Wat ga je stemmen en waarom?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Jamezy

Wat ga je stemmen en waarom?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-09-06 14:37

Praten over geld was vroeger not done, evenals politieke voorkeur etc. vaak vermeden wordt als onderwerp van gesprek. Toch ben ik wel nieuwsgierig (je hoeft natuurlijk niet te reageren Knipoog); hoe komen sommige partijen aan zoveel stemmen? En wat drijft iemand om voor een bepaalde partij te stemmen? En in hoeverre sta je achter de partijpunten? Of ga je dit keer voor blanco?

Dus daarom: Wat ga je stemmen en waarom?

bergkraai

Re: Wat ga je stemmen en waarom?

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-06 14:42

VVD Haha!, aangezien ik economische opleiding wil gaan volgen.. en dit dus mijn toekomst zal zijn uiteindelijk..

hooi

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-06 14:43

hé wat leuk zo'n topic. Ik word woensdag 18 dus ik mag straks ook stemmen Duivel Ik moet me echt nog even gaan verdiepen in de partijprogramma's, maar ik ga iig absoluut niet voor blanco. Je hebt hier in NL recht om te stemmen en dat recht moet je zeker gebruiken imo. Ik ben erg benieuwd wat bokkers stemmen (partij voor de dieren..? Tong uitsteken )

Kytha

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-06 14:51

ships, dat is alweer bijna dus..
Moet me er ook nog in gaan verdiepen... Bloos

xxJacqyxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-06 14:55

Waarschijnlijk CDA, omdat ze de "rotzooi" afgelopen periode hebben opgeruimd, en ik vond dat ze het niet echt slecht deden.

Tevens willen hun geloof ik ook niet aan de hypotheekrente rommelen! Ik weet het nog niet zeker, dus ook ik blijf deze topic even volgen!

OK dan! Goed idee, deze topic OK dan!

Jamezy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-09-06 14:58

hooi schreef:
Ik ben erg benieuwd wat bokkers stemmen (partij voor de dieren..? Tong uitsteken )

Ik stemde inderdaad altijd PVDD, maar weet het nu niet meer. Gezien ik het niet zo op de so called 'BN'ers' heb, vind ik het aantrekken van deze mensen als lijstduwers een beetje triest. Als dat het enige is wat je kunt verzinnen... Waar gaat het nu helemaal over?!

Onyx88

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-06 15:07

Ik zit te twijfelen nog. Ergens denk ik aan VVD aangezien die hele mooie punten hebben voor leraren en ondewijs hebben en laat ik nou net bezig zijn aan een lerarenopleiding. Ook zijn zij voor kernenergie. Veel partijen zijn dat niet maar ik denk dat VVD een van de weinige partijen is die daar reeel naar kijkt. Maar aan de andere kant kan ik mij ook weer vinden in sommige punten van D66 maar in mijn ogen is dat misschien niet z'n betrouwbare partij... Wat hebben zij tot nu toe tot stand laten komen? Dilemma's, dilemma's. Even kijken wat de rest stemt en waarom. Misschien hebben anderen zich er al meer in verdiept en weten zij nog meer, haha.

Chubby

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-06 15:19

Ik heb afgelopen keer CDA gestemd en dat ga ik nu weer doen. Zij hebben de rommel opgeruimd en ik gun het ze om ook te bewijzen dat ze de klus af kunnen maken.

Jaren is geroepen dat er iets moest veranderen. Minder praatjes en meer doen, da heeft CDA ook wel bewezen. Niet me altijd even leuke maatregelen, maar wel erg hard nodig voor de toekomst van onze samenleving.

Toekie

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-06 15:24

bergkraai schreef:
VVD Haha!, aangezien ik economische opleiding wil gaan volgen.. en dit dus mijn toekomst zal zijn uiteindelijk..

Wat?

Ik stem SP, omdat de ideeën (het programma) van deze partij het beste en het meeste overeenkomen met mijn eigen visie (o.a. aandacht voor zorg, onderwijs, dierenwelzijn, meer solidariteit,...).

John_1983

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-06 15:31

CDA gaat er bij mij niet komen. Ze hebben al veel te veel rommel gemaakt: de rijker rijker en de armen armer.

Ik ga me nog verdiepen in de programma's.

Desiree

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-06 15:35

Is er nog niet een nieuwe stemwijzer? Ik zit in dubio met de partij voor de dieren, of Wilders, die ook wat wetten wil aanscherpen t.a.v. dierenmishandeling.

xxJacqyxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-06 15:39

Ik krijg een beetje het idee dat partijen zoals de PvdA geld in diverse "projecten" willen stoppen zonder dat ze weten waar het geld vandaan komt!

xxJacqyxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-06 15:40

Desiree schreef:
Is er nog niet een nieuwe stemwijzer? Ik zit in dubio met de partij voor de dieren, of Wilders, die ook wat wetten wil aanscherpen t.a.v. dierenmishandeling.

Hier ben ik het ontzettend mee eens! Die wetten moeten er zeker komen! Er is helaas nog niet een nieuwe stemwijzer. Helaas heb ik voornamelijk de linkse partijen over dieren gehoord! Nors opkijken

malie

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-06 15:41

ik zit tussen SP en Groenlinks

Charaz

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-06 15:43

VVD of LPF, maar moet nog verder gaan orienteren.

Jamezy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-09-06 15:52

xxJacqyxx schreef:
Ik krijg een beetje het idee dat partijen zoals de PvdA geld in diverse "projecten" willen stoppen zonder dat ze weten waar het geld vandaan komt!

Daar word ik sowieso giftig van... Ik ben ouder dan 18 maar jonger dan 65, niet in het bezit van een auto of eigen huis maar woon wel samen en wil geen kinderen. Ik mankeer zelden wat, dus heb weinig medische zorg nodig. En wat denk je? Overal mag ik voor de volle mep aan meebetalen, van kinderopvang tot de afvalverwerking van mijn buren met een gezin van zes, terwijl ik daar in feite niets mee te maken heb. En als het even tegenzit, ook nog eens tot mijn 70e doorwerken!

Bovendien ben ik van mening dat dat bemoeien met Afghanistan eens afgelopen moet zijn Boos!
(maar dat is weer een andere discussie Tong uitsteken)

Desiree

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-06 15:53

xxJacqyxx schreef:

Nou, ze beseffen op de eerste plaats al niet dat het geld er niet IS. Ze geven altijd meer geld uit dan er is, dat hebben ze altijd al gedaan, ook al ten tijde van Den Uyl.

Verder zijn PvdA mensen vaak enorm verkwistend en stellen verkeerde prioriteiten. Dit is weer zo'n voorbeeld:
viewtopic.php?f=135&t=646723

xxJacqyxx schreef:

Hier ben ik het ontzettend mee eens! Die wetten moeten er zeker komen! Er is helaas nog niet een nieuwe stemwijzer. Helaas heb ik voornamelijk de linkse partijen over dieren gehoord! Nors opkijken

Klopt. VVD waar ik voorheen altijd op stemde laat het HOPELOOS afweten in deze. Boos! DAAAAG VVD! DAt ze dan maar kapot vallen. En het CDA draait alles juist terug naar het jaar 0 i.p.v. voor vooruitgang te zorgen t.a.v. dierenbeschermingswetten.
Laatst bijgewerkt door Desiree op 11-09-06 15:56, in het totaal 3 keer bewerkt

Jamezy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-09-06 15:54

De Stemwijzer komt overigens per half oktober online Lachen *maar goed, in hoeverre is dat dan weer afgekocht en gemanipuleerd!?*

Mistic

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-06 15:59

Ik heb werkelijk nog geen idee. Er zijn weer wat nieuwe partijen bijgekomen en wat veranderingen in de oudere partijen.

Ik stap dit keer helemaal blanco in en ga me er rustig in verdiepen.

Gitta1977

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-06 16:01

Voor het onderwijs moet je volgens mij niet echt bij de VVD zijn, tenzij je voor bezuinigingen, bezuinigingen en nog meer bezuinigingen bent, dan natuurlijk weer wel.

Ik zelf stem SP, de enige partij die naar mijn mening écht geinteresseerd is in wat er onder de bevolking leeft en daar ook daadwerkelijk wat mee doet. Verder hebben zij als belangrijke programmapunten inderdaad hetzelfde onderwijs (maar dan anders), de zorg en het hele sociale gebeuren staat hoog op de agenda.

Waar de VVD en het CDA goed in zijn is mensen bang maken. Bang voor terroristen, zodat we net als in Amerika al onze privacy in moeten leveren, bang voor een 'links' kabinet, als dat aan de 'macht' komt vergaat Nederland etc etc etc. Wel gaan ze natuurlijk veel geld uitgeven aan beveiliging, terrorismebestrijding, onzinnige projecten als JSF en A6-A9 gebied. Geld wat dus niet aan de zorg oid besteed kan worden, terwijl het daar meer dan nodig is na de chaos die Hans Hoogerworst heeft nagelaten dankzij het nieuwe zorgstelsel. Het sociale gezicht van het CDA is allang vertrokken en zal onder JP en consorten zeker niet terugkomen, de VVD heeft niet eens een sociaal gezicht, ook al proberen ze dat met Mark Rutte terug te halen.

PvdA vind ik ook niet echt geloofwaardig dus ik houd het maar bij SP, EEN BETER NEDERLAND VOOR HETZELFDE GELD... Cool
Goed alternatief voor de CDA-stemmers: CU, komt een stuk betrouwbaarder over, lees hun programma eens...

Gitta1977

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-06 16:02

Jamezy schreef:
De Stemwijzer komt overigens per half oktober online Lachen *maar goed, in hoeverre is dat dan weer afgekocht en gemanipuleerd!?*

Ernstig, bij de laatste verkiezingen kwam bijna iedereen op D66 uit... Slapen Veel mensen die ik ken in ieder geval, terwijl ze toch echt níks met die partij hebben, laat staan met hun standpunten... Op z'n zachtst gezegd vaag...

Barco

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-06 16:14

Ik weet het nog niet precies. ik ga eerst de programma's maar naast elkaar leggen.
Het wordt wel een sociale partij, want het individualisme viert hoogtij helaas. (zolang wijzelf het maar goed hebben, maakt het niet uit hoe een ander het heeft........)

JustMe1234

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-06 16:19

Klopt het dat de verkiezingen op 22 november zijn? Ik hoorde zoiets... In dat geval mag ik stemmen, wordt precies 22 november 18 Haha! Dan is dit ook een erg interressant topic voor mij, ik weet er namelijk vrij weinig van.

Jamezy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-09-06 16:23

FabjuhBrowny schreef:
Klopt het dat de verkiezingen op 22 november zijn? Ik hoorde zoiets... In dat geval mag ik stemmen, wordt precies 22 november 18 Haha! Dan is dit ook een erg interressant topic voor mij, ik weet er namelijk vrij weinig van.

Klopt Lachen

Onyx88

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-06 16:26

Citaat:
Voor het onderwijs moet je volgens mij niet echt bij de VVD zijn, tenzij je voor bezuinigingen, bezuinigingen en nog meer bezuinigingen bent, dan natuurlijk weer wel.

Ik denk het wel. Onderwijs is namelijk de basis van onze economie. Zonder goed onderwijs zijn er geen goed opgeleide mensen in het bedrijfsleven. Dat staat overigens ook op hun site...