Dun persoon uitschelden minder erg?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Duvel91

Dun persoon uitschelden minder erg?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-09-06 20:40

Ik had er net nog een discussie over met een vriendin.
Waarom zou het niet erg te zijn om een dun persoon uit te schelden, maar een dik persoon wel?

Zo heb ik deze week minstens 2 mensen horen smoezen: anorexia patient.
Ik ben idd dun, 1.80 en zo'n 55 kilo, maar wat ik ook eet, ik kom gewoon niet aan.

Om toch vrij regelmatig uitgescholden te worden voor anorexia patient terwijl ik deze ziekte niet heb, vind ik persoonlijk even erg als dat je iemand uitscheld voor 'vetzak' omdat hij/zij dik is.

Wat vinden jullie daarvan Lachen?

(Overigens is dit topic ook een beetje nav dit topic: viewtopic.php?f=135&t=656829&st=0&sk=t&sd=a&start=25)

XxSultanxX

Re: Dun persoon uitschelden minder erg?

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-06 20:46

Het is nooit leuk om uitgescholden te worden of dat iedereen je na kijkt.
een dik iemand weet zelf ook wel dat hij/zij dik is en wil mischien wel heel graag van de extra kilos af.
terwijl een dun iemand er mischien wel weer wat kilos bij wil...
ik vind het heel banketstaaf als mensen iemand op ze uiterlijk gaan uitschelden.
want meestal kunnen ze er hellemaal niks aan doen....

mealyan

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-06 20:47

Heel herkenbaar, mensen hebben niet door hoe kwetsend dit soort opmerkingen kunnen zijn.
Ik maak me er maar niet meer zo druk om.
Ik denk dat het in veel gevallen meer een gebrek aan tact is dan opzet of bewust kwetsen.

Yentl_

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-06 20:50

ik weet er ook van helaas.
ik ben 1.70 en weeg 47 kilo. ik ben echt heel erg dun, maar je wilt niet weten wat ik allemaal eet !
nou maar hopen dat het er vanzelf wel aankomt Boos!

daantjuhhh

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-06 20:52

ook ik heb daar ervaring mee.
Ik vond het niet leuk, maar ook niet heel erg.

ik denk dat ik het zeker minder leuk zou vinden als ik voor dikke ofzo uit gescholden zou worden.
terwijl het eigenlijk allebei niet kan!

Lowara

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-06 21:18

ik heb regelmatig dat mensen "goedbedoelde"adviezen geven of inderdaad achter mijn rug om zitten te smoezen dat ik anorexia heb.
zulke mensen zijn gewoon dom er zeer kortzichtig en zijn waarschijnlijk gewoon jaloers omdat ze zichzelf te dik vinden.
Op zich vind ik het niet erg om dun te zijn, lekker alles eten wat ik wil en toch dezelfde kledingmaat hebben als die ik had als 11 jarige bevalt mij in ieder geval prima Knipoog
Maar ik denk dat het net zo erg is om als een dun iemand uitgescholden te worden, dan als een dik persoon.

woofie

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-06 22:34

uitschelden vind ik zowiezo not done, of je nu dik,dun of pimpelpaars met stipjes bent.
ik denk dat mensen graag kritiek hebben op anderen opdat ze hun eigen tekortkomingen niet onder ogen hoeven te zien.
( men ziet liever de splinter in het oog van de ander dan de balk in eigen oog)

Shaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-06 22:37

Ik heb ook wel eens via via gehoord dat mensen dachten dat ik anorexia had. Ik ben net als jij rond de 1.80m en weeg 57 kg.

Ik vind het uitschelden van een dun of dik persoon even erg, want het kwetst altijd. Jij als persoon wordt afgekraakt, en dat is in beide gevallen nooit leuk.

Ecudes

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-06 22:56

Nog zo'n persoon wat na wordt gekeken als anorexiapatient.

Ik noem degene die mij voor graatbak uitmaakt altijd gewoon vetklep terug. Nemen ze je meestal niet in dank af, maar weten ze wel meteen waar ze mee bezig zijn.

BounceBabe

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-06 23:45

Ik ben vroeger ook jarenlang gepest op de basisschool maar ook op het vmbo. Het zijn misschien minder goed lerende kinderen, maar de meeste waren ook nog eens aso! En ik als doetje, uitgerekte elastiekje (ik groeide nog dus ik was nog heel dun). En niemand geloofde dat ik niet aan anorexia leed.

Ik herinder me een grap nog. Weet je hoe ... een deur open doet? Met haar sleutelbeen. Opzich vond ik hem wel heel knap bedacht (achteraf), maar toen deed het me zo'n pijn. Verder had ik ook niet bepaald de looks mee, een vette slotjes beugel, ik keek nog niet echt op of om naar mijn uiterlijk. Ik ben op een dag heel erg gepest en toen ben ik gewoon naar huis gegaan. Toen ik eenmaal uitgegroeit was en iets dikker werd kreeg ik meer waardering. Ik begon me nu te ontwikkelen. Maar toch soms als ik mezelf zie op een foto, denk ik, ik ben al 19 maar toch heb ik nog het lichaam van een 16 jarige. Zal ik denk ik altijd wel houden, slankheid zit in de familie.

Ik word nu niet meer gepest, niet meer om de dunheid, krijg nu complimenten!

Dus ik ben het er mee eens, dik of dun, beiden kan zich erg beledigd voelen. Skelet en dat soort woorden waren heel toepasselijk voor de pestkoppen...

daantjuhhh

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-06 23:48

Lowara schreef:
ik heb regelmatig dat mensen "goedbedoelde"adviezen geven of inderdaad achter mijn rug om zitten te smoezen dat ik anorexia heb.
zulke mensen zijn gewoon dom er zeer kortzichtig en zijn waarschijnlijk gewoon jaloers omdat ze zichzelf te dik vinden.
Op zich vind ik het niet erg om dun te zijn, lekker alles eten wat ik wil en toch dezelfde kledingmaat hebben als die ik had als 11 jarige bevalt mij in ieder geval prima Knipoog
Maar ik denk dat het net zo erg is om als een dun iemand uitgescholden te worden, dan als een dik persoon.

Ja die goedbedoelde adviezen die ben ik wel heeeeeeeel erg zat!
Dat vond ik echt vreselijk!

Kimberley84

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-06 23:50

Ik ben helemaal met je eens! Snap uberhaupt niet waarom mensen elkaar of anderen uitschelden...

Lielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-06 10:05

-> LZP

Qimm

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-06 10:30

Ik vind het beide heel erg. Vooral als je er niks aan kan doen, als het afvallen niet lukt maar ook als het aankomen niet lukt.

wendiiY

Woonplaats: op een stoel achter de computer in nederland, zuidholland, dordrecht ;)

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-06 10:35

ik ken het ik ben ook ontzettend dun en ik zit er ook hele erg mee ik ben wellis door leraren apart genomen of ik niet iets moest vertellen over me gewicht enzo maar ik eet echt heel veel.
ik moet volgende week naar de dokter voor mijn schildklier waarschijnlijk zit dat niet goed
maar ik kan ook zo boos worden er over
hetzelfde dat er allerlei programma's diete reclame enzo zijn om af te vallen maar zie je weleens wat om aan te komen?
nee nooit dat maakt mij vooral kwaad dunne mensen hebben het ook niet makkelijk.
amen Tong uitsteken

Needje

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-06 10:37

Ik ben ook dun. En t is niet leuk om daar verveldende opmerkingen over te horen. Ik eet me suf, maar kom gewoon niet aan.
Maar goed, t is nooit leuk als er over je geluld wordt. Of je nou dik of dun bent. En t een is niet erger als t ander. T is even erg!

Marijkjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-06 10:43

Ik vind het allebei erg om ermee uit gescholden te worden of opmerkingen achter je rug te hebben. Zowiezo is schelden niet normaal en die opmerkingen achter je rug om kan je weinig aan doen Scheve mond Gewoon negeren, jij weet dat je geen anorexia heb

juthi

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-06 10:48

Het is even erg... maar ze kunnen me uitschelden wat ze willen..
woorden doen mij niks.. er zijn ergere dingen in het leven..

mensen die me uitschelden bereiken bij mij helemaal niks.. sta erboven..

Roselie

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-06 10:50

Uitschelden vind ik sowieso erg, of je nou dik of dun bent

Ikzelf ben ook slank en dan zitten ze vaak wat ben jy mager..nee slank zeg ik dan...net of ik wat aan kan doen..

Muzefee

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-06 10:52

Word er ook regelmatig op aangesproken...
Zo afgelopen weekend zelfs nog... We hadden een etentje met de familie en ik gaf aan dat ik niet nog een 2e keer ging opscheppen omdat ik dan straks zelfs het toetje niet op zou kunnen, dus ik zei dat zo, waar mijn zus enzo bij zaten.
Zegt m'n zus: Bang dat je dik word ofzo?

Flauwe opmerkingen dus, ben het gewend, maar is nog niet leuk om te horen.

Ben ook 1.80, 55 kilo en kan net zoals TS eten wat ik wil, zonder een grammetje aan te komen. Geniet er wel van hoor Knipoog Tong uitsteken

Maar idd... alsof het een 'dun' persoon niet pijn kan doen...

marleen_usar

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-06 11:01

Waarom schelden mensen das heel eenvoudig louise Hay heeft er een aantal boeken over geschreven.Alles wat je over een ander zegt is terug te halen op jezelf,waarom schelden over iemand die dun is we willen dan zelf graag dun zijn.Waarom schelden over iemand die dik is, we vinden ons zelf dan te dik.

Dennis v m

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-06 11:03

Het maakt toch niet uit of je dik, dun, groot of klein bent uitschelden blijft hetzelfde, de mensen waarnaar het gericht is voelen zich even goed klote.

marleen_usar

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-06 11:04

Oordelen is een rage geworden, als je om je heen hoort hoeveel mensen dat doen.

Julia

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-06 11:07

Het is niet leuk om zo uitgescholden te worden om wat voor reden dan ook. Ik ben ook ondergewicht en hoor het ook dagelijks. Ik trek het me totaal niet aan. Ik weet namelijk zelf wel beter.
Ik kan ook eten wat ik maar wil zonder aan te komen.
Veel mensen denken dat het een keuze is om dun/mager te zijn. In deze bovenstaande gevallen is het geen keuze.

Muzefee

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-06 11:14

Idd... in dit geval weet je zeker weten gewoon beter!! Eigenlijk moet je je er niks van aan trekken, is moeilijk, maar jij weet de waarheid...