorstellen...