Maar nu komt de clou: Ik woon nog thuis en ze weten van niets! We hebben altijd een hond gehad, maar sinds Beer dood is hebben we geen huisdieren meer. Kost teveel tijd, is lastig, aan huis gebonden blabla het bekende verhaal. Voor een hond gaat het absoluut op, een nieuwe hond is gewoon niet te doen, die zou vaak alleen thuis zijn, niet op tijd uitgelaten worden etc. daarom hebben we geen hond meer. Maar een kat is een heel ander verhaal! Die kan veel beter voor zichzelf zorgen, is gewoon veel makkelijker.
M'n moeder wil wel een kat, heeft vroeger altijd katten gehad en vindt het hartstikke leuke dieren dus die is het probleem niet. Maar de vriend van m'n moeder is een ander verhaal, hij heeft niets met katten, is een 'hondenmens' en het is ZIJN huis waar we wonen.... Maar ik wil dus wel een kat! En zoveel last hoeft hij er echt niet van te hebben. Het is MIJN kat, dus ik zorg ervoor, een kat is een stuk schoner dan een hond en minder 'lastig' ook dus last hoeft hij er echt niet van te hebben. En als ik het huis uit ga neem ik 'm mee. Hij moet dus maar niet zeuren vind ik en ik weet zeker dat ik m'n moeder daarin mee krijg

En nu heb ik dus een kat... Ik ben van plan om ze over 8 weken gewoon voor het blok te zetten en 'm mee naar huis te nemen, onaangekondigd. Nu dus nog niets vertellen, kunnen ze ook niet tegenstribbelen. M'n moeder kan het echt niet over d'r hart verkrijgen om zo'n klein hummeltje de deur uit te doen en de vriend van m'n moeder heeft ook geen hart van steen, dus dat komt vast goed. Hij komt bij een vaste klant van m'n werk vandaan en we hebben even een mooi verhaal in elkaar gedraaid over dat hij al een tijdje op de haven rondzwierf en dat we echt niet weten van wie hij is en dat niemand 'm wou hebben en dat ze op het punt stonden om 'm te verdrinken omdat er al genoeg wilde katten rondlopen daar en dat ik 'm zielig vond, dus dat ik 'm maar meegenomen heb... En als ze dan over een half jaar ofzo aan 'm gehecht zijn (want dat gaat zeker gebeuren!) vertel ik wel een keer hoe het echt zit...
Mocht het nou echt mislopen en hij mag echt niet blijven heb ik overigens al een adres voor 'm, daar is voor gezorgd.
Ik voel me er niet helemaal lekker over, ik zou liever hebben dat het gewoon 'makkelijk' kon. Maar ik ben wel blij dat ik een kat heb! Heb er echt zin in, weer een beetje leven in huis.
En natuurlijk: een naam! Iemand suggesties voor een zwart met witte poezendame?
)
....) 
. maarja ze kende mij dus ze wist het wel, maar mijn vriendin zorgt er ook voor dus ze heeft er geen problemen mee. mijn vader ook niet zolang ze maar daar blijven
)