Calorieën vraagje

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Calorieën vraagje

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-02 14:52

Ik ben een beetje aan het lijnen (minder dik kaas op brood enzo). Ik drink graag karnemelk. Net een halve liter op en daar zitten per 100ml 35 kcal in. Ik heb dus 175 kcal met de karnemelk naar binnen gekregen.
Is dat nou eigenlijk veel?
Van die vifit, geen vet troep, probeer ik niet meer. dat vind ik echt niet lekker.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-02 15:52

Als je echt een beetje af wilt vallen, moet je proberen om 1000 kcal per dag te gebruiken, dus dan is 175 voor alleen drinken aardig wat.
Als je een idee wilt krijgen hoeveel ergens inzit, kun je even spieken op www.slimfit.nl Je weet wel, van die shakejes... Haha!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-02 15:55

Sonja schreef:
www.slimfit.nl Je weet wel, van die shakejes... Haha!

Misselijk Misselijk Die ga ik dus echt niet eten/drinken. Bah, ik heb ooit 1 keer een blikje spul geprobeerd en na een slok mijn mond gaan spoelen.

Maarten

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-02 15:58

Hmmm... denk dat je karnemelk niet alleen moet zien als drinken, maar gewoon als een voedingsmiddel. Naast vet bevat het ook nog eens eiwitten en koolhydraten. Veel zaken die je lichaam toch nodig heeft. Een colaatje (gewone cola, geen light) dat is IMO drinken Lachen

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-02 16:09

Op de site van slimfit staat dat je ongeveer 1200 kcal per dag moet hebben om af te vallen dus dat valt nog mee. Ik zie inderdaad karnemelk niet alleen als drinken want als ik karnemelk pak dan neem ik dat ook als ik een beetje hartige trek heb.

Kinta

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-02 16:17

hoe weten ze eigenlijk PRECIES hoeveel calorieen er ergens in zitten?

XJuul

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-02 16:36

1200 calorieen is normaal als je niet veel beweegt, als jij elke dag naar de sportschool gaat heb je echt wel ff wat meer nodig hoor!

Als je nagaat dat er in 2 pistoletjes met een klein beetje kruidenboter (= 100 gram) al 400 calorieen zit! En dan je avondeten nog dat echt never nooit minder dan 500 calorieen kan zijn!

plus dat je niet alleen aan calorieen moet denken, denk aan wat je eet! Als jij 4 broodjes eet heb je zo`n 500 calorieen binnen, dat is veel maar als jij beweegt ben je die calorieen zo kwijt. Al eet jij 100 gram chips ook 500 calorieen ben je deze echt niet zomaar kwijt. Het gaat ook grotendeels om het vetgehalte en niet alleen om de calorieen

Je moet gewoon nagaan wat jij op een dag voor beweging hebt, beweeg je nauwelijks dan verbruik je ook minder dus heb je minder nodig, dan red je het wel op de 1200 calorieen. Als jij elke dag flink veel beweegt en je red het op 1200 calorieen (zonder uitgehongerd/uitgeput gevoel te hebben) dan is dat prima, voel je je daarbij niet goed, zul je toch meer moeten gaan eten. Pas je voedsel dus aan aan wat je verbruikt, ga niet eindeloos calorieen staren. Je weet voor jezelf wel dat brood/fruit/groente beter is dan een zak chips of een patatje!

succes!

Maarten

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-02 16:58

Kinta schreef:
hoe weten ze eigenlijk PRECIES hoeveel calorieen er ergens in zitten?

Daar is speciale apparatuur voor om dat te bepalen. Dat doen ze met de een zogenaamde bomcalorimeter. Hierin wordt een bepaald voedingsmiddel compleet verbrand. Om de 'oven' zit water en na de verbranding wordt er gekeken hoeveel graden het water is gestegen. Van de stijging van de temperatuur kan worden afgeleid hoeveel calorieen er in een voedingsmiddel zitten. Dit betekent dus dat je lichaam niet alle calorieen gebruikt die in een bepaald voedingsmiddel zitten. Een voedingsmiddel wordt niet altijd volledig verteerd. Een gedeelte komt er aan de andere kant weer uit Haha! en het ligt dus helemaal aan je eigen stofwisseling en de verteerbaarheid van een voedingsmiddel hoeveel calorieen er uit te halen zijn.

Flair... ik wil je uitspraak over het vetgehalte toch enigszins weerleggen Lachen vetaanzet wordt voor een groot gedeelte veroorzaakt door koolhydraten en niet zozeer door een bepaald vetgehalte. Het is dus niet alleen veel vet wat je dik maakt... kijk dus niet alleen naar het vetgehalte, maar ook naar koolhydraten en eiwit...

Kinta

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-02 18:11

he dank je wel, maarten!

XJuul

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-02 19:11

Het was een voorbeeld dat je niet alleen naar calorieen moet kijken Maarten Haha!

Maar even kort samengevat, Het verhaal van Maarten komt eigenlijk ook op hetzelfde neer. Denk aan je paard, je voert je paard waar deze het beste op presteerd, zo moet je het bij jezelf dus ook doen. Haha!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-02 20:05

't Is makkelijker om goed voor je paard te zorgen Haha! Heb ik ook meer kaas van gegeten dan van mensenvoer, ben ik bang....

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-02 20:11

Sonja schreef:
't Is makkelijker om goed voor je paard te zorgen Haha! Heb ik ook meer kaas van gegeten dan van mensenvoer, ben ik bang....

Ha ha inderdaad en tegen een paard zeggen:"Nee, je hebt nu genoeg gehad" is makkelijker dan tegen jezelf...

Haagsemeid

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-02 14:24

175 valt best wel mee! Als je af wil vallen moet je gewoon zo min mogelijk snoep eten, veel water drinken en je gewone voedsel patroon aanhouden, fruit eten. En kijken met welke dingen je veel calorieen verbrand. Abslouut niet minder gaan eten is superslecht voor je...dan gaat je maag krimpen en dan slaat je lichaam sneller vet op.

Met 4 glazen water drinken verbrand je al 100 calorieen

En gewoon erop letten hoeveel je op een dag mag van brood, aardappels etc.

Ik heb er een hele lijst voor Haha! hoeveel je van alles mag en hoeveel calorieen er in allemaal zooi zit! Maar zonder die zooi ben ik toch afgevallen echt raar!!!! Onbewust ben ik afgevallen, terwijl ik nog niet eens zo zeer wou afvallen Lachen

Dees

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-02 14:31

In Cola light zit dus nul calorien, maar ik denk dat je met Karnemelk drinken een stuk gezodner bezig bent, zou het niet?

Afvallen is inderdaad minder bijtanken dan wat je verbrand. Je kan dus minder bijtanken, maar ook meer gaan verstoken. Beetje van beide doet worderen.

Haagsemeid

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-02 14:38

In Cola light zitten wel calorieen hoor oke het zijn er weinig 1 calorie per 25 cl

Karnemelk 26 calorieen per 10 cl
In karnemelk zit meer vet dan je denkt. Maar in cola zit weer suiker! Oke in light weinig....het beste blijft toch water...

Trouwens het helpt ook als je veel schanst om 1 of 2 glaze water voor het eten te nemen en daardoor spoelen de afval stoffen ook sneller weg

XJuul

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-02 14:40

Meer verbranden dan wat je binnenkrijgt lukt nooooit!
Als je nagaat dat je in de sportschool al heel hard moet trainen om 700 calorieen kwijt te raken, dit is ook wat ik kwijtraak in een uur en een kwartier sportschool waarvan een uur achter elkaar bewegen en een kwartiertje krachttraining! Ik eet echt wel meer dan 700 calorieen op een dag, anders zou ik die training niet eens volhouden. Nou verlies je onbewust ook wel een hoop calorieen op een dag... bijvoorbeeld met slapen verlies je al ongeveer 400 calorieen!

Dees

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-02 14:45

Nou zie dan Flair...je verbrand met nietsdoen al 400 kcla per nacht, van zeg 8 uur...
Overdag, als je je concentreert, je arm beweegt, de trap eens oploopt, de stofzuiger door het huis haalt, ook dan verbrand je onbewust al kalorien...je oventje werkt dus al zonder dat je wat extra's doet.
Een volwassen vrouw verbruikt toch gauw 1500 kcal op een dag. Daarom kan je ook afvallen van een 1000/1200kcal dieet...de input is dan lager dan de output...
Welnu, als je niet lekker kan leven op 1200 kcal per dag, dus je wil de input niet minderen of gelijk houden, dan moet je meer gaan verbranden...

Dus meer verbranden dan je binnenkrijgt lukt heus wel hoor...
Het lukt alleen niet met, bij wijze van spreken, 3 borden warm eten savonds gevolgd door onderuithangen en tv kijken....

Haagsemeid

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-02 14:50

En dan vergeet je nog een tijdje achter de pc zitten en bokken! Waardoor je weer een tijdje achter de pc zit Haha!

XJuul

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-02 15:02

achter je pc verbrand je ook onbewust wel calorieen, vooral als je net zoals ik het ene glas water na het andere achterover gooit Haha!

ik heb het ook over de bewuste calorieen die ikzelf verlies, ik had voordat ik naar de sportschool ging geen idee dat calorieen verbranden zo moeilijk ging. Met fietsen en lopen verbrand je maar iets van 4 calorieen per minuut. Daarom ben ik altijd bezig op het apparaat waar je er rond de 20 per minuut verlbrand!

Ik doe het heel goed op 1000 calorieen per dag, als ik niks doe! Als ik een uurtje ga sporten en een uurtje ga paardrijden heb ik wel wat meer nodig!

Haagsemeid

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-02 15:08

Ja dat doe ik dus ook drink soms wel 3 liter op een dag...me vriend is nu naar de sportschool Huilen hahaha maar die komt zo weer terug na 3 uurtjes sporte Haha!

Als je echt wil afvallen moet je er iets voor doen ja *LOL*

(heb het nu niet over me vriend heh Haha!, die is niet aan het afvallen maar aan het krachttrainen Tong uitsteken die is nu juist weer breder aan het worden Party!! )

youngster

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-02 15:38

s'morgens Goed ontbijten, s'middag kan je het best warm eten en s'avonds brood eten! Tussendoortjes laten liggen en minimaal twee liter water per dag drinken! Wel regelmatig eten, mar als je s'avonds drie borden eten naar binnen zit te werken en daarna niks meer doet kom je aan!!! zowiezo kan je s'avonds na 8 uur beter niks meer eten!! Je verteert het dan namelijk veel slechter!!!

Nanouk

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-02 18:42

En dan nu het goede nieuws.......afvallen is heel simpel.
Het enige wat je moet doen is leren om eten en je gewicht los te koppelen en gewoon genieten van wat je eet. Zelf weet je dondersgoed wat je lichaam nodig heeft als je er maar goed naar luistert en soms heb je inderdaad de behoefte om lekker te snoepen.
Je denkt misschien dat de ene veel meer kan eten dan de ander maar dat is echt niet zo! Diegene die geen gram aankomt weet in zijn/haar hoofd dat hij/zij er niet van aankomt en dan gebeurt het ook niet. En bij diegenen die denken dat zij van een glas spa rood al een kilo aankomen kunnen er op gaan zitten wachten.....want het gebeurt ook!
Het zit echt allemaal in je eigen hoofd, het klinkt waarschijnlijk heel erg onwaarschijnlijk maar het is ECHT WAAR!
Probeer het....nee doe het gewoon, het is even een omschakeling in je hoofd en dat kost heel veel moeite want het is je je hele leven verteld.....veel eten=aankomen. Dus loskoppelen!!!!
Veel succes.

XJuul

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-02 19:28

Dat vind ik de grootst mogelijke onzin.. er bestaat wel degelijk een aanleg om dik te worden, niet alle problemen zijn psychisch. De een zijn spijsvertering werkt nou eenmaal langzamer dan de ander, de 1 verbrand sneller dan de ander...

Dees

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-02 21:18

ER was een tijdje geleden een boek "Weet waarom je eet"of zo...die schreef ook voor dat je moest eten dat waar je lichaam om vroeg...

welnu, bij mij vroeg het weken om chocolade, zoetigheid en patat....volgens het boek zou dat vanzelf over gaan en dan zou het werkelijke afvallen beginnen...
Maar na ongeveer 5 kilo te zijn aangekomen in een week of 3 vond ik het wel welletjes...
Dat boek was inderdaad onzin!

XJuul

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-02 13:07

Als ik eet waar mijn lichaam om vraagt eet ik de hele dag door, chips, chocola, patat, kroketten, milkshakes... maar goed dat doe ik dus niet Haha!