Reiki Cursus

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Reiki Cursus

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-06 17:11

Hier zijn vast al meerdere topics over geweest, maarja... Gezien de zoekfunctie het al jaren niet doet weet ik niet waar die zijn gebleven. Knipoog

Ik wil al een tijdje een reiki cursus gaan doen en ben al een tijdje bezig wat info te zoeken op internet. Nu kom ik erg veel verschillen in prijzen tegen. Wat is nou een beetje een normale prijs voor een goede cursus? Wat zijn jullie ervaringen? Wat voor mensen zijn daar nou te vinden op zo'n cursus? Clown Doen jullie veel met wat jullie geleerd hebben?

En als iemand toevallig nog een goede cursis in (oost)groningen weet... Knipoog

Sooff

Re: Reiki Cursus

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-06 17:59

Wat is het eigenlijk? Clown

Rivendell

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-06 19:39

Hanneke84

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-06 19:57

Ik denk dat Zeeland een beetje ver weg is, als ze het in Groningen zoekt he Knipoog
Hier, staat een lijst van reiki masters in Nederland.http://www.reiki.pagina.nl

In de Huiskamer is ook ooit eens een Reiki Topic geweest.
De prijzen zijn heel erg wisselend. Ik zou zeggen, kijk en vergelijk. En volg je gevoel Lachen

Ouwe

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-06 20:08

Als het goed is, vraagt een 'echte' master niet veel geld, een 'echte' ziet het namelijk als een gift en niet als een snelle manier om geld mee te verdienen.

Njen

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-06 20:09

Topic-volger hier;)

HippoLogic

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-06 22:08

Lepeltje21 schreef:
Als het goed is, vraagt een 'echte' master niet veel geld, een 'echte' ziet het namelijk als een gift en niet als een snelle manier om geld mee te verdienen.

Ook 'echte' masters vragen gewoon geld. Best logisch een inwijding eerste graad is meestal twee dagen. Moet iemand dan gratis twee dagen van zijn tijd geven? Nee, vind ik niet. Maar er zijn natuurlijk prijsverschillen. Over de prijs kan in sommige (!) gevallen onderhandeld worden, heb ik gemerkt.

Edit [aanvulling]: Ligt eraan wat je 'veel' geld noemt. Knipoog

Justy

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-06 22:20

Ik weet van een reiki-instituut waar ze 500 euro vragen voor een eerstegraads inwijding. Nou vind ik het helemaal niet raar dat je ervoor moet betalen, maar als ik zulke bedragen zie dan ga ik toch een deurtje verder Knipoog
Toch hoor ik vaak dat mensen vinden 'als het spiritueel is, moet het (nagenoeg) gratis zijn, want anders is het niet spiritueel genoeg'. Laat ik je dit verklappen: ook die mensen moeten eten en huur betalen Haha!

Wat Hanneke84 al zegt: volg je gevoel. Een reiki-inwijding kan best een heftig iets zijn en dan is het belangrijk dat je daarin begeleid wordt door iemand waar je je goed bij voelt. Ook al kost die dan misschien een tientje meer.

HippoLogic

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-06 05:31

500 euro? Pfff....
Er zijn inderdaad grote prijsverschillen, want voor rond de 100 euro kan het ook. Haha!

Ik heb mijn Reiki I hier in Groningen gehaald, bij www.ngoma.nl

maudy

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-06 08:12

Ik heb ook Reiki 1 gedaan, dat was rond de 100 euro. Het was bij ons op 1 dag, van 's ochtends 9 tot 18 geloof ik. Inclusief lunch, koekjes, drinken, alles zat erbij, echt heel goed verzorgd.

Over wat voor mensen er nog meer komen maakte ik me ook een beetje druk. Ik ben met reiki 1 met m'n zus, m'n moeder en m'n tante gegaan. Dus dat was allemaal heel vertrouwd en er waren geen andere mensen bij. Dit najaar ga ik reiki 2 ook doen, en daar zijn waarschijnlijk wél andere mensen bij. Onze reikimaster weet wat voor types wij zijn, en plaatst daar iemand bij die hetzelfde "soort" is. Zij vindt dit erg belangrijk, omdat je veel lichamelijk contact met je medecursisten hebt. Je moet niet afgeleid worden omdat je het niet prettig vindt om iemand aan te raken.

Veel plezier, ga het doen want het kan een verrijking van je leven zijn!

sunshine

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-06 09:23

Ik heb ook reiki 1 gedaan, dat was ook rond de 100 euro, helaas niet bij je in de buurt!

avanoort

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-06 09:40

maudy schreef:
Ik heb ook Reiki 1 gedaan, dat was rond de 100 euro. Het was bij ons op 1 dag, van 's ochtends 9 tot 18 geloof ik. Inclusief lunch, koekjes, drinken, alles zat erbij, echt heel goed verzorgd.

Over wat voor mensen er nog meer komen maakte ik me ook een beetje druk. Ik ben met reiki 1 met m'n zus, m'n moeder en m'n tante gegaan. Dus dat was allemaal heel vertrouwd en er waren geen andere mensen bij. Dit najaar ga ik reiki 2 ook doen, en daar zijn waarschijnlijk wél andere mensen bij. Onze reikimaster weet wat voor types wij zijn, en plaatst daar iemand bij die hetzelfde "soort" is. Zij vindt dit erg belangrijk, omdat je veel lichamelijk contact met je medecursisten hebt. Je moet niet afgeleid worden omdat je het niet prettig vindt om iemand aan te raken.

Veel plezier, ga het doen want het kan een verrijking van je leven zijn!

Waar heb je dat gedaan?

HippoLogic

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-06 15:15

In een dag? Wow! Er moet, dacht ik, toch een bepaald aantal uur tussen de verschillende inwijdingen liggen wil je het correct doen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-06 19:11

PeruaansePas schreef:
In een dag? Wow! Er moet, dacht ik, toch een bepaald aantal uur tussen de verschillende inwijdingen liggen wil je het correct doen.

Dat dacht ik ook? Lachen

Meer meer meer info! Haha! Haha!

maudy

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-06 09:15

Ik heb het gedaan in Heerhugowaard. Er zat inderdaad een tijd tussen de inwijdingen. Eén voor één werden we uit de groep gehaald en ingewijdt. Toen iedereen geweest was stond er thee en koffie klaar, en gingen we bespreken hoe iedereen het ervaren had. Daarna gingen we weer verder en leerden we bepaalde handposities enzo. Ondertussen werd de eerste weer uit de groep gehaald. Tussen de middag was er een uitgebreide lunch, en hebben we nog een rondje gewandeld. En zo ging het nog 2 inwijdingen door. De groep was bezig, en 1 werd eruit gepikt en ingewijdt.

Het klinkt vréselijk geitewollen-sokkerig, ik weet het Haha!

Myryana

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-06 21:09

er moet idd een bepaalde tijd tussen de inwijdingen zitten.

ik heb de cursus bij de vlinder gedaan. mijn reiki master is aangesloten bij de reiki alliance.
ik moet zeggen dat het het echt waard was en ik heb er heel veel aan gehad.

Meissie17

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-06 16:47

Leuk joh moet je gaan doen,

Zodra ik 18 ben ga ik het ook doen Knipoog

HippoLogic

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-06 20:48

Wuis schreef:
PeruaansePas schreef:

Dat dacht ik ook? Lachen

Meer meer meer info! Haha! Haha!

Ik weet alleen dat er zoveel tijd tussen bepaalde inwijdingen moet zitten dat het niet haalbaar is om binnen een dag te doen. Meer info kun je inwinnen via www.ngoma.nl Stuur gewoon een mailtje. Lachen

maudy

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-06 09:44

Er zijn meer mensen die in 1 dag ingewijd worden hoor. Knipoog

Wat ik wel heb gehoord, is dat er tussen reiki 1 en reiki 2 een bepaalde periode moet zitten, ik dacht een half jaar. Je kunt dus niet op zaterdag reiki 1 doen en op zondag reiki 2. Misschien bedoelde je dat?

_Spooky_

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-06 09:54

Lepeltje21 schreef:

Mee eens... je ziet de gekste prijzen....
Dat komt dan weer voort uit de verschillende reiki-stromingen, en de verschillende manieren om met het lesgeven in Reiki om te gaan....

Kijk eens op www.civas.nl
Dit zijn een soort LOI cursussen, en goed te doen!
Het enige vervelende hieraan is dat je niet continu een leraar naast je hebt, maar de rpijzen zijn goed te doen!

Zelf ben ik in opleiding tot master, nu even een kleine pauze genomen wegens mn zwangerschap en nog meer drukte...
Ik moet zeggen dat Reiki voor mij iets heel fijns in mn leven gebracht heeft, het is niet TE zweverig, maar zorgt voor een goede balans, en het is fijn als je je energie weer kunt opladen!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-06 19:41

Ok dan heb ik nog een vraagje. Lachen Haha!

Toen jullie de cursus gingen doen, hadden jullie toen ook zoiets van 'dat kan ík toch niet, dat gaat bij mij nooit lukken!'

Ik weet van mezelf dat ik veel kan op dit gebied, maar toch heb ik bij alles wat ik doe altijd het idee 'maar dat kan ík toch niet Haha! ' En ik ben bang dat dat dit misschien in de weg zal staan en dat ik het dan inderdaad niet kan. Scheve mond

Pellie

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-06 22:36

het is niet een kwestie van niet kunnen, jij bent alleen doorgeefluik, reiki doet de rest Lachen

maar inderdaad, ik had eerst ook twijfel of het nu werkelijk waar was, en dat was het Ja

ik heb reiki 1 en 2 omgerekend voor 160,- gedaan. ik ga reiki 3a straks voor 300,- doen. 5 theorie-avonden en de inwijding.

dat van civas vind ik wel bijzonder, via thuiscursussen master worden Lachen heb je voor je gevoel genoeg begeleiding door?

HippoLogic

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-06 10:02

Wuis schreef:
Ok dan heb ik nog een vraagje. Lachen Haha!

Toen jullie de cursus gingen doen, hadden jullie toen ook zoiets van 'dat kan ík toch niet, dat gaat bij mij nooit lukken!'

Ik weet van mezelf dat ik veel kan op dit gebied, maar toch heb ik bij alles wat ik doe altijd het idee 'maar dat kan ík toch niet Haha! ' En ik ben bang dat dat dit misschien in de weg zal staan en dat ik het dan inderdaad niet kan. Scheve mond

Nee dat gevoel had ik niet, ik deed al aan handoplegging. De meeste mensen hoor! Als je je knie stoot, leg je dan direct je had erop, ga je zacht wrijven? Helpt het? Ja

Iedereen kan handoplegging doen en doet het 'van nature' al. Met Reiki versterk je de krachten en je hoeft niets 'van jezelf' te geven, je reikt iemand universele energie aan. Je wordt er daarom ook niet moe van, meestal gaat de gever zich ook beter voelen. Daarom is het ook mooi om te geven.

Ik gebruik Reiki veel voor mezelf en ook soms voor mijn dieren. In de winter geef ik mijn knieën vaak Reiki als ik koude voeten hebt. Haha! Als andere mensen me vragen dan geef ik ook Reiki aan. Ik krijg altijd positieve reacties na het geven van Reiki.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-06 10:08

_Spooky_

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-06 12:53

Pellie schreef:
.

dat van civas vind ik wel bijzonder, via thuiscursussen master worden Lachen heb je voor je gevoel genoeg begeleiding door?

Nou, het is maar wat je ligt... ik leer het makkelijkste als ik zelf achter de boeken ga, dit is vrij uitgebreidt, en het ligt eraan hoeveel feeling je erin hebt...
Je hebt een forum van mede-studenten voor raad (heb ik nooit gebruitm maar hoorde er goede dingen over) plus een master die je helpt, kun je ook om raad vragen, mocht je echt vastlopen, dus ik vind het vrij goed.
Ben wel van plan om straks als ik t laatste master gedeelte op ga pakken eens verder te kijekn of ik wat groepslessen kan volgen, gewoon voor het contact en dergelijke...