supermarkt discrimineert scholieren.

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

gentille

supermarkt discrimineert scholieren.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-09-06 11:02

De plus bij ons om de hoek laat in de pauzes geen leerlingen toe. Aan de ene kant te begrijpen, iedereen weet dat jongeren soms stelen of herrie schoppen... maar ze laten helemaal geen leerlingen meer toe!

we stonden met een hele groep uit onze klas voor de deur. allemaal zonder tassen enz. toch mogen wij niet naar binnen, terwijl wij geen van allen iets hebben misdaan. oudere mensen mogen wel doorlopen...

stel dat een groepje turken herrie schopt, en alle turken wordt toegang geweigerd, dan is dat discriminatie enz. enz. iedereen zou vinden dat zoiets niet kon... hetzelfde geval zou zijn als bijvoorbeeld mannen ineens niet meer de winkel in zouden mogen (die plegen immers de meeste overvallen)... dat kan allemaal niet, en discriminatie is in strijd met de wet, maar als het 16-jarigen zijn... waarvan niet is aangetoond dat ze herrie schoppen of iets deregelijks de toegang wordt ontzegd is het ineens geen probleem

nogmaals, ik snap ze aan de ene kant wel, maar aan de andere kant vind ik het belachelijk dat ik nieteens mijn broodje kan halen in de pauzes...

zijn er mensen die hier ervaring mee hebben, en welke stappen kunnen wij als scholieren hiertegen nemen?

Sypheron

Re: supermarkt discrimineert scholieren.

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-06 11:06

En terecht, groepen geven vaak problemen. Heb het maar al te vaak zelf meegemaakt in de supermarkt. Een supermarkt of elke willekeurige winkel behoudt zich het recht buiten te houden wie ze niet binnen willen hebben. En als je met een groep voor de deur staat kan ik me dat goed voorstellen. Ga dan in tweetallen naar binnen en wacht tot de anderen buiten zijn. Ik neem aan dat je niet de wekelijkse boodschappen hoeft te doen in je pauze, dus je kan zo weer buiten staan om de volgende twee naar binnen te laten.

Mistic

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-06 11:09

Bij de Digros in Zoetermeer hebben ze deze regel al jaren.

Je zegt zelf dat je met een groep stond. Ik denk dat ze daarom ook niemand binnenlaten. Ik denk dat als je alleen of met z'n 2en was geweest dat je gewoon naar binnen zou mogen.

Je wilt niet weten wat het een supermarkt kost als leerlingen problemen maken en daardoor spullen vernielen of stelen.

This_is_me

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-06 11:12

Ja idd ben het met Sypheron eens.. Voor de doorsnee mensen die wel wekelijkse boodschappies doen is het een beangstigend gezicht zoveel kids die voor de ingang staan. Bij ons op verschillende winkelcentra's is het ook verboden en ik snap heel goed waarom!!

Enne het kost ze misschien geen goederen maar wel een hoop klanten die weg blijven op bepaalde tijden!!

girliegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-06 11:12

Nou ik werk zelf in de supermarkt en scholieren zijn echt funest voor de zaak.

Zelfs in minirok en spaggetibandjes truitje presteren ze het nog om voor tientallen euro's per maand te stelen.
Met het bovenstaande wil ik aangeven dat je geen tas nodig hebt om te jatten.
Bij ons mag je per tweetal naar binnen. Zo blijft het overzichtelijk voor ons. Tuurlijk worden ALLE scholieren geweigerd.
T is niet zo van: 'mmm jij ziet er normaal uit.. loop maar door... Nee jij ziet er niet normaal uit.. jij blijft buiten'

Jij als scholier zou geen stappen moeten nemen. Je zou er even over moeten nadenken. Als jij een baantje neemt zal je eens zien hoe irritant het is

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-06 11:13

Bij ons bij de meeste winkels is het gebruikelijk om niet meer dan 2 leerlingen naar binnen te laten..

Tja.. vind het een moeilijke kwestie.. ik vind het op een zekere zin wel discriminatie.. maar ik vind dat je geen onderscheid kunt maken, ouderen of volwassenen kunnen ook vervelend zijn, en kunnen ook losse handjes hebben..

Nymeria
Helen Langehanenberg fan

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-06 11:34

Bij onze plus was er een regel dat er in de pauze maximaal 3 scholieren naar binnen mochten. Een keer werd ik zelfs ook tegengehouden wat ik lichtelijk belachelijk vond. A. ik was er voor gewone boodschappen en B. ik werk er parttime en heb dus 2x in de week de beschikking over een kassalade. Waarom zou ik dan ineens snoepjes ofzo uit de winkel gaan jatten Clown Daar heb ik wel wat van gezegd, en toen mocht ik wel gewoon doorlopen, hoe banketstaaf ook voor de rest.

Of er echt veel meer gestolen wordt weet ik niet... En idd ouderen stelen ook vaak zat. Ik denk dat je het nooit echt kunt controleren.

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-06 11:38

Lijkt me logisch Verward Hele kuddes kinders zijn vreselijk irritant met zijn allen tegelijk in de supermarkt. Dikke kans dat als je alleen was geweest of met zijn tweeën, dat je wel gewoon door mocht lopen.

melaniepk

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-06 11:41

ik vind niet dat je scholieren helemaal kan weigeren... dat zou echt te zot zijn... per 2 naar binnen is wel een optie...

EsSther

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-06 11:46

zo was het bij ons 10 jaar geleden al., toen vond je het onrechtvaardig, nu is het te begrijpen!

Yessy

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-06 11:46

Ik ken zat supermarkten met dergelijke regels, vaak bordjes voor de deur met max 2 scholieren tegelijk naar binnen.
Helemaal weigeren zoals in jullie geval heb ik nog nergens gezien, maar ik vind het niet vreemd dat jullie met een hele groep niet naar binnen mogen. Ook zonder tas is een grote groep niet in de gaten te houden, al doen jullie geen vlieg kwaad..

Samy

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-06 11:49

Als ik zie hoe druk het bij ons in de supermarkt is als de scholen pauze hebben (3 scholen) dan staan de rijen tot achterin bij de broodafdeling en dan is het pech en weg voor de normale mensen.

ninja2

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-06 11:56

Dan moet je je broodje maar van thuis meenemen.
Ik vind het heel terecht van de winkel dan ze geen hele groepen scholieren binnenlaten.
Ze kunnen idd per 2 pers. naar binnenlaten en tassen buiten de winkel.
Als ik zelf boodschappen ga doen vermijd ik de schoolpauzes. het is echt zo irri als er 10 man voor je staan die allemaal 1 zak chips o.i.d moeten afrekenen. Ook lopen ze vaan te schreeuwen enz.

alano

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-06 12:02

bij ons heb je dat ook maar dan mogen er max. 3 scholieren naar binnen...en terecht hoor, ze hebben niet voor niks die regel toe moeten passen.

malie

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-06 12:03

ik vind het terecht! waarom wil je ook met een hele groep naar binnen :S of krijgen jullie geen eten mee van thuis ofzo

A0000

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-06 12:08

Als ze bij ons maar 3 leerlingen tegelijk binnen zouden laten wil ik niet weten watvoor omzet ze mis zouden lopen... Ik denk dat er aan de mensen van onze school per week minstens 2 keer zo veel verdiend wordt dan aan de buurtbewoners (ok, dat is misschien een beetje overdreven maar véél in ieder geval).

ninja2

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-06 12:15

rommie schreef:
Als ze bij ons maar 3 leerlingen tegelijk binnen zouden laten wil ik niet weten watvoor omzet ze mis zouden lopen... Ik denk dat er aan de mensen van onze school per week minstens 2 keer zo veel verdiend wordt dan aan de buurtbewoners (ok, dat is misschien een beetje overdreven maar véél in ieder geval).

Nou ik denk dat wel mee valt. Wat geven jullie gemiddeld uit. Hooguit 5€ of zo en een huishouden denk wel tussen de 75€ en 100€. En dan moet je ook nog eens extra personeel hebben tijdens de schoolpauzes aan de kassa enz. en dan moet je nog eens de gejatte spullen eraf tellen.
Nou dan houden ze er echt niet veel aan over hoor>
Als ze er zoveel aan zouden verdienen lieten ze wel hele scholen binnen. De regels zijn er niet voor niets.

Rosie

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-06 12:32

melaniepk schreef:
ik vind niet dat je scholieren helemaal kan weigeren... dat zou echt te zot zijn... per 2 naar binnen is wel een optie...

Dat is bij de AH achter onze school ook zo. Ja

Roselie

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-06 12:44

Bij meerdere supers doen ze dat..heel irri maar wel heel begrijpelijk...Maar per 2 is idd wel een optie!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-06 12:46

Samy schreef:
Als ik zie hoe druk het bij ons in de supermarkt is als de scholen pauze hebben (3 scholen) dan staan de rijen tot achterin bij de broodafdeling en dan is het pech en weg voor de normale mensen.

Wat is dat nou voor stom argument Clown
Als je s'avonds boodschappen doet in plaats van s'ochtends heb je ook minder.. dat is de taak van de supermarkten, het brood bijhouden.

Zou wat zijn zeg,.. moet je bepaalde mensen gaan weigeren omdat ze de spullen opkopen Clown

Nymeria
Helen Langehanenberg fan

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-06 13:25

Samy schreef:

Oh, die zou ik wel eens willen zien! Een normaal mens! Pling

Nee flauw, maar dit is een beetje een onzinnig argument. Ik denk niet dat het de supermarkt iets kan schelen wie iets koopt, als het maar op komt. Daarbij hebben de andere mensen die iets niet meer hebben pech, maar de super moet zorgen dat alles op voorraad is!

gentille

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-09-06 13:27

malie schreef:
ik vind het terecht! waarom wil je ook met een hele groep naar binnen :S of krijgen jullie geen eten mee van thuis ofzo

er bestaat zoiets als je broodje vergeten malie!
en ik was niet met een hele groep, samen met een jongen uit mijn klas, maar doordat iedereen geweigerd werd ontstond er een groep bij de in/uitgang.

scholieren moeten nu een kwartier wachten, waardoor er een drukte voor de supermarkt komt. i.m.o geeft dit meer overlast dan wat extra scholieren in de winkel.

voor 1 zak chips heb je toch de snelkassa... dat mensen zich hieraan ergeren vind ik niet terrecht... mensen die veel bootschappen hebben kunnen gewoon bij de normale kassa gaan staan.

maar ik zie dat ik hier niet veel medestanders heb Haha! vind het gewoon jammer dat 1000 scholieren niet naar binnen mogen omdat een klein groepje zich niet kan gedragen... het grootste gedeelte van alle scholieren zal niet jatten/schreeuwen/overlast veroorzaken of noem het maar

Schimmelig

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-06 13:30

In Amsterdam doen de meeste supers (in de buurt van de scholen) het heel lang zo. 2 scholieren per keer naar binnen, meer niet. Ik snap het wel hoor, je raakt het overzicht kwijt met een grote groep. Laten sommige scholieren ook last hebben van lange vingers... (zo kende ik er vroeger een aantal), dat is gewoon irritant.

Rytm

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-06 13:46

Ik snap jou wel, ik vond het ook altijd superirritant.
Maar het ís wel zo dat scholieren echt vervelend zijn voor het personeel.
Ik zit altijd 's morgens tussen 8 en 10 achter de kassa en bij ons heb je die regel helaas niet.
Nou ken ik wel de gezichten dus ik weet precies welke zich gedragen en welke niet.
Met die herrieschoppers is het ook heel snel over bij mij en dat weten ze inmiddels haha.
Dan te bedenken dat ik zelf nog maar 18 ben. Haha!

Maargoed, misschien een aparte scholierenkassa maken ofzo? Zou best een idee zijn trouwens.

anniek_uc

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-06 13:49

ik snap de winkels wel..wij mogen niet eens in de pauzes ons in het dorp vertonen..Lachen we doen het wel maar ze hebben het liever niet.
leerlingen zorgen gewoon voor overlast die groepen, sommige stelen ook (lang niet allemaal Knipoog ) en irriteren klanten.
Tja omdat er een paar minder leuke kinderen tussen zitten is de rest van de school hier gelijk de dupe van.

het is wel heel vervelend want je kan geen eten enz kopen in de pauze. bij mijn oude school hadden we tijden dat we niet in de albertheijn mogen. zelfs kinderen die niet bij ons op school zaten omdat ze dat niet zeker konden weten.
en bij de benzinepomp mochten er 3 tegelijk naar binnen zodat ze in de gaten gehouden konden worden. ik denk dat dit namelijk bij elke school zowat is en dat je er haast neits aan kan doen.