Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Buitenzorg schreef:De winterdepressie. Heeft wel degelijk te maken met minder zon-uren Elles. Zonlicht zorgt voor de aanmaak van vitamine D in de huid. Vitamine D is namelijk goed voor sterke botten en tanden, en speelt een belangrijke rol bij de instandhouding van de weerstand.
In de winter is er minder zon en dus minder vitamine D. Je kan evt ook deze vitamine bijslikken.
Of als dat het niet is bij jou, hulp zoeken. Donkere dagen maken heel veel mensen down.
Ilsemarie schreef:Dat is heel veel voorkomend... winterdepressie. In de maanden januari maar vooral in februari is het het allerergst. (in menig ziekenhuis zijn door het huidige herfstweer alweer veel aanmeldingen vanwege winterdepressi overigens)
Maar in februari zijn de minste zonuren... heel weinig daglicht en daar kan de mens nou eenmaal niet zo goed tegen
Ik heb ook vaak last van een winterdepressie, maar bij mij komt het pas echt erg in februari. Begin februari begint het en halverwege maart is het meestal wel weer over. Ik heb ook al eens gedacht aan iets van lichttherapie ofzo.
fiekus schreef:Ik ben gewoon elke dag zoveel mogelijk aan t hopen dat de winter snel voor bij gaat en ga tegen de verwarming aan zitten met een boek ofzo. Word ook vreselijk depri van regen en winter. Maar is niet zoveel tegen te doen ben ik bang..
verootjoo schreef:Lichttherapie is gewoon onder de zonnebank.
Shadow0 schreef:Overigens, Ilsemarie: in februari de minste zonuren? Dat vind ik wel opvallend - de dagen zijn tenslotte het kortst in december.